Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Modelik super. Na lakierze wprawdzie mało odbić ale i tak model ładnie wygląda.

 

BTW

Czy Ty każdą z części meshujesz w rhino osobno? Tak indywidualnie w zależności od tego jaką dokładność chcesz uzyskać? I jak zachowuje się u Ciebie komputer jak taką siatkę ma?

  • Odpowiedzi 88
  • Wyświetleń 13,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

ja robie tak, że najpierw wszysto joinuje i model ładnie się mi dzieli na cześci szyby swiatła karoseria progi itd i potem meshuje, a komp na razie idzie dobrze jak obracam to mam 2 klatki na sek, ale ja najpierw ustawiam scenke camery itd i niemusze ruszczac sceną więc jest ok.

Jeszcze jedna próba:) Swiatła jeszcze nie gotowe.

689d068562c11174.jpg

Napisano

ten ostatni ma lakier wyblakły.Szybki ładne,czekam na następne oteksturowane części.

Napisano

Z hdri są same problemy, mało uniwersalne i prawie zawsze znajdzie się kilka refleksów, które wkurzają bardziej niż najlepszy refleks na masce. ;)

Lepiej przerzuć się na jakieś softboxy albo zrób świecący krąg wokół pojazdu, takie rzeczy. Widzę, że wzorujesz się trochę na pracy Bzyka (nie zaprzeczaj :D), ale z hdri do nawet podobnego efektu nie dojdziesz niestety.

Na początek radziłbym to wszystko zamknąć, otoczyć jakaś bryłą z normalami do środka i wtedy kombinować ze światłami, efekty będą o niebo lepsze. :)

Napisano
  • Autor

yaro16 dzięki no wiem nei jest to to ci chciałbym uzyskać, ale ciągle z tym walcze:D

RA- hmm z modelingiem na pewno sie wzoruje, ale renderingiem było różnie tak na prawde to próbowałem podrobić lakier (nie smiać sie) suurlanda z peugota, ale sie do tego nie powinienem przyznawać:D No dobra próbuje bez Hdri, ale jak nie wyjdzie to wywalam kompa albo wracam do hdri:D Mam jeszcze pytanko jak zrobić ziarno w lakierze, ale takie bardzo drobne?

Napisano

Ziarno najszybciej zrobić kombinacją AA (Fixed) i odpowiednio niskiego (ale nie za niskiego) samplingu dla glossy części lakieru. Wtedy elementy lakierowane, które są ustawione pod kątem prostym do kamery mają ziarno.

Inny sposób, to jakieś proceduralne mapy w slocie odpowiadającym za rozproszenie odbić. Cellular powinien być dobry. Kiedyś coś takiego kombinowałem, nie wiem czy mam te pliki maxa, ale jak znajdę, to mogę ci udostępnić. Z tym, że uprzedzam, że nie są to jakieś wielkie rewelacje, to trochę stary lakier. ;)

Napisano

Widze niezle postepy!! Rhino ma to do siebie ze trudno cos porawic... :/ Jak sie czlowiek rypnie to w przepasc... trudno wprowadzic poprawki... Ale ogolnie moge cie pochwalic bez wahania!! Kawal dobrej roboty. Dopracuj to jeszcze tam gdzie trzeba i bedzie cool.

Napisano
  • Autor

Stachu- dzięki:)

..:: 3D XTREME ::..- no i powrócił:)))))) Bardzo fajnie, że jesteś, no to teraz dawaj te twoje modeliki co tam trzymasz w rękawie:)) Dzieki:)

Napisano
  • Autor

Eloy- dzięki:) Zgodzam sie z toba:D

pooglądałem troszke ten lak RA no i bardzo ładny jest, ale niechce dawać jego bo niemiałbym satysfakcji, odgapiłem tylko kilka rzeczy:D Dzięki. Nie wiem już co zrobić żeby lak był lepszy, no ale zobacze:)

5e72593ee68335c1.jpg

Napisano

Masz włączony color mapping, np. exponential? Bo trochę przepalone wyszło.

I tak z ciekawości, możesz wrzucic na model ten mój lakier i w jakiejś minimalnej rozdzielczości wyrenderowac? Ja go w sumie na jakimś porządniejszym modelu nie widziałem. :)

Napisano
  • Autor

ten kolot mapping specjalnie dak dałem bo jak było na zwykłym to było trosze blade;)

Jak mi się uda to dzisiaj wyrenderuje z twoim lakiem:)

Napisano

Qrcze to jest wlasnie Rhino... jak sie zrypie powierzchnie to pozniej na renderze wszystko widac :/ Az ciezko patrzec w okolicach tylniego nadkola ze zderzakiem... :( Ale ogolnie probuj dalej z renderingiem bo moze byc super fajnie :)

Napisano
ten kolot mapping specjalnie dak dałem bo jak było na zwykłym to było trosze blade;) [...]
Jeżeli jest blade, to trzeba kombiować z natężeniami świateł i samymi ustawieniami color mappingu. Pozatym zawsze można trochę zwiększyć kontrast w frame bufferze lub w postprodukcji.
Napisano
  • Autor

RA no w sumie można kontrastu dodać, pokombinuje jeszcze:)

miwt fele tak na szybko zrobiłem, później będą inne:)

Napisano
  • Autor

pecet ok obniże go troszke, nawet nie zwróiłem na to uwagi dzięki;)

Ra no to wyrenderowałem go z tym twoim materiałem w mojej scenie, ale chyba coś niegra ze sobą bo coś sie niedobrego zrobiłom ale niemam pojęcia co. Może chodzi o to, że niemam w scenie light cache?

20f2d8130745ced8.jpg

Napisano

No jakieś secondary bounces by się przydały. :)

Pracuj nad odbiciami, pracuj, bo w tym rzecz.

Aha, nie wiem czy w tym moim materiale nie ma jakiś skopanych interpolowanych odbić, więc jak są, to je wyłącz oczywiście. ;)

Napisano

no teraz nawet nawet miejscami to wyglada gdyby tylko ta biala plama nie byla na cala tylnia maske i szybe to wygladalo by to lepiej powodzenia;)

Napisano
  • Autor

patry fajnie, że sie podoba:)

miwt może jeszcze z tym pokombinuje:)

pecet a jakoś dokładniej? Chodzi ci o kolor czy ogólnie o lakier bo niewiem co mam poprawiać:)

Napisano

rób tak żeby Tobie się podobało ;) mi generalnie sie sam kolor nie podoba (jest mało dynamiczny :p) lakier jest chyba ok ale może jeszcze jakieś odbicia na boku by się przydały

Napisano

Stanowczo za długie czasy, przy takich czasach szybko się znudzisz i zarzucisz projekt. Skróć je do maksimum paru minut i wiadomo, testuj regionami. :)

Napisano

przy 8 godzinach testow to ja juz dawno bym zrezygnowal, jak mniemam to vray, zapodaj ustawienia;]

Napisano
  • Autor

no właśnie miewiem czemu tak długo, chyba przez podwójne albo chyba nawet potrójne (nie pamiętam) glossy dla laku hehe, ale ja to w nocy renderowałem to niewiedziałem, że to tak długo będzie jak przyjde ze szkoły to dam ustawienia:) dzięki.

Napisano
  • Autor

no ot daje ustawienia, ale to chyba nie przez nie bo za bardzo ich nie zmieniałem irr mapa jest na medium i też bez zmian. Mówcie co zmienic w tym laku, a nie narzekajcie na czas:D

Napisano

AA: Fixed ustawione na 1, bez filtra.

GI: IrrM i LC. IrrM na medium z ustawieniami powiedzmy -4/-4, czy jeszcze niższe. LC 200, 0,01.

I już powinno być lepiej.

Napisano
  • Autor

No to już wiem co było grane, że tak długo renderowało, wina była w laku, za dużo tych shelaków i glossów tam dałem RA nawet na tych twoich ustawieniach render był bardzo długi musze coś innego pokombinować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.