Skocz do zawartości

prosze o pomoc w zrobieniu spawow


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

otoz chce uzyskac wklęsłe, realistyczne spawy, a nie wychodzi mi - jak wrzucam displacemap z noisem fractalnym na splina to te spawy wygladaja jak budyn i sa wypukle ;/

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
otoz chce uzyskac wklęsłe, realistyczne spawy, a nie wychodzi mi - jak wrzucam displacemap z noisem fractalnym na splina to te spawy wygladaja jak budyn i sa wypukle ;/

 

a jak dasz displace z ujemną wartością to jak wygląda ?

Napisano

najpierw dodatni displace:

 

plusuc3.th.jpg

 

a teraz tak samo tylko ujemny:

 

minuslp4.th.jpg

 

zmiana ustawien nic nie zmienia na ujemnych caly czas jest tak samo zle;/

przy ujemnym wyglada prawie jak goly spline... pomocyyyy

Napisano

Czekaj,czekaj.

 

Nie uzyskasz wklęsłych spawów dodając spline'a. Spline jest wypukły z natury :) a Ty jak rozumiem chcesz mieć spaw który wgłębia się w ramę. Musisz zmapować tą ramę i dodać dispa do materiału ramy w miejscu gdzie ma być spaw, albo go wymodelować :)

 

Mapa displace działa tak że to co białe idzie w górę a to co czarne idzie w dół.

 

Pozdrawiam

Napisano

Zwykle dla spawów nie ma takiej potrzeby. Wystarczy dobrze wartości Vray Displacement moda max/shift dobrze podać i jest ok. Dla różnego typu noiseów też różnie wypada środek szarości - dla fraktala shift już nie powinien być równy połowie amounta. Niestety jest to taki temat że trzeba poeksperymentować. Jeżeli dajesz amount dodatni dla spawu bez shifta, to sama siatka spawu powinna być bardzo blisko innych powierzchni i być chudsza.

 

Poza tym w życiu nie słyszałem o wklęsłych spawach... To chyba kwasem się robi? Bo jak spawasz elektrodą na przykład to nie ma szans na takie dziwy.

Napisano

Tiaaaa.. Jak dasz w samym materiale to jedziesz na domyślnych systemowych wartościach dla displ. Można tam kręcić wartościami. A ten spaw to wypukły jest tylko ma jakby odwróconą krzywizne - trzeba dobrze zrobić dla niego siatke i to wszystko - z cylindra będzie najprościej + modyfikatory typu bend i będzie git.

Napisano

no tylko z cynildrami pochlastac sie mozna, ja robie w ten sposob ze zaznaczam edges rurek i daje create shape from edges i w ten sposob mam spliny...

Napisano

No to niestety - jak się człowiekowi nie chce, to nie osiągnie zamierzonego efektu ;). Coś za coś. Niestey w 3D jest tak że tylko czajniki bez wkładu pracy wychodzą :). Pozdro dla kumatych.

Napisano

wow ale realistyczne spawy http://img292.imageshack.us/img292/3519/005av6.jpg

 

podejzewam ze autor wyszedl od odpowiedniego przygotowania modelu w rhino. miedzy przecinajacymi sie powierzchniami jest pewnie fillet. na niego w maxie nalozony displace (pewnie vraydisplacement ale zwyklym tez sie da). za disp mape pewnie robi powtarzalna w poziomie mapa wypuklosci. aby zapewnic gladkie przejscie miedzy powierzchniami rurki a spawu, mapa powinna miec czarno transparentne gradienty u gory i dolu ale to juz zgadywalem.

Napisano

do splajna dodaj modyfikator sweep tam wybierz jako kształt prostokąt dobierz wymiary i obróć o 45 stopni na to daj displace z minusem i będzie całkiem całkiem.

Napisano

ok dzieki za pomoc, model spawu juz umiem zrobic, gorzej z materialem:

 

nnnnyo4.th.jpg

 

 

moglby mi ktos nakreslic ogolna ideę powtarzalnej w poziomie mapy?

Napisano

zaden z was w zyciu spawu nie widzial

ekhm..spaw w 3d pwnien wygladac jak ukosnie nakladajace sie na siebie monety, zweldowane i zesmothowane

a nie jakas powygniatana plastelina

 

EDIT:

weld%2002.jpg

Napisano

Chciałem pomóc, ale ze względu na brak czasu nic dobrego na szybko nie wyszło.

Jako, że ze zmodyfikowanej bryły typu HOSE powstało coś na kształt wibratora, pozwolę sobie nie zamieszczać obrazka... nie to forum.

 

Myślę jednak, że droga jest dobra jesli chce sę uzyskać model spawu: (GEOMETRY -> EXTENDED PRIMITIVES -> HOSE, potem na to modyfikatory).

 

Ja bym jednak osobiście powalczył z displace'm.

Napisano
zaden z was w zyciu spawu nie widzial

ekhm..spaw w 3d pwnien wygladac jak ukosnie nakladajace sie na siebie monety, zweldowane i zesmothowane

a nie jakas powygniatana plastelina

 

Buhahaha... To żeś pokazał... pierwsze zdjęcie z googla :D. Nigdy mi się takiego efektu nie udało uzyskać, choć sporo w życiu spawałem. Prawda jest taka że spawy zależą od metody jaką są robione i tylko z automatu (i to odpowiedniego) wyglądają tak jak pokazałeś.

 

Tu masz spawy ręczne:

http://www.rit.edu/~rlh1222/headers/weld%20collect%20top.JPG

http://www.ppcruiser.com/images/weld.jpg

http://www.4x4wire.com/toyota/reviews/cage/tack1.jpg

 

A tu automatem robiony - "najpopularniejszy" że tak powiem wygląd:

http://www.cyclingnews.com/photos/2006/tech/features/nahmbs063/if_953_prototype_head_tube_weld.jpg

 

A co do metody robienia, to chyba tak jak ktoś już wcześniej napisał - zbudować całość siatki bez spawów z połączonymi elementami, zchamferować edge łączące. Przygotować teksture spawu do displace'a tak aby miała czarne marginesy i zmapować całość obiektu tymi czarnymi marginesami (upchać tam całe UVW). Potem tylko korekta mapowaniem cylindrycznym dla poszczególnych spawów i ustawić je ładnie na środku tekstury (zchodzącej gradientami do czarnego marginesu) i masz śliczne spawy z automatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności