Skocz do zawartości

Scena 3D: Moja pierwsza wizka =]


JackVasi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

te rzeczy i tak nie bede na 1 planie wiec wiesz...

 

piękno mieści się w szczegółach, czy jakoś tak. warto robić wszystko (przynajmniej większość) rzeczy jak najbardziej szczegółowo, potem zmienisz zdanie co do ujęcia i klops - nie masz szczegółów, musisz przerabiać, już zattachowałeś jakieś elementy i bania! nie polecam takiego sposobu - jak na dalszym planie to zwykłe box`y z teksturką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak... modele są słabe.. straszne low poly... ale jak na początki to też w sumie nie tak źle.

 

Aha .. i naucz się pisać wszystko w jednym poście.. a nie co minutę kolejny.... tu nie chodzi o trzepanie postów !!! dzięki temu nie będziesz lepszym "grafikiem" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do Arxisa - szczególnie że jesteś początkujący: rób jak najbardziej szczegółowe modele. Raz że szczegółowość podkreśla realizm sceny, po drugie - więcej się nauczysz i później będziesz miał mniej problemów z bardziej skomplikowanymi kształtami.

 

Powodzenia w pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie ;)

Wszystko da się tu zrobić. Zakładam, że telewizor zrobiłeś z boxa (wiem, Amerykę odkryłem), zmieniłeś na editable poly albo mesh i potem exturdem "wcisnołes" ekran. Napisy to text i exturde znowu ;) No wiec, nawet taka plazmówa musi miec wiecej szczegółów. Jakieś wtyczki, czy otwory na początku możesz robić funkcją boolean, tu masz tutka:

http://www.max3d.pl/tut.php?id=39

albo nauczyć sie modelować takie pierdółki:

http://www.max3d.pl/tut.php?id=295

http://www.max3d.pl/tut.php?id=296

 

zrobienie tych tutków wiele daje, nie musisz robic ich w całości, wyszukaj co Ci z nich trzeba i zastosuj, np. na krawędzich telewizora można dodać lekkie chamfery. Tak wiec po wymodelowaniu robisz rendery bardziej skomplikowanych miejsc, lub screen siatki i dajesz do oceny na forum. Wtedy każdy widzi dokładnie jak i co stworzyłeś i wypluwa z siebie co mu leży na wątrobie. Z twoich renderów nie bardzo widać, ale sądze, że nie używasz lepszych wtyczek renderujących. Nie znam się na nich ni w ząb ale jeżeli chcesz mieć dobre efekty… realistyczne zainwestuj w VRaya. No to chyba tyle co chciałem rzec. Jeżeli tymi banałami godzę w dume grafika przepraszam, po prostu założyłem, że skoro dopiero zaczynasz najlepiej będzie wyłożyć to łopatologicznie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za chociaz 1 slowo otuchy... co do renderow to ja sie troche na rederach wiecej znam niz na modelingu =] a to tylko tak do pokazania. Uzywam Mental Raya ale mam jeszcze kilka do niego dodatkow... Zamieszczam w takim razie update telewizora. Pracuje nad meblami i samym pomieszczeniem (sciany, swiatla, okna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli robisz jakies konkretne wnetrze to przypatrz sie temu telewizorowi z bliska i porownaj czego brakuje u Ciebie, lacznie z odpowiedni wyprofilowanymi kantami :P A jezeli nie, to poszukaj np. http://www.allegro.pl/5123_plazmowe.html?order=t&view=gtext jakiejs referki ;)

 

Jezeli chodzi co w Twoim jest nie tak to brak glosnikow, jakiejs podstawki, wejscia A/V sa chyba z lekka za duze i troche w "nietakim" ksztalcie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegóły.. .zagięcia, wychamferowane kanty bo nigdy nie są idalnie ostre, łączenia plastiku, to żeby te przyciski nie wyglądały jak box z nałożonym meshsmooth (czy tez turbosmooth). Jak chcesz pokazywać model to pokazuj go szarego, a jeszcze lepiej samą siatke, będzie o wiele łatwiej doradzić co poprawić a co dorobić. Materiałami zajmuj się dopiero jak ci wszyscy sadyści na tym forum powiedzią coś w stylu "no powiedzmy że model ujdzie w tłumie" :D

 

pozdrawiam

Mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łał boxy i extrudowanie spline'y ;)

 

JackVasi - Może poćwicz sobie troche w domu, bez chwalenia się modelami robionymi w max 2 minuty i niedopracowanymi shaderami (założe się, że materiał ma kolor RGB 255,255,255). Jak będziesz naprawde, ale to naprawde zadowolony z modelu, to i tak go nie pokazuj. Za miesiąc, czy dwa bedzie wydawał się dla ciebie śmiesznie prosty i niedopracowany

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczatkujacym proponuje powaznie zajac sie kwestia modelowania i odpuscic sobie kombinacje z renderingiem vide. HDRI i inne bajery pytanie po co? na tym etapie prac to bez sensu, chyba ze kogos interesuje tylko rendering i nic pozatym temat zarowno modelingu jak i renderingu jest gleboki.

 

Jesli chce sie byc dobrym modelerem trzeba byc dobrym obserwatorem, nauczyc sie analizowac budowe tego co chce sie modelowac, wtedy nawet proste rzeczy w ksztalcie prostokata staja sie skomplikowane i naprawde jest co modelowac.

 

Np. przygladajac sie napedowi optycznemu mowa oczywiscie o wszelkich napedach CD / DVD wcale nie sa to tylko prostokaty. Tak wiec zaczynajac od blachy:

 

- ma swoja grubosc

- w roznym stopniu zaokraglone rogi

- dziurki z lekko zaokraglonymi brzegami

- wytloczony napis

- roznego rodzaju wciecia

- wystajace srobki

- sklada sie z kilku elementow

- posiada laczenia z innymi elementami ktore sa widoczne

 

I wiele, wiele innych elementow widocznych z zewnatrz golym okiem.

 

Detale to nie wszystko, bardzo waznym elementem jest skala im wszystko lepiej znormalizowane z rzeczywistoscia tym bardziej realistyczny model, do tego nie potrzeba linijki wystarczy wprawne oko. Dobrym cwiczeniem jest praca z pozoru prostym modelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności