Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, nie wiem czy w dobrym miejscu zakładam wątek, ale najwyżej się przeniesie :)

Wraz z nowym mentalem przywędrowała biblioteka car paint z ogromną liczbą ustawień i trudno się w niej połapać :)

Ustawienia w tej bibliotece to dla mnie czarna magia i chciałbym ją poznać :)

W tym wątku chciałbym żebyście zamieszczali testy car painta w mentalu podawając ustawienia i wnioski z tych testów (czyli co do czego służy itd.)

Oczywiście jeśli ktoś nie ma mentala 3.5 może robić testy na materiałach typu metal (lume), raytrace czy innych ale musi podać ustawienia i wnioski

 

_______________________________

Udostępniam 3 modele aut do testów: Audi TT (moje), Alfa Romeo 159 (moje) i Lexus LF-A (mrkrzyśka)

Link: http://www.megaupload.com/?d=8LYASP3I

_______________________________

 

Ja narazie zrobiłem testy zakładki "diffuse coloring" (z upływem czasu inne zakładki też przetestuję)

 

________________________________

 

Przy każdym z testów podaję tylko 1 ustawienie, ponieważ reszta jest standardowa.

Standardowe ustawienia wyglądają tak:

diffusecoloringstandardvw6.jpg

 

1 test: Ambient / Extra Light

 

Standardowe:

ambientextralightstandagc6.jpg

 

Szare:

ambientextralightszarexs9.jpg

 

Wniosek: Ambient / Extra Light to chyba jasność lakieru :)

 

2 test: Base Color

 

Standardowe:

basecolorstandardczerwokp9.jpg

 

Niebieskie:

basecolorniebieskiow5.jpg

 

Wniosek: Base Color to chyba po prostu kolor lakieru :)

 

3 test: Edge Color

 

Standardowe:

edgecolorstandardczarnedq7.jpg

 

Szare:

edgecolorszareew4.jpg

 

Żółte:

edgecolorzolteaq6.jpg

 

Wniosek: Edge Color to chyba kolor lakieru na krańcu modelu. Wielkość tego "krańca" to chyba Edge Bias

 

4 test: Edge Bias

 

Standard:

edgebias1iu8.jpg

 

0,2

edgebias02re6.jpg

 

5

edgebias5pp7.jpg

 

Wniosek: patrz wyżej :)

 

5 test: Light Facing Color

 

Standard:

basecolorstandardczerwokp9.jpg

 

Biały:

lightfacingcolorbialyoj2.jpg

 

Zielony:

lightfacingcolorstandarsm0.jpg

 

Wniosek: Light Facing Color to jest chyba kolor lakieru w miejscu najbardziej oświetlonym lub gdzie światło sięnajbardziej odbija

 

6 test: Light Facing Color Bias

 

Standard:

basecolorstandardczerwokp9.jpg

 

2

lightfacingcolorbias2jm2.jpg

 

16

lightfacingcolorbias16td7.jpg

 

Wniosek: Light Facing Color Bias to chyba wielkość koloru "Light Facing Color" (im mniejsza liczba tym mniejsze natężenie)

 

7 test: Diffuse Weight

 

Standard:

basecolorstandardczerwokp9.jpg

 

0,5

diffuseweight05ry3.jpg

 

1,5

diffuseweight1comma5mm3.jpg

 

Wniosek: Diffuse Weight to chyba natężenie koloru "Base Color"

 

8 test: Diffuse Bias

 

Standard:

basecolorstandardczerwokp9.jpg

 

1

diffusebias1ms6.jpg

 

2

diffusebias2hr9.jpg

 

Wniosek: Diffuse Bias to chyba intensywność koloru "Base Color"

Im większa liczba tym intensywność jest mniejsza

 

Napewno dużo wniosków mam chybionych więc róbcie też testy i poprawiajcie moje wnioski :)

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nielot - wiem, wiem :)

Ale najpierw chcę poznać same ustawienia materiału, a potem będą testy oświetlenia i studia :)

Te testy w 1 poście narazie są tylko po to, żeby wiedzieć co do czego służy :)

Napisano

nielot007 - super!! :)

Ale mógłbyś wysłaćna np. megaupload albo mytempdir.com ?? Bo rapid mnie nie lubi :)

JunioR - doskonale to wiem, ale najpierw chcę poznać same ustawienia, a potem będzie studio i oświetlenie

Napisano

Sorry, że post pod postem ale to kolejna zakładka

 

Oczywiście podaję tylko jedno ustawienie, bo reszta będzie standard, a standard wygląda tak:

 

flakesdefaultcz9.jpg

 

Flakes to chyba ogólnie "chropowatość" lakieru

 

1 test: Flake Color

 

Standard:

standardogolniehw4.jpg

 

Niebieski:

flakecolorniebieskigh7.jpg

 

Wniosek: Flake Color to chyba kolor tych kropek, które odpowiadają za chropowatość :)

 

2 test: Flake Weight

 

Standard:

standardogolniehw4.jpg

 

5

flakeweight5jc8.jpg

 

0,2

flakeweight02wm6.jpg

 

Wniosek: Flake Weight to chyba wielkość/intensywność tych "chropowatych kropek" :)

 

3 test: Flake Reflections (Ray-Traced)

 

Standard:

standardogolniehw4.jpg

 

1

flakereflections1bb6.jpg

 

Wniosek: Flake Reflections (Ray-Traced) to chyba ustawienie odpowiadające za to, czy te kropki mają odbijać otoczenie

 

4 test: Flake Specular Exponent

 

Standard:

standardogolniehw4.jpg

 

10

flakespecularexponent10sh8.jpg

 

Wniosek: Flake Specular Exponent to chyba jak bardzo ma się rozchodzić to "flakes". Im mniejsza liczba tym bardziej "flakes" sie rozchodzi po lakierze

 

5 test: Flake Density

 

Standard:

standardogolniehw4.jpg

 

1

flakedensity1ox2.jpg

 

Wniosek: Flake Density to chyba ilość tych "kropek"

 

6 test: Flake Decay Distance

 

Standard:

standardogolniehw4.jpg

 

1

flakedecaydistance1cn8.jpg

 

Wniosek: Flake Decay Distance to chyba takie, że im dalej model od kamery tym mniejsze density jest .... :)

 

7 test: Flake Strength

 

Standard:

standardogolniehw4.jpg

 

0,2

flakestrength02ti9.jpg

 

Wniosek: Flake Strength to chyba tak, że im mniejsza liczba tym bardziej te kropki są bliżej siebie :)

 

8 test: Flake Scale

 

Standard:

standardogolniehw4.jpg

 

0,5

flakescale05te1.jpg

 

Wniosek: Flake Scale to chyba wielkość tych kropek ("flakes")

Napisano

Hehe, dzięki SWRSC :)

Ale i tka nic z teog nie rozumiem, a translate.pl jakoś dziwnie to tłumaczy :)

Wolę sam na podstawie próbnych rednerów dojść co do czego jest :)

A inni?? Śpicie?? Też róbcie testy :)

Napisano

No to nastęna zakładka :)

 

Default wygląda tak:

 

specularreflectionsdefavu5.jpg

 

_______________________________

 

1 test: Specular Color #1

 

Standard:

standardogolnierw5.jpg

 

Żółty:

specularcolorzoltyaj7.jpg

 

Zielony:

specularcolorzielonyxt2.jpg

 

Wniosek: do żadnego wniosku nie doszedłem :/

Rendery dla mnie identyczne...

 

2 test: Specular Weight #1

 

Standard:

standardogolnierw5.jpg

 

0,8

specularweight08vd8.jpg

 

Wniosek: Specular Weight #1 to chyba "twardość" odbicia światła na lakierze

 

3 test: Specular Exponent #1

 

Standard:

standardogolnierw5.jpg

 

20

specularexponent20cp7.jpg

 

Wniosek: Specular Exponent #1 to chyba rozproszenie odbicia światła... im mnniejsza liczba tym bardziej odbłyski są rozproszone

 

4 test: Specular Color #2

 

Standard:

standardogolnierw5.jpg

 

Niebieski:

specularcolor22niebieskwy7.jpg

 

Wniosek: kolor odbicia światła (chyba :)))

 

5 test: Specular Weight #2

 

Standard:

standardogolnierw5.jpg

 

0,8

specularweight2208ry2.jpg

 

Wniosek: Specular Weight #2 to chyba to samo co Specular Weight #1 tylko, że Specular Weight #2 to chyba jakby wyższa warstwa lakieru (nad tą Specular Weight #1) i efekty są bardziej "rozmyte" niż w Specular Weight #1

 

6 test: Specular Exponent #2

 

Standard:

standardogolnierw5.jpg

 

50

specularexponent2250re5.jpg

 

Wniosek: Specular Exponent #2 to chyba rozproszenie się odbić wyższej warstwy na lakierze

 

7 test: Glazed Specularity

 

Włączone (standard)

standardogolnierw5.jpg

 

Wyłączone

glazedspecularityoffta7.jpg

 

Wniosek: Glazed Specularity gdy jest wyłączone to tak jakby zanik kontrastu między specularami #1 a specularami #2

Napisano

Ja już nastęną zakładkę testuję, a wy nic :/

 

Default:

reflectivitydefaultiy2.jpg

 

1 test: Reflection Color

 

Standard:

standardogolnietv8.jpg

 

Niebieski

reflectioncolorniebiesktn4.jpg

 

Szary

reflectioncolorszarydq6.jpg

 

Wniosek: Reflection Color to chyba tak jakby 2 w 1 :)

Ze skali szarości koloru bierze jak bardzo lakier ma być lustrzany i jednocześnie określa jaki kolor mają mieć odbite na lakierze obiekty

 

2 test: Edge Factor

 

Standard

standardogolnietv8.jpg

 

2

edgefactor2xi0.jpg

 

20

edgefactor20jm1.jpg

 

Wniosek: do żadnego wniosku nie doszłem... rendery dla mnie identyczne...

 

3 test: Edge Reflections Weight

 

Standard:

standardogolnietv8.jpg

 

3

edgereflectionsweight3ey9.jpg

 

Wniosek: Edge Reflections Weight to wielkość krawędzi obiektu, która jest bardzo lustrzana

 

4 test: Facing Reflections Weight

 

Standard

standardogolnietv8.jpg

 

0,5

facingreflectionsweightra9.jpg

 

Wniosek: Facing Reflections Weight określa chyba jak bardzo lakier ma być lustrzany, nie włączając w to Edge Reflections Weight

 

5 test: Glossy Reflection Samples i jednocześnie Glossy Reflections Spread

 

Standard:

standardogolnietv8.jpg

 

G. R. Samples = 5 ; G. R. Spread = 0,5

grsamples5grspread05gd5.jpg

 

G. R. Samples = 20 ; G. R. Spread = 0,5

grsamples20grspread05mu3.jpg

 

Wniosek: Glossy Reflection Samples określa chyba jakość odbić. Im większa liczba tym jakość lepsza :)

Glossy Reflections Spread określa chyba jak bardoz odbicia mają być rozmazane. Im większa liczba tym odbicia bardziej rozmazane.

 

6 test: Max Distance

 

Standard:

standardogolnietv8.jpg

 

2

maxdistance2tt7.jpg

 

Wniosek: Max Distance to chyba jakby fallof odbić :) Im większa liczba tym bardizej miękkie przejście od odbić normalnych do tych z "Edge"

 

7 test: Single Environment Sampling

 

Standard (wyłączone)

standardogolnietv8.jpg

 

Włączone

singleenvsamplingonrl1.jpg

 

Wniosek: do żadnego wniosku nie doszłem :/ Rendery dla mnie identyczne...

 

______________________________________

 

Od razu w skrócie opowiem o nastęnej zakładce - "Dirty Layer (Lambertian)"

Są tylko 2 opcje: Dirt Color (kolor brudu :)) i Dirt Weight (natężenie brudu :))

 

______________________________________

 

I ostatnia - "Advanced Options" - testowałem, ale nic nie pokaże, bo do nieczego nie doszłem... :/

 

--------------------------------------------

 

Wszystkie zakładki przetestowane, nic nie mówiliście, czyli wychodzi na to, że moje wnioski nie są chybione...

 

--------------------------------------------

 

Teraz będą testy studia i oświetlenia (swoje dam później, albo dopiero jutro) ale wy już róbcie testy i dawajcie je do tego wątku.

Napisano
Edge Reflections Weight to wielkość krawędzi obiektu, która jest bardzo lustrzana
hehe jasne jak słońce ;)

w jakim maxsie jest ten shader bo u mnie w 8 chyba niema?

Napisano

pecet - ten shader jest dopiero w maxie 9 :)

Ale i tak można robić testy na np. raytrace albo metal (lume), nikt tego nie zabrania :)

----------------

1 test studia (lakier to całkowity standard car paint'a z maxa 9)

 

studio1rub7.jpg

 

Wygląd studia

 

studio1vem6.jpg

 

Opis: Podłoże to wielki plane z białym materiałem standard.

Światło to mr area spot dosyć nisko nad autem; zmieniane tylko hotspot i fallof (żeby było łagodne przejście 100% świecenia do 0%)

Background Color ustawione na czarny.

I wielki cylinder (radius = 20m) tuż nad światłem.

Napisano

moje testy, narazie tyle trzeba jeszcze dopracować, ale już niechce mi się :p

patry jak chcesz to postaraj sie i zrób cos z tego:)

trzeba podciągnąć oświetlenie i zmienić bocznego "softboxa"

golf2.jpg

Napisano

pecet - ale podawaj w testach ustawienia lakieru i jak zbudowane jest studio :)

 

Powiększyłem tego bocznego "softboxa", a reszta jest identyczna jak w poprzednim teście

 

studio12rzn3.jpg

Napisano

patry ale ja mówiłem że w mojej scenie trzeba zmienić tego softboxa, u Ciebie poprzedni był lepszy ale i tak jest za ciemno, jedno światło to za mało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności