ReflectVision Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 nie, kaustyki w takiej scenie sa niepotrzebne ;p
BARTUS000 Napisano 17 Kwiecień 2007 Autor Napisano 17 Kwiecień 2007 a czy jako odbicie na aucie powinna byc jakac textura cz po prostu auto moze być w zwykłej białej kuli bez zadnych textur
NV Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 BARTUS000: Od jakiegoś czasu obserwuje ten wątek i stwierdziłem , że z modelowaniem jako tako nieźle ci idzie ale rendering to twoja słaba strona. Przede wszystkim dlatego , że nie wiesz co np. daje nam kaustyka albo gdzie wykorzystujemy textury. Myślę ,ze najlepiej by było jakbyś poczytał trochę o tym. Nie zaraz jakiś tutek koniecznie ale zwykłe informacje.. nawet w wikipedii coś można wyszukać. Nie odbierz tego jako jakoś negatywnie bo ja sam w renderingu jestem sierota ale to jedyna droga aby to zrozumieć, bo w renderingu teoria jest w sumie najważniejsza natomiast w modelowaniu praktyka. A co do pytania to lakier musi odbijać albo przedmioty , które są w studiu albo mapę HDRI coś jak textura ale nie do końca. Powodzenia i pozdrawiam. :)
ReflectVision Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 no i wlasnie w tym sęk. chodzi o to (jezeli chcesz zrobic render studyjny) zeby zrobic dobre studio. Pokaze Ci na przykladzie studia JohnaZi jak powinno mniej wiecej ono wygladac: http://img159.imageshack.us/img159/4922/studio1fz8.jpg 3d sie
pecet Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 robisz np. sporego boxa (dużo większego od samochodu) odwracasz w nim poly, albo robisz dwustronne, wstawiasz do środka samochód, w otoczeniu tworzysz różne plane'y, modyfikujesz je jak chcesz, nadajesz świcący materiał, ustawiasz tak żeby w samochodzie były ładne odbicia, potem ustwiasz odpowiednio światła, najlepiej jedno bezpośrednio na model, a reszte żeby oświetlały "studio", renderujesz z włączonym GI, z grubsza tak to wygląda ;)
BARTUS000 Napisano 17 Kwiecień 2007 Autor Napisano 17 Kwiecień 2007 Nvidia racja poczytam o tym, mam kilka gnomon workshop o mentalray ale to niestety nie po polsku i nie rozumiem tego najlepiej, narazie obejzałem simplymaya i to troche poszezyło moja wiedzę o renderingu bo było by jeszcze gorzej:D, musze se jeszcze skombinowac digital-tutors o renderingu auta. qba co to są te niebieskie kropki i żółte wielokaty? pecet dzięki, w tym simply maya co oglądałem to tam był tworzony tylko jeden plane i połozonana niego była textura. a co to jestGI? PS o własni załatwiłem sobie mentalray nodes in maya moze to poszezy moją wierze chociaz troche:)
pecet Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 GI - global illumination ;) edit. a iloś plane, czy innych rzeczy które mają się odbijać w lakierze to tylko zależy od Ciebie, dobrze jest walnąć jeden na bok i jeden na górę, ale nie ma zasady na to
BARTUS000 Napisano 18 Kwiecień 2007 Autor Napisano 18 Kwiecień 2007 mam pytanie czy radzicie uzywac tego hdri i jakie to ma znaczenie i wpływ na render(jaka jest roznica miedzy hdri a zwykły obrazkiem[czytałem na wikipedi ale tam nie ma jaki to ma wpływ na render:)] pecet aha global illumination, tylko to znacznie wpływa na czas renderu ale takie zycie:) thx
ReflectVision Napisano 18 Kwiecień 2007 Napisano 18 Kwiecień 2007 bartus000 - niebieskie kropki to vertexy ;p a te zolte wielokaty to są oswietlenia vraya
BARTUS000 Napisano 19 Kwiecień 2007 Autor Napisano 19 Kwiecień 2007 moze to sie wam bardziej spodoba, tylko ze zmieniłem narazie tylko lakier więc nie zwraajcie uwagi na pozostałe rzeczy. aha i czy takie odbicie na podstawie moze byc? jako texture studia dałem hdri ale nie wiem czy to wystarczy tak poprostu nałozyc na obiekt plik *.jpg
pecet Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 to jest brzydkie, a hdri to nie jpg, sam lakier trudno ocenić w takim otoczeniu, proponował bym nieodbijające podłoże...
ReflectVision Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 jak wyzej. dodam ze jezeli renderujesz w mentalu to przerzuc sie na vraya bedzie Ci - jako poczatkujacemu w sprawach rendreringu na pewno latwiej.
BARTUS000 Napisano 19 Kwiecień 2007 Autor Napisano 19 Kwiecień 2007 qba będzie trudniej, gdybym zaczynał dopiero(mój pierwszy render) to moze i by było łatwiej, ale teraz od początku wszystko. poza tym widziałem tylko tutki do maya do mentala, dzięki za rade ale nie skozystam napewno z tego przy tymo modelu. moze to jest lepsze
JohnZi Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 nie jest lepsze bo tylko zdjales odbicia z podloza:) w ten sposob na pewno tego dobrze nie oswietlisz
ReflectVision Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 poza tym widziałem tylko tutki do maya do mentala, dzięki za rade ale nie skozystam napewno z tego przy tymo modelu. exportuj model do maxa i dzialaj z vrayem
chudy Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 a mental ray nie jest wszędzie taki sam?? e tam qba przestań z tym vrayem :P
ReflectVision Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 nie przestane bo widze ze sie chlopak meczy zeby uzyskac lepszy efekt :)
pecet Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 a gdzie cienie? a na maske to ktoś wymiotował? :p do zrobienia studia nie wystarczy plane na podłoge i dać hdri...ale już to wcześniej pisałem, w mentalu wcale nie jest trudno uzyskać zadowalający render.
BARTUS000 Napisano 19 Kwiecień 2007 Autor Napisano 19 Kwiecień 2007 qba max jest za drogi, będe musiał uzbierać:D pecet te wymiociny to odbicie sufitu
JohnZi Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 no drogi ten max, wszyscy ciezko pracowali zeby go zakupic:P
ReflectVision Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 ja tam mam demo i nic mi nie przeszkadza :)
BARTUS000 Napisano 20 Kwiecień 2007 Autor Napisano 20 Kwiecień 2007 qba a vray jest za free? pokarze kolejny render, nie wiem czy jest lepszy ale po prostu chce pokazywac rendery na bierząco. jak cos sie wam w nim bardziej podoba niz w oprzednich to napiszcie co, co jest gorsze tez napiszcie.
BARTUS000 Napisano 20 Kwiecień 2007 Autor Napisano 20 Kwiecień 2007 ja tam z dem nie korzystam:D i na 99,9% zostaje z mentalem ale ten troche lepszy jest, chociaz troche, nieprawdaz
BARTUS000 Napisano 20 Kwiecień 2007 Autor Napisano 20 Kwiecień 2007 ten jest lepszy, bynajmniej ja tak uwazam, jeszcze wy mi to powiedzcie i będzie git:)
mrkrzysiek Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 po pierwsze edytuj posty:) po drugie czemu te rendery są takie rozmyte? po trzecie no ten ostatni najlepszy ale jeszcze dożo pracy przed tobą lakier jakoś mało realnie wygląda ale walcz a będzie coraz lepiej
BARTUS000 Napisano 20 Kwiecień 2007 Autor Napisano 20 Kwiecień 2007 po trzecie no ten ostatni najlepszy ale jeszcze dożo pracy przed tobą lakier jakoś mało realnie wygląda ale walcz a będzie coraz lepiej nie wiem co masz na myśli ze rozmyte, ale czekałem na te słowa:) edit: kolejny
..:: WIKTOR ::.. Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 Rozmyte znaczy niewyraznie to wyglada... brak pewnego rodzaju ostrosci - jak sie patrzy na te renderki to ma czlowiek wrazenie jakby nie spal 3cia dobe... :/ Walcz dalej
..:: WIKTOR ::.. Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 pecet: to swiatelko co sie odbija w przednim kloszu?? :P
BARTUS000 Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Napisano 22 Kwiecień 2007 chce uzyskac efekt zbliżony do tego ale nie wiem jak zrobic taki cien jak na boku auta(chciałem tam puścić światło koloru czarnego, ale to nie działa:D, czarnych planów tez nie odbija:()
ReflectVision Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 nisko mierzysz ;p to czarne odbicie to nic innego jak evir koloru czarnego (po stronie kamery nie ma studia ;p)
Homa Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 qba ten render nie jest taki zły :-P Bartuś jak na początek osiągniesz taki efekt to będzie okay :) qba ma rację z tym czarnym envirem, to daje taki cień a białe odbicia na lakierze to podłoże wygięte pewnie w półkole... powodzenia!
ReflectVision Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 ogolnie to studio wygląda mniej więcej tak zolta kropa - jakies swiatlo np omni z wlaczonymi cieniami niebieski - kamera ;p biale - wygięta odpowiednio sphera lub tez plane etc. pomarancz - nasz wymarzony samochod :D pzdr ps. paint rox
BARTUS000 Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Napisano 22 Kwiecień 2007 myslałem ze pokazany samochód jest ok, bo na http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/159137 ma nawet niezłą ocenę, ale Wam sie nie podoba(zrobie lepszy by was zadowolić:D) a tak wygląda moje studio. pomaranczowe to światła, żółte to auto, czarne plane,2x biało-czarne to sphere'y(kawałek sphera) o takich kolorach w oryginale, bo jak je robiłem to nie weidzałem ze nie odbija czarnego. a co macie na myśli z tym envirem(to moje pierwsze rendery i nie znam sie na tym najbardziej) a taki sie wam bardziej podoba(taki bardziej "szklany" lakier, bo ta toyota to taka bajkowa edit: sorry przesadziłem z tym rozmiarem obrazka studia
pecet Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 gdyby ładniej ułożyć odbicia na masce to byłoby nawet ok, co do twojego studia to proponowałbym zamiast samego plane dać takie coś jak qba narysował, albo pół sfery, albo cokolwiek zamkniętego... ps. mogłeś dać screena z viewportu, bo to co narysowałeś... ;) ps2. na ts nie ocenia się render tylko model
Gavreel Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 qba- ten rysunek mnie rozwalil... ale jak spojrzalem na picassa BARTUS'a to spadlem z krzesla lol :D
Homa Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 nio mnie też podoba się ten twój obraz Bartuś!!! wrzuciłbym go odrazu w finished :-P ...a "envir" to environment w zakładce render. Możesz mu nadać kolor (tak jak ten koleś dał czarny), lub wrzucić tam (dosłownie) HDRI, lub mapę jakąś, outputa i inne. Zerknij a się przekonasz :-)))
Thunder Napisano 23 Kwiecień 2007 Napisano 23 Kwiecień 2007 http://www.3dm3.com/tutorials/carrender/ http://www.3dm3.com/tutorials/studio/ ;)
BARTUS000 Napisano 23 Kwiecień 2007 Autor Napisano 23 Kwiecień 2007 a to jest render tygodnia:) bo dzisiaj jest poniedziałek i jest to pierwszy render w tym tygodniu:D skozystałem z tego studia jeszcze dzisiaj poprawie
BARTUS000 Napisano 23 Kwiecień 2007 Autor Napisano 23 Kwiecień 2007 nie wiem nawet jak mi wyszedł taki fajny jasny odcien(bynajmniej lepszy niz poprzednio), stworzyłem tego environmenta, ale potem go usunołem(wyglądało to tak jakby został, bo był bardzo długi czas renderu[ale go ununołem])
nielot007 Napisano 23 Kwiecień 2007 Napisano 23 Kwiecień 2007 modelik bardzo fajny ale render hmmm :D
BARTUS000 Napisano 23 Kwiecień 2007 Autor Napisano 23 Kwiecień 2007 Gavreel tak wogle to mam nadzieję że nic ci sie nie stało, jesli bolało po spadnięcu to sry:D i mam takie pytanko: czy na tym czy na poprzednim jest lepszy spcular(na tym jest jaśniejszy i gęstrzy)
Stachu Napisano 23 Kwiecień 2007 Napisano 23 Kwiecień 2007 aua weź daj aa bo te ząbki są straszne :P a co do modelu to może weź spróbuj jakiś ciemniejszy a nadkola zrób jakieś ciemne szare albo czarne bo w rzeczywistości takie są. I jeszcze ten lakier, jakiś ci taki sztuczny wyszedł.
chudy Napisano 23 Kwiecień 2007 Napisano 23 Kwiecień 2007 jeeezu ustaw troche lepsze aa bo nie idzie na to patrzeć........aha i dla mnie takie rendery to troche pozbawione sensu są. najpierw zrób jakieś studio, cokolwiek, a potem próbuj ustawiać światła i całą reszte
BARTUS000 Napisano 23 Kwiecień 2007 Autor Napisano 23 Kwiecień 2007 jeeezu ustaw troche lepsze aa o co chodzi z tym aa? studio to ja zrobiłem, ale co chwile trzeba robić jakies poprawki do niego:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się