Napisano 4 Maj 200717 l Witam serdecznie Tak jak w temacie, potrzebuje wykonac material szkla w 3ds maxie w mental rayu. Probowalem juz wielu metod, szukalem tutoriali(ktorych to za duzo nie ma) i szklo mi po prostu nie wychodzi. Najlepszy efekt daje wykorzystanie materialu mental ray`owego Glass, ale rendering prostych rzeczy jest naprawde spory. Bardzo prosze o pomoc w postaci tutoriali lub nawet jakiegos gotowca. Pozdrawiam Egahen
Napisano 4 Maj 200717 l Najprostsza i najszybsza metoda to shader dielectric ze standardowymi ustawieniami...
Napisano 4 Maj 200717 l Autor Dzieki za odpowiedz. Tylko... Gdzie zastosowac ten shader? I juz z tego co poeksperymontowalem jest bardzo wolny, chociaz byc moze to wynika ze zlegoo zastosowania. A tak troche z innej beczki, co by nie zadawac kazdego glupiego pytania forumowiczom to moze znasz Piotrek lub ktos inny jakies dobre tutoriale odnosnie tego tematu? Przerobilem calkiem fajny polski ( http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?id=22 ) ale po dziale teoretycznym zgubilem sie kilka razy. W innych zazwyczaj jest tylko kilka slow na ten temat. Chwilami mam wrazenie ze ktos specjalnie ukrywa tutoriale odnosnie mental ray`a, tak zwyklymi jak i dotyczacymi szkla. Raz jeszcze prosze o pomoc. :) Pozdrawiam Egahen
Napisano 4 Maj 200717 l Chwilami mam wrazenie ze ktos specjalnie ukrywa tutoriale odnosnie mental ray` O tak, spiskowa teoria dziejów - to mi się podoba :)
Napisano 4 Maj 200717 l Autor Faktycznie ladnie to wyglada i szybciuchne jest. Z tym ze jak wlaczam GI wyskakuje cos takiego. Scena najprostsza z mozliwych prawie nic nie zmienialem: Nie rozumiem tego "no fotons stored after emitting"? Moze faktycznie by mi sie przydal jakis porzodniejszy tutorial bo za bardzo nie wiem co robie :) O tak, spiskowa teoria dziejów - to mi się podoba :) Ja bym powiedzial ze jesli nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniadze. Bo znalezc darmowy i ogolnie dostepny a przede wszystkim wyjasaniajacy wiecej niz obecne tutoriale, tutoriala jest chyba niemozliwe. No przynajmniej dla mnie. :) Pozdrawiam Egahen
Napisano 4 Maj 200717 l Prócz zwykłego dielectic'a musisz wrzucić photon_dieletric do slotu w grupie Caustic and GI aby shader współpracował z fotonami.
Napisano 4 Maj 200717 l Autor No dobra, tylko czy teraz da mi sie wytlumaczyc czym sa te shadery Diaelectric, zebym wiedzial w ogole co zrobilem? :) Pzdr Egahen
Napisano 5 Maj 200717 l A może to Ci coś pomoże: http://area.autodesk.com/learning/tutorials/details/4706/ - trzeba się zalogować a przejrzałes wszystka z tego wątku? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688
Napisano 5 Maj 200717 l Autor To pierwsze widzialem na 3d Total. Drugie przegladalem jak mialem pierwsza faze zainteresiwania Mental Ray`em, fakt ze teraz zapomnialem o tym zbiorze. Wielkie dzieki za przypomnienie:) O to mi chodzilo. Pozdrawiam serdecznie Egahen
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto