Kub@ Napisano 14 Listopad 2006 Napisano 14 Listopad 2006 Ogólnie to będzie mój pierwszy model LP i mam pytania na początek : 1. Ile może mieć max poly taka postać ? Ile mają np postacie w Wowie i tego typu grach ? 2. Nie umiem w prosty sposób rozłożyć siatki na płasko tak żeby ładnie i szybko wykorzystać w pełni cały obszar 512x512 :( Ja robie tak że cały obiekt ma mapowanie box, potem robie flattern mapping i sobie vertexy potem przemieszczam w unwarpie, ale to jest pracochłonne , Jak zrobić tak żeby każdy element kolejno sobie przekładać do unwarpa np sama głowa, potem nogi itd Na razie to co zrobiłem 358 poly:
Matti Napisano 14 Listopad 2006 Napisano 14 Listopad 2006 wpierw popraw model, bo proporcje leza.. jak uzywasz maxa8 to pobaw sie seam`ami w unwarpie
mirach Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 358 poly to taki low-low-low poly modeling jak na nasze czasy. Model nagiego trolla w WoWie to 1168 faceów (chyba że skopałem coś przy imporcie :). Ogólnie dużo do poprawienia w twoim modelu, pomijając proporcje, to twój model nie nadaje sie za bardzo do animacji. Jeśli masz WoWa to jest maly programik zewnętrzy do przeglądania modeli i animacji, świetna rzecz jako referencja dla low-poly modelarza / animatora. A co do UVW... cóż, ja podchodziłem z 3 lub 4 razy żeby porządnie zrobic rozkład dla malutkiego stateczku kosmicznego, przy tak malych mapach trzeba się troche napracować żeby nie tracić niepotrzebnie miejsca. pozdrawiam Mirach
ftorek Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 nie da sie tak po prostu 'poprzekladac calych elementow do unwrapa' - ten wlasnie proces nazywa sie unwrapowaniem, czyli: tak sobie poskladac poligony w chunki, zeby sie dobrze malowalo texturke i zeby optymalnie wykorzystac na niej miejsce :) nie jest to takie do konca 'wlozyl/wyjal' wiec troche cie czeka pracy :) pozdrawiam i powodzenia ps. popraw ten model pierw :) a poozniej trenuj texturki :)
kurt_hectic Napisano 16 Listopad 2006 Napisano 16 Listopad 2006 Matti - po co mu mowisz o seamsach skoro on nawet modelu nie potrafi zrobic ? Kub@ - szukaj tutoriali na 3dtotal.com !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kub@ Napisano 17 Listopad 2006 Autor Napisano 17 Listopad 2006 hehe wiedziałem że mnie zryjecie bo model musze przyznać skopany dałem na maxa.... :P . Ok w sumie miałem mało czasu ale próbowałem coś troche te proporcje poprawić... wydaje mi się że jest troche lepiej. Model po prawej który zrobiłem wczesniej ma 3198,a ten po lewej zacząłem od początku robić jako low-lowa i ma 268 poly, ale nie wiem czy jest sens to kontynuować, lepiej chyba jak poprostu zejdę liczbą polygonów z twarzy tego drugiego i krótka pierwsza animacja : http://www.czubaka.com/qba/gra/human3.avi dzięki za wszystkie podpowedzi... edit: ta tekstura na twarzy nie jest moja, znaleziona na necie i przerobiona troche, tak do nauki.
ftorek Napisano 17 Listopad 2006 Napisano 17 Listopad 2006 jak dla mnie - olej tego low-low (bo takich to juz nawet do rts'ow sie nie robi) - a temu drugiemu popraw cialko (na dlonie i stopy szczegolnie zwroc uwage) i glowe popraw (pokaz siatke blizej) bo teraz ksztalt ma troche do bani (czolo, kark, potylica) podaoda ps. lepiej jest :)
Kub@ Napisano 17 Listopad 2006 Autor Napisano 17 Listopad 2006 poprawiłem troche głowe, ale jeszcze nie redukowałem na niej faceów. Statrałem siępoprawić kształt. Zmieniłem troche żuchwę, kości policzkowe:
Kruku Napisano 17 Listopad 2006 Napisano 17 Listopad 2006 Podłóż sobie jako tło twarz ze zdjęcia i rób na jej podstawie, bo teraz jest troszkę lalkowo.
gutekfiutek Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 Dobra rada: zrób najpierw domek albo coś prostego; Postacie zajmują najwięcej czasu, są najtrudniejsze. To za duży "obszar" pracy dla pierwszego modelu. Powolutku, najpierw zrób coś bardzo prostego. Szczególnie że nawet unwrapować nie umiesz.
arcade Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 ee, nie słuchaj tylko działaj :) idzie całkiem nieźle
ledyr Napisano 19 Listopad 2006 Napisano 19 Listopad 2006 po pierwsze - uzywaj fotek referencyjych, mozna ich znaleźć duzo na necie, jak nie znajdziesz to napisz do mnie to ci cos podrzuce po drugie - polookaj na innych dobrych modelach jak tam wygląda siata i spróbuj zrobic podobną po trzecie - nie przejmuj sie teraz o trisy, zredukujesz je na koncu
Kub@ Napisano 20 Listopad 2006 Autor Napisano 20 Listopad 2006 (edytowane) ok dzięki za rady, musze dorwać jakieś fajne referki. a tu poprawiania ciąg dalszy..., ręce i twarz wyszły teraz chyba troche lepiej. W chwili obecnej polycount wynosi 2574. screeny z viewportów: uszy skasowałem bo były okropne :/ Edytowane 14 Kwiecień 2009 przez Kub@
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się