patry Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 Witam, nie wiem czy w dobrym miejscu zakładam wątek, ale najwyżej się przeniesie :) Wraz z nowym mentalem przywędrowała biblioteka car paint z ogromną liczbą ustawień i trudno się w niej połapać :) Ustawienia w tej bibliotece to dla mnie czarna magia i chciałbym ją poznać :) W tym wątku chciałbym żebyście zamieszczali testy car painta w mentalu podawając ustawienia i wnioski z tych testów (czyli co do czego służy itd.) Oczywiście jeśli ktoś nie ma mentala 3.5 może robić testy na materiałach typu metal (lume), raytrace czy innych ale musi podać ustawienia i wnioski _______________________________ Udostępniam 3 modele aut do testów: Audi TT (moje), Alfa Romeo 159 (moje) i Lexus LF-A (mrkrzyśka) Link: http://www.megaupload.com/?d=8LYASP3I _______________________________ Ja narazie zrobiłem testy zakładki "diffuse coloring" (z upływem czasu inne zakładki też przetestuję) ________________________________ Przy każdym z testów podaję tylko 1 ustawienie, ponieważ reszta jest standardowa. Standardowe ustawienia wyglądają tak: 1 test: Ambient / Extra Light Standardowe: Szare: Wniosek: Ambient / Extra Light to chyba jasność lakieru :) 2 test: Base Color Standardowe: Niebieskie: Wniosek: Base Color to chyba po prostu kolor lakieru :) 3 test: Edge Color Standardowe: Szare: Żółte: Wniosek: Edge Color to chyba kolor lakieru na krańcu modelu. Wielkość tego "krańca" to chyba Edge Bias 4 test: Edge Bias Standard: 0,2 5 Wniosek: patrz wyżej :) 5 test: Light Facing Color Standard: Biały: Zielony: Wniosek: Light Facing Color to jest chyba kolor lakieru w miejscu najbardziej oświetlonym lub gdzie światło sięnajbardziej odbija 6 test: Light Facing Color Bias Standard: 2 16 Wniosek: Light Facing Color Bias to chyba wielkość koloru "Light Facing Color" (im mniejsza liczba tym mniejsze natężenie) 7 test: Diffuse Weight Standard: 0,5 1,5 Wniosek: Diffuse Weight to chyba natężenie koloru "Base Color" 8 test: Diffuse Bias Standard: 1 2 Wniosek: Diffuse Bias to chyba intensywność koloru "Base Color" Im większa liczba tym intensywność jest mniejsza Napewno dużo wniosków mam chybionych więc róbcie też testy i poprawiajcie moje wnioski :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 zapodaj no jakiegos fureksa to sie potestuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 25 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2006 OK, udostępniłem w 1 poście 3 auta Link: http://www.megaupload.com/?d=8LYASP3I Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 patry pamietaj ze dobry carpaint to nie tylko lakier ale oswietlenie i tlo :) bez tego niebedzie dobrego carpainta :) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chveti Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 dobry carpaint to nie tylko lakier ale oswietlenie i tlo :) pozdro I dlatego teraz ten carpaint jest brzydki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 25 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2006 nielot - wiem, wiem :) Ale najpierw chcę poznać same ustawienia materiału, a potem będą testy oświetlenia i studia :) Te testy w 1 poście narazie są tylko po to, żeby wiedzieć co do czego służy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 Witam!! ok daje moja stara fure :) http://rapidshare.com/files/8944995/megane.obj.html pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 patry- bez normalnego studio daleko z takim lakierem nie zajedziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 26 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 26 Grudzień 2006 nielot007 - super!! :) Ale mógłbyś wysłaćna np. megaupload albo mytempdir.com ?? Bo rapid mnie nie lubi :) JunioR - doskonale to wiem, ale najpierw chcę poznać same ustawienia, a potem będzie studio i oświetlenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 26 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 26 Grudzień 2006 Sorry, że post pod postem ale to kolejna zakładka Oczywiście podaję tylko jedno ustawienie, bo reszta będzie standard, a standard wygląda tak: Flakes to chyba ogólnie "chropowatość" lakieru 1 test: Flake Color Standard: Niebieski: Wniosek: Flake Color to chyba kolor tych kropek, które odpowiadają za chropowatość :) 2 test: Flake Weight Standard: 5 0,2 Wniosek: Flake Weight to chyba wielkość/intensywność tych "chropowatych kropek" :) 3 test: Flake Reflections (Ray-Traced) Standard: 1 Wniosek: Flake Reflections (Ray-Traced) to chyba ustawienie odpowiadające za to, czy te kropki mają odbijać otoczenie 4 test: Flake Specular Exponent Standard: 10 Wniosek: Flake Specular Exponent to chyba jak bardzo ma się rozchodzić to "flakes". Im mniejsza liczba tym bardziej "flakes" sie rozchodzi po lakierze 5 test: Flake Density Standard: 1 Wniosek: Flake Density to chyba ilość tych "kropek" 6 test: Flake Decay Distance Standard: 1 Wniosek: Flake Decay Distance to chyba takie, że im dalej model od kamery tym mniejsze density jest .... :) 7 test: Flake Strength Standard: 0,2 Wniosek: Flake Strength to chyba tak, że im mniejsza liczba tym bardziej te kropki są bliżej siebie :) 8 test: Flake Scale Standard: 0,5 Wniosek: Flake Scale to chyba wielkość tych kropek ("flakes") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 26 Grudzień 2006 Share Napisano 26 Grudzień 2006 heh, za dużo tego Twojego "chyba" Inicjatywa fajna, looknij jeszcze sobie na to: http://www.lamrug.org/resources/doc/paint.html Cały shaderek wyjaśniony bez "chybań" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 27 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2006 Hehe, dzięki SWRSC :) Ale i tka nic z teog nie rozumiem, a translate.pl jakoś dziwnie to tłumaczy :) Wolę sam na podstawie próbnych rednerów dojść co do czego jest :) A inni?? Śpicie?? Też róbcie testy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 27 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2006 No to nastęna zakładka :) Default wygląda tak: _______________________________ 1 test: Specular Color #1 Standard: Żółty: Zielony: Wniosek: do żadnego wniosku nie doszedłem :/ Rendery dla mnie identyczne... 2 test: Specular Weight #1 Standard: 0,8 Wniosek: Specular Weight #1 to chyba "twardość" odbicia światła na lakierze 3 test: Specular Exponent #1 Standard: 20 Wniosek: Specular Exponent #1 to chyba rozproszenie odbicia światła... im mnniejsza liczba tym bardziej odbłyski są rozproszone 4 test: Specular Color #2 Standard: Niebieski: Wniosek: kolor odbicia światła (chyba :))) 5 test: Specular Weight #2 Standard: 0,8 Wniosek: Specular Weight #2 to chyba to samo co Specular Weight #1 tylko, że Specular Weight #2 to chyba jakby wyższa warstwa lakieru (nad tą Specular Weight #1) i efekty są bardziej "rozmyte" niż w Specular Weight #1 6 test: Specular Exponent #2 Standard: 50 Wniosek: Specular Exponent #2 to chyba rozproszenie się odbić wyższej warstwy na lakierze 7 test: Glazed Specularity Włączone (standard) Wyłączone Wniosek: Glazed Specularity gdy jest wyłączone to tak jakby zanik kontrastu między specularami #1 a specularami #2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 27 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2006 Ja już nastęną zakładkę testuję, a wy nic :/ Default: 1 test: Reflection Color Standard: Niebieski Szary Wniosek: Reflection Color to chyba tak jakby 2 w 1 :) Ze skali szarości koloru bierze jak bardzo lakier ma być lustrzany i jednocześnie określa jaki kolor mają mieć odbite na lakierze obiekty 2 test: Edge Factor Standard 2 20 Wniosek: do żadnego wniosku nie doszłem... rendery dla mnie identyczne... 3 test: Edge Reflections Weight Standard: 3 Wniosek: Edge Reflections Weight to wielkość krawędzi obiektu, która jest bardzo lustrzana 4 test: Facing Reflections Weight Standard 0,5 Wniosek: Facing Reflections Weight określa chyba jak bardzo lakier ma być lustrzany, nie włączając w to Edge Reflections Weight 5 test: Glossy Reflection Samples i jednocześnie Glossy Reflections Spread Standard: G. R. Samples = 5 ; G. R. Spread = 0,5 G. R. Samples = 20 ; G. R. Spread = 0,5 Wniosek: Glossy Reflection Samples określa chyba jakość odbić. Im większa liczba tym jakość lepsza :) Glossy Reflections Spread określa chyba jak bardoz odbicia mają być rozmazane. Im większa liczba tym odbicia bardziej rozmazane. 6 test: Max Distance Standard: 2 Wniosek: Max Distance to chyba jakby fallof odbić :) Im większa liczba tym bardizej miękkie przejście od odbić normalnych do tych z "Edge" 7 test: Single Environment Sampling Standard (wyłączone) Włączone Wniosek: do żadnego wniosku nie doszłem :/ Rendery dla mnie identyczne... ______________________________________ Od razu w skrócie opowiem o nastęnej zakładce - "Dirty Layer (Lambertian)" Są tylko 2 opcje: Dirt Color (kolor brudu :)) i Dirt Weight (natężenie brudu :)) ______________________________________ I ostatnia - "Advanced Options" - testowałem, ale nic nie pokaże, bo do nieczego nie doszłem... :/ -------------------------------------------- Wszystkie zakładki przetestowane, nic nie mówiliście, czyli wychodzi na to, że moje wnioski nie są chybione... -------------------------------------------- Teraz będą testy studia i oświetlenia (swoje dam później, albo dopiero jutro) ale wy już róbcie testy i dawajcie je do tego wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 27 Grudzień 2006 Share Napisano 27 Grudzień 2006 Edge Reflections Weight to wielkość krawędzi obiektu, która jest bardzo lustrzana hehe jasne jak słońce ;) w jakim maxsie jest ten shader bo u mnie w 8 chyba niema? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 27 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2006 pecet - ten shader jest dopiero w maxie 9 :) Ale i tak można robić testy na np. raytrace albo metal (lume), nikt tego nie zabrania :) ---------------- 1 test studia (lakier to całkowity standard car paint'a z maxa 9) Wygląd studia Opis: Podłoże to wielki plane z białym materiałem standard. Światło to mr area spot dosyć nisko nad autem; zmieniane tylko hotspot i fallof (żeby było łagodne przejście 100% świecenia do 0%) Background Color ustawione na czarny. I wielki cylinder (radius = 20m) tuż nad światłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 27 Grudzień 2006 Share Napisano 27 Grudzień 2006 moje testy, narazie tyle trzeba jeszcze dopracować, ale już niechce mi się :p patry jak chcesz to postaraj sie i zrób cos z tego:) trzeba podciągnąć oświetlenie i zmienić bocznego "softboxa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 28 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2006 pecet - ale podawaj w testach ustawienia lakieru i jak zbudowane jest studio :) Powiększyłem tego bocznego "softboxa", a reszta jest identyczna jak w poprzednim teście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 28 Grudzień 2006 Share Napisano 28 Grudzień 2006 patry ale ja mówiłem że w mojej scenie trzeba zmienić tego softboxa, u Ciebie poprzedni był lepszy ale i tak jest za ciemno, jedno światło to za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mentaller Napisano 28 Grudzień 2006 Share Napisano 28 Grudzień 2006 jeśli chodzi o twoje testy, patry, to proszę o bardziej zwięzłe i fachowe "wnioski" ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się