xyz Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 Witam! Mam zamiar wyrenderować animację i mam problem: - Animacja to 1300 klatek - kamera przelatuje po wnętrzu budynku. (obiekt jest dość duży, posiada dużo szkła, elementów chromowanych itp.). Stosuję się do tutoriala z linka http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_imap2.htm dotyczącym ustawienia renderingu do animacji. Liczę najpierw scenę przy ustawieniach: - image sampler: Fixed - Light Cache: Subdivs 1000 sample size 0,02m scale: world number of passes 4 Mode fly-through - Color mapping: exponential Light cache ma liczyć scenę około 46 minut. Problem w tym, że pod koniec liczenia (około 36 minuty) 3dmax mi się zawiesza - pojawia się okienko, że wystąpił błąd i koniec (nie podaje, że chodzi tu o zbyt małą pamięć - mam 2GB ramu). Próbowałem z renderowaniem mniejszych scen i wszystko działa, a w tej nie da rady. Czy ktoś może mi poradzić, co zmienić z ustawień?
IronMacko Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 A moze jednak chodzi o RAM... jakie masz ustawienia pamięci wirtualnej, czy winda sama dobiera jej wielkosc, czy masz ja z gory narzucona? Jesli ta druga opcja to wlacz pierwsza... Pozdrawiam, powodzenia
Hynol Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 No i co z tego że masz 2GB jak XP przydzielić może dla jednej aplikacji 1GB :)
tadzio Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 tez mi sie tak robilo przy rozbudowanej scence ze szklem i caustyka. za malo wirtualnej. 1*zwieksz pamiec wirtualna w ustawieniach windowsa (daj kilka giga nawet). 2*w ustawieniach maxa wlacz opcje page/pager(?) cos tam (wiem dokladny jestem;-) moze troche spowolnic render ale stabilniej sie robi i nie wywala. pozdrawiam
arch515 Napisano 28 Grudzień 2006 Napisano 28 Grudzień 2006 No i co z tego że masz 2GB jak XP przydzielić może dla jednej aplikacji 1GB :) A możesz coś więcej napisać na ten temat, można jakoś ustawić by więcej przypisać?? Bo ja tu kupę kasy włożyłem w ramy 4G. PC800 patriot. A ty mi tu takie rzeczy piszesz:) Pozdrawiam.
maverick sheep Napisano 28 Grudzień 2006 Napisano 28 Grudzień 2006 jak masz xp64 to spij spokojnie jak masz xp32 to chyba faktycznie przydziela do 2 Giga czy ilus tam :) pozdrawiam
Orangegraphics Napisano 28 Grudzień 2006 Napisano 28 Grudzień 2006 na jeden proces WIN XP 32 bit przydzieli ci max 1,5 GB ale... jest myk:D poszukaj na forum 3GB switcher . i będzie można mieć 3 GB na proces:D
SansSerif Napisano 28 Grudzień 2006 Napisano 28 Grudzień 2006 na jeden proces WIN XP 32 bit przydzieli ci max 1,5 GB ale... jest myk:D poszukaj na forum 3GB switcher . i będzie można mieć 3 GB na proces:D ani 1, ani 1.5, tylko 2gb standardowo :) xyz spróbuj zmniejszyć wartość subdiv light cache.
xyz Napisano 28 Grudzień 2006 Autor Napisano 28 Grudzień 2006 Próbowałem już wszystkiego (ram na 10 GB wirtualnej, potem na ustawianą przez komputer, włączałem i zwiększałem bitmap pager jak pisał tadzio) i wygląda na to, że jedynym skutecznym (w moim przypadku) rozwiązaniem jest zmniejszyć subdivs w Light cache a zwiększyć sample - u mnie subdivs z 1000 na 800 a sample z 0,001m na 0,02m i wtedy się nie wywala a w połączeniu z irradiance map i tak wygląda dobrze. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
Chalek Napisano 28 Grudzień 2006 Napisano 28 Grudzień 2006 wlasnie, z tym LC to tak jest, ze czesto nie widac zadnej roznicy miedzy 10 i 3000 subdiv., wiec warto od tego zaczac czy taka roznica jest, jak nie ma to po co sie meczyc...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się