Escabor Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 Witam. Musze zrobić prosta animacje. mam plaskiego boxa zaslaniajacego caly ekran, za nim jest target spot skierowany w kamere z ustawionym volume light. teraz chce zrobic animacje ze w tym boxie pojawia sie wyciety na wylot napis, a swiatlo rozswietla powstaly wyciecia (przedziera sie przez boxa do kamery. jak to zrobic? nie znam sie kompletnie na morphingu. mam zrobic 2 identyczne boxy jeden caly a drugi z wycieciem? jak to nawzajem przeksztalcic zeby plynnie sie przemienialo? dzieki za odpowiedzi...
Kris_R Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 Nie nie :) Lepiej będzie zrobić dwa obiekty.. jeden to box.. drugi to text. I wykonać operację Boole'a na wycianie, a potem zanimować ten proces wycinania w czasie przesuwając tekst względem tego boxa. Z nieznanych mi przyczyn nie dla każdego animowane booleany są oczywiste dlatego tak piszę dziwnie :D Jeśli potrzeba precyzyjnego opisu to śmiało daj znać.. rozpiszę krok po kroku co i jak. Pozdrawiam!
Escabor Napisano 5 Luty 2007 Autor Napisano 5 Luty 2007 no tyle to umiem wyciac booleanem tylko ze jak bede stopniowo wycinal to box bedzie zaslanial cale swiatlo a dopiero nagle w ktorejs klatce pojawi sie caly napis. tak to umiem. chce uzyskac efekt ze box przemienia sie plynnie w identyczny box w tym samym miejscu z wycietym napisem, ze najpierw jest caly box potem pojawiaja sie male szczeliny, coraz wieksze az do calej szczeliny napisu.... w lightwave bez problemu moge cos takiego zrobic, problem w tym ze potrzebuje tego w 3ds
Escabor Napisano 5 Luty 2007 Autor Napisano 5 Luty 2007 eee no odpowie kotos !? przed caly mropjektem powstrzymuje mnie tylko ten drobiazg... jak zrobic zeby jeden obiekt przeksztalcal sie w drugi? na bank ktos to wie... ludzie poswieccie mi chwile czasu nigdzien ie moge tego znalexc, w helpie jest tylko o modyfikacjach jednego obiektu.
piotrek Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 Nie jestem dobry w te klocki, ale takie efekty najlepiej chyba robić nie w maxie ani Lightwave, ale przy pomocy narzędzi do kompozycji jak np. Combustion czy Fusion. W maxie spróbuj w ten sposób (nie jestem pewny czy zadziała): Stwórz boxa, stwóz sobie ten tekst, i wykonaj jego kopię dokładnie w tym samym miejscu. Za pomocą booleana wytnij w boxie napis. Mając teraz ten napis w miejscu wyciętej dziury (kopia), nałóż na niego materiał, w którym będziesz animował jego przezroczystość. W ten sposób powinien powstać efekt, gdzie stopniowo pojawia się wycięcie w boxie...
Escabor Napisano 5 Luty 2007 Autor Napisano 5 Luty 2007 no wlasnie compositing odpada bo glownie chodzi o volume light, z przezroczystoscia tez juz myslalem ale wlsnie psuje sie caly urok mojej koncepcji, bo promienie swiatla sa nieruchome tylko sie stopniowo wzmacniaja, daje to efekt jak w compositingu zrobilbym zwykle sciemnienie obrazu. musi byc to zrobione morphem poniewaz dziury (powstaly przez boolean z jakies litery) sa "ruchome" tzn pojawiaja sie male, nastepnie rosna do docelowej dziory o ksztalcie litery, wtedy volume lights promienie nie staja w miejscu tylko plynnie sie ruszaja wraz z krawedziami tej ("ruchomej", powiekszajacej sie) dziory. w light wave robilem jednego boxa nastepnie klonowalem go, wycinalem w nim te dziory, nastepnie chyba we wlasciwosciach obiektu wskazywalem obiekt w ktory ma sie zamienic i juz. problem w tym ze nie znam lightwavea za dobrze, volume lights i reszy efektow z tego projektu w nim nie wykonam. wydaje mi sie ze jest to prosty emat, przeciez morph standardowy (np zmiana boxa w sphere) powinien byc prostym, nieskomplikowanym efektem. nie wiem czy dalej lapiecie caly koncept. wiec caly ekran jest czrny (bo box ustawiony na wprost kamery zaslania taget spot skierowny w kamere) nastepnie w tym boxie stopniowo pojawiaja sie dziory i przepuszczaja te promienie volume ligts, calos sie dzieje do momentu az bedzie box z wycietym textem a zza niego beda padac promienie swiatla. dosc czesto wykozystywany efekt w roznych animacjach, na bank juz go widzieliscie. naprawde bylbym wdzieczny za pomoc, pozdrawiam
Escabor Napisano 5 Luty 2007 Autor Napisano 5 Luty 2007 Znalazlem rozwiazanie: http://0alex-progs.isuisse.com/morph.htm Wczesniej juz z tym kombinowalem tylko nie wiedzialem czemu nie dziala - nie zgadzala sie ilosc vertexow. juz testowalem, mozna zamienic jednego boxa plynnie w drugiego jednak jest to dosc prymitywnie zrobione poniewaz jeden vertex odpowiada drugiemu i poprostu zostaje zmieniane plynnie polozenie wierzcholkow. teoretycznie moglym to zrobic jesli ilosc vertexow z pierwszego (pełnego) boxa byla by taka sama jak w boxie z wycietym napisem, tylko ze podczas animacji zrobilby sie z tego haos, musialbym miec ten pierwszy box z wycietym napisem ale niewidocznym tzn zeby krawedzie dokladnie do siebie przylegaly (takjakby grubosc liter wynosilaby zero) a nastepnie stopniowo rozchodzily by sie. ma ktos propozycje jak to zrobic? efekt naprawde dobrze wyglada, na pewno przydalby sie wilu osobom w przyszlosci, zachecam do kombinowania ;]
Shogun 3D Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 Piotruś, o ile wiem, volumetric light ma głęboko gdzieś wartośc opacity, choćby wynosila 100%. Dla volumetric light poligon to ściana nie do przebycia niezaleznie od materiału. Ostatnio z tym walczyłem, stąd to doświadczenie. No, chyba, że czegoś nie wiem...?
piotrek Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 Może tak jest, nie wiem. Ale w mentalu chyba już dałoby radę. Jakiś materiał udający szkło z IOR'em 1.0 z regulowaną przezroczystością. Nie zwykły opacity, tylko taki bardziej pro :) Ewentualnie możnabyło zrobić tak jak wcześniej pisałem, ale nie bawić się przezroczystością, a skalować każdą literkę, tak, by stopniowo zwiekaszały się otwory w boxie.
SUPER_OkO Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 Witka. Ogolnie aby zrobic takiego morpha o ktorym myslisz jest ciezko zroic wmaxie no ale sa rozne sposoby. Pierwszy z nich to jest Morph - o -matic firmy Diomatic ktora potrafi robic morphy z bryl o roznej ilosci polygonow ale czesto ciezko jest uzyskac zadawalajacy efekt. W twoim przypadku bym polaczyl 2 metody - czyli boolean tu juz wczesniej wspominany z morphem standardowy. Przepis - Robisz tekst, dzielisz go na miliardy polygonow, poczym kopiujesz. Z jednym tekstem robisz przedziwne rzeczy typu, dodajesz jakies np. modyfikatory typu noise, bendy co tylko przyjdzie do glowy..tak aby bryla byla zroznicowana dosyc pod wzgledem prZede wszystkim glebokosci. No i na koncu robisz morph targeta sobie do twojego nie zmodyfikowanego tekstu i animujesz za pomoca boleeana i morpha. Beda ci wtedy powstawac jakies dziurki na poczatku i jakies takie pierdolki az wkoncu zostanie sam text wyciety. Ogolnie ta metoda ktora ci tu przytaczam teoretycznie jest wykonalna ale niestety praktycznie bedzie juz ciezej. Bo wszyscy wiedza jak chodzi maxowy booleean , Pro-boolean tez sobie prawdopodobnie nie poradzi bo on ma duze problemy jezeli sie wycina objekty ktore maja duzo polygonow na glebokosc danego. Inny sposob to mozesz sprobowac zrobic sobie morpha 2d czyli jakas krotka animacyjke czarno biala i poprostu wrzucic to jako mape opacity dla tego objektu. Wogole mozna to zrobic na duzo roznych sposobow ale jezeli sie uparles na morpha to wsumie moge zyczyc powodzenia bo bedzie ciezko zrobic to tak jak wczesniej napisales.
Escabor Napisano 7 Luty 2007 Autor Napisano 7 Luty 2007 dobry pomysl z ta mapą. nie znam sie za dobrze na 3d, da sie zrobic jakias animacje z kanalem alpha, ktory bedzie przepuszaczal swiatlo, a reszta kolorow nie? nie upieram sie na morpha, wazny jest koncowy efekt. jesli mozesz napisz krotko jak to zrobic tzn jak zapisac ta nimacje, w czym, jak nalozyc na obiekt? bede wdzieczny, mam do dyspozycji premiere cs.
SUPER_OkO Napisano 7 Luty 2007 Napisano 7 Luty 2007 no taka animowana mapke opacity mozesz tez zrobic w maxie i to za pomoca np morpha. Czyli robisz tekst, kopiujesz go. Z drugiego robisz jakies tam male gluty nie kasujac vertexow, robisz morphy, dajesz jakiegos tam extruda 0,0. Nadajesz kolor bialy z illumination 100 temu tekscikowi. Zostawiasz czarne tlo. Renderujesz sobie do avika aby tego nie skladac pozniej w widoku FRONT. No i pozniej robisz juz wlasciwa animke powiedzmy z mapka opacity dla danego objektu. Mozna to tez wykonac na zasadzie mapy projekcji volumetrycznego swiatelka, a ciupko inaczej zanimowac sam proces rozwalania boxa. Jezeli chodzi o rozpisywanie kroczek po kroczku to juz niestety nie mam czasu. Wszystko to znajdziesz pod przyciskiem f1.
Shogun 3D Napisano 7 Luty 2007 Napisano 7 Luty 2007 Jesli masz jakąś własną koncepcję tego, jak maja wyglądać dziury w tekście to zrób napis w Szopiku, daj mu kolor bialy, po czym (do tego lepiej tabletu używać) klatka po klatce nanosisz coraz bardziej rozrastające się (czyli krok po kroku domalowywane) czarne plamki, aż zaczernisz cały napis. Metoda upierdliwa, ale skuteczna i daje pelną kontrolę nad położeniem dziur w alphie. Potem klatki montujesz w *.avi i wrzucasz to jako mapę opacity, lub jako mapę projekcji, tyle, że do mapy projekcji wrzucasz negatyw mapy opacity.
pecet Napisano 7 Luty 2007 Napisano 7 Luty 2007 ja takim sposobem jak pisał Super_Oko zrobiłem taką mapę opacity (tekst skopiowałem nadałem mu modyfikator noise tak żeby bardzo sie pogrubił, potem zrobiłem czarnego boxa, i zanimowałem tekst tak że wchodzi w boxa i przechodzi przez niego [staje sie widoczny] a potem dzięki morphowi zmienia swój kształt na normalny) teraz dać tą mapkę do opacity na boxa o grubości 0, i wyrenderować mental rayem, z cieniami ray traced. jednak to nie daje jeszcze dobrego efektu bo za szybko sie pojawia prawidłowy kształt liter
Escabor Napisano 7 Luty 2007 Autor Napisano 7 Luty 2007 ok wielkie dzieki za odpowiedzi, teraz jakos to wykombinuje, a jezeli namalowal bym recznie w odcieniach szarosci teksture na ten tekst i zrobil z tego bump? byly by plynne faldy i pieknie by sie wylanialy, tylko czy bump faktycznie "fizycznie" wystaje z bryly czy to tylko symulacja?
pecet Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 niewiem za bardzo o co Co chodzi z tym bumpem/jak by to miało wyglądać, ale bump tylko symuluje nierówności, "fizycznie" żeby coś wystawało to trzeba displacement map dać (taka sama mapka jak do bumpa tylko do innego slota dajesz ;)
Escabor Napisano 10 Luty 2007 Autor Napisano 10 Luty 2007 Witajcie. Zrobiłem tą animację bardzo fajnie wyszła. Użyłem do tego flasha dalem maske z liter a pod spodem morphy z malych pkt do duzych kasztaltow zakrywajacych litery, troche duzo roboty ale efekt mi sie podoba. litery sa biale, tlo czrne, zapisalem w aviku 800x600 bez kompresji. Teraz 3d, stworzylem plane (dla proporcji tez 800x600) nalozylem na niego mape opracity, wszystko pieknie wyglada w podgladzie widac nawet czrny plane i przezroczystosc w danych miejscach. za planem ustawilem target spot, wlaczylem cienie, dodalem volume, w viewpoincie wszystko ok, tylko przy renderze nie moge uzyskac swiatla w miejscach przezroczystosci!!!! i jeszcze odcienie szarosci w tym volume sa malej ilosci, widac tonalne przejscia. powiedzcie prosze z laski swojej jak nalozyc ta mapke i ewentualnie poustawiac opcje ;) bede wdzieczny. i jeszcze przydala by sie rada jak mniej wiecej poustawiac opcje renderu, chodzi mi o to zeby jakosc byla dobra ale zeby nie renderowalo sie wieki, tez nie pogardze taka wiedza :D
Escabor Napisano 10 Luty 2007 Autor Napisano 10 Luty 2007 screen: Do dyspozycji mam 3ds9, v-ray (lepiej czuje sie w mentalu).
vv3k70r Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 jest jeszcze jeden sposob: litery mozna zanimwoac jako maske przeslaniajaca volumetric light map :) a calego boxa (wykluczonego z tego swiatla) dodac dla picu z animowanym opacity napisow... ja mam dobre wrazenie ze podalem bezczelnie prosty spsob? edit: a jak kogos boli ze swiatlo jest od razu w literki a do boxa powinno dojsc na calej objetosci, to warto dodac drugie, ktore boxa nie wyklucza w tym samym meijscu co poprzednie, za to ma zasieg startowy pierwszego zaczyna sie na boxie :) drugie, zeby ograniczyc obliczenia i czas renderu mozna wylaczyc na odleglosci sciany :)
Escabor Napisano 10 Luty 2007 Autor Napisano 10 Luty 2007 co mi to da ze na volume beda napisy jak box i tak mi voluma nie przepuszcza? wogole to nie moge uzyc box bo nawet jak ma 0 wartosc to na obu vertexach daje napis i sie naklada lustrzane odbicie, robie na plane, chyba nie ma to znaczenia... jak dalbym mape na swiatlo to wszystkie promienie beda wychodzily z jednego pkt i nic nie bedzie widac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się