Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 273
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

BARTUS000: Od jakiegoś czasu obserwuje ten wątek i stwierdziłem , że z modelowaniem jako tako nieźle ci idzie ale rendering to twoja słaba strona. Przede wszystkim dlatego , że nie wiesz co np. daje nam kaustyka albo gdzie wykorzystujemy textury. Myślę ,ze najlepiej by było jakbyś poczytał trochę o tym. Nie zaraz jakiś tutek koniecznie ale zwykłe informacje.. nawet w wikipedii coś można wyszukać. Nie odbierz tego jako jakoś negatywnie bo ja sam w renderingu jestem sierota ale to jedyna droga aby to zrozumieć, bo w renderingu teoria jest w sumie najważniejsza natomiast w modelowaniu praktyka.

A co do pytania to lakier musi odbijać albo przedmioty , które są w studiu albo mapę HDRI coś jak textura ale nie do końca. Powodzenia i pozdrawiam. :)

Napisano

robisz np. sporego boxa (dużo większego od samochodu) odwracasz w nim poly, albo robisz dwustronne, wstawiasz do środka samochód, w otoczeniu tworzysz różne plane'y, modyfikujesz je jak chcesz, nadajesz świcący materiał, ustawiasz tak żeby w samochodzie były ładne odbicia, potem ustwiasz odpowiednio światła, najlepiej jedno bezpośrednio na model, a reszte żeby oświetlały "studio", renderujesz z włączonym GI, z grubsza tak to wygląda ;)

Napisano

Nvidia racja poczytam o tym, mam kilka gnomon workshop o mentalray ale to niestety nie po polsku i nie rozumiem tego najlepiej, narazie obejzałem simplymaya i to troche poszezyło moja wiedzę o renderingu bo było by jeszcze gorzej:D, musze se jeszcze skombinowac digital-tutors o renderingu auta.

qba co to są te niebieskie kropki i żółte wielokaty?

pecet dzięki, w tym simply maya co oglądałem to tam był tworzony tylko jeden plane i połozonana niego była textura. a co to jestGI?

PS o własni załatwiłem sobie mentalray nodes in maya moze to poszezy moją wierze chociaz troche:)

Napisano

GI - global illumination ;)

 

edit. a iloś plane, czy innych rzeczy które mają się odbijać w lakierze to tylko zależy od Ciebie, dobrze jest walnąć jeden na bok i jeden na górę, ale nie ma zasady na to

Napisano

mam pytanie czy radzicie uzywac tego hdri i jakie to ma znaczenie i wpływ na render(jaka jest roznica miedzy hdri a zwykły obrazkiem[czytałem na wikipedi ale tam nie ma jaki to ma wpływ na render:)]

pecet aha global illumination, tylko to znacznie wpływa na czas renderu ale takie zycie:) thx

Napisano

moze to sie wam bardziej spodoba, tylko ze zmieniłem narazie tylko lakier więc nie zwraajcie uwagi na pozostałe rzeczy. aha i czy takie odbicie na podstawie moze byc? jako texture studia dałem hdri ale nie wiem czy to wystarczy tak poprostu nałozyc na obiekt plik *.jpg

16645455xy6.jpg

Napisano

qba będzie trudniej, gdybym zaczynał dopiero(mój pierwszy render) to moze i by było łatwiej, ale teraz od początku wszystko. poza tym widziałem tylko tutki do maya do mentala, dzięki za rade ale nie skozystam napewno z tego przy tymo modelu.

moze to jest lepsze

19727203gv6.jpg

Napisano

a gdzie cienie? a na maske to ktoś wymiotował? :p

do zrobienia studia nie wystarczy plane na podłoge i dać hdri...ale już to wcześniej pisałem, w mentalu wcale nie jest trudno uzyskać zadowalający render.

Napisano

qba a vray jest za free?

pokarze kolejny render, nie wiem czy jest lepszy ale po prostu chce pokazywac rendery na bierząco. jak cos sie wam w nim bardziej podoba niz w oprzednich to napiszcie co, co jest gorsze tez napiszcie.

58256686bg3.jpg

Napisano

po pierwsze edytuj posty:)

po drugie czemu te rendery są takie rozmyte?

po trzecie no ten ostatni najlepszy ale jeszcze dożo pracy przed tobą lakier jakoś mało realnie wygląda ale walcz a będzie coraz lepiej

Napisano

po trzecie no ten ostatni najlepszy ale jeszcze dożo pracy przed tobą lakier jakoś mało realnie wygląda ale walcz a będzie coraz lepiej

nie wiem co masz na myśli ze rozmyte, ale czekałem na te słowa:)

edit: kolejny

10487190nu5.jpg

Napisano

chce uzyskac efekt zbliżony do tego celicatrd2k_thumbnail1.jpg0981BC1F-C4A1-4A7D-8C5289A5DD37785C.jpgLarge.jpg

ale nie wiem jak zrobic taki cien jak na boku auta(chciałem tam puścić światło koloru czarnego, ale to nie działa:D, czarnych planów tez nie odbija:()

Napisano

qba ten render nie jest taki zły :-P

Bartuś jak na początek osiągniesz taki efekt to będzie okay :)

qba ma rację z tym czarnym envirem, to daje taki cień a białe odbicia na lakierze to podłoże wygięte pewnie w półkole...

powodzenia!

Napisano

ogolnie to studio wygląda mniej więcej tak

 

66321103vs4.jpg

 

zolta kropa - jakies swiatlo np omni z wlaczonymi cieniami

niebieski - kamera ;p

biale - wygięta odpowiednio sphera lub tez plane etc.

pomarancz - nasz wymarzony samochod :D

 

 

pzdr

 

 

 

ps. paint rox

Napisano

myslałem ze pokazany samochód jest ok, bo na http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/159137 ma nawet niezłą ocenę, ale Wam sie nie podoba(zrobie lepszy by was zadowolić:D)

a tak wygląda moje studio.lallaasb1.jpg

pomaranczowe to światła, żółte to auto, czarne plane,2x biało-czarne to sphere'y(kawałek sphera) o takich kolorach w oryginale, bo jak je robiłem to nie weidzałem ze nie odbija czarnego.

a co macie na myśli z tym envirem(to moje pierwsze rendery i nie znam sie na tym najbardziej)

a taki sie wam bardziej podoba(taki bardziej "szklany" lakier, bo ta toyota to taka bajkowa Coupe01.jpg4f8b4b85-739b-492e-b47b-dfec3b9ff61dLarge.jpg

edit: sorry przesadziłem z tym rozmiarem obrazka studia

Napisano

gdyby ładniej ułożyć odbicia na masce to byłoby nawet ok, co do twojego studia to proponowałbym zamiast samego plane dać takie coś jak qba narysował, albo pół sfery, albo cokolwiek zamkniętego...

 

ps. mogłeś dać screena z viewportu, bo to co narysowałeś... ;)

ps2. na ts nie ocenia się render tylko model

Napisano

nio mnie też podoba się ten twój obraz Bartuś!!!

wrzuciłbym go odrazu w finished :-P

...a "envir" to environment w zakładce render. Możesz mu nadać kolor (tak jak ten koleś dał czarny), lub wrzucić tam (dosłownie) HDRI, lub mapę jakąś, outputa i inne. Zerknij a się przekonasz :-)))

Napisano

nie wiem nawet jak mi wyszedł taki fajny jasny odcien(bynajmniej lepszy niz poprzednio), stworzyłem tego environmenta, ale potem go usunołem(wyglądało to tak jakby został, bo był bardzo długi czas renderu[ale go ununołem])

Napisano

Gavreel tak wogle to mam nadzieję że nic ci sie nie stało, jesli bolało po spadnięcu to sry:D

i mam takie pytanko: czy na tym czy na poprzednim jest lepszy spcular(na tym jest jaśniejszy i gęstrzy)

11ay3.jpg

Napisano

aua weź daj aa bo te ząbki są straszne :P a co do modelu to może weź spróbuj jakiś ciemniejszy a nadkola zrób jakieś ciemne szare albo czarne bo w rzeczywistości takie są. I jeszcze ten lakier, jakiś ci taki sztuczny wyszedł.

Napisano

jeeezu ustaw troche lepsze aa bo nie idzie na to patrzeć........aha i dla mnie takie rendery to troche pozbawione sensu są. najpierw zrób jakieś studio, cokolwiek, a potem próbuj ustawiać światła i całą reszte

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności