Napisano 4 Marzec 201510 l Na forum http://www.polycount.com jest cały, przepastny rzekłbym, wątek o wypalaniu normal map. Zasady są uniwersalne dla wszystkich programów- Majka, Max, xnormal itd. http://wiki.polycount.com/wiki/Normal_map Sam z tego ostatnio korzystałem. Kompendium wiedzy na ten temat. Zauważyłem, że modelując bryły hipoly używasz często zwykłej opcji extrude wysuwając gemetrię pod kątem prostym. Normal mapa tego nie "łyknie". Nawet jeśli miałbyś przekłamać pochyl nieco krawędzie (bevel): http://wiki.polycount.com/wiki/Normal_map#Sloped_Extrusions Jeśli masz obły obiekt warto dodać nieco polygonów. Jeśli tego nie zrobisz zawsze wyjdą jakieś ząbkowania i inne błędy. Możesz do tego dojść jedynie metodą prób i błędów. Wiem, ponieważ sam ostatnio przerabiałem temat i nie jest to takie "hop-siup" :). Życzę powodzenia.
Napisano 4 Marzec 201510 l Może spróbujesz czegoś nowego mianowicie Substance Designer. Jest bardzo szybki, i daje świetne efekty. [video=youtube;iXU-4KyjcEg]
Napisano 4 Marzec 201510 l @damian Dzieki za filmik! @zaki79 Dzięki, świetna lektura, juz mialem okazje ja czytac kiedys, ale drugi raz nie zaszkodzi. Co do extrude to masz racje, troche z tym przesadzam, tylko w tym wypadku nie wiem czy to akurat ten problem, wroce do domu to sprawdze. Faktycznie...myslalem, ze to bedzie cos w tym "click&work", ale sie myliłem ;) @2013 Kupie na dniach to tez wyprobuje :)
Napisano 9 Marzec 201510 l Mam pytanie, dosc glupie i proste, ale nigdzie nie moge znalezc na nie odpowiedzi, a nie chce zakladac nowego tematu. Gdy robie lowpoly model, zanim eksportuje go np. z Mayi do Zbrusha, powininem chociaz raz zrobic "Mesh -- >Smooth" ? Pytam, poniewaz zaczalem zwracac uwage na siatki na modelach przy pracach innych, oraz obejrzalem ten filmik: Koles mowi, "this is what the actual game model is" kiedy pokazuje na ten drugi model. No i taki tez obrazek znalazlem, gdzie lowpoly wyglada jakby mialo wczesniej zaaplikowany smooth. Przepraszam za glupie pytania, ale to chyba jedyne miejsce gdzie moge takie zadawac :)) :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto