Napisano 20 Grudzień 200618 l otoz chce uzyskac wklęsłe, realistyczne spawy, a nie wychodzi mi - jak wrzucam displacemap z noisem fractalnym na splina to te spawy wygladaja jak budyn i sa wypukle ;/
Napisano 20 Grudzień 200618 l hm dispa w zyciu nie ruszałem ale wiem ze namalować mozna wiec moze do dzieła :) ?
Napisano 20 Grudzień 200618 l allied napisał: otoz chce uzyskac wklęsłe, realistyczne spawy, a nie wychodzi mi - jak wrzucam displacemap z noisem fractalnym na splina to te spawy wygladaja jak budyn i sa wypukle ;/ a jak dasz displace z ujemną wartością to jak wygląda ?
Napisano 20 Grudzień 200618 l Autor najpierw dodatni displace: a teraz tak samo tylko ujemny: zmiana ustawien nic nie zmienia na ujemnych caly czas jest tak samo zle;/ przy ujemnym wyglada prawie jak goly spline... pomocyyyy
Napisano 20 Grudzień 200618 l Czekaj,czekaj. Nie uzyskasz wklęsłych spawów dodając spline'a. Spline jest wypukły z natury :) a Ty jak rozumiem chcesz mieć spaw który wgłębia się w ramę. Musisz zmapować tą ramę i dodać dispa do materiału ramy w miejscu gdzie ma być spaw, albo go wymodelować :) Mapa displace działa tak że to co białe idzie w górę a to co czarne idzie w dół. Pozdrawiam
Napisano 20 Grudzień 200618 l Zwykle dla spawów nie ma takiej potrzeby. Wystarczy dobrze wartości Vray Displacement moda max/shift dobrze podać i jest ok. Dla różnego typu noiseów też różnie wypada środek szarości - dla fraktala shift już nie powinien być równy połowie amounta. Niestety jest to taki temat że trzeba poeksperymentować. Jeżeli dajesz amount dodatni dla spawu bez shifta, to sama siatka spawu powinna być bardzo blisko innych powierzchni i być chudsza. Poza tym w życiu nie słyszałem o wklęsłych spawach... To chyba kwasem się robi? Bo jak spawasz elektrodą na przykład to nie ma szans na takie dziwy.
Napisano 20 Grudzień 200618 l Autor ah to teraz dam vray displacement bo zawsze ustawialem w maps w materiale... a co do "wkleslosci" spawow to mialem na mysli cos takeigo http://img292.imageshack.us/img292/3519/005av6.jpg bardziej plaskosc niz wkleslosc w sumie..
Napisano 20 Grudzień 200618 l Tiaaaa.. Jak dasz w samym materiale to jedziesz na domyślnych systemowych wartościach dla displ. Można tam kręcić wartościami. A ten spaw to wypukły jest tylko ma jakby odwróconą krzywizne - trzeba dobrze zrobić dla niego siatke i to wszystko - z cylindra będzie najprościej + modyfikatory typu bend i będzie git.
Napisano 20 Grudzień 200618 l Autor no tylko z cynildrami pochlastac sie mozna, ja robie w ten sposob ze zaznaczam edges rurek i daje create shape from edges i w ten sposob mam spliny...
Napisano 20 Grudzień 200618 l No to niestety - jak się człowiekowi nie chce, to nie osiągnie zamierzonego efektu ;). Coś za coś. Niestey w 3D jest tak że tylko czajniki bez wkładu pracy wychodzą :). Pozdro dla kumatych.
Napisano 20 Grudzień 200618 l wow ale realistyczne spawy http://img292.imageshack.us/img292/3519/005av6.jpg podejzewam ze autor wyszedl od odpowiedniego przygotowania modelu w rhino. miedzy przecinajacymi sie powierzchniami jest pewnie fillet. na niego w maxie nalozony displace (pewnie vraydisplacement ale zwyklym tez sie da). za disp mape pewnie robi powtarzalna w poziomie mapa wypuklosci. aby zapewnic gladkie przejscie miedzy powierzchniami rurki a spawu, mapa powinna miec czarno transparentne gradienty u gory i dolu ale to juz zgadywalem.
Napisano 21 Grudzień 200618 l do splajna dodaj modyfikator sweep tam wybierz jako kształt prostokąt dobierz wymiary i obróć o 45 stopni na to daj displace z minusem i będzie całkiem całkiem.
Napisano 21 Grudzień 200618 l Autor ok dzieki za pomoc, model spawu juz umiem zrobic, gorzej z materialem: moglby mi ktos nakreslic ogolna ideę powtarzalnej w poziomie mapy?
Napisano 22 Grudzień 200618 l zaden z was w zyciu spawu nie widzial ekhm..spaw w 3d pwnien wygladac jak ukosnie nakladajace sie na siebie monety, zweldowane i zesmothowane a nie jakas powygniatana plastelina EDIT:
Napisano 22 Grudzień 200618 l Chciałem pomóc, ale ze względu na brak czasu nic dobrego na szybko nie wyszło. Jako, że ze zmodyfikowanej bryły typu HOSE powstało coś na kształt wibratora, pozwolę sobie nie zamieszczać obrazka... nie to forum. Myślę jednak, że droga jest dobra jesli chce sę uzyskać model spawu: (GEOMETRY -> EXTENDED PRIMITIVES -> HOSE, potem na to modyfikatory). Ja bym jednak osobiście powalczył z displace'm.
Napisano 22 Grudzień 200618 l M4rcus napisał: zaden z was w zyciu spawu nie widzial ekhm..spaw w 3d pwnien wygladac jak ukosnie nakladajace sie na siebie monety, zweldowane i zesmothowane a nie jakas powygniatana plastelina Buhahaha... To żeś pokazał... pierwsze zdjęcie z googla :D. Nigdy mi się takiego efektu nie udało uzyskać, choć sporo w życiu spawałem. Prawda jest taka że spawy zależą od metody jaką są robione i tylko z automatu (i to odpowiedniego) wyglądają tak jak pokazałeś. Tu masz spawy ręczne: http://www.rit.edu/~rlh1222/headers/weld%20collect%20top.JPG http://www.ppcruiser.com/images/weld.jpg http://www.4x4wire.com/toyota/reviews/cage/tack1.jpg A tu automatem robiony - "najpopularniejszy" że tak powiem wygląd: http://www.cyclingnews.com/photos/2006/tech/features/nahmbs063/if_953_prototype_head_tube_weld.jpg A co do metody robienia, to chyba tak jak ktoś już wcześniej napisał - zbudować całość siatki bez spawów z połączonymi elementami, zchamferować edge łączące. Przygotować teksture spawu do displace'a tak aby miała czarne marginesy i zmapować całość obiektu tymi czarnymi marginesami (upchać tam całe UVW). Potem tylko korekta mapowaniem cylindrycznym dla poszczególnych spawów i ustawić je ładnie na środku tekstury (zchodzącej gradientami do czarnego marginesu) i masz śliczne spawy z automatu.
Napisano 23 Grudzień 200618 l Autor ok ok ok, ogarniam, tylko zeby uzyskac displace taki jak z automatu to jakiej mapy uzyc bo noise sie chyba nie sprawdza...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto