allied Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 otoz chce uzyskac wklęsłe, realistyczne spawy, a nie wychodzi mi - jak wrzucam displacemap z noisem fractalnym na splina to te spawy wygladaja jak budyn i sa wypukle ;/
JmTm00 Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 hm dispa w zyciu nie ruszałem ale wiem ze namalować mozna wiec moze do dzieła :) ?
piksar Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 otoz chce uzyskac wklęsłe, realistyczne spawy, a nie wychodzi mi - jak wrzucam displacemap z noisem fractalnym na splina to te spawy wygladaja jak budyn i sa wypukle ;/ a jak dasz displace z ujemną wartością to jak wygląda ?
allied Napisano 20 Grudzień 2006 Autor Napisano 20 Grudzień 2006 nie wiem jak daje ujemny to w ogole to nie wygląda...
tadzio Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 wrzuc render albo screena latwiej bedzie cos powiedziec
allied Napisano 20 Grudzień 2006 Autor Napisano 20 Grudzień 2006 najpierw dodatni displace: a teraz tak samo tylko ujemny: zmiana ustawien nic nie zmienia na ujemnych caly czas jest tak samo zle;/ przy ujemnym wyglada prawie jak goly spline... pomocyyyy
Master Kiełbaster Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 może pobaw się ustawieniami high i low w parametrach noise
Vorek Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 Czekaj,czekaj. Nie uzyskasz wklęsłych spawów dodając spline'a. Spline jest wypukły z natury :) a Ty jak rozumiem chcesz mieć spaw który wgłębia się w ramę. Musisz zmapować tą ramę i dodać dispa do materiału ramy w miejscu gdzie ma być spaw, albo go wymodelować :) Mapa displace działa tak że to co białe idzie w górę a to co czarne idzie w dół. Pozdrawiam
Hynol Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 Zwykle dla spawów nie ma takiej potrzeby. Wystarczy dobrze wartości Vray Displacement moda max/shift dobrze podać i jest ok. Dla różnego typu noiseów też różnie wypada środek szarości - dla fraktala shift już nie powinien być równy połowie amounta. Niestety jest to taki temat że trzeba poeksperymentować. Jeżeli dajesz amount dodatni dla spawu bez shifta, to sama siatka spawu powinna być bardzo blisko innych powierzchni i być chudsza. Poza tym w życiu nie słyszałem o wklęsłych spawach... To chyba kwasem się robi? Bo jak spawasz elektrodą na przykład to nie ma szans na takie dziwy.
allied Napisano 20 Grudzień 2006 Autor Napisano 20 Grudzień 2006 ah to teraz dam vray displacement bo zawsze ustawialem w maps w materiale... a co do "wkleslosci" spawow to mialem na mysli cos takeigo http://img292.imageshack.us/img292/3519/005av6.jpg bardziej plaskosc niz wkleslosc w sumie..
Hynol Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 Tiaaaa.. Jak dasz w samym materiale to jedziesz na domyślnych systemowych wartościach dla displ. Można tam kręcić wartościami. A ten spaw to wypukły jest tylko ma jakby odwróconą krzywizne - trzeba dobrze zrobić dla niego siatke i to wszystko - z cylindra będzie najprościej + modyfikatory typu bend i będzie git.
allied Napisano 20 Grudzień 2006 Autor Napisano 20 Grudzień 2006 no tylko z cynildrami pochlastac sie mozna, ja robie w ten sposob ze zaznaczam edges rurek i daje create shape from edges i w ten sposob mam spliny...
Hynol Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 No to niestety - jak się człowiekowi nie chce, to nie osiągnie zamierzonego efektu ;). Coś za coś. Niestey w 3D jest tak że tylko czajniki bez wkładu pracy wychodzą :). Pozdro dla kumatych.
polka dot Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 wow ale realistyczne spawy http://img292.imageshack.us/img292/3519/005av6.jpg podejzewam ze autor wyszedl od odpowiedniego przygotowania modelu w rhino. miedzy przecinajacymi sie powierzchniami jest pewnie fillet. na niego w maxie nalozony displace (pewnie vraydisplacement ale zwyklym tez sie da). za disp mape pewnie robi powtarzalna w poziomie mapa wypuklosci. aby zapewnic gladkie przejscie miedzy powierzchniami rurki a spawu, mapa powinna miec czarno transparentne gradienty u gory i dolu ale to juz zgadywalem.
Bacry Napisano 21 Grudzień 2006 Napisano 21 Grudzień 2006 do splajna dodaj modyfikator sweep tam wybierz jako kształt prostokąt dobierz wymiary i obróć o 45 stopni na to daj displace z minusem i będzie całkiem całkiem.
allied Napisano 21 Grudzień 2006 Autor Napisano 21 Grudzień 2006 ok dzieki za pomoc, model spawu juz umiem zrobic, gorzej z materialem: moglby mi ktos nakreslic ogolna ideę powtarzalnej w poziomie mapy?
M4rcus Napisano 22 Grudzień 2006 Napisano 22 Grudzień 2006 zaden z was w zyciu spawu nie widzial ekhm..spaw w 3d pwnien wygladac jak ukosnie nakladajace sie na siebie monety, zweldowane i zesmothowane a nie jakas powygniatana plastelina EDIT:
allied Napisano 22 Grudzień 2006 Autor Napisano 22 Grudzień 2006 tak M4rcus, dlatego tez pytam jak zrobic taki material :)
sob Napisano 22 Grudzień 2006 Napisano 22 Grudzień 2006 Chciałem pomóc, ale ze względu na brak czasu nic dobrego na szybko nie wyszło. Jako, że ze zmodyfikowanej bryły typu HOSE powstało coś na kształt wibratora, pozwolę sobie nie zamieszczać obrazka... nie to forum. Myślę jednak, że droga jest dobra jesli chce sę uzyskać model spawu: (GEOMETRY -> EXTENDED PRIMITIVES -> HOSE, potem na to modyfikatory). Ja bym jednak osobiście powalczył z displace'm.
Hynol Napisano 22 Grudzień 2006 Napisano 22 Grudzień 2006 zaden z was w zyciu spawu nie widzial ekhm..spaw w 3d pwnien wygladac jak ukosnie nakladajace sie na siebie monety, zweldowane i zesmothowane a nie jakas powygniatana plastelina Buhahaha... To żeś pokazał... pierwsze zdjęcie z googla :D. Nigdy mi się takiego efektu nie udało uzyskać, choć sporo w życiu spawałem. Prawda jest taka że spawy zależą od metody jaką są robione i tylko z automatu (i to odpowiedniego) wyglądają tak jak pokazałeś. Tu masz spawy ręczne: http://www.rit.edu/~rlh1222/headers/weld%20collect%20top.JPG http://www.ppcruiser.com/images/weld.jpg http://www.4x4wire.com/toyota/reviews/cage/tack1.jpg A tu automatem robiony - "najpopularniejszy" że tak powiem wygląd: http://www.cyclingnews.com/photos/2006/tech/features/nahmbs063/if_953_prototype_head_tube_weld.jpg A co do metody robienia, to chyba tak jak ktoś już wcześniej napisał - zbudować całość siatki bez spawów z połączonymi elementami, zchamferować edge łączące. Przygotować teksture spawu do displace'a tak aby miała czarne marginesy i zmapować całość obiektu tymi czarnymi marginesami (upchać tam całe UVW). Potem tylko korekta mapowaniem cylindrycznym dla poszczególnych spawów i ustawić je ładnie na środku tekstury (zchodzącej gradientami do czarnego marginesu) i masz śliczne spawy z automatu.
allied Napisano 23 Grudzień 2006 Autor Napisano 23 Grudzień 2006 ok ok ok, ogarniam, tylko zeby uzyskac displace taki jak z automatu to jakiej mapy uzyc bo noise sie chyba nie sprawdza...
Hynol Napisano 23 Grudzień 2006 Napisano 23 Grudzień 2006 Oj to w photoshopie minutka przecierz przy takich kształtach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się