Skocz do zawartości

problem z light cache


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam zamiar wyrenderować animację i mam problem:

- Animacja to 1300 klatek - kamera przelatuje po wnętrzu budynku. (obiekt jest dość duży, posiada dużo szkła, elementów chromowanych itp.).

Stosuję się do tutoriala z linka http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_imap2.htm dotyczącym ustawienia renderingu do animacji. Liczę najpierw scenę przy ustawieniach:

- image sampler: Fixed

- Light Cache:

Subdivs 1000

sample size 0,02m

scale: world

number of passes 4

Mode fly-through

- Color mapping: exponential

 

Light cache ma liczyć scenę około 46 minut. Problem w tym, że pod koniec liczenia (około 36 minuty) 3dmax mi się zawiesza - pojawia się okienko, że wystąpił błąd i koniec (nie podaje, że chodzi tu o zbyt małą pamięć - mam 2GB ramu). Próbowałem z renderowaniem mniejszych scen i wszystko działa, a w tej nie da rady.

Czy ktoś może mi poradzić, co zmienić z ustawień?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

A moze jednak chodzi o RAM... jakie masz ustawienia pamięci wirtualnej, czy winda sama dobiera jej wielkosc, czy masz ja z gory narzucona?

Jesli ta druga opcja to wlacz pierwsza...

 

Pozdrawiam, powodzenia

Napisano

tez mi sie tak robilo przy rozbudowanej scence ze szklem i caustyka.

za malo wirtualnej.

1*zwieksz pamiec wirtualna w ustawieniach windowsa (daj kilka giga nawet).

2*w ustawieniach maxa wlacz opcje page/pager(?) cos tam (wiem dokladny jestem;-) moze troche spowolnic render ale stabilniej sie robi i nie wywala.

pozdrawiam

Napisano
No i co z tego że masz 2GB jak XP przydzielić może dla jednej aplikacji 1GB :)

 

 

 

A możesz coś więcej napisać na ten temat, można jakoś ustawić by więcej przypisać?? Bo ja tu kupę kasy włożyłem w ramy 4G. PC800 patriot. A ty mi tu takie rzeczy piszesz:)

Pozdrawiam.

Napisano
na jeden proces WIN XP 32 bit przydzieli ci max 1,5 GB ale... jest myk:D poszukaj na forum 3GB switcher . i będzie można mieć 3 GB na proces:D

 

ani 1, ani 1.5, tylko 2gb standardowo :)

 

xyz spróbuj zmniejszyć wartość subdiv light cache.

Napisano

Próbowałem już wszystkiego (ram na 10 GB wirtualnej, potem na ustawianą przez komputer, włączałem i zwiększałem bitmap pager jak pisał tadzio) i wygląda na to, że jedynym skutecznym (w moim przypadku) rozwiązaniem jest zmniejszyć subdivs w Light cache a zwiększyć sample - u mnie subdivs z 1000 na 800 a sample z 0,001m na 0,02m i wtedy się nie wywala a w połączeniu z irradiance map i tak wygląda dobrze.

Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Napisano

wlasnie, z tym LC to tak jest, ze czesto nie widac zadnej roznicy miedzy 10 i 3000 subdiv., wiec warto od tego zaczac czy taka roznica jest, jak nie ma to po co sie meczyc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności