Napisano 10 Maj 200717 l Hejka. Mam problem z seamami w majce. Chodzi mi dokladnie o normalki z haja. Jest jakis sposob aby je sensownie zlikwidowac? Mimo ze model jest gladki baker z majki generauje seamy. Mozna to jakos ustawic czy trzeba wszystko latac z reki? Dodatkowo maja dosc dziwnie generuje normale. Mam wrazenie ze owszem bierze detal z haja, ale za to wygladzanie z low'a. Przykladowo. Jezeli mam model na soft smooth, low czesto robi cieniowanie na triangelsach, na plaszczyznach nieplaskich, czyli np, ustawionych w luk ( przykladowo niech to bedzie maska samochodu). Problem polega na tym ze te cieniowania sa widoczne na wysmazonym normalu. Natomiast jezel dam smooth pomiedzy 89-91, lub wogole smooth grupy, to moze i nie ma cieniowania, ale za to sa hardcorowe seamy z twardych edgy. Reasumujac, czy mozna jakos wysmazyc normala z haja, z ladnymi soft edgeami ( gdzie low ma krawedzie pod katem 80-100 stopni) bez cieni z soft smooth jako normale ? Niestety nie moge w tej chwili pokazac normalki, moze pozniej jak bede w pracy to fragment wytne. Niechcialo mi sie wypytywac wszystkich na liscie z gadulca czy maja jakis sposob na to a wiem ze przegladaja forum wiec mam nadzieje ze odpowiedza. Oczywiscie wszyscy ktorzych nie mam na liscie takze sa mile widziani z pomocna odpowiedzia. I jeszcze jedno. Niech ktos mi wyjasni po cho*ere jest ten cage w majce, skoro mimo manipulacji nim nadal mam artefakty na cylindrach low poli gdzie normal jest z haja. Mam na mysli brak prostych ladnych linii, tylko fale. Jak bedzie to pomocne to maja jest w wersji 7. Z gory dzieki.
Napisano 10 Maj 200717 l Nie wiem, jak jest w Mayce (heh, narzędzie szatana), ale w XSI takie błedy można trochę poprawić ustawiając odpowiednio tangenty, może w Mayce tez jest coś takiego?
Napisano 10 Maj 200717 l Hm, nie wiem czy cos Ci to pomoze. Moze zbrushem to zalatwisz o ile to mozliwe, jest tam taka opcja "fix seams" (z border na 0)... A może wybakuj normal jakimś zewnętrzym programikiem po prostu?
Napisano 10 Maj 200717 l Taki duperel to ja bym juz w programie do 2d podmalowal... a ciekawe czym to jest spowodowane, moze masz gdzies jakies nie zweldowane wierzcholki?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto