Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Rower górski


al3r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie !!! Po 4 letniej przerwie (sic!) wracam na forum ;-)

Trochę się zmieniło w moim życiu. To co was może najbardziej interesować to to że w końcu zabrałem się konkretnie za 3ds max'a. Można powiedzieć, że zaczynam od początku. Naukę podzieliłem na bloki - modelowanie, teksturowanie, oświetlenie, rendering. Narazie jestem na etapie modelowania. Wiec ten WiP skończy się w momencie skończenia modelu tego oto roweru. Później kolejny tutorial i kolejny własny projekt (tym razem jakieś autko).

 

Dobra, koniec przynudzania do rzeczy.

Otworzyłem ten wątek bo najlepiej jest pracować pod okiem ludzi którzy mają doświadczenie w temacie. I tu takich osób jest wiele :-) Jestem ciekaw waszych opinii. Wszelkie uwagi, mile widziane.

zdjęcia znajdziecie pod adresem: http://picasaweb.google.com/dkanteluk/Pojazd3dRowerGRski

 

Wykorzystam ten pierwszy wątek i zadam też pytania dotyczące poruszania się na forum. Wiele się zmieniło, a ja nie ma prawie żadnego doświadczenia jeśli chodzi o jakiekolwiek fora. Dla informacji - przeczytałem faq, i wszelkie zasady. Niestety nic nie znalazłem o tym jak zamieszczać zdjęcia (może lepiej było przeszukać wątki...;-), no nic lenistwo wychodzi.

 

pyt1. jakie są konkretne zasady dot. zamieszczania zdjęć (rozmiar, waga pliku) i w jakiej formie najlepiej jest zamieszczać te zdjęcia. Z tego co zaobserwowałem na forum, jest wiele metod, na zamieszczanie zdjęć.

Na start umieściłem fotki (rendery) w albumie picasa. Jakie są skrypty aby na forum wyświetlało się zdjęcie z internetu.

Jak widać po pytaniu - jestem naprawdę zielony w tym temacie. Nie chciał bym zaśmiecać forum, ale chciał bym też aby zdjęcia były podane w jak najlepszej i najwygodniejszej formie dla użytkowników tego wspaniałego forum. Mam nadzieję, że dzięki wam to się zmieni. Pytanie może nie pasuje do tego wątku ale chciałem to załatwić za jednym zamachem.

Pozdrawiam

Edytowane przez al3r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

witam po przerwie, nie było mnie w weekend, jutro wrzucę siatki i zabieram się za rower więc pod wieczór powinny być jakieś upgrady. Szkoda tylko, że nikt mi nie powiedział jak wrzucać zdjęcia. Jeśli chodzi o rower to model nie fajny bo to mój rower a nie jakieś tam marzenie za 10000zł :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdź na serwis fotosik.pl

 

znajdziesz tam button "Przegladaj". wskazujesz tym plik na dysku ;)

Kliknij dodaj

pojawi ci się okno z komunikatem kliknij na "Kontynuuj mimo wszystko"

potem czekasz aż ci się załaduje strona z linkami. jak się pojawi to

używaj opcji "Pełen rozmiar na forum". skopiuj go i wklej w swoim poście.

 

[ URL=www.fotosik.pl][ IMG]http://images21.fotosik.pl/70/d813ce19b4a8d29b.jpg[/img][/url]

 

ot tak to wyglada. to jest darmowy hosting plików :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za tak szybką odpowiedź, mam jeszcze takie pytanie czy mogę skorzystać zamiast z serwisu fotosik to z serwisu picasa? bo mam tam album z renderami rowerka i czy można jakoś stamtąd wrzucić za pomocą tego skryptu co podałeś link do jakiegoś konkretnego obrazka?

 

aha i jeszcze jedno - mi jeśli chodzi o html, strony internet to trzeba tłumaczyć niestety jak przysłowiowej krowie na granicy. sprawdziłem ten przykładowy link co mi dałeś i tam jest obrazek, on się na forum nie wyświetlił bo...właśnie bo trzeba wykasować te spacje przed url i img?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki no to lecimy z koksem :-) w końcu potrafię zamieszczać zdjęcia w takiej formie jakiej mi najbardziej pasuje :-) Dziękuje jeszcze raz tweetiemu za pomoc. Wybrałem formę miniaturek bo nie każdy ma szybkie łącze i nie każdy ma ochotę na oglądanie każdego zdjęcia.

Komentarze napiszę jutro, albo dziś wieczorem.. Dla niecierpliwych informacja że podczas atachowania i deatchowania siatki przez moją nieuwagę mam edit poly w wersji high (zapomniałem usunąć turbosmooth przed deatch) dla ramy i tylnych widełek.

Jeśli chodzi o spawy to miejscami zagęściłem siatkę i wykorzystałem w paint/pull. Jak nauczę się dobrze teksturować to takie spawy lepiej bumpem zrobić.

Miłego oglądania.

 

 

8aabddbc6e6e3a79m.jpg69b5e0871acbd804m.jpgf0a969dbb0b4acb3m.jpg9a3ac7a04508e46am.jpgd27e0ad7d03861a3m.jpgec041b278a8aa6bcm.jpg04828797ca6f6a6cm.jpg684ae0246546c623m.jpg0ac424ea5da505bem.jpg3f3fc0935404f93dm.jpg8c486ce4f07faac2m.jpg999028bfaf533a2dm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie całkiem przyjemne siatki, chociaż w paru miejscach za bardzo zagęszczone, a znowu w innych brakuje paru cięć.

Na obrazku rzuciłem ci przykładowe miejsca gdzie dodal bym cięcia żeby uniknąć przyszłego ewnetualnego krzaczenia się przy renderach.

 

cieciayc1.th.jpg

 

Tam gdzie czerwone to bym pocioł (chociaż zębatka to moze sie okazac juz sprawa czysto akademicka :) ) a to zielone to bym dał chamfera zeby nie byly takie ostre krawędzie.

 

A, i taka uwaga wielkosciowo - jakościowa. Jak wrzucasz siatki, to kompresuj je 8 bitowym png albo gifem, wyglądają o wiele lepiej i zwykle mniej zajmują.

 

pozdrawiam i powodzenia w projekcie

Mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirach - dziękuję że zaszczyciłeś mnie swoją obecnością w moim wątku ;-) no i że znalazłeś czas na to aby wyedytować i zamieścić zdjęci. To dla mnie bardzo ważne - każda wiedza, każda najmniejsza wskazówka jest bezcenna - a szczególnie od tak doświadczonej osoby jak ty. Proszę nie odbieraj tego za lizusostwo - ja po po prostu taki jestem, potrafię docenić czyjś czas - 240 wyświetleń a 5 komentarzy to o czymś świadczy...

 

Jeśli chodzi o te zagęszczenia to się wpełni zgadzam - w paru miejscach są z duże - dopiero się uczę, nie wyszło - nie poprawiam. Moja dewiza - "nie poprawiaj - szkoda czas, po prostu w następnym projekcie nie popełnij już tego błędu".

 

Jeśli chodzi o cięcia - to na zębatce dam sobie spokój, nie planuje aż takich zbliżeń, wiec traktuje te małe obiekty po macoszemu. Jak przejdę do nauki teksturowania i renderowania to wtedy jeżeli nie osiągnę zamierzonego celu wezmę się za tą siatkę. Jeśli chodzi o chamfer to będę miał rady na uwadze nie wiem po prostu jak to wyjdzie podczas renderowania, czy da jakąś dużą różnicę więc się wstrzymam.

 

Nie podoba mi się natomiast siatka siodełka. musiał bym popracować trochę nad jego tyłem.

 

Czekam na kolejne opinie i porady i muszę się w końcu wsiąść za ten rower - bo w tym tempie nie skończę do wakacji :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po tygodniowej przerwie...mała niemoc mnie dopadła, ale powróciłem do projektu. Skończyłem pracę nad tylną przerzutką następne w kolejce przednie zębatki wraz z pedałami - później łańcuch.

 

e8cd80e8827fed1fm.jpg

 

No nic nie ma to jak mieć swój prywatny wątek sam sobie piszę i sam odpowiadam :-)

Pozdrawiam wszystkich oglądających.

 

!!! ważne !!! zachęcam wszystkich początkujących do obejrzenia moich siatek - są pod nimi w miarę szczegółowe opisy jak co zostało zrobione. Na wszelkie pytania odpowiem na forum bądź na gg (siedzę zawsze jako niewidoczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

al3r: podstawa forum :) Jak dobrze robisz, to ludzie wchodzą, patrzą że fajne i idą dalej. Ale wystarczy ze zrobisz jakąś glupote i mozesz być pewien 30 odpowiedzi w 1 wieczor :) Przerzutka fajnie wygląda, ciut plastelinowato, ale jak na detal tej wielkości to chyba nie będzie widac.

 

pozdrawiam

Mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jedziemy z kolejną aktualizacją :-)

 

4df5495454c351c9m.jpg

 

jeśli chodzi o tą zasadę forum Mirach - sprawa jest prosta - ludzie tutaj prezentują naprawdę wysoki poziom i minie parę latek zanim i ja taki zacznę reprezentować, a wtedy może się ktoś pojawi na moim wątku ;-)

 

 

aha i jeszcze jedno pytanko - jak zaktualizować miniaturkę? edytowałem pierwszy post, podstawiłem inną i się zmieniła, ale "na zewnątrz" wciąż widnieje taka sama...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spawów to się w pełni zgadzam :-) to była taka "zabawa" raczej niż modelowanie, przejrzałem trochę rowerowych wątków i ... no właśnie i...tam to ludzie robią świetne spawy, bez dwóch zdań :-) , Na razie nie mam siły i chęci aby je poprawiać:-) Na końcu się coś o tym pomyśli :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, myśleliście że sobie dałem spokój z tym rowerem? Qrde nie wiem co napisać, kolejne 2 lata minęły...

Dla tych kogo to interesuje - w międzyczasie skończyłem studium reklamy i zrobiłem pracę dyplomową - animację. Niestety nie wiem czy mogę ją zamieścić na forum z powodu praw autorski (a raczej ich złamania - animacja dotyczy Lego), więc wysłałem zapytanie i czekam na odpowiedź.

Co do roweru, "skończyłem" modelowanie, czyli szczęki, hamulce itd. odpuściłem sobie przednią przerzutkę i nóżkę, nie mam już siły do niego. Chciał bym w końcu go o teksturować i zakończyć ten projekt. Oto updaty:

 

b634ea93fbc28865m.jpg 1f7236f4b380380am.jpg 91eeabcf50c6f4ffm.jpg

 

(mam nadzieję że będą działać te linki, dawno mnie na forum nie było.

 

Co do projektu, jeżeli ktoś miał by jakiś pomysł jak przedstawić ten rower, jak dopracować Ambient oclusion i światło tak, aby móc już teksturować to był bym bardzo wdzięczny.

 

Co do renderków to rower jak i plane na którym stoi ma na sobie materiał arch designe z mentala, matte, z włączonym ambient oclusion na dystansie 50cm, do tego skylight, i FG na drafcie, z włączoną interpolacją z min 0,4 do 40cm. no i AA od 1 do 4 (box).

 

Wszelkie rady i komentarze mile widziane.

Pozdrawiam wszystkich !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po dwóch latach :) nie znam się na rowerach ale całkiem ładny ten model. opony na zbliżeniach trochę są zbyt gładkie. ale to już zapewne teksturą sobie podziałasz.

 

a i pytanie: czemu szczęki a nie tarcze? sądziłem, że tarcze zawsze są hmm.. PRO? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon to nawet lekki chamfer jest zrobiony na bieżniku, ale jednak jak guma to tylko tekstura. Co do hamulców - rower to typowy makro cash, ale to rower z którym mam wiele wspomnień więc to taki mój mały hołd dla niego :-) obecnie przesiadłem się na Giant'a Terrago 2 Disc z 2008 i jak już nazwa wskazuje ma już tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie przesiadłem się na Giant'a Terrago 2 Disc z 2008 i jak już nazwa wskazuje ma już tarcze.

 

hehe dla mnie rower to rower :) byleby miał za kółka i kierownicę ;) a co do renderingu tego roweru to proponuję ciemne studio i agresywną czerwień z chromem. może jakieś białe elementy na ramie. taki katalogowy shot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z tym studiem leży właśnie w mojej wiedzy. Nigdy się nie brałem za teksturowanie jako tako i chciał bym na razie zrobić studio typowo do teksturowania. O co mi chodzi, zależy mi aby ten rower był w miarę realny, nie chce go teksturować pod konkretną prace, ale w "warunkach" jak najbardziej neutralnych. Czyli studio w którym 1 skrzypce gra oświetlenie, takie oświetlenie które pomoże mi dobrze dobrać materiały, ich refleksyjność, kolor. jak będę miał już o teksturowany rower to wtedy zrobię takie bardziej artystyczne studio.

 

Przeszukałem wiele tutoriali, wątków ale nic konkretnego i ciekawego nie znalazłem. Może wy macie jakieś sugestie? Myślałem może ułożyć rower na plane i oświetlić go Daylight (chce go wyrenderować w mentalu i jak najwięcej wykorzystać materiału Arch & Designe), przy czym słońce ustawić na kolor biały, podobnie z niebem. Takie rozwiązanie niesie ze sobą włączenie korekcji ekspozycji. Druga opcja to po prostu 4 spoty co 90st. przy czym jeden z włączonymi cieniami, i do tego lekko skylight? (Chodzi o odbłyski na metalu).

 

No nie wiem, nie mam doświadczenia w tym temacie. CO wy o tym sądzicie, jak wy sobie z tym radzicie teksturując jakieś obiekty z życia wzięte z myślą o późniejszym wykorzystaniu ich w różnorodnych scenach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo do tych świateł włącz jakieś hdri, żeby były ładne odbicia. Można też całkowicie oświetlać hdri, ale do tego to hdri musi mieć dobrą jakość, nie każde da ciekawe efekty, no i więcej kontroli ma się nad normalnymi światłami.

 

Możesz też porozstawiać naokoło jakieś świecące płaszczyzny, służące za objekty pod refleksję (powinny być niewidoczne dla kamery).

 

4 spoty - czemu nie. Ale co 90 stopni - to cię bardzo ogranicza. Lepiej rozstawić tak, żeby "było ładnie". Na przykład jedna strona powinna być trochę bardziej ocieniona, żeby były jakieś kontrasty w oświetleniu, od innej strony powinno być trochę mocniejsze światło, ewentualnie jakiś rimlight. Światła można zlinkować do kamery, przez co obracając kamerę naokoło roweru sytuacja świetlna się nie zmieni.

A oświetlenia uniwersalnego i tak nie zrobisz, bo inaczej się oświetla na zewnątrz inaczej w pomieszczeniu, albo w studio. Obojętnie w jakiej scenie to w końcu wyląduje, i tak będziesz tam musiał od nowa ustawiać światła.

 

A rower bardzo ładny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleksiak - oczywiście, jeżeli coś znajdziesz konkretnego w innych wątkach to się tym podziel :-)

 

Aniu - dziękuję za porady. Z tym linkowaniem to jest dobry pomysł - jakoś mi to z głowy wypadło. Można by w takim razie wykorzystać 3 spoty - główne, dopełnienie i tylne.

Co do mojego pytania - chodzi mi o oświetlenie uniwersalne do TEKSTUROWANIA, tak jak później np wkleję ten o teksturowany rower w zdjęcie przed dom i w tej scenie za symuluje oświetlenie ze zdjęcia, to nie będę musiał poprawiać tekstur, a jak w wkleję go w zdjęcie zrobione w garażu gdzie jest masę żółtych ścian i do tego świateł, to rower będzie odpowiednio żółty dzięki światłom, a nie przekłamanym tekturom.

Jak by ktoś miał jeszcze "gotowe" przepisy na takie oświetlenie to z chęcią wysłucham/przeczytam :-)

 

hcpiter - dzięki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

al3r: to proste, wzoruj się na najlepszych :) sięgnij po pierwszy lepszy magazyn samochodowy, otwórz stronę z reklamą i zerknij na piękne zdjęcia błyszczących samochodów:

 

http://img369.imageshack.us/img369/2189/carstudioct4.jpg

 

to tylko przykład. Swego czasu kilka lat (hehe) temu wyjasniłem patry'emu jak powinien działać w Mentalu w takim studio. Tutaj bardzo dużą rolę grają refleksy, tło, światła kluczowe i ambientowe. Zapraszam:

 

http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=514529&postcount=11

 

może się przyda :)

 

Rendering tego typu obiektów nie polega, też na przeliczeniu jednego renderingu i potem podciągnięcia kontrastów w PS. Możesz wykorzystać Mentala na maximum. Doliczaj na osobnym pasie refleksy, przelicz jakieś keylighty dla podkreślenia niektórych elementów... to już zabawa nie tyle w wyrenderowanie jakiegoś obiektu co w fotografię artystycznę.

Agresywny metal na ciemnym tle, symboliczne zakreślenie kształtów ramy z odblaskami od kierownicy, miękko zanikający w cień ślad bieżnika. Odpowiednio umiejscowiona kamera, dobre światło... no będzie poezja ;)

 

 

edit:

 

dopiero teraz doczytałem:

 

chodzi mi o oświetlenie uniwersalne do TEKSTUROWANIA, tak jak później np wkleję ten o teksturowany rower w zdjęcie przed dom i w tej scenie za symuluje oświetlenie ze zdjęcia, to nie będę musiał poprawiać tekstur, a jak w wkleję go w zdjęcie zrobione w garażu gdzie jest masę żółtych ścian i do tego świateł, to rower będzie odpowiednio żółty dzięki światłom, a nie przekłamanym tekturom.

 

będzie ciężko. uniwersalny setup do wklejenia do każdego zdjęcia praktycznie nie istnieje. każde tło rożni się detalami. a to światła nie będą się zgadzać i trzeba będzie coś przy nich pogmerać a to odbicia nie będą leżały tak jak powinny. Zamiast kombinować z uniwersalnym studiem do montażu, skup się na katalogowym renderingu takiego roweru. Imo to będzie ciekawsze wyjście.

Edytowane przez tweety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam coś, nie wiem czy się sprawdza w praktyce ale pewnie tak skoro "robią tak najlepsi" ;)

 

Link: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/adv-texturing/texturing1.html

 

Ciekawa technika choć nie wiem czy coś w niesie do tematu. Jedyne co sam będzie chciał kiedyś sprawdzić to czy przy zrobieniu porządnie tekstur a właściwie mapek do koloru, refleksów itp. wystarczy manewrować parametrami w output żeby mieć taką "jedną" mapkę np. refleksów do różnego rodzaju otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tweety - dzięki wielkie za linki, przydadzą się do projektowania studyjka. Co do ostatniego zdania, no właśnie chce go wyrenderować w studyjku, a później też chce go wrzucić w zdjęcie, więc zależy mi głównie na poziomie kolorów i właściwości materiałów. Przyczyną moich założeń i dziwnych pytań jest przede wszystkim braki wiedzy i przede wszystkim brak jakiegokolwiek doświadczenia. No nic, nie gadam tylko zabieram się do roboty.

 

Oleksiak - dzięki za linka, na pewno się przyda. Dopiero teraz zauważyłem że to Ty modelujesz Apacha - świetny model, naprawdę mistrzostwo. Co za ironia, bo to właśnie ja miałem zapytać się Ciebie w twoim wątku z Apachem jak będziesz teksturował, w jakich warunkach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"miałem zapytać się Ciebie w twoim wątku z Apachem jak będziesz teksturował, w jakich warunkach" Nikt tego nie wie :P

 

I dziękuję, bardzo się ciesze że się model podoba ;).

 

Póki co to ja się będę uczył od Ciebie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w końcu udało mi się coś zrobić. Qrde czym więcej poznaje tym więcej wiem jak mało wiem :-) masakra jakaś, no ale nic, powoli do przodu.

Zdecydowałem się na zlinkowanie 3 świateł z kamerą i w takich warunkach teksturuje, czasami do environment wstawiam mapę HDRI. Poniżej ustawienia 3 świateł, rendery każdego z osobna i wszystkich na raz + render z materiałem metalu aby pokazać jak przy tych światłach rozchodzą się refleksy.

 

4ef821dc08bfa839m.jpg

Ułożenie kamer

 

747e7826bd06fae9m.jpg 40c011d1babf6305m.jpg e3569c4819b01096m.jpg

Światła osobno (tylne, dopełniające, główne)

 

169d9b558fffeafam.jpg 76e20f400ac160c9m.jpg

Wszystkie na raz

 

Udało mi się nałożyć materiał na ramę i kierownicę (i elementy pomalowane jak ona). Unvrpem i naklejkami będę się bawił na końcu - dopiero się uczę, więc po kolei. Rama ma matowy lakier, a kierownica, wspornik, sztyca itd. błyszczący.

 

44f42b0217e30082m.jpg 9e5db9568682e320m.jpg

 

To chyba na tyle :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po małej przerwie. No to powiem krótko, leżę i kwiczę...

Więc tak, posiedziałem trochę nad materiałami (na razie bez naklejek, to na końcu) i doszedłem do wniosku że nie ma czegoś takiego jak uniwersalne o teksturowanie i uniwersalne studiu do teksturowania - wniosku do jakiego próbowaliście mnie przekonać, no ale jak człowiek sam nie sprawdzi to się nie nauczy.

Cała akcja teksturowania dała mi się w kość, to dla relaksu postanowiłem zrobić jakieś ujęcie... no i kolejna klapa.

 

Tweety - próbowałem z tymi światłami ustawionymi na area, z boxami świecącymi, ale afekty nie zadowalające, będę musiał poszukać jakiegoś dobrego tutoriala takiego studia.

 

Oleksiak - nie, nie próbowałem studia U, może dlatego że chce zachować tło w ciemnej tonacji, więc całe Gi na nic się nie przyda.

 

Tutaj mały upgrade:

26dc3116a1124ee1m.jpg

 

Więc nie wszystko o teksturowane, rama ma inny lakier niż wykończenia (początek amortyzatora, kierownica, rura pod siodełkiem).

Kombinowałem zrobić wersje minimalistyczną - 4 światła, 1 główne, 3 dopełniające. Zero HDRi, chce mieć tylko "studyjne" odbłyski. Materiał rafki do poprawy, zresztą jak zobaczyliście i się mało nie przewróciliście ze strachu to i tak dobrze. Aha, całość się renderowała 13 min, mitchel 1/16 nie podołał ze szprychami. Fg, 1 bounce, prawie draft (jedynie FG denisty 0,3).

 

POMOCY !!! :-) Każdy komentarz, każda sugestia i każdy pomysł na wagę złota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po już nie pamiętam której przerwie. Zdaje sobie sprawę że jestem ciężkim przypadkiem na tym forum no ale co tam :-)

Chciał bym już zakończyć ten projekt i wrzucić go do ukończonych prac ale do togo potrzebuje waszej pomocy (jak zwykle:P).

Wrzucam aktualne renderki i zrzut ekranu z ustawieniem świateł. Problem jest z rawkami, nie chcą odbijać swiatła tak jak bym sobie tego życzył. Nie wiem czy to problem materiału - multi-sub, górną część rawki Arch&Design metal, reflectivity: 0,8; glossiness: 0,3; na boki (bo wytarte przez szczęki hamulcowe) ten sam tylko glossiness 0,5.

 

380d5294ef7b3ff2m.jpg 792960aabe36df5bm.jpg 4c5bb9612598b5f8m.jpg 9f33575c67f805ecm.jpg

f604901c121452c3m.jpg

 

Co do naklejki GRAND i innych to szukałem materiałów odpowiedzialnych za dyfrakcje światła (tak to się pisze? ) i nawet jakiś znalazłem ale za nic nie udało mi się go obsłużyć więc tekstura to zdjęcie obrobione w photoshopie.

Rendery bez postprodukcji, rower pozostanie na czarnym tle bo już mam dość tego projektu (pewnie tak samo jak wy:P).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności