Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka...

To tak zwięźle i na temat :)

Lamborghini Gallardo, modelowany z szkiców z dachem więc może byc troche błędów .... krytyka mile widziana bla bla bla, może będzie scenka o.O kto wie ;) Foty posegregowane od początku modelowania do końca...(wiem maniak jeste, -.-) bryka w 70-75% finish..... troche do poprawy ;/ Jakby ktos był tak uprzejmy i mógł zapodac fotki/albo strone/servis z kąd moge dostać szczegułowe foty wnętrza, silnika, rusztowania etc było by fajnie :) bo ja jakos niemoge nic znaleść :x

 

Jaknarazie bryka robiona od 3-4 dni. Szkoła mnie zpowalnia zdeczka ;/

 

Scenka...

HDRI mapka.

1x Omni

1x Skylight

GI 300 sampli, rendere od 10-45 minut(zależy jakie ujęcie.)

34024119at8.th.jpg66740580jw4.th.jpg54965527kx6.th.jpg67475399py1.th.jpg36543626hz6.th.jpg44607346mo4.th.jpg75364699cx9.th.jpg37250138vj1.th.jpg10bh4.th.jpg11eg7.th.jpg12ro3.th.jpg13jc1.th.jpg14ar0.th.jpg15vv4.th.jpg16el4.th.jpg17dx4.th.jpg18yx2.th.jpg19wa7.th.jpg20rb8.th.jpg21qs8.th.jpg22iy6.th.jpg

 

Slideshow jak ktoś leniwy do klikania :P szkoda tylko że taki mały :x

http://img176.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img176/3383/1178722711jbb.smil

 

P.S. Codo mojej poprzedniej pracy ... Mitsubishi L200(bryka w 80% finish wnętrze etc.. trza renderek zrobić,texturki,bumpy blablabla)... prace dalej trwają tylko chwilowo pauza... poly mnie dołóją ;[

  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm... model wyglada na calkiem fajny, ale tak przedsawiles go na rendererach ze niweczy to cala prace, popatrz no na necie albo na forum naszym szanownym :d jak prezentuja ludziska modele, u ciebie wszysko swieci i blyszczy (jakies HDRI wstawiałes?) - a nie an tym polega ładne pokazanie modelu

 

pzdrw

Napisano

Model fajny ale tak daje po oczach że można oślepnąć. Za bardzo się to wszystko mieni i świeci i moim zdaniem trochę za duży ,,szum" na lakierze

Napisano

huzdebos - nom tak i nie ... to dopiero są test renderki bardziej/mniej skąplikowane

chveti - przejrzałem sobie ale jak wyżej napisałem do finału daleko :)

QbisieQ - nom daje daje :x ale na końcu powinno być ładniej :)

 

A i pare fotek... bez texturek...

test1lc2.th.jpgtest2zj8.th.jpgtest3nf7.th.jpgtest4av9.th.jpg

Napisano

Rzeklbym: "znowu gallardo??!!..." ;P Nie no modelling spoko - tzn ja bledy widze ;P Ogolnie idziesz ladnie z robota i bede tutaj zagladal. Na razie daruj sobie HDRI tylko rob renderki w clay'u albo jakies studio machnij czy cos... No to ja bede kibicowal :)

Napisano

Siemka ...

 

pecet - A no ba, że będzie(we wszystkich moich modelach jest wnętrze:P) ^^ będzie i nawet silnik + rusztowanie etc oile znajde dobre fotki :x

Dawcio_m - oj lakierów to będzie a będzie ^^

..:: 3D XTREME ::.. - tnx a i o e ... jak widzisz błędy to zaznaczaj i pokazój tak żeby nawet ślepy widział to je poprawię :)

 

last render ... tak na szybcko żeby obczaić jakie studio robić bla bla bla

23he1.th.jpg

 

P.S. Sory za moją grame ale ja niemam daru do nierobienia błędów :/

Napisano

lepsze chyba będa gładkie odbicia, ale ja się nie sprzeciwie jak będzie ładne studio z a na lakier z łądną mapką hdri ale nie za ostrą;)

Napisano

Siemka

to tak mały upload ... pare scenek prosty envi ... i co o tym myslicie ... ? zostawić takie czy wstawić jakieś HDRI z niebem/budynkiami ?

11specialjd0.th.jpg111specialqh0.th.jpg10specialtx1.th.jpg13specialbk9.th.jpg12specialfc5.th.jpg21407540wx1.th.jpg16677437lo0.th.jpg18115011uc1.th.jpg13878557aa0.th.jpg

 

P.S. I takie nobiarskie pytanie .... jak zwiekrzyc ilośc slotów w maxie z mapami .... ( on ma 24 w tej chwili.. to jak zrobic żeby ich było z 30-40-100.. albo jak inaczej dodać mapki ... zrobic w innej scence obiekt i import?)

Gość BigBen
Napisano

Narazie auto wygląda jak dobry model Burago. Co do map to masz w opcjach materiału po prawej stronie chyba, taką opcje gdzie masz np. 5x3x5. Nie powiem ci dokładniej bo nie mam maxa zainstalowanego.

Napisano

Siemka

No cuż chwilke mnie nie było.... trochę egzaminów było do zaliczenia i jeszcze troche zostało :c no ale cuż... znalazłem troszku czasu na poprawe modelu + dodanie paru detali.

 

Poniżej zapodałem pare fotek z siatom....(wiem staszna ta siatka:/)

1finishky4.th.jpg2finishfg7.th.jpg3finishaf5.th.jpg5finasq5.th.jpg6finishwt0.th.jpg7finishnl7.th.jpg8finishkm2.th.jpg

Napisano

pecet - No to masz z ms :)

tymko -tnx ...stram się jak moge :)

 

a tak pozatym to model ma około 65k poly w low i do 1.3kk poly w higs z kołami... myslę że z detalami w 1.5kk się zmieszczę :)

45395667gu3.th.jpg56749372pt9.th.jpg

Napisano

Yo... :)

 

Lol Double Poster :DD (no ale jakoś trzeba temacik updatnonąć ;p)

 

Więc tak pare nowch ręderów .... pare nowych kłopotów i jakoś to się kręci :)

 

Napoczątek ręderki potem pytania :P

 

 

85213320nb3.th.jpg37551820jv5.th.jpg25442598mr6.th.jpg44069931xp8.th.jpg16616882ou6.th.jpg33396801jw4.th.jpg72162818od9.th.jpg

 

 

 

I tak co myślicie o renderach .... kolor ustawienia kamery scenka itp ... styka czy błe ? ^^

 

i takie małe pytańka .... które mnie dręczą i męczą ;(

1. Czy po ustawieniu uvw map i zrobieniu siatki w unwarpie .... można modelowac model ? bo z tego co zauwarzyłem to wszystkie koordynaty sie resują ;((

 

2. jak kątrolowac HDRI mapy ? (wiem że dodajemy je do map editor i tam mam opcje scene cylinder itp... ale jak je ustawić w scenie że będzie nam pasowały odbicia do modelu i modelowanego otoczenia...?(czy poprostu wstawic plane i dać mu texture tego co chce żeby się odbijało?)) i jak ustawić mape żeby odbijała sie w lakierze samochodó a nierenderowała sie w scenie ? (czyli ze widzimy samochód a tam gdzie jest pusta przestrzeń jest poprostu jakis kolor back ground a nie hdri mapa..)

 

3. 3 textury na 1 obiekcie 3 uvw mapery i unwarpy.... to tak ... poprawcie mnie jak sie mylę ... w uvw/unwarp musze ustawic kanały... a potem w material editor kanały w bit mapie i bumie.. tak ? czy się to robi jakoś inaczej...?

 

4. Jak pobrac texturkę z scenki do material editor ? >.

 

5. Jak naprawić te artefagi które widać na lampach ? :/23450206vs4.th.jpg

 

6. I moje finalne pytanie ... ^^ jak to zrobić bardziej realne ? :D

Napisano

wnętrze ładnie wyszło, wygląda czysto i szczegółowo, rendery raczej ble :P chyba najbardziej to wina studia, ale kolor też nie najlepszy (za ciemny) a ujęcia to w ogóle szkoda gadać przez nie nic nie widać

1. Można ale potem trzeba poprawiać mapowanie

2,5 a czym renderujesz?

3,6 yyy? a o co chodzi :p

4. nie wiem czy o to chodzi, ale w ME masz taką ikonkę (jakby próbówke cczycoś) naciskasz to a potem klikasz na obiekt z którego chcesz wziąść materiał

Napisano

Ręderuje w mentalu ofc ....

 

w 3 pytaniu chodzi mi o nadawniu 1 obiektu wielu textór.... (czyli lakier tapicerka chrom itp) i w puźniejszym czasie przypisywanie im kanałów uvw/unwarp map ....

w 6 chodzi mi oto że chcę uzyskać leprzy efekt/shader/ujęcia

 

i tnx za 4 pytanie ^^ wkońcu odetchnę od tego limitu map :D

Napisano

3.tutaj to chyba nie będziesz nadawał wszystkim elementom tego samego materiału co nie? więc unwerp jest nie potrzebny, tworzysz kilka różnych MATERIAŁÓW z różnymi TEKSTURAMI (to dwa różne pojęcia) np. dla metalu, plastiku itp. teraz jeśli wszystko jest jednym obiektem to wchodzisz w edit poly, zaznaczasz np. poly karoserii i nadajesz mat z lakierem, zaznaczasz poly tapicerki nadajesz materiał plastiku itd. to Ci automatycznie stworzy ID dla poszczególnych elementów

2.jesli renerujesz w mentalu to w slot enviroment materiału dajesz hdri i będzie się odbijało a nie będzie widoczne w scenie

5. tu niewiem za bardzo czasami jak tak miałem to była wina bryły bo miała nakładające na siebie poly

6. jak bym wiedział to bym trzaskał super renderki :p

Napisano

Yo...

 

I kolejny upek ;]

2 renderki.. co myślicie?

I 1 problem :/ jak widzicie widac białe linie na obrzerzach auta(to od alpha chanel) jak je moge naprawić ? bo coś nic mi do głowy nie przychodzi ;/

naforum3ow6.th.jpgnaforum2me9.th.jpg

Napisano

Yo... :D

 

Pecet - hmm nom tak walcze walczę ale czuje że padam :D co do lakieru to sam niewiem czy go zrobić ziarnistego czy takii gładki ;c wrrrr

 

Pare screnów... niektóre są ziarniste niektóre gładkie....

 

173922337gb7.th.jpg2bagadet1.th.jpg379335004ct9.th.jpg489450894oq3.th.jpg591020483su8.th.jpg

 

1Ziarnisty

2Gładki

3Ziarnisty

4Ziarnisty (złe mapowanie jest gdzie niegdzie :c)

5Gładki

Wszystkie są w 1600x1200....

P.S. Jak zmienić tytuł wątka i atached image?(to małe co widać na forum....)

Napisano

No i po dłuuuuuuuuuugiej przerwie .... dalej robimy ;] =p

 

Nowe studio i lakier i jak będzie git to biorę się za detalowanie i texturowanie wnętrza i ustawianie kamer :x

 

7officialcb9.th.jpg

Napisano

hmm... teraz modelu nie będę oceniał bo czasu nie mam zbytnio, ale podpowiem że:

 

- felgi są aluminiowe więc odbicia powinny byc bardziej rozmazane, nie zapominaj że to nie jest lustro, a jeżeli miałby to byc chrom, to też się nie sprawdza zbytnio, ponieważ musiałby odbijać pomarańczowe tło

- reflektory prześwietlone, materiał też dopracuj, zobacz co sie dzieje na dalszym reflektorze

- kratka w zderzaku - chyba sam widzisz

- przednia szyba to samo co wyżej

- nie oświetlaj samochodu lightem z ukosu, bo w przypadku gallardo tworzy to niemiłe refleksy na kancie między zderzakiem a światłami, a powinny byc bardziej regularne

 

pozdrawiam

Napisano

Hmm no racja racja =p co do lamp i kratek to to zauwarzyłem ale dopiero po poście -.- tutaj jest fixed 7officialfj1.th.jpg Dzieki za sugestje codo refleksji ( o takie coś Ci chodziło ? )... a co do felg to będą inne... inny materiał o ile sie niemyle :) a i co jest złego z przednią szybą ?

 

 

Btw jest jakiś sposób na zaznaczenie za pomocy alphy szyb ?

Napisano
a i co jest złego z przednią szybą ?

 

rama jak i czarna obwódka wokół szyby są zbyt grube imo, poniżej referencja

 

lamborghini_gallardo_spyder.jpg

 

ps. teraz mi sie jeszcze rzuciło w oczy - gallardo nie ma wypukłych felg

 

pozdrawiam

Napisano

uuuuu o_O Jak ? bo tego jesznie nie prubowałem :x nadajesz szybie id np 2 i to zmieni Ci kolor alphy?

 

Nvm poprostu renderuje object id a nie alphe -.-

Napisano

Hmmm chodziło mi o zaznaczanie szyb za pomocą alphy.. że jest inny kolor i prześwitujące :) Widziałem kiedyś tutak na evermotionie z mustangiem shelby 500 gdzie koleś robił alphe do szyb i do bryczki i o coś takiego właśnie się pytałem :/ niestety tutka już niema :[

Napisano

jeśli chodzi o materiał szyb z tym czarnym to ja to robiłem tak:

>materiał blend

>jako maskę w ps przygotowałem tex czarno-bialą

>i teraz jeden materiał to bedzie szyba a drugie to czarne

Napisano

no czyli chciałeś przerabiać coś w PSie.

Wiec za pomocą Material ID możesz zaznaczać co tylko chcesz (robisz Mat Id szybie 1 całej reszcie zostawiasz 0 i po kłopocie) nie potrzebujesz alfy..... w PSie robisz colour selekt i masz zaznaczoną szybę i robisz z nią co ci sie podoba

Napisano

mhmhm no to teraz będzie łątwiutko psowaniem ^^ ale mam 1 małe pytanie ... jak tne alphe itp ... to robią się ble krawędzie...(shotki itp) żeby to naprawić to muszę dać minimum/maximum sapling rate w maxie na np 4/16 czy jest jakiś inny sposób? (ten sampling strasznie render wydłurza :/ a czasem wogule wystartować niechce:( )

Napisano

Zawsze można wyłączyć wszystkie refleksy i wyrenderować przy tym samym samplingu na 2 razy większej rozdziałce a potem zmniejszyć w PSie i dopasować do sceny. przy tym otrzymasz ładny AA.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Nie dokładnie cię rozumie co masz na myśli tniesz alfe.... rozwiń ta myśl a będzie mi łatwiej odpowiedzieć na twoje pytanie. Chodzi ci o crop w renderze czy co?? :>

Napisano

hehe wybrales takie auto to rob je konsekwentnie ;p

po co sie tyle meczyles z wypuklymi felgami skoro one sa plaskie ?

siatka zderzaka nie pasuje zupelnie :)

pozatym, szyby zrobiles grubosci papieru, a w rzeczywistosci to one maja prawie cm : )

 

ale dzialaj dzialaj, nie jest zle :)

 

ps. masz tu kilka moich fotek ;p

22c440fb6139d454m.jpg

6e65d459c9fbd22em.jpg :D

mimo ze to zwykle gallardo to prawie wszystko ma jak spider

Napisano

Hmhmhmh =p szyby to mają 1 cm grubości tyle, że tego nie widać -.- z siatkom przednią jeszcze walczę :x a z felgami to racja była wtopa =p myślałem że one są wypuklone a tu ba płaskie :x no ale nic są już nowe :) + nowy bierznik ;]

 

Jedyne co mnie niepokoi to em .... kolor felg... ładne/bleee ? :)

1copyxa7.th.jpg1copy2vv8.th.jpg

P.S. nie patrzcie na textury szyb bocznych, tylnich .. będą nowe :)

Napisano

to ona jest wklęsła wypukła czy płaska? -.- bo na moich fotkach to ona wygląda na płaską.

 

 

P.S. ... muwisz, że bieżnik jest do wymiany... co w nim złego ? :x

59796300on4.th.jpg

 

A tutaj mały upek ... powalczyłem chwile z kolorystykom :x(światła spartoliłem -.-)

11222tb3.th.jpg

Napisano

kierunkowskaz zapaćkałeś lakierem, materiał felg do wymiany bo wyglądają jak sreberka z czekolady no i kratę w przednim spoilerze też dobrze by było wymienić :)

A sam model fajny.

Napisano

ZzZz puźno już ale cuż ... trza kiedyś ta bryczke skączyć :]

 

Nowy materiał felg, szyb, skóra w środku(której ine widać :x)pare fixów modelu i testowy lakier... ( jaki leprzy waszym zdaniem taki jaki jest teraz czy ten poprzednio taki gładki?)

 

1mmmmsamniewiemfixskrycrp3.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności