Jump to content

problem z light cache


xyz
 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam zamiar wyrenderować animację i mam problem:

- Animacja to 1300 klatek - kamera przelatuje po wnętrzu budynku. (obiekt jest dość duży, posiada dużo szkła, elementów chromowanych itp.).

Stosuję się do tutoriala z linka http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_imap2.htm dotyczącym ustawienia renderingu do animacji. Liczę najpierw scenę przy ustawieniach:

- image sampler: Fixed

- Light Cache:

Subdivs 1000

sample size 0,02m

scale: world

number of passes 4

Mode fly-through

- Color mapping: exponential

 

Light cache ma liczyć scenę około 46 minut. Problem w tym, że pod koniec liczenia (około 36 minuty) 3dmax mi się zawiesza - pojawia się okienko, że wystąpił błąd i koniec (nie podaje, że chodzi tu o zbyt małą pamięć - mam 2GB ramu). Próbowałem z renderowaniem mniejszych scen i wszystko działa, a w tej nie da rady.

Czy ktoś może mi poradzić, co zmienić z ustawień?

Link to comment
Share on other sites

tez mi sie tak robilo przy rozbudowanej scence ze szklem i caustyka.

za malo wirtualnej.

1*zwieksz pamiec wirtualna w ustawieniach windowsa (daj kilka giga nawet).

2*w ustawieniach maxa wlacz opcje page/pager(?) cos tam (wiem dokladny jestem;-) moze troche spowolnic render ale stabilniej sie robi i nie wywala.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No i co z tego że masz 2GB jak XP przydzielić może dla jednej aplikacji 1GB :)

 

 

 

A możesz coś więcej napisać na ten temat, można jakoś ustawić by więcej przypisać?? Bo ja tu kupę kasy włożyłem w ramy 4G. PC800 patriot. A ty mi tu takie rzeczy piszesz:)

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem już wszystkiego (ram na 10 GB wirtualnej, potem na ustawianą przez komputer, włączałem i zwiększałem bitmap pager jak pisał tadzio) i wygląda na to, że jedynym skutecznym (w moim przypadku) rozwiązaniem jest zmniejszyć subdivs w Light cache a zwiększyć sample - u mnie subdivs z 1000 na 800 a sample z 0,001m na 0,02m i wtedy się nie wywala a w połączeniu z irradiance map i tak wygląda dobrze.

Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy