Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Zabralem sie do tworzenia szachow... Po moich nieudanych calodniowych probach z modelowaniem ich z cylindra z mizernym skutkiem, zauwazylem istnienie tutoriala w helpie maxa9 ktory wlasnie opiera sie na przykladzie szachow :) Wszystko fajnie i ladnie, do momentu wykonania skoczka. Chcialem figury wykonac w szkle, czego tutorial nie przewidzial, i tu problem - skoczek jest pusty w srodku niczym dmuchana banka, a reszta figur jest wypelniona przez co zupelnie inaczej (ladniej wg mnie) przepuszczaja i zalamuja swiatlo. Da sie na tym etapie jeszcze "wypelnic" skoczka? czy juz raczej za pozno, i trzeba o takich rzeczach myslec na poczatku? (chociaz jesli mialbym robic to od nowa, tez za bardzo nie mam pomyslu jak uzyskac pelna figure przy uzyciu techniki opisanej w tutorialu (obrys boku, uwypuklanie, symetry)...

z gory dziekuje za odpowiedz

 

PS moze to i banalne pytanie, ale to moj 3 dzien z maxem, a odpowiedzi szukalem juz na forum - bezskutecznie.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm jak pusty ? mi sie wydaje ze nie jest pusty tylko moze wrazenie takie robi..., pokaz skoczka ze zwklym szarym materialem i powiedz czym renderujesz

Napisano

hm... wypełnione na pewno jest jeżeli bryła jest zamknięta:)

Może takie wrażenie masz przez meteriał szkła, pobaw się IOR może będzie lepiej wyglądać,

Napisano

Adek_CG - a bo ja wiem czym renderuje? :) klikam render i idzie :) zwroccie uwage na podstawe (ona na pewno jest wypelniona gdyz powstala z lathe - potem zlaczylem ja w calosc za pomoca czegos tam w jedna bryle :)) jak podstawa zalamuje swiatlo, a jak reszta, w innych figurach przy takim ujeciu nie widac tak wyraznie laczenia podstawy z reszta wlasnie przez to ze szklo jest grubsze ;) to taka moja teoria, wiem ze krol ma np masywniejsza nadbudowke a kon ciensza i do tego polplaska, ale mimo wszystko mi sie wydaje ze to taka zarowka w ksztalcie konia ;)

 

nie wiem czy o takie cos chodzilo, ale zalaczam obrazki

Napisano

Masz odwrócone normale na poligonach konia.

 

Mozesz albo użyc modyfikatora "Normal" z zaznaczonym Flip Normal (ale tylko na koniu).

 

Albo użyc modyfikatora "Shell"

 

Powinno pomóc :)

Napisano

no tak jak MaGuu mowi masz odwrocone normalne scianek do wewnatrz dlatego tak to wyglada, Shell a ja bym nie dawal bo powstanie wlasnie efekt takiej zarowki

Napisano

no, pomoglo :) wczesniej skoczek byl ewidentnie dmuchany - zrobilem booleanem otwor w scianie i zajrzalem do srodka :) - dziekuje wszystkim za wskazowki i pomoc

 

btw - jak zmienilem rendera na vraya to to samo ujecie mi sie robi 20 minut zamiast 5 sek - tak ma byc? (3 swiatla, 70 obiektow)

Napisano

chyba robi sie offtop...

 

problem w tym, ze mi zalezy na tym zeby testowac rozne materialy, modyfikowac je itd, chyba trzeba bedzie to robic na pojedynczym boxie z 1 swiatlem, bo ja niecierpliwy jestem z natury :)

Napisano

Na boxie nie testuj materiałów, wyniki będą zupełnie nieadekwatne. Maxowy box ma idealnie płaskie ściany, co nie ma prawa się zdarzyć w rzeczywistości. Wynikiem tego będzie, że na boxie zobaczysz jedno, a na porządnym obiekcie co innego.

 

Jak już chcesz boxa, to nadaj mu lekkiej "curvatury" (krolestwo za tlumaczenie!), choćby extrudując minimalnie ścianki i skalujac je do wewnątrz. Potem wszystkie "główne" krawędzie potraktuj chamferem i nałóż na to wszystko turbosmootha.

 

A najłatwiej - http://vray-materials.de

Ściągnij z tej stronki sobie model na którym prezentowane są materiały. Jak znalazł do testów. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności