Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie

 

Tak jak w temacie, potrzebuje wykonac material szkla w 3ds maxie w mental rayu. Probowalem juz wielu metod, szukalem tutoriali(ktorych to za duzo nie ma) i szklo mi po prostu nie wychodzi. Najlepszy efekt daje wykorzystanie materialu mental ray`owego Glass, ale rendering prostych rzeczy jest naprawde spory.

Bardzo prosze o pomoc w postaci tutoriali lub nawet jakiegos gotowca.

 

Pozdrawiam

Egahen

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzieki za odpowiedz. Tylko... Gdzie zastosowac ten shader? I juz z tego co poeksperymontowalem jest bardzo wolny, chociaz byc moze to wynika ze zlegoo zastosowania.

A tak troche z innej beczki, co by nie zadawac kazdego glupiego pytania forumowiczom to moze znasz Piotrek lub ktos inny jakies dobre tutoriale odnosnie tego tematu? Przerobilem calkiem fajny polski ( http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?id=22 ) ale po dziale teoretycznym zgubilem sie kilka razy. W innych zazwyczaj jest tylko kilka slow na ten temat. Chwilami mam wrazenie ze ktos specjalnie ukrywa tutoriale odnosnie mental ray`a, tak zwyklymi jak i dotyczacymi szkla.

Raz jeszcze prosze o pomoc. :)

 

Pozdrawiam

Egahen

Napisano

Chwilami mam wrazenie ze ktos specjalnie ukrywa tutoriale odnosnie mental ray`

O tak, spiskowa teoria dziejów - to mi się podoba :)

Napisano
  • Autor

Faktycznie ladnie to wyglada i szybciuchne jest. Z tym ze jak wlaczam GI wyskakuje cos takiego. Scena najprostsza z mozliwych prawie nic nie zmienialem:

my.php?image=pulpitaw1.gif

Nie rozumiem tego "no fotons stored after emitting"? Moze faktycznie by mi sie przydal jakis porzodniejszy tutorial bo za bardzo nie wiem co robie :)

 

 

O tak, spiskowa teoria dziejów - to mi się podoba :)

 

Ja bym powiedzial ze jesli nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniadze. Bo znalezc darmowy i ogolnie dostepny a przede wszystkim wyjasaniajacy wiecej niz obecne tutoriale, tutoriala jest chyba niemozliwe. No przynajmniej dla mnie. :)

 

 

Pozdrawiam

Egahen

Napisano

Prócz zwykłego dielectic'a musisz wrzucić photon_dieletric do slotu w grupie Caustic and GI aby shader współpracował z fotonami.

Napisano
  • Autor

No dobra, tylko czy teraz da mi sie wytlumaczyc czym sa te shadery Diaelectric, zebym wiedzial w ogole co zrobilem? :)

 

Pzdr

Egahen

Napisano
  • Autor

To pierwsze widzialem na 3d Total. Drugie przegladalem jak mialem pierwsza faze zainteresiwania Mental Ray`em, fakt ze teraz zapomnialem o tym zbiorze. Wielkie dzieki za przypomnienie:) O to mi chodzilo.

 

Pozdrawiam serdecznie

Egahen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności