Skocz do zawartości

problem z light cache


xyz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam zamiar wyrenderować animację i mam problem:

- Animacja to 1300 klatek - kamera przelatuje po wnętrzu budynku. (obiekt jest dość duży, posiada dużo szkła, elementów chromowanych itp.).

Stosuję się do tutoriala z linka http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_imap2.htm dotyczącym ustawienia renderingu do animacji. Liczę najpierw scenę przy ustawieniach:

- image sampler: Fixed

- Light Cache:

Subdivs 1000

sample size 0,02m

scale: world

number of passes 4

Mode fly-through

- Color mapping: exponential

 

Light cache ma liczyć scenę około 46 minut. Problem w tym, że pod koniec liczenia (około 36 minuty) 3dmax mi się zawiesza - pojawia się okienko, że wystąpił błąd i koniec (nie podaje, że chodzi tu o zbyt małą pamięć - mam 2GB ramu). Próbowałem z renderowaniem mniejszych scen i wszystko działa, a w tej nie da rady.

Czy ktoś może mi poradzić, co zmienić z ustawień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tez mi sie tak robilo przy rozbudowanej scence ze szklem i caustyka.

za malo wirtualnej.

1*zwieksz pamiec wirtualna w ustawieniach windowsa (daj kilka giga nawet).

2*w ustawieniach maxa wlacz opcje page/pager(?) cos tam (wiem dokladny jestem;-) moze troche spowolnic render ale stabilniej sie robi i nie wywala.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego że masz 2GB jak XP przydzielić może dla jednej aplikacji 1GB :)

 

 

 

A możesz coś więcej napisać na ten temat, można jakoś ustawić by więcej przypisać?? Bo ja tu kupę kasy włożyłem w ramy 4G. PC800 patriot. A ty mi tu takie rzeczy piszesz:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już wszystkiego (ram na 10 GB wirtualnej, potem na ustawianą przez komputer, włączałem i zwiększałem bitmap pager jak pisał tadzio) i wygląda na to, że jedynym skutecznym (w moim przypadku) rozwiązaniem jest zmniejszyć subdivs w Light cache a zwiększyć sample - u mnie subdivs z 1000 na 800 a sample z 0,001m na 0,02m i wtedy się nie wywala a w połączeniu z irradiance map i tak wygląda dobrze.

Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności