belialek Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Witam! Zabralem sie do tworzenia szachow... Po moich nieudanych calodniowych probach z modelowaniem ich z cylindra z mizernym skutkiem, zauwazylem istnienie tutoriala w helpie maxa9 ktory wlasnie opiera sie na przykladzie szachow :) Wszystko fajnie i ladnie, do momentu wykonania skoczka. Chcialem figury wykonac w szkle, czego tutorial nie przewidzial, i tu problem - skoczek jest pusty w srodku niczym dmuchana banka, a reszta figur jest wypelniona przez co zupelnie inaczej (ladniej wg mnie) przepuszczaja i zalamuja swiatlo. Da sie na tym etapie jeszcze "wypelnic" skoczka? czy juz raczej za pozno, i trzeba o takich rzeczach myslec na poczatku? (chociaz jesli mialbym robic to od nowa, tez za bardzo nie mam pomyslu jak uzyskac pelna figure przy uzyciu techniki opisanej w tutorialu (obrys boku, uwypuklanie, symetry)... z gory dziekuje za odpowiedz PS moze to i banalne pytanie, ale to moj 3 dzien z maxem, a odpowiedzi szukalem juz na forum - bezskutecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adek_CG Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 hmm jak pusty ? mi sie wydaje ze nie jest pusty tylko moze wrazenie takie robi..., pokaz skoczka ze zwklym szarym materialem i powiedz czym renderujesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzyhhh Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 hm... wypełnione na pewno jest jeżeli bryła jest zamknięta:) Może takie wrażenie masz przez meteriał szkła, pobaw się IOR może będzie lepiej wyglądać, Link to comment Share on other sites More sharing options...
belialek Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 Adek_CG - a bo ja wiem czym renderuje? :) klikam render i idzie :) zwroccie uwage na podstawe (ona na pewno jest wypelniona gdyz powstala z lathe - potem zlaczylem ja w calosc za pomoca czegos tam w jedna bryle :)) jak podstawa zalamuje swiatlo, a jak reszta, w innych figurach przy takim ujeciu nie widac tak wyraznie laczenia podstawy z reszta wlasnie przez to ze szklo jest grubsze ;) to taka moja teoria, wiem ze krol ma np masywniejsza nadbudowke a kon ciensza i do tego polplaska, ale mimo wszystko mi sie wydaje ze to taka zarowka w ksztalcie konia ;) nie wiem czy o takie cos chodzilo, ale zalaczam obrazki Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaGuu Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Masz odwrócone normale na poligonach konia. Mozesz albo użyc modyfikatora "Normal" z zaznaczonym Flip Normal (ale tylko na koniu). Albo użyc modyfikatora "Shell" Powinno pomóc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adek_CG Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 no tak jak MaGuu mowi masz odwrocone normalne scianek do wewnatrz dlatego tak to wyglada, Shell a ja bym nie dawal bo powstanie wlasnie efekt takiej zarowki Link to comment Share on other sites More sharing options...
belialek Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 a jesli juz jest polaczona podstawa z sama figura to juz nic nie mozna zrobic? nie zapisalem sobie osobno samej gornej czesci :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
tadzio Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 to zaznaczasz sobie tylko te poligony ktore sie poprzewracaly i dajesz modyfikator normals. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
belialek Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 no, pomoglo :) wczesniej skoczek byl ewidentnie dmuchany - zrobilem booleanem otwor w scianie i zajrzalem do srodka :) - dziekuje wszystkim za wskazowki i pomoc btw - jak zmienilem rendera na vraya to to samo ujecie mi sie robi 20 minut zamiast 5 sek - tak ma byc? (3 swiatla, 70 obiektow) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orangegraphics Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 vray to nie jest scanline że klikasz "render" i ci się "robi" tutaj musisz wejść na www.spot3d.com i przerobić helpa. powoli, GI, colormapping, AA, pouczyć się;) i owszem, nie będzie 5 sek, będzie np 5 min, ale efekt tego warty;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 ale efekt tego warty;) Wnioskuję, że u belialeka efekt nie jest wart tego czasu xp Link to comment Share on other sites More sharing options...
belialek Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 chyba robi sie offtop... problem w tym, ze mi zalezy na tym zeby testowac rozne materialy, modyfikowac je itd, chyba trzeba bedzie to robic na pojedynczym boxie z 1 swiatlem, bo ja niecierpliwy jestem z natury :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karrde Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Na boxie nie testuj materiałów, wyniki będą zupełnie nieadekwatne. Maxowy box ma idealnie płaskie ściany, co nie ma prawa się zdarzyć w rzeczywistości. Wynikiem tego będzie, że na boxie zobaczysz jedno, a na porządnym obiekcie co innego. Jak już chcesz boxa, to nadaj mu lekkiej "curvatury" (krolestwo za tlumaczenie!), choćby extrudując minimalnie ścianki i skalujac je do wewnątrz. Potem wszystkie "główne" krawędzie potraktuj chamferem i nałóż na to wszystko turbosmootha. A najłatwiej - http://vray-materials.de Ściągnij z tej stronki sobie model na którym prezentowane są materiały. Jak znalazł do testów. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now