Napisano 14 Styczeń 200718 l Mój debiut na forum - witam wszystkich To mój pierwszy prawdziwy WIP, korzystam z 3ds maxa od dłuższego czasu(jakieś...2,5 roku) Postanowiłem zrobić jakiś przyzwoity pojazd, który mnie zajmie na jakiś czas, proszę o dużo komentarzy, gdyż błędy dobrze jest tępić od samego początku:) tylko nie zby surowo:p Wiec zaczynam: oto oryginał Oshkosh HEMMT(Heavy Expanded Mobility Tactical Truck) ważąca 32 tony ciężarówka wojskowa nie jestem jeszcze tak doskonały by robić to z perfekcyjną dokładnością i pozwolę sobie dodać jeszcze kilka pierdółek:) Zaczynamy: prace zaczelem we wtorek, wiec jeszcze cos wrzuce:)
Napisano 14 Styczeń 200718 l strasznie kańciate to... używaj chamfera i jak już dajesz Referencje to prosimy o większe... no i oczywiście tradycyjnie pokaż siatkę ;) pozdrawiam
Napisano 14 Styczeń 200718 l Widać Blueprintów nie masz. Troszkę niewymiarowo, niektóre elementy są za krótkie (błotnik) a niektóre za długie (kabina).
Napisano 14 Styczeń 200718 l Autor coz, mam blueprinty, błotniki zrobiłem na zasadzie punktu orientacyjnego przedłuzenie ich to jest pikuś:P - daj mi dojśc do zawieszenia przedniego:P
Napisano 17 Styczeń 200718 l Autor edit: zewnetrzna czesc kabiny gotowa:)(narazie renderu nie dam, dopiero jak skoncze tylna szyne:) )
Napisano 17 Styczeń 200718 l Nawet srubeczki maja naciecie :D Widac dbasz o kazdy, najmniejszy szczegol. Mi sie podoba. Oby tak dalej
Napisano 17 Styczeń 200718 l fajny ten samochodzik :) jak już Ci mówili nie sęp chamfera, modelujesz bez meshsmootha więc dawaj chamfery na krawędziach coby to jakoś naturalniej wyglądało a co będzie z tyłu? Bo chyba różne wersje są? Robisz taką jak na referce czy coś innego tam zamontujesz?
Napisano 17 Styczeń 200718 l na boku kabiny mozna zaoszczedzic troche Poly IMO wywalajac krawedzie kotre nie modyfikuja bryly!
Napisano 17 Styczeń 200718 l Autor ok, postaram sie to poprawic ale poradzcie czy po chamferze uzywac smothing groups?>??
Napisano 17 Styczeń 200718 l Jeśli chcesz uzyskać efekt lekko zaokrąglonych krawędzi to broń boże nie! po prostu chamfer i nic dalej przy tym nie kombinuj, i daj go na WSZYSTKIE ostre krawędzie. pozdro
Napisano 18 Styczeń 200718 l Autor co prawda render źle wyszedł, ale itak krok do przodu pousuwałem torche edgeow...ale jestem juz na etapie gdzie komp ma juz problemy kiedy jest texturowanie włączone edit: hmm, co wrzuce na tył..nie myslalem z gory nawet że to skończe ale widać jestem na dobrej drodze może ta wersja z hakiem do kontenerów a może jakieś działko:)
Napisano 18 Styczeń 200718 l Autor coprawda malo kto tak robi - ale...oto skan planu:) może to da jakieś wyobrażenie:)
Napisano 20 Styczeń 200718 l Autor postanowilem, ze kilka(byc może poważnych rzeczy) bedzie z mojej strony- lub poważnie zmodyikowanych
Napisano 21 Styczeń 200718 l Autor hmm, z tego cudownego pojazdu wyciągnałem całą esencje, całe to wrażenie siły..i majestat:) nadaje się na twórce pop-kultury:p ale do rzeczy - zostały mi jeszcze tylne światła, jakaś płyta na kontener z tyłu, jakiś kanister no i gaśnica - ale te drobiazgi itak nie zmienia specjalnie tego co tu widzicie rozmyślam nad tyłem i wnętrzem kabiny...choć ciągnie mnie do finalRender-a:p
Napisano 22 Styczeń 200718 l Gites ;) Tylko że ramy przednich szyb na fotce są pozaokrąglane a u Ciebie kwadratowe.... ? :P Ale ogólnie jest super ;) Popieram pomysł cta :D
Napisano 22 Styczeń 200718 l Fajne, oby tak do konca! nie wiem co ja mam z tymi wyrzutniami rakiet ale od razu na mysl przyszedl mi SCUD Launcher ;)
Napisano 22 Styczeń 200718 l Autor moj komp juz kwiczy nawet przy chowaniu obiektów itd co do paryż dakar...mam juz hdri pustyni ale tak wogole konwencje sa 2 ale kiedy przejezdza przez jakąś rzeczke tak 1 m głębokości wszedzie woda na boki, on cały w blocie, albo wlasnie kiedy zjeżdza w tumanach piachu z wydmy..ale bede przy tym potrzebowac waszej pomocy licze na was
Napisano 25 Styczeń 200718 l moj komp juz kwiczy nawet przy chowaniu obiektów itd co do paryż dakar...mam juz hdri pustyni ale tak wogole konwencje sa 2 ale kiedy przejezdza przez jakąś rzeczke tak 1 m głębokości wszedzie woda na boki, on cały w blocie, albo wlasnie kiedy zjeżdza w tumanach piachu z wydmy..ale bede przy tym potrzebowac waszej pomocy licze na was Hdri do paryż dakar moze być dobre ale rzeczka odpada temu pozdowi lepiej bedzie pasowac pustynia. Pozdro
Napisano 26 Styczeń 200718 l Ile to ma poly ze Ci komp nie wyrabia? Mysle ze moglbys pozbyc sie np tych srubek (naciec). Niby dbasz o szczegoly, ale popatrz ze zeby zobaczyc te naciecia musialbys ustawic kamere w takiej odleglosci od srubki ze przy tym ramka od lusterka wyglada tragicznie (kanciasto). Podobnie moze byc w innych miejscach. Mysle ze z czasem to opanujesz. A tak przy okazji nie jestes odosobniony w modelowaniu tego pojazdu: http://boards.polycount.net/showflat.php?Cat=0&Board=2&Number=128545&page=0&fpart=all Przypadkiem znalazlem :P Pozdrawiam Maciek
Napisano 26 Styczeń 200718 l swietny model, bardzo duzo szczegolow. wrzuc pare screenow z siatka. nic tylko czekac az dodasz materialy i wrzucisz w jakas scenke
Napisano 28 Styczeń 200718 l Autor na renderze sie wogole nie znam wiec wybaczcie bledy jak poprawie niektore tekstury i skoncze przednie swiatla to szukam pustyni:P
Napisano 28 Styczeń 200718 l no cóż szkoda ze niezgodny z oryginałem miejscami ale nie jest tragicznie a co do tekstur to wszystko do wymiany, koła na jako pierwsze, dodaj jakies zacieki, zabrudzenia, rdze, obdrapania na krawędziach, refleksy, bump no a potem będziemy myślec o renderze
Napisano 28 Styczeń 200718 l mnie sie zdaje ze cos podobnego mi ostatnio na oczy padlo: http://www.animate.se/viewtopic.php?t=16530
Napisano 22 Grudzień 200717 l ...o wkoncu cos nowego sie pojawilo - jakie to szczescie ze nie miales pchoty modelwoac maybachow - bmw - mesi czy porshe bo za duzo jest juz tego :) - a tu mila niespodzianka ze cos czego wczesniej chyba nigdy nie widzialem
Napisano 22 Grudzień 200717 l Autor dzieki ale od tamtego czasu bardzo sie poprawilem w modelowaniu:p wiec nie sugeruj sie juz tym co tu widzisz]:->
Napisano 22 Grudzień 200717 l Skoroś się tak poprawił to pobaw się tym jeszcze raz, dokończ i będzie git. "Textura nie bardzo, ale modelik pierwsza klasa."
Napisano 22 Grudzień 200717 l Autor problem jest taki ze przy mappingu jest niezla kaszana;P jeszcze wtedy nie wiedzialem jak to sie robi i modelowalem..dosc swobodnie:) pod koniec, jak uznalem ze fajnie by wygladal z teksturami...ten katastrofalny blad wyszedl-.- teraz bym pewnie musial 90% od nowa robic:(
Napisano 28 Grudzień 200717 l Fajny pomysł ale z wykonaniem troszkę gorzej, a mianowicie okna powinny być dużo bardziej zaokrąglone, a nie takie kwadratowe to samo jest z szybami na drzwiach i same drzwi są nie zgodne z oryginałem brak łuków.
Napisano 28 Grudzień 200717 l Strasznie mnie razi klamka u drzwi. Na zdjęciu widać, że jest ona bardziej schowana w karoserii.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto