Skocz do zawartości

Postać 3D: wip - model do gry mmorpg?


Kub@

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie to będzie mój pierwszy model LP i mam pytania na początek :

1. Ile może mieć max poly taka postać ? Ile mają np postacie w Wowie i tego typu grach ?

2. Nie umiem w prosty sposób rozłożyć siatki na płasko tak żeby ładnie i szybko wykorzystać w pełni cały obszar 512x512 :(

Ja robie tak że cały obiekt ma mapowanie box, potem robie flattern mapping i sobie vertexy potem przemieszczam w unwarpie, ale to jest pracochłonne , Jak zrobić tak żeby każdy element kolejno sobie przekładać do unwarpa np sama głowa, potem nogi itd

 

Na razie to co zrobiłem 358 poly:

 

358vd8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

358 poly to taki low-low-low poly modeling jak na nasze czasy. Model nagiego trolla w WoWie to 1168 faceów (chyba że skopałem coś przy imporcie :). Ogólnie dużo do poprawienia w twoim modelu, pomijając proporcje, to twój model nie nadaje sie za bardzo do animacji.

Jeśli masz WoWa to jest maly programik zewnętrzy do przeglądania modeli i animacji, świetna rzecz jako referencja dla low-poly modelarza / animatora.

A co do UVW... cóż, ja podchodziłem z 3 lub 4 razy żeby porządnie zrobic rozkład dla malutkiego stateczku kosmicznego, przy tak malych mapach trzeba się troche napracować żeby nie tracić niepotrzebnie miejsca.

 

pozdrawiam

Mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da sie tak po prostu 'poprzekladac calych elementow do unwrapa' - ten wlasnie proces nazywa sie unwrapowaniem, czyli: tak sobie poskladac poligony w chunki, zeby sie dobrze malowalo texturke i zeby optymalnie wykorzystac na niej miejsce :)

 

nie jest to takie do konca 'wlozyl/wyjal' wiec troche cie czeka pracy :)

 

pozdrawiam i powodzenia

 

ps. popraw ten model pierw :) a poozniej trenuj texturki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe wiedziałem że mnie zryjecie bo model musze przyznać skopany dałem na maxa.... :P . Ok w sumie miałem mało czasu ale próbowałem coś troche te proporcje poprawić... wydaje mi się że jest troche lepiej. Model po prawej który zrobiłem wczesniej ma 3198,a ten po lewej zacząłem od początku robić jako low-lowa i ma 268 poly, ale nie wiem czy jest sens to kontynuować, lepiej chyba jak poprostu zejdę liczbą polygonów z twarzy tego drugiego

 

postacie.jpg

wires.jpg

 

i krótka pierwsza animacja :

 

http://www.czubaka.com/qba/gra/human3.avi

 

dzięki za wszystkie podpowedzi...

 

edit: ta tekstura na twarzy nie jest moja, znaleziona na necie i przerobiona troche, tak do nauki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie - olej tego low-low (bo takich to juz nawet do rts'ow sie nie robi) - a temu drugiemu popraw cialko (na dlonie i stopy szczegolnie zwroc uwage) i glowe popraw (pokaz siatke blizej) bo teraz ksztalt ma troche do bani (czolo, kark, potylica)

 

podaoda

 

ps. lepiej jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze - uzywaj fotek referencyjych, mozna ich znaleźć duzo na necie, jak nie znajdziesz to napisz do mnie to ci cos podrzuce

 

po drugie - polookaj na innych dobrych modelach jak tam wygląda siata i spróbuj zrobic podobną

 

po trzecie - nie przejmuj sie teraz o trisy, zredukujesz je na koncu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za rady, musze dorwać jakieś fajne referki.

 

a tu poprawiania ciąg dalszy..., ręce i twarz wyszły teraz chyba troche lepiej. W chwili obecnej polycount wynosi 2574.

 

screeny z viewportów:

 

 

uszy skasowałem bo były okropne :/

Edytowane przez Kub@
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności