Napisano 21 Marzec 200717 l Witam! Zabralem sie do tworzenia szachow... Po moich nieudanych calodniowych probach z modelowaniem ich z cylindra z mizernym skutkiem, zauwazylem istnienie tutoriala w helpie maxa9 ktory wlasnie opiera sie na przykladzie szachow :) Wszystko fajnie i ladnie, do momentu wykonania skoczka. Chcialem figury wykonac w szkle, czego tutorial nie przewidzial, i tu problem - skoczek jest pusty w srodku niczym dmuchana banka, a reszta figur jest wypelniona przez co zupelnie inaczej (ladniej wg mnie) przepuszczaja i zalamuja swiatlo. Da sie na tym etapie jeszcze "wypelnic" skoczka? czy juz raczej za pozno, i trzeba o takich rzeczach myslec na poczatku? (chociaz jesli mialbym robic to od nowa, tez za bardzo nie mam pomyslu jak uzyskac pelna figure przy uzyciu techniki opisanej w tutorialu (obrys boku, uwypuklanie, symetry)... z gory dziekuje za odpowiedz PS moze to i banalne pytanie, ale to moj 3 dzien z maxem, a odpowiedzi szukalem juz na forum - bezskutecznie.
Napisano 22 Marzec 200717 l hmm jak pusty ? mi sie wydaje ze nie jest pusty tylko moze wrazenie takie robi..., pokaz skoczka ze zwklym szarym materialem i powiedz czym renderujesz
Napisano 22 Marzec 200717 l hm... wypełnione na pewno jest jeżeli bryła jest zamknięta:) Może takie wrażenie masz przez meteriał szkła, pobaw się IOR może będzie lepiej wyglądać,
Napisano 22 Marzec 200717 l Autor Adek_CG - a bo ja wiem czym renderuje? :) klikam render i idzie :) zwroccie uwage na podstawe (ona na pewno jest wypelniona gdyz powstala z lathe - potem zlaczylem ja w calosc za pomoca czegos tam w jedna bryle :)) jak podstawa zalamuje swiatlo, a jak reszta, w innych figurach przy takim ujeciu nie widac tak wyraznie laczenia podstawy z reszta wlasnie przez to ze szklo jest grubsze ;) to taka moja teoria, wiem ze krol ma np masywniejsza nadbudowke a kon ciensza i do tego polplaska, ale mimo wszystko mi sie wydaje ze to taka zarowka w ksztalcie konia ;) nie wiem czy o takie cos chodzilo, ale zalaczam obrazki
Napisano 22 Marzec 200717 l Masz odwrócone normale na poligonach konia. Mozesz albo użyc modyfikatora "Normal" z zaznaczonym Flip Normal (ale tylko na koniu). Albo użyc modyfikatora "Shell" Powinno pomóc :)
Napisano 22 Marzec 200717 l no tak jak MaGuu mowi masz odwrocone normalne scianek do wewnatrz dlatego tak to wyglada, Shell a ja bym nie dawal bo powstanie wlasnie efekt takiej zarowki
Napisano 22 Marzec 200717 l Autor a jesli juz jest polaczona podstawa z sama figura to juz nic nie mozna zrobic? nie zapisalem sobie osobno samej gornej czesci :(
Napisano 22 Marzec 200717 l to zaznaczasz sobie tylko te poligony ktore sie poprzewracaly i dajesz modyfikator normals. pozdr.
Napisano 22 Marzec 200717 l Autor no, pomoglo :) wczesniej skoczek byl ewidentnie dmuchany - zrobilem booleanem otwor w scianie i zajrzalem do srodka :) - dziekuje wszystkim za wskazowki i pomoc btw - jak zmienilem rendera na vraya to to samo ujecie mi sie robi 20 minut zamiast 5 sek - tak ma byc? (3 swiatla, 70 obiektow)
Napisano 22 Marzec 200717 l vray to nie jest scanline że klikasz "render" i ci się "robi" tutaj musisz wejść na www.spot3d.com i przerobić helpa. powoli, GI, colormapping, AA, pouczyć się;) i owszem, nie będzie 5 sek, będzie np 5 min, ale efekt tego warty;)
Napisano 22 Marzec 200717 l ale efekt tego warty;) Wnioskuję, że u belialeka efekt nie jest wart tego czasu xp
Napisano 22 Marzec 200717 l Autor chyba robi sie offtop... problem w tym, ze mi zalezy na tym zeby testowac rozne materialy, modyfikowac je itd, chyba trzeba bedzie to robic na pojedynczym boxie z 1 swiatlem, bo ja niecierpliwy jestem z natury :)
Napisano 22 Marzec 200717 l Na boxie nie testuj materiałów, wyniki będą zupełnie nieadekwatne. Maxowy box ma idealnie płaskie ściany, co nie ma prawa się zdarzyć w rzeczywistości. Wynikiem tego będzie, że na boxie zobaczysz jedno, a na porządnym obiekcie co innego. Jak już chcesz boxa, to nadaj mu lekkiej "curvatury" (krolestwo za tlumaczenie!), choćby extrudując minimalnie ścianki i skalujac je do wewnątrz. Potem wszystkie "główne" krawędzie potraktuj chamferem i nałóż na to wszystko turbosmootha. A najłatwiej - http://vray-materials.de Ściągnij z tej stronki sobie model na którym prezentowane są materiały. Jak znalazł do testów. :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto