Skocz do zawartości

Ręce (postaci) mi sie załamują ... (Problemy z rigowaniem)


Ajgor

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie poradzcie cos bo mnie jasna cholera wezmie. Wstawilem w swoja postac bipeda. Nalozylem Phisique. Animuje bipeda, a postac sie nie rusza. Nlozylem Skin. Postac zaczela sie poruszac, ale... rece sie jej w lokciach dziwnie wyłamują. To samo z ramionami, kolanami itd. Wstawilem kosci i Skin i jest to samo. Probuje zmieniac zakres dzialania modyfikatora, ale to nic nie zmienia. W kazdym razie nie na lepsze, a tylko jest gorzej. Co z tego, ze przeczytalem milion tutoriali, co z tego, ze szukam po internecie i forach roznych rozwiazan. Co z tego, ze to powinno dzialac, skoro moja postac o tym nie wie, i dalej sie łamie. Co ja mam zrobic? Dodam, ze postac ma bardzo gesta siatke i w zasadzie nie jest moj, tylko za free z sieci. A konkretnie to to jest Lara Croft :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ajgor -> zmień temat na zgodny z regulaminem i zapoznaj się z nim (z regulaminem) inaczej wątek zostanie usunięty.

 

Hmm.. Pytałem o załamywanie rąk postaci (obiektu) i nazwałem "Ręce mi się załamują". Co w tym jest niezgodne z regulaminem? No ale już zmieniłem. Czy teraz lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh...

 

Naprawde przeczytales jakis tutorial? Jakbys chociaz przeczytal te maxowe, przeczytal helpa maxowego na tematy, ktore Cie interesuja, to powinienes wiedziec wszystko na temat powodow zlej deformacji Twojego modelu.

 

Kazda kosc szkieletu w jakims stopniu oddzialuje na vertexy. Od Ciebie zalezy, czy vertex bedzie za koscia podarzal w 100, 60, 20, czy 10 procentach.

Kazdy vertex moze byc podpiety pod kilka kosci: koscA - 10%, koscB - 40%, koscC - 50%.

 

Dodam jeszcze, ze w zgieciach lokci, kolan, barkow i nog trudno uzyskac dobra deformacje tylko za pomoca samego skina. Trzeba uzyc dodatkowych deformerow, np. Morph (skin maxowy ma sam w sobie odpowiednie zakladki).

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co sie popapralo :) Przedwczoraj nic mi nie chcialo dzialac. Nawet z phisique model sie poruszyc nie chcial. Dzis wczytalem ten sam model, dodalem bipeda, nalozylem Phisique i... zadzialalo :) Robilem wszystko tak samo. W paru miejscach jeszcze sie zalamuje, ale wszystko dziala lepiej, mimo, ze nic nie zmienialem. Jak to mozliwe?:) Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co sie popapralo :) Przedwczoraj nic mi nie chcialo dzialac. Nawet z phisique model sie poruszyc nie chcial. Dzis wczytalem ten sam model, dodalem bipeda, nalozylem Phisique i... zadzialalo :) Robilem wszystko tak samo. W paru miejscach jeszcze sie zalamuje, ale wszystko dziala lepiej, mimo, ze nic nie zmienialem. Jak to mozliwe?:) Dzieki za pomoc.

Ty zamiast wczytywać kilka razy model i liczyć na cud że postać będzie się animowała bez deformacji to przeczytaj helpa który się znajduje pod F1 i będziesz wiedział co jest grane. A jak to nie pomoże to poszukaj pluginu DoIT który zrobi wszystko za ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helpa to ja juz znam prawie na pamiec. Dzieki za nazwe plugina :)

Kurcze nigdzie go nie moge znalezc. W Googlach na dowolne chaslo zwizane z Doit i Maxem pokazuje mi prawie 70tys. stron po francusku, bo to chyba po francusku cos znaczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... cos im sie posypalo chyba bo strona zniknela, pewnie dlatego nie mogles znalezc w googlach. Wczesniej dziala pod tym adresem http://www.doit.fr/en/index.html ale cos nie chodzi. Tak te cudo wyposcila taka francuska firma. No jezeli nie masz doita to musisz przerobic helpa jeszcze raz. A jak dalej nie bedziesz wiedzial o co chodzi, to zajrzyj tam jeszcze raz i tak do skutku, chyba, ze poczekasz az doit wznowi dzialalnosc. Powodzenia ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności