Jump to content

Featured Replies

Posted

otoz chce uzyskac wklęsłe, realistyczne spawy, a nie wychodzi mi - jak wrzucam displacemap z noisem fractalnym na splina to te spawy wygladaja jak budyn i sa wypukle ;/

  • Replies 22
  • Views 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hm dispa w zyciu nie ruszałem ale wiem ze namalować mozna wiec moze do dzieła :) ?

otoz chce uzyskac wklęsłe, realistyczne spawy, a nie wychodzi mi - jak wrzucam displacemap z noisem fractalnym na splina to te spawy wygladaja jak budyn i sa wypukle ;/

 

a jak dasz displace z ujemną wartością to jak wygląda ?

  • Author

najpierw dodatni displace:

 

plusuc3.th.jpg

 

a teraz tak samo tylko ujemny:

 

minuslp4.th.jpg

 

zmiana ustawien nic nie zmienia na ujemnych caly czas jest tak samo zle;/

przy ujemnym wyglada prawie jak goly spline... pomocyyyy

Czekaj,czekaj.

 

Nie uzyskasz wklęsłych spawów dodając spline'a. Spline jest wypukły z natury :) a Ty jak rozumiem chcesz mieć spaw który wgłębia się w ramę. Musisz zmapować tą ramę i dodać dispa do materiału ramy w miejscu gdzie ma być spaw, albo go wymodelować :)

 

Mapa displace działa tak że to co białe idzie w górę a to co czarne idzie w dół.

 

Pozdrawiam

Zwykle dla spawów nie ma takiej potrzeby. Wystarczy dobrze wartości Vray Displacement moda max/shift dobrze podać i jest ok. Dla różnego typu noiseów też różnie wypada środek szarości - dla fraktala shift już nie powinien być równy połowie amounta. Niestety jest to taki temat że trzeba poeksperymentować. Jeżeli dajesz amount dodatni dla spawu bez shifta, to sama siatka spawu powinna być bardzo blisko innych powierzchni i być chudsza.

 

Poza tym w życiu nie słyszałem o wklęsłych spawach... To chyba kwasem się robi? Bo jak spawasz elektrodą na przykład to nie ma szans na takie dziwy.

Tiaaaa.. Jak dasz w samym materiale to jedziesz na domyślnych systemowych wartościach dla displ. Można tam kręcić wartościami. A ten spaw to wypukły jest tylko ma jakby odwróconą krzywizne - trzeba dobrze zrobić dla niego siatke i to wszystko - z cylindra będzie najprościej + modyfikatory typu bend i będzie git.

  • Author

no tylko z cynildrami pochlastac sie mozna, ja robie w ten sposob ze zaznaczam edges rurek i daje create shape from edges i w ten sposob mam spliny...

No to niestety - jak się człowiekowi nie chce, to nie osiągnie zamierzonego efektu ;). Coś za coś. Niestey w 3D jest tak że tylko czajniki bez wkładu pracy wychodzą :). Pozdro dla kumatych.

wow ale realistyczne spawy http://img292.imageshack.us/img292/3519/005av6.jpg

 

podejzewam ze autor wyszedl od odpowiedniego przygotowania modelu w rhino. miedzy przecinajacymi sie powierzchniami jest pewnie fillet. na niego w maxie nalozony displace (pewnie vraydisplacement ale zwyklym tez sie da). za disp mape pewnie robi powtarzalna w poziomie mapa wypuklosci. aby zapewnic gladkie przejscie miedzy powierzchniami rurki a spawu, mapa powinna miec czarno transparentne gradienty u gory i dolu ale to juz zgadywalem.

do splajna dodaj modyfikator sweep tam wybierz jako kształt prostokąt dobierz wymiary i obróć o 45 stopni na to daj displace z minusem i będzie całkiem całkiem.

  • Author

ok dzieki za pomoc, model spawu juz umiem zrobic, gorzej z materialem:

 

nnnnyo4.th.jpg

 

 

moglby mi ktos nakreslic ogolna ideę powtarzalnej w poziomie mapy?

zaden z was w zyciu spawu nie widzial

ekhm..spaw w 3d pwnien wygladac jak ukosnie nakladajace sie na siebie monety, zweldowane i zesmothowane

a nie jakas powygniatana plastelina

 

EDIT:

weld%2002.jpg

  • Author

tak M4rcus, dlatego tez pytam jak zrobic taki material :)

Chciałem pomóc, ale ze względu na brak czasu nic dobrego na szybko nie wyszło.

Jako, że ze zmodyfikowanej bryły typu HOSE powstało coś na kształt wibratora, pozwolę sobie nie zamieszczać obrazka... nie to forum.

 

Myślę jednak, że droga jest dobra jesli chce sę uzyskać model spawu: (GEOMETRY -> EXTENDED PRIMITIVES -> HOSE, potem na to modyfikatory).

 

Ja bym jednak osobiście powalczył z displace'm.

zaden z was w zyciu spawu nie widzial

ekhm..spaw w 3d pwnien wygladac jak ukosnie nakladajace sie na siebie monety, zweldowane i zesmothowane

a nie jakas powygniatana plastelina

 

Buhahaha... To żeś pokazał... pierwsze zdjęcie z googla :D. Nigdy mi się takiego efektu nie udało uzyskać, choć sporo w życiu spawałem. Prawda jest taka że spawy zależą od metody jaką są robione i tylko z automatu (i to odpowiedniego) wyglądają tak jak pokazałeś.

 

Tu masz spawy ręczne:

http://www.rit.edu/~rlh1222/headers/weld%20collect%20top.JPG

http://www.ppcruiser.com/images/weld.jpg

http://www.4x4wire.com/toyota/reviews/cage/tack1.jpg

 

A tu automatem robiony - "najpopularniejszy" że tak powiem wygląd:

http://www.cyclingnews.com/photos/2006/tech/features/nahmbs063/if_953_prototype_head_tube_weld.jpg

 

A co do metody robienia, to chyba tak jak ktoś już wcześniej napisał - zbudować całość siatki bez spawów z połączonymi elementami, zchamferować edge łączące. Przygotować teksture spawu do displace'a tak aby miała czarne marginesy i zmapować całość obiektu tymi czarnymi marginesami (upchać tam całe UVW). Potem tylko korekta mapowaniem cylindrycznym dla poszczególnych spawów i ustawić je ładnie na środku tekstury (zchodzącej gradientami do czarnego marginesu) i masz śliczne spawy z automatu.

  • Author

ok ok ok, ogarniam, tylko zeby uzyskac displace taki jak z automatu to jakiej mapy uzyc bo noise sie chyba nie sprawdza...

Oj to w photoshopie minutka przecierz przy takich kształtach.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy