Por@szek Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Hejka. Mam problem z seamami w majce. Chodzi mi dokladnie o normalki z haja. Jest jakis sposob aby je sensownie zlikwidowac? Mimo ze model jest gladki baker z majki generauje seamy. Mozna to jakos ustawic czy trzeba wszystko latac z reki? Dodatkowo maja dosc dziwnie generuje normale. Mam wrazenie ze owszem bierze detal z haja, ale za to wygladzanie z low'a. Przykladowo. Jezeli mam model na soft smooth, low czesto robi cieniowanie na triangelsach, na plaszczyznach nieplaskich, czyli np, ustawionych w luk ( przykladowo niech to bedzie maska samochodu). Problem polega na tym ze te cieniowania sa widoczne na wysmazonym normalu. Natomiast jezel dam smooth pomiedzy 89-91, lub wogole smooth grupy, to moze i nie ma cieniowania, ale za to sa hardcorowe seamy z twardych edgy. Reasumujac, czy mozna jakos wysmazyc normala z haja, z ladnymi soft edgeami ( gdzie low ma krawedzie pod katem 80-100 stopni) bez cieni z soft smooth jako normale ? Niestety nie moge w tej chwili pokazac normalki, moze pozniej jak bede w pracy to fragment wytne. Niechcialo mi sie wypytywac wszystkich na liscie z gadulca czy maja jakis sposob na to a wiem ze przegladaja forum wiec mam nadzieje ze odpowiedza. Oczywiscie wszyscy ktorzych nie mam na liscie takze sa mile widziani z pomocna odpowiedzia. I jeszcze jedno. Niech ktos mi wyjasni po cho*ere jest ten cage w majce, skoro mimo manipulacji nim nadal mam artefakty na cylindrach low poli gdzie normal jest z haja. Mam na mysli brak prostych ladnych linii, tylko fale. Jak bedzie to pomocne to maja jest w wersji 7. Z gory dzieki.
_michal Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Nie wiem, jak jest w Mayce (heh, narzędzie szatana), ale w XSI takie błedy można trochę poprawić ustawiając odpowiednio tangenty, może w Mayce tez jest coś takiego?
Levus Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Hm, nie wiem czy cos Ci to pomoze. Moze zbrushem to zalatwisz o ile to mozliwe, jest tam taka opcja "fix seams" (z border na 0)... A może wybakuj normal jakimś zewnętrzym programikiem po prostu?
Konras Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Taki duperel to ja bym juz w programie do 2d podmalowal... a ciekawe czym to jest spowodowane, moze masz gdzies jakies nie zweldowane wierzcholki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się