Skocz do zawartości

Czy warto używać ?


Spyra

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 187
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

OK.OK w sumie zajmuję się czymś innym i nie siedzę przy kompie non-stop. A chciałem trochę uporządkować same modele tj zgrupować chromy lakier itd aby życie było łatwiejsze. Jutro sobota nareszcie…

Pytałem wcześniej jak to rozesłać ze zdjęciami waży parę MB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie żeby było jak na zdjęciu … odnoszę, bowiem wrażenie, że Maxwell przede wszystkim został po to zrobiony. Ale wątek to może jednak przeczytaj, bo nie wiem czy „tak” przerabialiście…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kozio wg mnie na zdjęciach nie ma takiego glossy.

Trojkat weź coś zapodaj od siebie :)

 

edit zrobiłem swoją wersję vray, render trwał 1 h 30sekund

 

contrast up, saturation down, sharpened.

podstawki3xj3.jpg

 

z moich obliczen wynika że z takimi ustawieniami na moim sprzęcie w rozdziałce 3000x2000 trwałoby ok 16 godzin lub trochę więcej - Pentium D 805 podkrecone na 3,2 ghz +1,5 gb ram

 

Myślę że jakiś bardzo dobrycore2duo zrobiłby to spokojnie w nockę.

Czekam niecierpliwie na wersje maxwellowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robimy małe obrazki chodzi o porównania i ocenę efektu

Nie wiem, co są sadzą pozostali, ale mój Brazil jest cały czas dużo lepszy…

Panowie lakier jak na samochodzie, chrom, stal nierdzewna trochę drewna i marmuru..

Odnoszę wrażenie że działacie całkiem innymi światłami za silne kontrasty musi być miękkie i rozproszone w studiu stosuje się dyfuzory lub parasole..

Ale mamy przecież powierzchnowe źródła.. wstawiłam boxy dokładnie o takich rozmiarach i miejscu jak ustawiłem swoje light nic tam więcej nie ma..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spyra, światła w mojej scenie też są trzy powierzchniowe prawie identycznie jak ty ustawiłeś przesunięte tylko być może o kilkanaście cm.

Zapewne sam kontrast zbyt mocno podkręciłem.

Niedokładność mojego renderu wynika pewnie z braku znajomości studia jak i dokładnych danych dotyczacych materiałów, postaram się poprawić jeszcze potem swoje ustawienia.

 

Jednak wg. mnie jakość samego gi na twoich renderkach jest gorsza od wyżej przedstawionych we vrayu i myślę że większość to przyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość gi powinna się objawiać tym, że mamy mniej kontrastów światło dociera wszędzie nie przepalamy i nie mamy czarno. O jakości gi nie może świadczyć to że jest ogólnie jaśniej to moze wynikać z siły światła, tła itd. tu nie bawimy się w złudzenia. Poza tym Gi nie ma tu tak dużo do roboty… zrób sobie render z góry na całość tło powinno być bardzej szare

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie w tym kierunku ! pojawiła się aura,klimat. Tylko materiały.. zlitujcie się macie tam chyba chrom w maxwellu. Wszystko pogrupowałem... Muszą być właściwe materiały ponieważ szukamy odwzorowania ..ja to widuję na żywo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten obiekt i warunki naprowadzają na optymalne ustawienia i nie za bardzo da się kombinować.. dlatego w tych warunkach będzie można na pewno ocenić jakość softu dla foto…

Kozioo

Duży krok na przód, ale… zbyt duży udział światła odbitego owocuje to tym, że zbyt widoczny jest efekt sypania mąki widać to na płaszczyznach poziomych szczególnie na kamieniu który musi odbijać ale nie wyglądać jak by był zapylony po remoncie również stal nierdzewna tzn te okrągłe miseczki praktycznie straciły swój wygląd musza dostać trochę innego światła a masz te 3 źródła … tu światło bezpośrednio emitowane musi działać w odpowiedni sposób. Kozioo walcz dalej !!

Gdzie jest Maxwell ??? ja w tych warunkach w niego wierzę …to w sumie dla niego ten test

Jeszcze jedno mam prośbę by lekko przymknąć przysłonę na F6, aby można było lepiej zaobserwować efekt i jakość głębi ostrości, ale jeśli już coś zrobiliście to oczywiście nie korygujcie…

Czarny lakier jest dokładnie taki jak na fortepianach…

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens, ponieważ tu konfrontujemy softy i wiem jak boli uruchomienie głebi ostr, ale w życiu zdjęcia nie zrobisz bez tego efektu jest mniejsza, większa, ale zawsze… Można psioczyć na Maxwella, że powolny, ale trzeba być uczciwym… można zrobić bez.. ewentualnie potem przeliczyć i podać czas o ile to możliwe …

W Brazilu jest Initial Rate odpowiedzialny za jakość rozmycia głębi i powoduje makabryczne skutki jeśli chodzi o czas…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też pliza żebyś przeliczył tą scenke w brazilu, bo jak już porównywać to niech to będzie porównanie dla wszystkich.

btw. Brazil się jednak powoluchnu i niebezproblematycznie bo w atmosferze konfliktów, rozwija i jest beta 2ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klicek - ano platige mają:) linkiem nie dysponuję niestety. Jesli chodzi o sam engin i metodę pracy to wiele się nie zmieniło, doszedł supersubpixelowy displacement i wyczesany mblur:) Ciągle zdaje się nici z zapowiadanego supportu dla shaderów rendermana, tyle pamiętam bo dość dawno temu się tym interesowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka all

tak se czytam te posty i postanowiłem cos se napisac, wiec tak:

jakis czas temu spróbowałem se maxwella( gdzies póltora roku temu) wczesniej renderowałem w Vrayu. Przy maxwellu zostałem, we Vrayu juz nic nie renderuje. Tak to wygladałow moim przypadku. Wcale nie uwazam, ze jeden jest lepszy od drugiego, dla mnie maxwell jest poprostu szybszy, i nie chodzi o sam procesz przeliczania renderu ale o ogół. Bo tak to wygladało, ze zanim w Vrayu znalazłem odpowiednie oswietlenie, dopracowąłem materiały, ustawiłem satusfakcjonujace GI ( aczykowiek nie idealne) , puściłem kilka próbnych renderów , by znów stwierdzic ze materiał szkła nie wyszedł jak chciałem, też czasu to trwało... No i niestety dla wiekszosci scen trzeba było bawic sie z tymi ustawieniami indywidualnie.

W maxwellu pracuje inaczej... puszczam dla klienta próbny render w małej roździałce ( np 800x600) , w w docelowej puszczam region charaktersytyczny ( np wybrane i okreslone przez klienta materiały, wykonczenie) i jezeli wsio jest ok, puszczam finalny na nocke (ok 8 h) w roździałce powiedzmy 1600x1200. Wiem ze nie robi to na was wrażenia, ale pracuje nie na jakies konkretnej rakiecie, tylko na zwykłym laptopie. generalnie w ciagu 1,5 doby robie wnetrze , klient jest zadowolony.

Tak to wygląda u mnie, jestem zwolennikiem maxwellowych wypieków, są one dla mnie berdziej subtelne, wyrażiste ( nie cukierkowe) niz w innyc rendererach ( moje subiektywne odczucie) Jednak nie o to chopdzi, jakiego softa uzywasz, tylko co z nim potrafisz . I tu podam jako przykład Sans Serifa, czy MA+, którzy działają na Vrayu i wypracowali sobie swój własny, rozpoznawalny styl (np prace Sansa nie wygladają jak typowe "Vrayowe")

Bardzo wazne jest również przeznaczenie, jeżeli chodzi Ci o takie studyjne rendery, to maxwell jest najlepsdzym rozwiązaniem. O wiele łatwiej i realniej uzyskac efekt typu DOF czy poprostu wprowadzać ustawienia z prawdziwej fotografii.

Nastepna sprawa to koszt... Maxwell jest drogi, fakt, ale jeżeli stac nas na oryginalnego maxa, photoshopa, corela, CADa czy poprpstu ixpeka to te 800 dolców wiecej to chyba nie wiele :)

Reasumujac:

Maxwell jest zaje..stym narzędziem, mimo że jest mało elastyczny, daje super realne efekty. Na razie nie wiem czy na domowe warubki warto w niego inwestowac, natomiast patrząc na dość spory nakład na jego rozwój i nowe mozliwości, a w przyszłości zapewne głownie na szybkość, bedzie wiodącym rendererem ( myśle głownie o projektantach i architektach)

PoZdRo!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klicek - ano platige mają:) linkiem nie dysponuję niestety. Jesli chodzi o sam engin i metodę pracy to wiele się nie zmieniło, doszedł supersubpixelowy displacement i wyczesany mblur:) Ciągle zdaje się nici z zapowiadanego supportu dla shaderów rendermana, tyle pamiętam bo dość dawno temu się tym interesowałem.

 

dla mnie to i tak super wiadomosc :), bo myslalem ze juz brazek moj kochany zginał ;/

 

A jak z predkosciami ? :) zapowiadali blyskawice, no i super dispa o czym wspominales wiec juz wiem ze pewnie nie kłamali i udało im sie poprawic to i owo :)

 

Mblur cos na wzor finalrenderowskiego ? :) tak czy inaczej dzieki za info, bo na stronie nie napisali nic :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem.. to co konkretnie wyszło to 2500x1920 6h 54min 8sec

Athlon 64 X2 4600 2Gb RAM

Można zejść poniżej 6h bez zauważalnego pogorszenia jakości jeśli ma iść na papier w 300dpi, ale poszło jak poszło…

Gdzie jest Maxwell:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klicek - wiele więcej to nie wiem, widziałem tylko kilka testów na splaterowym forum. Mblur naprawdę świetny, mentalowy się chowa:) o szybkości nie potrafię nic powiedzieć. Chciałem potestować ale posiała się gdzieś licencja a tylko jedna była:) Nie spodziewaj się też że 2ka wyjdzie szybko, o ile w ogóle, koszmarnie się splaterfisze rozleniwili i stracili zapał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxwell

 

dodam że natężenie poszczególnych świateł można sobie dowolnie zmieniać

materiały trochę miękkie dobrałem ale nie jestem zbyt biegły w wizualkach

 

to ziarniste ( po prawej) to po godzinie wypluł mój pentium4 bez HT FSB533 .. 700 z groszami ramu ...

rozdziałkę 3000X2000 z użyciem HD zaczął liczyć bez wywałki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdeno

Troszkę złe zdjęcie oba obiekty są umieszczone tak że są właściwie nieostre niepotrzebnie ruszyłeś ten drugi przysłona to na oko F4 a miało być F6. Ale i tak widzę klasę rendera ! szczególnie jak wygasiłeś światła z przodu w innych byłoby już sztuczne przymulenie a tu jest real. Przy ocenie takiego narzędzia trudno o ocenę bez dogrania szczegółów coś kuleje w takim stopniu, że przesłania efekt końcowy i utrudnia ocenę do tego jeszcze nie nałożyłeś mapy z podziałką na listwie a chciałem właśnie lepiej ocenić jakość DOFu

Wchodzę na galerię Maxwella bach! bach! opad szczęki. A jak krążę po forum i oglądam to te rendery mają tytuł „patrz i domyśl się jak może być pięknie” niektórzy wręcz przechodzą samych siebie np. 5h mały render a efekt jakby ruskim aparatem z ubiegłej epoki. Moje wnioski są takie, że błąd jest po stronie człowieka a nie rendera. Do tego narzędzia trzeba przyjąć podejście jak do aparatu wielkoformatowego dopieść wszystkie szczegóły i pstryk inaczej będzie działał przeciwko tobie. Każde inne podejście mija się z celem a jak zobaczycie dobrego fotografa przy robocie w studiu to od samego patrzenia człowiek się męczy..

To machanie światłami po renderowaniu … brak mi słów to REWELACJA od razu jestem w stanie zaakceptować podwójny czas renderowania. Czy jest jakaś ograniczona ilość źródeł światła i czym tam się w ogóle świeci??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeci geometria, czyli musisz sobie wymodelować źródło światła i dać mu materiał z emitterem ... (materiał może świecić pomimo obecności diffusa i innych składowych , tj. żar w grillu)

 

sposobów ustawiania koloru natężenia , temperatury jest bez liku. kelwiny Waty luxy co sobie tylko stryjenka winszuje.

 

nie wiem skąd wziąść tą linijeczkę ? może przegapiłem coś czytając posty ? ale w tym archiwum co ściągnąłem z sieci nie było textur.

 

przesadny DOF mógł się też wziąść z tego że skala po zaimportowaniu .3dsa się posypała a wszystko na szybciora było ustawiane tak też pewnie to było problemem. Choć gratuluję wyczucia ... aperture size = 4

 

oczywisćie można jeszcze ustawić ilość ostrzy przysłony jeżeli to Cię interesuje ;)

potem można dodać efekt GLARE albo imitować zabrudzenia na soczewce. jednym słowem rządza pieniądza.

 

a co do wizualki to tak jak pisałem orłem w tym nie jestem. tak też skoro takie coś ulepiłem w maxwellu to pomyślcie co by było w vrayu ;) pewnie ludzie by to mylili ze scanlinem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biglebowsky

chciałeś te czasy..

Brazil Brazil.. jest dla chirurgów stworzony mała pomyłeczka nie to ustawionko nie ten materialik i już kaplica. Jeśli się dobrze ustawi to nie jest specjalnie wolniejszy od v-ray czasem w tym samym czasie da dużo lepszy efekt.

To małe z DOF szło długo…2h 51min wniosek mniejsze wygładzanie i większa rozdziałka to drugie bez DOF 30min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TrojkaT

Jedna scena… jeden temat zbyt konkretnie? podobno Ty i jeszcze jeden gość jesteście tu najlepsi a jakoś was nie widać. Nie wszedłem tu, aby atakować Maxwella wręcz przeciwnie i nawet to trochę głupio wychodzi. Ilość odwiedzin na tym wątku świadczy o tym, że jednak temat jest, choć trochę interesujący. Ale nie przejmuj się ja bardzo rzadko wchodzę i udzielam się na forum … tak że już nie będę męczył twojego prywatnego kącika. Gdym miał się opierać na tym co tu zostało pokazane to chyba bym się nie zdecydował ale jak się zdecyduję i coś zrobię to na pewno pokażę i nie będę się chował po kątach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe Spyra staraj się nie pić przed pisaniem postów ;)

ja tu wcale nie strzelałem i napisałem że nie jestem Bogiem CG, postaraj się jeszcze raz przeczytać ze zrozumieniem to co było o vrayu ;)

 

i nie mogłem wymóżdżyć gdzie chłopaki znaleźli mapkę i skąd mam ją ściągnąć.

 

DOFa powinno się robić w postprodukcji po wyrenderowaniu Z-buffora z gupiego scanlinea. maxwell niestety ma tak że NIE MOŻNA uniknąć DOFA przy pewnych ustawieniach.

to kolejny kretynizm tego renderera. w kazdym innym można coś włączyć albo można wyłaczyć a tu NIE ... trzeba jechać na maxa. hiszpanie to jakieś lewe są.

 

maxwella kocham i nienawidzę. Jest z nim jak z piękną ale kapryśna laską która jest przecudnej urody i namiętna ale doi z was kase i wymaga kretyńskich spacerów przy księżycu zanim wpusci do łóżka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TrojkaT

Stary może to źle odebrałem, ale wyczytałem między wierszami...spadaj stąd. Nie musisz pokazywać… ale ta scenka na pewno daje szansę pokazania przewagi Maxwella.. więc trochę mnie dziwi że ludzie którzy siedzą najmocniej w temacie nie pokażą na co go stać. Ale powtarzam ja już w zasadzie wyciągnałem wnioski. Dziękuje chłopakom którzy pokazali swoje rendery i zabrali głos mam nadzieję że coś z tego wyciągnęli dla siebie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności