Egahen Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Witam serdecznie Tak jak w temacie, potrzebuje wykonac material szkla w 3ds maxie w mental rayu. Probowalem juz wielu metod, szukalem tutoriali(ktorych to za duzo nie ma) i szklo mi po prostu nie wychodzi. Najlepszy efekt daje wykorzystanie materialu mental ray`owego Glass, ale rendering prostych rzeczy jest naprawde spory. Bardzo prosze o pomoc w postaci tutoriali lub nawet jakiegos gotowca. Pozdrawiam Egahen
piotrek Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Najprostsza i najszybsza metoda to shader dielectric ze standardowymi ustawieniami...
Egahen Napisano 4 Maj 2007 Autor Napisano 4 Maj 2007 Dzieki za odpowiedz. Tylko... Gdzie zastosowac ten shader? I juz z tego co poeksperymontowalem jest bardzo wolny, chociaz byc moze to wynika ze zlegoo zastosowania. A tak troche z innej beczki, co by nie zadawac kazdego glupiego pytania forumowiczom to moze znasz Piotrek lub ktos inny jakies dobre tutoriale odnosnie tego tematu? Przerobilem calkiem fajny polski ( http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?id=22 ) ale po dziale teoretycznym zgubilem sie kilka razy. W innych zazwyczaj jest tylko kilka slow na ten temat. Chwilami mam wrazenie ze ktos specjalnie ukrywa tutoriale odnosnie mental ray`a, tak zwyklymi jak i dotyczacymi szkla. Raz jeszcze prosze o pomoc. :) Pozdrawiam Egahen
SWRSC Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Mental Ray material: > SURFACE: i tu wstawiasz shaderek
piotrek Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Chwilami mam wrazenie ze ktos specjalnie ukrywa tutoriale odnosnie mental ray` O tak, spiskowa teoria dziejów - to mi się podoba :)
Egahen Napisano 4 Maj 2007 Autor Napisano 4 Maj 2007 Faktycznie ladnie to wyglada i szybciuchne jest. Z tym ze jak wlaczam GI wyskakuje cos takiego. Scena najprostsza z mozliwych prawie nic nie zmienialem: Nie rozumiem tego "no fotons stored after emitting"? Moze faktycznie by mi sie przydal jakis porzodniejszy tutorial bo za bardzo nie wiem co robie :) O tak, spiskowa teoria dziejów - to mi się podoba :) Ja bym powiedzial ze jesli nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniadze. Bo znalezc darmowy i ogolnie dostepny a przede wszystkim wyjasaniajacy wiecej niz obecne tutoriale, tutoriala jest chyba niemozliwe. No przynajmniej dla mnie. :) Pozdrawiam Egahen
piotrek Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Prócz zwykłego dielectic'a musisz wrzucić photon_dieletric do slotu w grupie Caustic and GI aby shader współpracował z fotonami.
Egahen Napisano 4 Maj 2007 Autor Napisano 4 Maj 2007 No dobra, tylko czy teraz da mi sie wytlumaczyc czym sa te shadery Diaelectric, zebym wiedzial w ogole co zrobilem? :) Pzdr Egahen
pionix Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 A może to Ci coś pomoże: http://area.autodesk.com/learning/tutorials/details/4706/ - trzeba się zalogować a przejrzałes wszystka z tego wątku? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688
Egahen Napisano 5 Maj 2007 Autor Napisano 5 Maj 2007 To pierwsze widzialem na 3d Total. Drugie przegladalem jak mialem pierwsza faze zainteresiwania Mental Ray`em, fakt ze teraz zapomnialem o tym zbiorze. Wielkie dzieki za przypomnienie:) O to mi chodzilo. Pozdrawiam serdecznie Egahen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się