Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Modelik super. Na lakierze wprawdzie mało odbić ale i tak model ładnie wygląda.

 

BTW

Czy Ty każdą z części meshujesz w rhino osobno? Tak indywidualnie w zależności od tego jaką dokładność chcesz uzyskać? I jak zachowuje się u Ciebie komputer jak taką siatkę ma?

  • Odpowiedzi 88
  • Wyświetleń 13,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

ja robie tak, że najpierw wszysto joinuje i model ładnie się mi dzieli na cześci szyby swiatła karoseria progi itd i potem meshuje, a komp na razie idzie dobrze jak obracam to mam 2 klatki na sek, ale ja najpierw ustawiam scenke camery itd i niemusze ruszczac sceną więc jest ok.

Jeszcze jedna próba:) Swiatła jeszcze nie gotowe.

689d068562c11174.jpg

Napisano

ten ostatni ma lakier wyblakły.Szybki ładne,czekam na następne oteksturowane części.

Napisano

Z hdri są same problemy, mało uniwersalne i prawie zawsze znajdzie się kilka refleksów, które wkurzają bardziej niż najlepszy refleks na masce. ;)

Lepiej przerzuć się na jakieś softboxy albo zrób świecący krąg wokół pojazdu, takie rzeczy. Widzę, że wzorujesz się trochę na pracy Bzyka (nie zaprzeczaj :D), ale z hdri do nawet podobnego efektu nie dojdziesz niestety.

Na początek radziłbym to wszystko zamknąć, otoczyć jakaś bryłą z normalami do środka i wtedy kombinować ze światłami, efekty będą o niebo lepsze. :)

Napisano
  • Autor

yaro16 dzięki no wiem nei jest to to ci chciałbym uzyskać, ale ciągle z tym walcze:D

RA- hmm z modelingiem na pewno sie wzoruje, ale renderingiem było różnie tak na prawde to próbowałem podrobić lakier (nie smiać sie) suurlanda z peugota, ale sie do tego nie powinienem przyznawać:D No dobra próbuje bez Hdri, ale jak nie wyjdzie to wywalam kompa albo wracam do hdri:D Mam jeszcze pytanko jak zrobić ziarno w lakierze, ale takie bardzo drobne?

Napisano

Ziarno najszybciej zrobić kombinacją AA (Fixed) i odpowiednio niskiego (ale nie za niskiego) samplingu dla glossy części lakieru. Wtedy elementy lakierowane, które są ustawione pod kątem prostym do kamery mają ziarno.

Inny sposób, to jakieś proceduralne mapy w slocie odpowiadającym za rozproszenie odbić. Cellular powinien być dobry. Kiedyś coś takiego kombinowałem, nie wiem czy mam te pliki maxa, ale jak znajdę, to mogę ci udostępnić. Z tym, że uprzedzam, że nie są to jakieś wielkie rewelacje, to trochę stary lakier. ;)

Napisano

Widze niezle postepy!! Rhino ma to do siebie ze trudno cos porawic... :/ Jak sie czlowiek rypnie to w przepasc... trudno wprowadzic poprawki... Ale ogolnie moge cie pochwalic bez wahania!! Kawal dobrej roboty. Dopracuj to jeszcze tam gdzie trzeba i bedzie cool.

Napisano
  • Autor

Stachu- dzięki:)

..:: 3D XTREME ::..- no i powrócił:)))))) Bardzo fajnie, że jesteś, no to teraz dawaj te twoje modeliki co tam trzymasz w rękawie:)) Dzieki:)

Napisano
  • Autor

Eloy- dzięki:) Zgodzam sie z toba:D

pooglądałem troszke ten lak RA no i bardzo ładny jest, ale niechce dawać jego bo niemiałbym satysfakcji, odgapiłem tylko kilka rzeczy:D Dzięki. Nie wiem już co zrobić żeby lak był lepszy, no ale zobacze:)

5e72593ee68335c1.jpg

Napisano

Masz włączony color mapping, np. exponential? Bo trochę przepalone wyszło.

I tak z ciekawości, możesz wrzucic na model ten mój lakier i w jakiejś minimalnej rozdzielczości wyrenderowac? Ja go w sumie na jakimś porządniejszym modelu nie widziałem. :)

Napisano
  • Autor

ten kolot mapping specjalnie dak dałem bo jak było na zwykłym to było trosze blade;)

Jak mi się uda to dzisiaj wyrenderuje z twoim lakiem:)

Napisano

Qrcze to jest wlasnie Rhino... jak sie zrypie powierzchnie to pozniej na renderze wszystko widac :/ Az ciezko patrzec w okolicach tylniego nadkola ze zderzakiem... :( Ale ogolnie probuj dalej z renderingiem bo moze byc super fajnie :)

Napisano
ten kolot mapping specjalnie dak dałem bo jak było na zwykłym to było trosze blade;) [...]
Jeżeli jest blade, to trzeba kombiować z natężeniami świateł i samymi ustawieniami color mappingu. Pozatym zawsze można trochę zwiększyć kontrast w frame bufferze lub w postprodukcji.
Napisano
  • Autor

RA no w sumie można kontrastu dodać, pokombinuje jeszcze:)

miwt fele tak na szybko zrobiłem, później będą inne:)

Napisano
  • Autor

pecet ok obniże go troszke, nawet nie zwróiłem na to uwagi dzięki;)

Ra no to wyrenderowałem go z tym twoim materiałem w mojej scenie, ale chyba coś niegra ze sobą bo coś sie niedobrego zrobiłom ale niemam pojęcia co. Może chodzi o to, że niemam w scenie light cache?

20f2d8130745ced8.jpg

Napisano

No jakieś secondary bounces by się przydały. :)

Pracuj nad odbiciami, pracuj, bo w tym rzecz.

Aha, nie wiem czy w tym moim materiale nie ma jakiś skopanych interpolowanych odbić, więc jak są, to je wyłącz oczywiście. ;)

Napisano

no teraz nawet nawet miejscami to wyglada gdyby tylko ta biala plama nie byla na cala tylnia maske i szybe to wygladalo by to lepiej powodzenia;)

Napisano
  • Autor

patry fajnie, że sie podoba:)

miwt może jeszcze z tym pokombinuje:)

pecet a jakoś dokładniej? Chodzi ci o kolor czy ogólnie o lakier bo niewiem co mam poprawiać:)

Napisano

rób tak żeby Tobie się podobało ;) mi generalnie sie sam kolor nie podoba (jest mało dynamiczny :p) lakier jest chyba ok ale może jeszcze jakieś odbicia na boku by się przydały

Napisano

Stanowczo za długie czasy, przy takich czasach szybko się znudzisz i zarzucisz projekt. Skróć je do maksimum paru minut i wiadomo, testuj regionami. :)

Napisano

przy 8 godzinach testow to ja juz dawno bym zrezygnowal, jak mniemam to vray, zapodaj ustawienia;]

Napisano
  • Autor

no właśnie miewiem czemu tak długo, chyba przez podwójne albo chyba nawet potrójne (nie pamiętam) glossy dla laku hehe, ale ja to w nocy renderowałem to niewiedziałem, że to tak długo będzie jak przyjde ze szkoły to dam ustawienia:) dzięki.

Napisano
  • Autor

no ot daje ustawienia, ale to chyba nie przez nie bo za bardzo ich nie zmieniałem irr mapa jest na medium i też bez zmian. Mówcie co zmienic w tym laku, a nie narzekajcie na czas:D

Napisano

AA: Fixed ustawione na 1, bez filtra.

GI: IrrM i LC. IrrM na medium z ustawieniami powiedzmy -4/-4, czy jeszcze niższe. LC 200, 0,01.

I już powinno być lepiej.

Napisano
  • Autor

No to już wiem co było grane, że tak długo renderowało, wina była w laku, za dużo tych shelaków i glossów tam dałem RA nawet na tych twoich ustawieniach render był bardzo długi musze coś innego pokombinować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności