Napisano 2 Luty 200718 l No to ja tez sproboje swoich sil:] Nigdy wczesniej nie robilem low poly i wogole nie wiem jak sie do tego zabrac. pozdrawiam. a polowki nie sa jeszcze zwelodwane wiec dziwnie wyglada na srodku.
Napisano 2 Luty 200718 l Autor mam pytanie. czy jak mam te dwa obiekty(miecz i postac) to moge to zrobic na dwoch uvw`kach czy na jednej:>?
Napisano 2 Luty 200718 l na jednej, ale mozesz uzyc dwoch kanalow uvw (zajzyj do uvw chanel), wiele roznych kanalow daje rozne mapowanie na tej samej teksturze EDIT: i uzywaj trojkatow, nei polygonow :)
Napisano 3 Luty 200718 l Poligon może być dzielony na 2 trójkąty (może ale nie musi, zależy to od budowy danego poligonu), pokazuj polycount w face'ach
Napisano 3 Luty 200718 l bo po pierwsze konkurencja liczona jest w trianglach, inaczej paru wyjadaczy pojedzie na pieciokatach i zrobi normalne, pelnoskalowe modele :) po drugie zacznij ciac w trojkaty a samemu zobaczysz o co w tej bajce chodzi :)
Napisano 3 Luty 200718 l Autor no to czemu limi tez jest w poly?:> no ale ok. jesli ma byc w trisach to bedzie i w tych trisach:) ale to jest blad jesli robi sie w czworokatach?
Napisano 3 Luty 200718 l limit jest w trojktach to w poly to jest ze znaczkeim "okolo" dla niezorientowanych, dla zorientowancyh jest twarde ogranicznie w trojkatach, poneiwaz kazdy trojkat posiada wszystkie wierzcholki na jednej palszczyznie euklidesowej koniecznie, a kazdy inny wielokat juz niekoniecznie... pokombinuj jak zrobic te rece i nogi psotaci nie z cylindra czworokatnego (boxa) tylko z trojkatnego, zapeniwam ze da sie, a na trojkatach zaoszczedzisz polowe :) eh ta mlodziez... kiedys to sprzet bardzo zdrowo ograniczal takie zapedy, a dzisiaj... 2mln poly w scenie i ciagle wszystko dziala...
Napisano 3 Luty 200718 l Autor thank you very much. teraz juz wiem o co come on:) chyba:] a i jeszcze ostatnie pytanie: Czy gdygym zrobil model do gry wlasnie na komorke w oparciu o te nieszczesne czworokaty to nie byloby zadnych problemow, czy musi byc to stricte w trisach? Tylko takie pytanko bo noob jestem:) a teraz zabieram sie za model bo niezly off-top sie zrobil:)
Napisano 3 Luty 200718 l i tak zmienia sie to w gify, wiec problem jest taki ze bys pozniej klatki w paincie poprawial :)
Napisano 3 Luty 200718 l Jest tu kilka błędów początkującego. Na płaskiej powierzchni butów masz vertex w środku, usuń go, a zyskasz trisy do wykorzystania gdzie indziej. Dodaj drugiego loopa w kolanach, teraz nie będziesz w stanie ich zgiąć bez koszmarnych deformacji. Musisz myśleć o sylwetce obiektu. Jeśli geometria nie dodaje detalu który wpływa na sylwetkę obiektu, to prawdopodobnie jest ona tam zbędna (jak te buty). Drugą ważną rzeczą jest animacja. Obiekt powinien jak najlepiej się deformować. Rzuć okiem tu: http://www.poopinmymouth.com/process/tips/limb_deformations.gif Poza tym, całkiem fajnie, może tylko miecz nie trzyma proporcji z konceptu.
Napisano 3 Luty 200718 l wybaczam ci :D chociaz nie, nie wybaczam ci, edytuj nazwe tematu i do roboty :D
Napisano 5 Luty 200718 l Autor Knysha- a widzisz, wazne ze podobny;) pecet- dzieki szczerze sie przynam ze nie wiedizalem o tym:) jutro moze sproboje od nowa go zrobic. bo widze ze model jest skszaniony ito zdrowo.
Napisano 6 Luty 200718 l Autor no to CLoud przeszedl maly lifting. jeszcze i tak jest lipa:) wszelkie sugestie mile widziane:)
Napisano 6 Luty 200718 l Autor butki jeszcze nie z mapowane:) no z glowa to sie nameczylem. tex malowana pixel po pixelu:) i dlatego jest jaka jest:)
Napisano 6 Luty 200718 l jesli mógłbym cos doradzić odnosńnie modelu to kieruj sie bardziej w tą strone (przynajmniej jesli chodzi o proporcje i kształt głowy) : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/09/Cloud_Strife_field_model.jpg/150px-Cloud_Strife_field_model.jpg
Napisano 6 Luty 200718 l Autor vektor- hyh. najpierw rozlozylem sobie glowe ireszte ciala na uvw, ale tak ze mam miejscje jeszcze na te nie zmapowane:) nie mam zamiaru robic tego podwojnie ledyr- wole tego clooda z advent children of course ciezko bedzie go odwzorowac, wiec bedzie troche inny:)
Napisano 6 Luty 200718 l Autor No i to bedzie ostateczna juz wersja. Mam nadzieje ze teraz choci troche przypomina (poza mieczem;)) pierwowzor:] pozdrawiam
Napisano 6 Luty 200718 l Czy model ma jedną texture? bo na tej pokazanej w ostatnim poscie nie mogę znaleźć włosów i nożyka.
Napisano 6 Luty 200718 l Autor :) noz i mieczyk sa na innej uvw :) wlosy jeszcze moge dopchac ale mieczyk juz nie bardzo.
Napisano 7 Luty 200718 l no nie jest zle, napewno głowa duzo lepsza niz tamta wiec mozesz byc z siebie dumny :D
Napisano 7 Luty 200718 l Autor no wlasnie tak srednio jestem zadowolony. moze macie jakies sugestie co ewentualne jeszcze poprawic??
Napisano 8 Luty 200718 l Autor Proba zrobienia samochodu: PS MOglby mi ktos pomoc i powiedziec jak robic te gify zeby byly takie plynne?? Edit. Jakby ktos nie lubil czerwonego:]
Napisano 8 Luty 200718 l Fajnie, ale szyba lepiej by wygladala na gradiencie. A na animce to drifting czy jak ??:P
Napisano 8 Luty 200718 l bardzo fajnie teksturka wyszła, wrzuć jeszcze siatkę modelu, jeżeli możesz :)
Napisano 8 Luty 200718 l Autor dzieki ciesze ze sie nawet podboa:) no wlasnie nie mam pojecia co sie z tym gifem robi? ferrari na drftingu a cloud strone wczesniej robi przysiady ;) o co come on? Vorek oto i siatka:
Napisano 8 Luty 200718 l Bardzo ładne to autko. Fajnie zrobiłeś refleksy. Co do gifa, to czy jesteś pewien, że przy kolejnych renderach nie zmieniałeś widoku, a obracałeś samym modelem? bo wygląda tak, jakby w kolejnych ujęciach pozycja "kamery" minimalnie się zmieniała.
Napisano 8 Luty 200718 l ja robie gify tak: mam scenkę z kamerą umieszczoną na okręgu która zatacza sobie ładne kółko, w środku stawiam model, robie prewiev animation do nieskompresowanego avi z predkością 12fps, potem otwieram to w premierze, zapisuje do gifa i gotowe :)
Napisano 8 Luty 200718 l Autor Kuba_-thx. no raczej tak. Ja robilem w ten sposob: 1. w perspective dawalem 30 lub 20 klatke i dawalem 360 modelu 2. render do targi z alfa 3. w image ready poskladalem to do kupy i zapisalem jako gif I wychodza takie krzaki:/ ja i tak juz to poprawialem bo wygladalo jeszcze gorzej. Vorek- hmm, metoda brzmi calkiem niezle szkoda ze nie posiadam premiera;) a na jakims demku/trialu daloby rade?? To juz bedzie raczej ostateczna wersja:
Napisano 8 Luty 200718 l Vorek- hmm, metoda brzmi calkiem niezle szkoda ze nie posiadam premiera;) a na jakims demku/trialu daloby rade?? Jasne że by dało. Nie próbowałem ale pewnie można to spokojnie zrobić na darmowym virtual dubie.
Napisano 8 Luty 200718 l Ja skracam animacje do dwudziestuparu klatek i renderuje serie do .png z alfą. Kamera jedzie po okręgu. Wszystko sklejam Gif Movie Gear i optymalizuje. Bez ostatniej klatki by płynnie się powtarzała. W 3dsmaxie najłatwiej jest zrobić kamerkę typu target, walnąć okrąg i podpiąć do niego kamerkę za pomocą Animation-->Constraints-->Path Constraint.
Napisano 8 Luty 200718 l Autor Przybysz tak wlasnie zrobilem (path constraints) tyle ze do targii zrenderowalem. Image ready nie chce z png zrobic gif`a. takie cos wyszlo: juz troche lepiej
Napisano 8 Luty 200718 l świetny modelik. ale animacji bardziej chaotycznej nie mogłeś już zrobić. :D
Napisano 8 Luty 200718 l Kurcze a przypadkiem okrąg, po którym porusza się kamera, nie jest minimalnie przesunięty względem środka modelu?
Napisano 8 Luty 200718 l Autor Lis- dzieki, staram sie :D Kuba_-bardzo prawdopodbne. pozniej sie z tym pobawie. dzieki za pomoc
Napisano 10 Luty 200718 l Autor Vorek- thx :D ledyr-staram sie:) Por@szek- wlasnie moglem zrobic jeszcze podloge, ale jakos z poczatku nie pomyslalem. dzieki;) Pytanie do organizatora/ow: Czy model ktory bedzie w sondzie wybieram sam? Czy musze dac ten pierwszy, ktroy zrobilem?:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto