Napisano 10 Styczeń 200718 l Myślę, że to oszczędzi irytacji wielu użytkownikom lubiącym pisać "poszukaj na google.pl" itp. Kompletny opis funkcji FinalRendera w postaci plikow video, stworzony przez Loocasa Dubera : Lekcja 1 : KLIK! - Global Options (ustawienia globalne) - Antialising (aa, tryby, ustawienia, passy) - Bucketing (ustawienia bucketow renderujacych) - FrameBufer (informacje w frame przechowywane w pamieci) - Multithreading (uzycie kilka procesorow) - Global Material Overide (globalne ustawienia materialow dla obiektow w scenie) - Enable/Disable (wlaczanie wylaczanie poszczegolnych ficzerow, jak displajsy, globalillumination) - Settings (wiadomo) - Prests (wiadomo przykladowe ustawnienia) Lekcja 2 : KLIK! - Ray Levels (ilosc odbic podczas reflektu/refraktu - Raytracing (ustawienia globalne) - Global Checkboxes (co właczyc co wyłaczyc) - Environment/Hdri (ustawienia srodowska, mapa hdri) - Geometric Samples (globalne ustawienia samplingu dla sub surface scateringu (sss) ) - Caustics (wiadomo) - Caustics proportions (wiadomo) - Caustic Lights (właczanie Photonow w swiatlach, energia itp) - Photon Map (zagadnienia zwiazane z photon map, reuse, save, load przeliczonej mapy photonow) - Caustic Control (ustawienia) - Volume Caustics ( caustic liczone na efekci swietlnym) - Dispersion (dyspersja swiatla cos ala diament) Lekcja 3 : KLIK! - Disturbed Rendering (rendering sieciowy) - Dr Slave (klient) - Dr Master (serwer) - Dr Options (wiadomo) - Accelerator Engine (silnik przyszybszajacy przeliczanie sceny opcje ogolne) - Scenemsp (opcja dla scen ) - Scenemsp Settings (ustawienia) - DynamicMsp (opcja dla scen z bardzo duza iloscia obiektow powyzej milona) - DynamicMsp Settings (ustawienia) Lekcja 4 : KLIK! - MTD (displacment) - MTD Settings1 (ustawienia diplejsu) - MTD Settings2 (ustawienia diplejsu) - MTD Settings3 (ustawienia diplejsu) - MTD Settings4 (ustawienia diplejsu) - MTD Settings5 (ustawienia diplejsu) - Global Illumination (wiadomo) - Skylight (wiadomo) - Gi settings1 (ustawnia dla globalnej iluminacji) - Gi settings2 (ustawnia dla globalnej iluminacji) - Gi settings3 (ustawnia dla globalnej iluminacji) Jeżeli twój problem dalej jest nie do rozwiązania pomimo informacji zawartych w powyższych linkach, załóż odrębny wątek.
Napisano 12 Styczeń 200718 l Autor Lajtowo :) jak macie jakies linki z tutkami to jeszcze zrobimy baze do tutoriali itp. trzeba rozruszac finala bo jest dobry, a nie uzywany bo instalki zajmuja ze wszystkimi updejtami grubo ponad 200 mb ;) a jest to jeden z nielicznych renderow ktory pracuje z prawie wszystkimi pluginami ;)
Napisano 23 Luty 200718 l a ja zaczynam tracić cierpliwość do tego rendera, jak nie masz render farmy w chacie to sobie nie poszalejesz. Większość bajerów nie do uzycia spowodu kosmicznych czasów renderingu - szczególnie widoczne przy scenach wnętrz :P to nie dziwota ze ludziska przesiadają się np na vray-a
Napisano 24 Marzec 200718 l a moze by tak stworzyc scene testowa dla finala na podobienstwo tej z forum v-raya, zapewne wielu uzytkownikow (ja tez) chcialo by sie dowiedziec jak zachowuje sie final na roznych platformach sprzetowych. W sieci jest tych informacji jak na lekarstwo.
Napisano 24 Marzec 200718 l Autor no pewnie ja jestem za, ale chyba finalrenderowcow na forum jest 2ch ;) ja i Ty ;)
Napisano 26 Lipiec 200816 l heh zrobie celowego dubla ale co z watkiem? zdechl i juz koniec pomimo chetnych? heh :/
Napisano 28 Wrzesień 201014 l Dzięki KLICEK!! dostawałem już gorączki szukając czegoś w siec po hasłach final render :D a tu taka niespodzianka :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto