Skocz do zawartości

Czy chciałbyś aby powstał cykl Tygodniowy Speed Animations ?  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy chciałbyś aby powstał cykl Tygodniowy Speed Animations ?

    • Tak
      27
    • Nie
      13


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich i zwracam się do Was z pytaniem, otóż nie trudno zauważyć że na forum istnieje cykl Tygodniowego Speed Paintingu i Speed Modelingu, ale czy ktoś pomyślał o Speed Animacjach na wybrany temat ? Nie wiem, dlatego zadaje to pytanie szczególnie do moderatorów a brzmi ono: Czy w przyszłości jest możliwe stworzenie takiego cyklu w dziale Animations ?

Dodatkowo chciałbym aby użytkownicy mogli zagłosować odnośnie powstania takiego wątku.

 

Ps. Jeśli taki temat już kiedyś powstał to przepraszam i proszę o skasowanie.

 

Pozdrawiam,

charlie

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

charlie: chyba nie ma sensu takiego czegos organizowac. Sam myslalem o tym jakis czas temu. Wystarczy jednak przyjrzec sie frekwencji tego dzialu...tu sie nic nie dzieje,.. podobnie jak w calej Polsce z reszta;)

Animacja/animacja postaci raczkuje jeszce tutaj.

Napisano

Dokładnie, Paweł ma rację. Mógłby być problem z ilością chętnych. Jeżeli chcesz, możesz spróbować założyć wątek, w końcu nikt niczego nie zabrania. Jeżeli się okaże że jednak ma to sens, będziemy myśleć :)

 

Pozdrawiam

Napisano

załóż wątek, popróbujemy - może mnie to zmobilizuje, bo używanie softu za 20 patyków do modelowania zębatek to istna perwersja, czas na animacje

popieram każdą inicjatywe

Napisano

z definicji to bzdura, ustawienie animacji, dajmy na to ludzikow, zakladajac ze modele sa przygotowane i zrigowane to przy wysokeij dynamice jakies 20 roboczogodzin na 10 sekundowe ujecie... i to przy zalozeniu ze ktos wie co robi a nei ekperymentuje...

wiec mowa tu o speed jest wogole nei na miejscu, animacje nei sa speed, a powstaje ich wszedzie mneij wiecej tyle samo, bo to polaczenie wszystkich technik w kupe...

Napisano

zdaje mi sie ze problemem poki co jest ukonczenie postaci LP w ciagu tygodnia... zdaje mi sie ze zrigowanie pewnie tez by szybko nie poszlo...

zdaje mi sie ze zanimowanie jeszcze gorzej...

a juz zupelnei zdaje mi sie ze na checi uczestniczenia to by sie skonczylo :)

 

ale mi sie tak tylko zdaje, ze animacja od calej reszty rozni sie jak skladanie rowerow od budowy wahadlowcow :)

 

a render farme to kto skoluje?

Napisano

Ej no Klicek, z tym rigiem co tydzień to przesada. Można przecież i dwa miesiące jechać na jednym modelu. Nawet bipeda można na początek animować. Cokolwiek w zasadzie:), żeby się coś tutaj rozkręciło.

 

Jak dla mnie pomysł fajny. Pewnie bym się przyłączył.

Napisano

5 głosów na tak!

Można z tym jechać, pewnie i tak nic z tego nie będzie, ale loozik.

Lepiej używać zrigowanych modeli dostępnych za darmo, albo same kości animować.

 

BTW jutro wyjeżdżam w góry na 2 tyg, wiec jeśli sesja ma się odbyć w tym czasie, to beze mnie ;)

 

pozdro

Napisano

Moje wstępne przemyślenia:

Myślę że na początek można zrobić ten cykl w czasie 2 tygodniowym, cykl różnił by się od innych tym że całą animację (włącznie z modelowaniem postaci , pomieszczeń itd.) tworzylibyśmy w niekontrolowanych godzinach ale w ograniczonych 2 tygodniach (nie musielibyśmy wtedy siedzieć nad tą pracą 10 godzin non stop ale np. stworzyć model jednego dnia, przygotować scenę drugiego dnia, zrobić sobię przerwę i wrócić do animowania po dwóch dniach).

Załóżmy że byłaby możliwość tworzenia postaci kreskówkowych - co chociaż trochę rozwiązuje problem o dbałość o detale tak jak i sceneria mogłaby być z początku "plastelinowa" - bo tak jak mówicie - gdybyśmy mieli tworzyć piękne modele postaci i piękne scenerie, następnie je riggować itd. to te 2 tygodnie by nie wystarczyły, ale żeby jakos ożywić temat trzeba zacząć od czegoś łatwego (oczywiście nie mam na myśli dwóch bipedów okładających się pięściami w kwadratowym budynku w ringu zrobionym ze spline'ów).

Jak to miało by wyglądać ?

Otóż, załóżmy że temat jednego z cykli to "wybuch" - taki temat daje nam dużo możliwości do popisu, zasady to np. animacja nie dłuższa niż 30 sekund, zabrania się korzystania z gotowych modeli (wkońcu nie będziemy tego sprawdzać, ale w tym wątku chodzi o to żeby się czegoś nauczyć a nie tylko wygrywać podstępem). Dobra co dalej ? Tworzymy scenariusz, który będzie zawierał najdrobniejsze szczegóły, żeby potem ułatwić sobie życie. Załóżmy że gotowa praca to - stworzona postać Myszki Miki (trenujemy modeling), oteksturowana (trenujemy malowanie teksturek), ze wstawionym szkieletem (z początku może to być biped bo wkońcu Myszka Miki jest trochę humanoidalna), stworzona postać jakiegoś człowieczka, stworzona i oteksturowana sceneria, bawienie się cząsteczkami (aby wybuch wygladał naturalnie [możliwość korzystania z pluginów]). I jaki mamy efekt końcowej animacji ?

Scenariusz możemy tworzyć z głowy bądź odwoływać się do scen z wybranych filmów (ja pomyślałem nad sceną z filmu Specjalista z Sylvestrem Stallone).

A animacja będzie wyglądała tak:

Myszka Miki zjeżdża windą do podziemnego parkingu, podkłada bombę w samochodzie ofiary, ucieka w inne miejsce, następnie przychodzi zrobiony przez nas wcześniej koleżka (ofiara), wsiada do samochodu i podjeżdża do kasy, chcąc zapłacić widzi na ekranie odliczanie 10, 9, 8, ..., Bye bye (tutaj trzeba by było użyć opcji filmu w filmie czy jak to tam się specjalistycznie nazywa ;]), następnie samochód wylatuje w powietrze (tutaj animacja wybuchu [cząsteczki]), następnie kamera na Myszkę Miki trzymającą w ręku pilota do bomby i koniec animacji.

To są tylko moje wstępne przemyślenia jak to mogłoby wyglądać, ale chciałem żebyście wiedzieli co mam na myśli.

 

vv3k70r - szanuje twoje sugestie i wiem że jest w nich sporo prawdy, ale czy nie warto spróbować ?

 

Przyznaje się że nigdy wcześniej czegoś takiego nie robiłem i możliwe że rzeczywiście to nie wypali, nie będzie chętnych itd. ale to już zależy od nas wszystkich.

 

Jeśli macie jakieś pomysły to proszę piszcie tutaj na forum, może to nam wszystkim pomóc.

 

Pozdrawiam,

charlie

Napisano

Ja jestem za, nawet se juz zrobiłem speedową taką animacje :)

http://www.wojpracownia.republika.pl/_scene.avi

http://www.wojpracownia.republika.pl/dziab1.avi

tworzenie scenariusza jednego dla wszystkich to słaby pomysł jak dla mnie.

starczy tamat i jazda i nie ograniczałbym do 3d ja np lubie w 2d dziubac we flashu

A moze lepiej cos w stylu minibitwa? Miesiąc i kazdy siedzi ile moze?

edit:

do posta nizej:

sorki zle zrozumiałem.

A wogole to namawiałbym do tego zeby zrobic minibitwe gdzie kazdy zakłada swoj wontek mozna by wrzucac poszczegolne fazy projektowania i tworzenia i sporo sie nauczyc z rad i obserwacji, nawet gdyby efekt koncowy nie był najciekawszy

Napisano

Napisał WWWoj - " tworzenie scenariusza jednego dla wszystkich to słaby pomysł jak dla mnie."

 

Możliwe że źle napisałem ten post że w taki sposób to zrozumiałeś (bo pisałem ten post na szybko), ale bynajmniej nie chodziło mi o scenariusz dla wszystkich, dla wszystkich byłby tylko temat animacji. Tak jak napisałem gdyby temat miał się nazywać wybuch równie dobrze ktoś mógłby zrobić animację jak salon fryzjerski wylatuje w powietrze albo jak dochodzi do zagłady naszej planety, ważne żeby w animacji był skutek z tematu (tutaj akurat wybuch).

 

Pozdrawiam,

charlie

Napisano

Myślę, że warto.. jedyną drogą do nauki animacji jest praktyka i trening. Dave mówi, że chętnie się zabawi... ja również się przyłączę jak tylko czas pozwoli. Proponuję aby jeden temat przypadał na dwa tygodnie. No i oczywiście moim zdaniem nie 30 sekund a 15 max. No i nikt nie powiedział, że trzeba animować tylko w 3d ;) wszelkiego typu wejścia w 2d baardzo mile widziane. Tak ja to widzę na chwilę obecną.. ruszamy od lutego?

Napisano

Uważam, że troche niesprawiedliwe byłoby stawianie animacji 3d obok 2d, ale nie powiedziałem że tego problemu nie można rozwiązać, proponuję podzielenie wątku na Animacje 2d i Animacje 3d w kategorii oceniania lub dwa tygodnie animacja 3d a nastepnym razem animacja 2d i tak w kółko. Co o tym sądzicie ?

Napisano

Charlie-zrob tych dwoch bokserow okladajacych sie piesciami to pogadamy :)

moze miales na mysli cos w tym guscie?:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/roboty/CATprev.rar

 

to Cie niestety musze zmartwic, ze po ustawieniu wszystkich poz, zanimowania a pozniej dlubaniu szczegolow i poprawianu tych szczegolow i tak dalej (ruchy palcami, gestykulacja, feedbacki, przestoje, dynamika pozy, dynamika ruchu) to 4-5 dni po 4-8 h dlubania zakladajac ze modele sa przygotowane i podczepione, ich ruchy przetestowane, pozostaje tylko zrobic okolice, dodac kamery, paredziesiat emiterow particli (dymy, wybuchy, kurz), oswietlic, ustawic sekwencje, wyrenderowac w kawalkach, poskladac, podrasowa, poprawic balansy i kolorki, zmontowac, obejrzec...

 

przy dobrych wiatrach miesiac :) zakladajac ze ktos ma czas...

 

WWWoj dobrz epokazal, mozna blyskawicznie polozyc kostki i juz jest cos, a pozneij zeby to cos dopracowac to sa godziny sleczenia i ****** sie na szczegoly;

 

proponuje wrocic do tematu jak zaroicie animacjami forum :p

bedziecie wiedziec z czym to sie je...

Napisano

vv3k70r - Prowadzisz jakąś osobistą krucjatę ?

Tu chodzi o SPEED, czy tak naprawdę o odpuszczeniu sobie szczegółów, a Ty jeszcze wyskakujesz z renderfarmą, kurzem, particlami, otoczeniem ? chyba nie łapiesz idei. Zobacz sobie do speedmodelingu albo speedpaintingu o co chodzi.

 

Nie żebym był super-zwolennikiem pomysłu, ale jak czytam takie posty, to wybacz...ale wymądrzasz się bez potrzeby. Być może właśnie jest to sposób na ruszenie działu "animacja" ?

 

Pozdrawiam

Napisano

Vorek-istotnie jestem zgryzliwym staruchem :)

wylewam wiadro zimnej wody wszystkim, ktorym wydeje sie ze to bulka z maslem...

prosze, sprobujcie, ale psotow osob, ktore zajmuaj sie animacja to ja tu dawno nie widzialem :)... za to ogladam ich prace jak wlacze polska TV :)

 

fajny dzial te animacje, tylko ze pusty, jak na kazdym forum... i podaje tu pwoody dla ktorych mnei to nie dziwi...

Napisano

I stąd właśnie powstają takie inicjatywy i pomysły aby coś ruszyć. Skoro charlie chce spróbować z takim wątkiem to czemu nie? Chłopak chce się czegoś nauczyć.. ma zapał. A ty go zniechęcasz.... w ten sposób na pewno mu nie pomożesz. Jeśli charlie ma zapał to niech nim się dzieli z ludźmi. Practice makes perfect... po prostu.

Wyjaśnię jeszcze, że animacja typu speed nie musi mieć otoczenia i super renderów.. wystarczy zrzut z okna typu 'Preview Animation' ... bez cieni i shaderów. Tylko czysty ruch.. czysta ekspresja ruchu. Nie kumasz to nie siej fermentu. Bo twoje sceptyczne nastawienie powoli zaczyna niebezpiecznie przyciągać moją uwagę. Nie chcesz animować.. nie animuj. No chyba, że jesteś już takim czarodziejem, że nie musisz już w ogóle ćwiczyć bo wszystko wiesz... no to wtedy przepraszam ;)

Napisano

Tak sobie siedzę i myślę nad tymi speedami treningowymi. Widzę, że w sondzie jak na razie przeważają głosy na tak.

 

Doceniam charlie Twoje zacięcie i zapał, jednak patrząc z mojego punktu widzenia, tworzenie rozbudowanych fabułek może nie wypalić. Proponuję na rozgrzewkę czyste wprawki, nawet bez scenografii czy wymyślnych renderów. Oto szybkie propozycje tematów, jakie przychodzą mi do głowy.

 

- podnoszenie ciężarów

- podbijanie piłki nożnej

- taniec pod wybrany fragment muzyczny

- skok nad przepaścią

- skradanie się

 

itp. itd. ..........

 

choć na piewszy rzut oka tego typu tematy mogą się wydawać lekkie w realizacji, to jendnak tylko takie złudzenie ;) Dobra animacja postaci to zawsze sporo pracy, którą trzeba odpowienio przemyśleć i przygotować.

 

Oczywiście jeśli macie swoje pomysły to piszcie śmiało. Tak samo jeśli macie inne wizje, jak mógłby taki wątek speedowy wyglądać.

 

Pozdrawiam! :)

Napisano

Ja jestem za, możemy spróbować od piłki nożnej i wtedy zobaczymy czy temat będzie się cieszył dużym zainteresowaniem czy też nie ;]

 

Ps. Kris_R masz na myśli wstawienie bipeda i utworzenie dla niego animacji, czy też wymodelowanie postaci - podłaczenie do niej bipeda czy tam bonesów i stworzenie animacji ?

Napisano

podoba mi sie pomysl i zasady o ktorych mowi Kris a jak bedzie, jesli bedzie - zobaczymy w kazdym razie uwazam ze nie ma co odrazu skazywac pomyslu na kleske. Ja jestem na Tak ...

Napisano

zrobcie regulamin, czas w jakim by sie to odbywało, ustalcie pomysł na bitwe tak jak podał Kris itp, to wam pomoge to zorganizowac na próbe, dam jakies ftp gdzie bedziecie mogli wrzucac testy itp

Napisano

Z tym Tak i Nie.To powinno być, "Czy weźmiecie udział w Speedzie Animacji?":)

Bo 19 osób na tak jest, co nie znaczy że znajdzie się 19 osób do zrobienia.

 

Ja proponował bym coś w stylu zabawy samym bipedem, czyli układanie sekwenci walk kilkunasto sekundowej. Oczywiscie oprócz bipeda mogły by być własne kości, kości CAT'a itp.

 

BTW: Jak się komuś nie podoba że niema czasu, to zamiast pi..sać pól strony tekstu o tym że nie ma czasu, mógłby ustawiać keyframy bipedu, czasami byłby to lepiej spożytkowany czas.

Napisano

Myślę, że nie ma sensu wnikać w techniczne aspekty. Oczywiście możemy o nich dyskutować podczas trwania takich speedów. Ale efektem pracy ma być ruch oraz odpowiednia ekspresja i dynamika. Czy to będzie darmowy rig, czy wykonany przez siebie czy jakiś system, czy w Mayi czy w XSI czy w Maxie... to akurat bardzo drugorzędne sprawy. Ma fajnie się ruszać i wyglądać przekonywująco. Jak każdy z osobna do tego podejdzie i jak sobie poradzi sam jestem ciekaw :)

Napisano

zeby nie bylo ze jestem leniwy (przestoje w animce to meijsca gdzie bedzie nawciskanych "matriksow") i ze tylko marudze, fragment animacji ktora jest w przygotowaniu:

 

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/roboty/AOgrain_robots.rar

 

cos mnie tylko zastanawia jak ulozycie regulamin... bo ja bym sie w pierwszym punkcie odwolal do uczciwosci uczestnikow... takie skradanie czy bieganie to sa presety w wiekszosci dzisiejszych narzedzi... mysle ze to dosc nieuczciwe wobec osob ktore maja opanowanego bipa i chca rzucac sie na gleboka wode, moze przyzwoitym rozwiazaniem byloby pokazanie jak sie to zrobilo co sie zrobilo...

jak trzeba to pare giga miejsca na serwerze bez limitu w transferze wyczaruje...

 

rigowanie odpuszczac? to moze jednak ustalic zeby postacie byly rigid body a nei deformable? zawsze to ladniej ze cos widac... chocby robota zamist miekkiego ludzika...

Napisano

dalem na nie, ale zmieniam zdanie w wolnym czasie prawdopodobnie wzialbym udzial. Ja bylbym za jedna niezmienną postacią, tzn jakis dobry free rig najlepiej pod mayke i maxa, aby byl wybor dla kazdego jesli chodzi o soft. Szkoda czasu na rigi, a chodzi o to przeciez o czym pisal juz Kris_R. Ale czy nie lepiej zaczac od chodu czy zwyklego biegu ? :P pozniej np skok i po tym wszystkim bylaby mala wprawka na cos wiekszego. Co do oszukiwania - ideą nie jest wygranie takiego speeda, a wyprobowanie swoich sil i nauka, tak wiec jesli ktos chcialby oszukac to oszukalby raczej sam siebie. Rendery lub preview mysle najlepiej w pliku .mov z dodanym licznikiem klatek :) jak to czesto mialo miejsce na 10secondclub, pomaga to w weryfikacji ekspresji postaci w konkretnej klatce. Ciekawe co z tego wyjdzie :).

Napisano

Dokładnie tak jak mówisz sympathetic... to nie konkurs tylko motywacja do ćwiczeń w animacji. Jak ktoś jest na etapie nauki presetów to niech się uczy.. luz. Swoją drogą, jeśli już temat jest poruszony, to obenie co raz częściej wykożystuje się sesje motion capture a następnie miksuje z animacją kluczowaną z ręki (dla przykładu można wskazać takie filmy jak "Happy Feet" lub "Panic Room" ) o czym można poczytać w bardzo ciekawym wywiadzie z Gordonem Cameronem do którego dołączam linka:

http://www.xsibase.com/articles.php?detail=128

 

Pozdrowionka.

Postaram się w weekend opracować regulamin i zaczniemy zabawę :)

Napisano

Moim zdaniem, nie ma co tak zawężać tematu - jak ktoś jest na etapie bawienia się bipedem a nie umie jeszcze riggować to dlaczego nie mógłby brać udziału ? (jakoś trzeba zacząć), a jeśli od razu zrobimy wysoki stopień trudności to brać udział będzie 2-3 użytkowników zamiast np. 15. Ja myślę że niech każdy robi tak jak umię, a animacje będą tylko ograniczone czasowo, na określony temat i we wcześniej wymienionych programach. Jeśli zbierze się duże zainteresowanie to stopniowo będziemy mogli podwyższać stopień trudności. Nadal podtrzymuję swoją myśl odnośnie wybierania "szerokich tematów", aby animacje były zróżnicowane. Jest jeszcze jedna sprawa nad którą należy się zastanowić - co otrzyma zwycięzca cyklu oprócz możliwości wyboru następnego tematu ?

 

Ps. lepiej zacząć od czegoś łatwego - jeśli się uda to możliwe że kiedyś będziemy robić animację na wysokim poziomie (wystarczy porównać ze Speed Modellingiem - jak wiele ludzie mogą się przez to nauczyć), mam na myśli robienie każdego cyklu ze zmienionym stopniem trudności - tak jak w szkole - zaczynamy od dodawania i odejmowania potem mnożenie i dzielenie a na koniec matematyka kwantowa, więc jeśli zaczniemy od bipeda to może kiedyś skończymy na animacjach podobnych do tych z reklam "Harnasia" :]

 

Aha i jeszcze coś - przepraszam za składnię, nigdy nie byłem dobry z Polaka :P

 

Pozdrawiam,

charlie

Napisano

to moze nie ograniczajmy oprogramowania, jest duzo fajnych rzeczy, a niektorzy maja obowiazek przerobic to czy owo i ot dla zwyklego rpzetestowania wrzuciliby tu cos,

na bipedzie swiat sie nie konczy, z samych prostych a maxowych sa pupetshop (bardzo zdrowy pod unrealengine), jest CAT...

 

inna kwestia jest zabawa mocapem... moze byloby dobrym pomyslem rozdac referke video i zadc tam podlozenie kosci?

 

bo gdyby brac pod uwage rpace wykonywane ta metoda posrod innych, to kryly by precyzyjnoscia timingow cala reszte :) lepiej dac wszystkim to samo, bardoz mi si espodobal modeling papugi, bylo jasne co tam ma byc i poszlo blyskawicznie :)

 

edit:

Charlie-jak tam animacja papugi?

Napisano

ja tam za bipedem nie jestem, wolalbym prosty rig prostej postaci i tu wlasnie przychodzi na mysl kulka na jednej nodze, taka jaka maja w animation mentor. Poczatek od podstaw-podstaw :) stad jedna noga, takze kazdy ma tą samą możliwość manipulacyjną, tą samą postacią. Nawet nie wiem czy porpostu nie lepiej zaczac od samej kulki bez nog :P.

 

Przykład: http://home.autocom.pl/burnet/ball.mov

 

Czyste zglebianie samego ruchu, zachowania, emocji.

Moge zrobic riga do maxa (model juz mam :D), ale to prawdopodbnie na przyszly łikend dopiero.

Napisano

Jestem jak najbardziej za. Testy z animacj kulki maja w sobie cos pierwotnego ale oczywiscie dotcza jej wszelkie zasady jakie obowiazuja pozniej przy animacji czegokolwiek.

Postaram sie aby watek speed animating byl otwarty jak najszerzej. Bez ograniczen co do oprogramowania ani techniki animacji. Stopniowanie trudnosci kolejnych tematow to oczywista sprawa. Mozemy zaczac od kulki na jednej nodze :)

Charlie.. ja rozumiem Twoje spojrzenie, aby kazdy mogl robic wlasny scenariusz, lokacje, skaldac potem to do kupy itp. Mysle, ze jesli ciagnie Cie do robienia shortow animowanych, to smialo wal jak w dym. Jednak ten watek bedzie bardzo mocno szkoleniowy i mysle, ze tak jak w trybie akademickim tak i tutaj kluczem do sukcesu bedzie raczej duza ilosc mniejszych, poprawnie wykonanych cwiczen, niz kilka duzych, skopanych.

 

Na razie tak na goraco, to widzialbym to bardzo szeroko, tak jak wspomnialem wczesniej. Z duzym naciskiem na dowolnosc wykonania jednak przede wszystkim na poprawnosc. Jesli temat bedzie na pszyklad 'otwieranie drzwi' - to bedzie oznaczalo, ze moga to byc drzwi do sejfu, drzwi do windy, drzwi wywazane barkiem, drzwi otwierane wytrychem.. itp. Byle oddac charakter danej sceny i wyczuj jej klimat, oddajac dobrze zachowanie postaci ruchem. Ten przyklad oczywiscie wybiega do przodu poza pierwsze cwiczenia, ktore na pewno beda duzo prostsze... ale wcale nie musza byc nudne. Zarowno dla animatora jak i dla widza.

Napisano

Jesli moge wtracic swoje 3 grosze - moze by zaczac od zapodania prostego rig'a, ogolnodostepnego? Na dobry tutek o rigowaniu tez bym sie nie obrazil ;) - fakt faktem, ze cos tam z rigowania umiem, jednak nie do konca.

 

Ogolnie jestem za, jednak nie wiem jak z czasem wypadne - mam troszku zajec dodatkowych no i studia - wiadomo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności