Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hejka.

 

Mam problem z seamami w majce. Chodzi mi dokladnie o normalki z haja. Jest jakis sposob aby je sensownie zlikwidowac? Mimo ze model jest gladki baker z majki generauje seamy. Mozna to jakos ustawic czy trzeba wszystko latac z reki? Dodatkowo maja dosc dziwnie generuje normale. Mam wrazenie ze owszem bierze detal z haja, ale za to wygladzanie z low'a.

Przykladowo.

Jezeli mam model na soft smooth, low czesto robi cieniowanie na triangelsach, na plaszczyznach nieplaskich, czyli np, ustawionych w luk ( przykladowo niech to bedzie maska samochodu). Problem polega na tym ze te cieniowania sa widoczne na wysmazonym normalu. Natomiast jezel dam smooth pomiedzy 89-91, lub wogole smooth grupy, to moze i nie ma cieniowania, ale za to sa hardcorowe seamy z twardych edgy.

Reasumujac, czy mozna jakos wysmazyc normala z haja, z ladnymi soft edgeami ( gdzie low ma krawedzie pod katem 80-100 stopni) bez cieni z soft smooth jako normale ?

Niestety nie moge w tej chwili pokazac normalki, moze pozniej jak bede w pracy to fragment wytne.

Niechcialo mi sie wypytywac wszystkich na liscie z gadulca czy maja jakis sposob na to a wiem ze przegladaja forum wiec mam nadzieje ze odpowiedza. Oczywiscie wszyscy ktorzych nie mam na liscie takze sa mile widziani z pomocna odpowiedzia.

I jeszcze jedno. Niech ktos mi wyjasni po cho*ere jest ten cage w majce, skoro mimo manipulacji nim nadal mam artefakty na cylindrach low poli gdzie normal jest z haja. Mam na mysli brak prostych ladnych linii, tylko fale.

Jak bedzie to pomocne to maja jest w wersji 7.

Z gory dzieki.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 980
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem, jak jest w Mayce (heh, narzędzie szatana), ale w XSI takie błedy można trochę poprawić ustawiając odpowiednio tangenty, może w Mayce tez jest coś takiego?

Napisano

Hm, nie wiem czy cos Ci to pomoze. Moze zbrushem to zalatwisz o ile to mozliwe, jest tam taka opcja "fix seams" (z border na 0)...

 

A może wybakuj normal jakimś zewnętrzym programikiem po prostu?

Napisano

Taki duperel to ja bym juz w programie do 2d podmalowal... a ciekawe czym to jest spowodowane, moze masz gdzies jakies nie zweldowane wierzcholki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności