Posted April 15, 200718 yr Witam. Mam np model głowy, jednak siatka wireframe jest w nim bardzo gęsta, taka sama gęstość występuje na oczach gdzie jest duża szczegółowość jak i na potylicy głowy gdzie wystarczyłoby kilka poly. Teraz chciałbym zaznaczyć te setki poly na potylicy i w jakiś łatwy sposób uprościć w tym miejscu bryłę bez jakichś strasznych zniekształceń. Jeśli istnieje taka możliwość w mudboxie proszę pisać, kiedy moedluję w nim cała bryła jest jednakowo zagęszczona a potem mam miliony poly i max sypie sie po zaimportowaniu. Dzięki za obpowiedzi. Pozdrawiam
April 15, 200718 yr stworzyc siatke głowy od początku?? przemyśleć ją. przestudiować siatki pokazywane na forum.
April 15, 200718 yr Author dzieki Twoje rady są bezcenne... Po to jest mudbox żeby nie dłubać w maxie. pytanie dotyczy czegoś innego. wiem że są takie możliwości.
April 15, 200718 yr W modboxie można także zagęszczać tylko zaznaczone fragmenty bryły, nie koniecznie cała bryłę, więc już na etapie modelowania możesz to kontrolować. Wiem, że można z całej pryły usunąć najwyższy poziom, ale nie jestem pewny tego, czy można to zrobić z zaznaczonego fragmentu - pokombinuj - nie ma tu wiele opcji do testowania.
April 15, 200718 yr moze sprobuj modyfikatorem Relax, choc trudno go kontrolowac na tyle by nic Ci nie zwalil. pozdr.
April 15, 200718 yr Author @Piotrek: no właśnie, tyle tylko że nie wiem jak zaznaczyć te fragmenty, jak maluję maskę nic nie widać. @tadzio: dzięki
April 15, 200718 yr Metoda wymyslona na szybko, w przypadku boxa sprawdzila sie: -obiekt ma byc editable poly -wybierasz te poligony gdzie chcesz zmiejszyc ich gęstosc -wrzucasz modyfikator Optimize - patrzysz jak ladna siatka zmienia sie w trojkąty... ale zdecydowanie zmiejsza sie ilosc poly, tylko trzeba by bylo jeszcze ciut ręcznie popracowac i z tych trojkatow zrobic 4boki pozdrawiam Mirach
April 15, 200718 yr uhum, to tez mialem na mysli mówiąc patrzysz jak ladna siatka zmienia sie w trojkąty...
April 15, 200718 yr Aby zrobić to w Mudbox-ie wystarczy: -Przejść do zakładki selection tools i wybrać Faces -Zaznaczyć interesujący nas obszar(ten w którym chcemy zmniejszyć ilość poly) - W górnej belce w menu Mesh kliknąć na Step level Down (efekt będzie ładnie widać jeśli zmienisz widok na Wireframe) - I teraz wystarczy wyeksportować to do maxa (i ewentualnie nadać mesh w trybie render) no i komp powinien troszkę odsapnąć:-).(Nie wiem czy ci pomogłem ale innego sposobu nie znam) Pzdr.
April 16, 200718 yr Author Aby zrobić to w Mudbox-ie wystarczy: -Przejść do zakładki selection tools i wybrać Faces -Zaznaczyć interesujący nas obszar(ten w którym chcemy zmniejszyć ilość poly) - W górnej belce w menu Mesh kliknąć na Step level Down (efekt będzie ładnie widać jeśli zmienisz widok na Wireframe) - I teraz wystarczy wyeksportować to do maxa (i ewentualnie nadać mesh w trybie render) no i komp powinien troszkę odsapnąć:-).(Nie wiem czy ci pomogłem ale innego sposobu nie znam) Pzdr. Pomogłeś, pomogłeś... Właśnie tego faces szukałem teraz wszystko jest jasne
May 13, 200718 yr a czy da sie zmniejszyc ilosc poly na wybranaych fragmentach i dzialac na calej bryle ?? tego mi w sumie brakuje bo zawsze by pracowac na calosci musze byc na tym samym levelu co mnie wcale nie ratuje. wydaje mi sie ze nie bo siatke dzieli zawsze na czworakaty wiec taka opcja odpada ale prosze o odpowiedz
Create an account or sign in to comment