Orangegraphics Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Znalazłem na necie taki to oto obrzeczek: I postanowiłem że to będzie moja referka do mojej nowej pracy. Narazie sam zarys. 20 min. vray sun & sky kilka brył i poustawiane klocki aby potem skali nie zgubić i od razu ze startu 2 pytania: 1-sze dobry materiał dla tafli takiej brudnej rzeki. ciemna zieleń, wiecie o co chodzi:D 2-gie: ma ktoś jakieś dobre tekstury poniszczonej ściany cementowej na tą na pierszym planie z prawej? duże odłamane kawałki cementu?? wszelki pomysły i sugestie mile widziane, mam nadzieje że dotrwam taki pierwszy renderek:
Arxis Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 duże odłamane kawałki cementu? a nie tynku? poszukam, jak znajdę to dam. ogólnie ciekawy pomysł.
Orangegraphics Napisano 29 Październik 2006 Autor Napisano 29 Październik 2006 Dobra, updacik... No i od razu pytania:(chociaż nie wiem dlaczego bo i tak nie uzyskuje odpowiedzi) Jak woda dalej nie wiem. Czy oprócz tego tutka z trawą na evermotion ktoś na jakiś dobry? Co jest nie tak w moście że jest taki a nie inny? Czy światło jest ok?:D No i sposób na drzewo:D
piotrek Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 Co do tekstur, poszukaj na 3dtotal textures. Coś takiego , o ile pamiętam, tam było... Powodzenia życzę.
ZiBi_PL Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 No woda to niebardzo ci wychodzi. Moze postaraj sie zagescic znacznie siatke i dac modyfikator WAVE i NOISE ? i kombinowac niemi az uzyskasz efekt :)
Greenman Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 Co do mostku to masz inne proporcje niż na referce. Środkowa podpora jest zbyt masywna w porówniu do reszty. Ta deska co jest przy podporze na referce mieści się jakieś 3 razy na całej długości mostu, a u Ciebie jakieś 2 razy tylko. Mam nadzieje, że ktos to zrozumiał :)
peterr Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 a może najpierw tradycyjnie? modele a potem reszta?:P narazie tekstury nie powalają:/ mały ten mostek i jest za blisko ,w porównaniu do refki ,tak sam ozresztą ten klocek za mostem ,wszystko jest bardzo blisko.. yo
Orangegraphics Napisano 30 Październik 2006 Autor Napisano 30 Październik 2006 Jak robie najpierw wszystkie modele to potem nie mam cierpliwości do tekstur. a tak jest wyważenie, tekstura, model, model tekstura. Most poprawiłem, jest teraz ok?? Pobawiłem się z wodą, ale to chyba nadal nie jest to... Pozatym zmieniłem troszkę te ściany z prawej co są z bliska oraz zrobiłem tą pierwszą stodołę za mostem. Już teraz wiem że muszę poniszczyć trochę ten mór w stodole z cegieł. Wszelki pomysły i sugestie mile widziane Stodoła zbliżenie, będzie całą ciemniejsza i popsuje mur: Render całości: zmieniony troche kąt kamery i oddalone obiekty:(wiem że na ścianie najbliżej jest skopany UVW, przełączyłsie na face ale jużnowego rendera mi siępuszczać nie chciało)
ZiBi_PL Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 twoja woda wyglada jak jakis kisiel albo smola - za gesta. Dodaj do materialu bump - noise jakis kombinuj bo w tej scenie woda bedzie miala duuuze znaczenie wiec lepiej siadz i poswiec troche czasu nad roznymi testami aby dopasowac ja dokladnie :)
Gen.Baton Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 A tak wogóle wszytko wygláda na razie plastelinowo, Bob budowniczy:P
Orangegraphics Napisano 30 Październik 2006 Autor Napisano 30 Październik 2006 No fajnie:D tylko co zrobić aby nie była taka plastelina?? GI inne? światło?? oświetlenie to jest vray sun. Nie mam pojęcia co zrobić aby to zmienić... Woda wiem że jest spaprana. ale może jakaś wskazówka?? bo że "noise" mam dodać to po omacku moge szukać;d;d no nic, ide dalej próbować
Master Kiełbaster Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 Zmniejsz rozmiar noise tak ze 20 razy i amplitudę z 5 razy :*
peterr Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 eh ,mogłeś troche poruszać też ręcznie ,na początku...master ma racje;P no i dziwne te brzegi ,takie okrągłe:) ale nie ma sie co śpieszyć ,narazie popraw wode i ten budynek na pierwszym planie .. pozdrawiam i powodzenia:)
Orangegraphics Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 No to poprawki zaimplementowane:D znaczy i tak jest do dupy ale co tam. ide chociaż w dobrym kierunku?? to dziwne z lewej to pierwsze podejście w życiu do v-rayfur więc nie bić:D
krzyhhh Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 zmniejsz te fale.. to nie morze Oo trawa całkiem fajnie.. ale nie wiem dlaczego się tym teraz zajmujesz jak jeszcze np kościoła nie wymodelowałeś. tylko ci test rendery obciąża czasowo. jeżeli chodzi o klimat.. to narazie mało go (tam są takie klimaciarskie kamienice.. i w ogóle.. a tu narazie tak bajkowo się robi ) Szczerze mówią nie jestem zwolennikiem robienia scen tylko dla jednego widoku/ujęcia.. ale będe tu zaglądać.. bo miejsce mi bliskie i bardzo lubię tam pi/by...ć :] powodzenia i pozdrawiam
Pionier Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 skoncz modele, pozniej dodaj swiatla i tekstury a na koncu ladnie wyrenderuj. nigdy inaczej bo daleko nie zajedziesz, pionier.
kliment woroszyłow Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 woda znacznie lepiej...reszta tak jak wyzej....na rendertesty przyjdzie pora, ciekawym jak kosciółek ci wyjdzie..:)
krzyhhh Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 znalazłem Ci referencję z podobnych lat.. nieco bardziej wyraźna i widok z tej kładki jak widzisz.. ta woda ma o wiele spokojniejszy nurt. Kościoła (katedra Fara) prawie nie widać .. prawie sama wierza ... ale za to jest fajna rudera ... godna wymodelowania :p
SWRSC Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 zobacz jaka woda jest delikatna, u Ciebie fale jak na sztormie :D
Arxis Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 widać też, że brzegi mają jakby taką drewnianą "obudowę" u ciebie są z budyniu... ;)
Orangegraphics Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 Dzięki wszystkim za komenty. Rzeczywiście w zasadzie zupełnie zgubiłem klimat i zasade tego. Krzyhhh mam uciebie dług za ta referke, nadal robię ujęcie z mojej, jest ciekawsze, ale dzieki twojej masa detalu dojdzie, mógłbyś podac link z którego dorwałeś tą twoją?. Brzegi poprawie. wogóle szykuje się większy update. Miałęm zupełnie inną perspektywę i to gdubiło połowe klimatu. wszystko ustawiam i skaluje od zera. Ok Pionier, robię tak jak mówisz... ale jak potem nie będe miał samozaparcia na teksturowanie to będzie na ciebie;pp:D
Orangegraphics Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 Nooo... więc. Lubie się słuchać starszych i mądrzejszych więc wedle życzenia: wpierw czysty modelling. W zasadzie 3/4 sceny zrobione od nowa, ujęcie kamery poprawione na podobne do referki, inna ogniskowa. Brzegi, no, w zasadzie wszystko new. pobawiłem też się wodą, ale to już potem wrzucę bo mnie Dziewczyna wymęczyła w katowicach i lulać idę:D Starałem sięzłąpać trochęklimatu, tu krzywe, tu deska pływa w wodzie, tu ułamana deska w brzegu/ dachu, tu dziura... Teraz: Co zrobić z Drzewem?? Wiem, większośćrobi na Alpghach, teraz pytanie: sam sobie alphe mam zrobić w szopce czy może są jakieś darmosy??:D i jak to zrobić aby płasko nie wyglądało??
Orangegraphics Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 wiem że już 3 post pod soba, ale inaczej nikt nie zauważy że jest update... dalej sam modeling, tylko pokazuje jak wyglada woda razem z bumpem i materiałem Jakość jest jaka jest przez rQMC zaniżone bo mi się czkeać nie chce:D
krzyhhh Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 no już trochę lepej, tutaj masz link z którego dałem ci referkę link Co do drzewa to.. hm.. jak chcesz to możesz w PSie to namalowaći potem jeszcze jakiś displace... Ale osobiście radzę wymodelować, przynajmniej więcej się nauczysz ;) (+) tu masz współczesniej.. inne miejsce.. ale ta sama rzeka... (jak widzisz nawet te fale co masz teraz są za spore... ) heh ale ja się czepiam :p (+) plus mała dawka fotek z wenecji bydgoskiej ... (nie koniecznie dokładnie to ujęcie.. ale sporo można się dowiedzieć ) http://www.mariusz-jablonski.de/bromberg/bilder/insel/slides/wenecja-nowa-01.jpg http://www.mariusz-jablonski.de/bromberg/bilder/insel/slides/wenecja-01.jpg http://www.mariusz-jablonski.de/bromberg/bilder/insel/slides/wenecja-03.jpg http://www.wenecja.art.pl/foto/wiosna/kaczki.jpg www.wenecja.art.pl pozdrawiam
Gedeon Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 No no. Póki co to ładnie ci to idzie. Piękna rzeczka...
Eden-3d Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 witam ambitny temat se wybrales..i dobrze,jestem ciekaw efektu koncowego..pozdrawiam
Orangegraphics Napisano 2 Listopad 2006 Autor Napisano 2 Listopad 2006 Dzięki wszystkim za komenty Noooo... to tutaj efekt dzisiejszych zmagań. za dużo nie zrobiłem bo starałem się zgłębić tajniki PPT w V-rayu ale konkluzja mi wyszła taka że długo i do d**py więc to chyba tylko taki bajer chaosów że "my też umiemy tak jak maxwell" :D:D Wracając do tematu: Wiem że render z totalnie skopanym światłem, nie mam pojęcia co mi odbiło:D Najwazniejsze jużmama za sobą, teraz tylko 3-4 budyneczki zostały mniej dokłądne mniej widoczne, dokończyć lewą stronę rzeczki i biorę się za teksturki i oświetlenie. myślałem nad tym i wydumałem tak: vraysun nisko naprzeciw kamery robi klimat a jakieś omni czy vraylight rozświetla z lewej całą scenę jakiś ciepłym kolorem. wyłączone cienie doświetlającego?
Orangegraphics Napisano 5 Listopad 2006 Autor Napisano 5 Listopad 2006 kolejny update... to już jest 99% modelingu. w zasadzie zostały tylko jakieś szczegóły związane z detalami do tekstur... wiem że ciut ciemno, rozjaśnie przy następnym renderze
Orangegraphics Napisano 14 Listopad 2006 Autor Napisano 14 Listopad 2006 No wreszcie kolejny update... Pierwsze w życiu textury z prawdziwym bumpem i pierwszy w życiu displace. Update tak długo trwał ponieważ napotkałem problemy ze strony mojego kochanego kompitera, jednak wiedza czyni cuda, i z 20h na render zszedłem do 3,5h :D wytykajcie wszystko, prosze. dokładnie wszystko, bez wyjątku. Acha. i co mam zrobić aby tekstury były "ostre jak żyleta"?? wszystkie rozdziałki mają dobre, minimum 1600*1200? czy tylko rQMC ma na nie wpływ? GI żadnego nie ma, poradziłem sobie doświetlającymi vraylightami. Efekt ok czy jednak GI włączyć? tutaj 2min retuszu w photoshopie, tak dla zabawy:
oczek Napisano 14 Listopad 2006 Napisano 14 Listopad 2006 pracuj, pracuj, bo ciekawa pracka się szykuje. Podoba mi się... Możesz naprawdę wykrzesać coś ciekawego.. Tekstury mi tak za bardzo nie pasują i więcej szczegółów. Wytrwałości i powodzenia!!
Orangegraphics Napisano 14 Listopad 2006 Autor Napisano 14 Listopad 2006 Zero konkretów:D Ja po prostu już nie wiem co poprawiać. wiem że to jeszcze nie jest "to" ale nie wiem "co" zmieniać. brudu dodać?? popsuć tekstury? myślałem nad przesunięciem kadru ciut w górę aby most nie był taki pseudo 2d, aby było widać trochę jego kładki pod kątem. tam po prawej jest plakat komunistyczny. iść dalej w tym kierunku? zaśniedziały, stary komunizm, puszka po konserwie pływająca w rzece, stary drogowskaz się sypiący na moście? wiszące litery domów na jednych gwoździach? Niebo jasne czy ciemne? wschód może? no podpowiedzcie. wszystko mówcie:D
Cerebrate Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 jestem pod wielkim wrażeniem :) ale mam dwie uwagi pomost. jest za nowy, jak byś gotroche zdewastował powykrzywiał deseczki i zróżnicował te cegły na budynkach w tle :)
oczek Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 ja osobiscie zrobilbym tak: wymienil te drzewo, bo rzuca sie w oczy, wyglada jakby bylo wklejone i to bardzo wyraznie.Ozywil troche teksturki, bo wygladaja monotonnie, dodal troche zycia i jak wspomnialem wiecej szczegolow, parapetki, doniczki, jakies lancuchy:P poposul troche most, bo faktycznie wyglada na nowy..lekko odzielenil wode, troszke zbyt nasycona zielenia jest, w dalekie tlo cos wstawil bo pusto sie tam zrobilo..Elegancko wyglada ten budynek w prawym dolnym rogu, notamiast ta roslinka troche psuje klimacik. Tak jak juz napisalem praca fajna:) Taki klimacik zepsucia, puszek i smieci, moze byc fajny... Wytrwalosci Ci zycze:)
Orangegraphics Napisano 15 Listopad 2006 Autor Napisano 15 Listopad 2006 W sumie nie wiem po co to daje. pbrudziłem tekstury i naprawiłem roślinkena dole z prawej. Co robie źle z drzewem? drzewo to jest export z x-froga wyrenderowane osobno w maxie i teraz nałożone na plane'a z mapą opacity. zła mapa opacity czy co? dlatego ma taką "obwódkę"?
oczek Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 tak,tak zła mapka opacity. No teraz to roslinka na dole, elegancko wygląda...Motyw, ze słoncem może i fajny, ale słońce to nie pasuje..Nie czuje się osobą kompetentą, żeby tutaj niewiadomo jakie mądrości pisać, ale nadal podtrzymuje zdanie, że jak dla mnie za mało szczegółów i za mało sie dzieje, most za nowy..Podrzucam Ci link do dwóch prac, z których możesz zaczerpać jakiś koncept i pomysł. http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=56250 i druga http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/urbanenv/index.html. Chodzi mi tu o szczegółki i takie tam bajerki.. Co prawda, pierwsza z nich jak dla mnie też nie jest rewelacyjna, ale kilka szczegółów i pomysłów ma z których można cos zaczerpnąć chociażby gółębie, rury i okiennice. Pozdrowionka
Orangegraphics Napisano 15 Listopad 2006 Autor Napisano 15 Listopad 2006 Dobra, dosiąde do szczegółów. drzewo wydaje mi się że już poprawione, ale render wrzucę później. narazie detale detale detale...;)
Orangegraphics Napisano 18 Listopad 2006 Autor Napisano 18 Listopad 2006 No i lecimy dalej.... pobawiłem się troszkę.... Wiem że drzewo jest totalnie źle, będzie zupełnie inne, wiec na drzewo nie patrzcie;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się