Napisano 15 Czerwiec 200717 l Witam. Mam problem z przyswojeniem narzędzia w Maya czyli krzywych. Czytałem że za pomocą krzywych można zrobić nie mal każdy obiekt jaki sie nam za marzy. Może ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak sie używa tego narzędzia i przykłady jakieś. Byłbym wdzięczny za pomoc.
Napisano 15 Czerwiec 200717 l w mayowym helpie masz wszystko opisane (curves,EP, CV) http://web.alfredstate.edu/ciat/tutorials/basicModeling.htm http://www.highend3d.com/maya/tutorials/modeling/nurbs/159.html
Napisano 15 Czerwiec 200717 l za pomocą krzywych można zrobić nie mal każdy obiekt jaki sie nam za marzy To jest chyba cecha całego CG, nie tylko curve'ów :)
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Autor Dzięki zrobię tego tutka ze strony http://www.highend3d.com/maya/tutori...nurbs/159.html Mam jeszcze pytanie w czym lepiej robić obiekty z krzywych czy z jakichś tych podstawowych NURBS z kuli kwadratu itp:. W czym lepiej robić no i w czym łatwiej. Jeszcze jedno pytanko: jak nałoże już krzywe to co zrobić aby z tego wyszedł 3 wymiarowy obiekt bo rozumiem jeśli na przykład formuje kule albo cylinder itp ale z krzywych to nie wiem.
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Rób z czego ci lepiej/wygodniej/szybciej. Z krzywych powierzchnie uzyskuje się zwykle poleceniami w menu Surface, to jest np. Revolve, Loft, Extrude etc. Poczytaj o tym w helpie.
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Proponuje przegrzebać linki z tutkami, objerzeć nie jeden a kilka i wyrobić sobie własny najwygodniejszy styl, który wyniknie z doświadczenia...
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Autor Może ktoś mi wytłumaczy dokładnie jak wymodelować tego gada ze stronki http://www.highend3d.com/maya/tutori...nurbs/159.html. Bo nie rozumem dalej zrobiłem krzywe profilu tego gada ale kompletnie nie wiem jak go wymodelować tak jak jest w tutku. Próbowałem zrobić któryś z tych poleceń (bevel/loft/extrude/revolve ale mi sie nie udało.)
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Zapomnij o NURBSach przy modelowaniu organiki. To przeszlosc. Technika ta nadaje sie bardziej do rzeczy... technicznych.
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Autor Czyli że z krzywych tego gada nie wymodeluje czy jak mam to rozumieć?
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Można wymodelować, ale nie jest to zalecane. Obecnie są lepsze techniki, np. subdivision surface.
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Moze wymodelujesz, kiedys sie tak robilo. Ale juz sie nie robi, bo sa lepsze metody, jak subDiv modeling: http://maxrovat.sns.hu/subdiv/gifs.htm
Napisano 16 Czerwiec 200717 l weź polygonamY modeluj , albo nurbsami kształt złap tylu cylinder, sphere.. a potem convert na poly. ale to jak już kto woli :P
Napisano 17 Czerwiec 200717 l Bezsensowne podejscie 1) Nie przychodz na forum i nie pytaj o to jak wymodelowac "samolot" bo nikt specjalnie dla ciebie nie bede pisal poradnika. Jak nie umiesz szukac w googlach to specjalnie dla ciebie w rozdziale maya jest przyklejony topic pod tytulem "tutoriale" 2) Zanim sie wezmiesz za jakis swoj model powinienes spoczatku przerobic pare set tutoriali o modelowaniu wtedy bedziesz wiedzial co ci pasuje nabardzie i dla czego 3) Nie ucz sie metoda prob i bledow bo tylko zamrnujesz swoj czas Bhaal > wez mi pokaz jak sklejasz cylinder ze spherem w NURBS'ach
Napisano 17 Czerwiec 200717 l happy-angel: napisałem, że potem convert na poly i sobie składasz. nie będe specjalnei dla ciebie pisał tutka, masz google ;) :P
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Autor Mam pytanie są jakieś szkoły z wiązane z tym?. Szukam z Okolic Kędzierzyn - Koźle i Opole.
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Autor happy-angel czy ja napisałem że chce gotowy przepis na wymodelowanie czegoś. Właśnie nie a mi chodziło o to że gdy robiłem tego tutka z krzywych, to właśnie nie wyszedł on mi tak jak w tutku i dlatego moje pytanie było czy da sie wymodelować tego gada za pomocą zwykłych krzywych skoro mi sie nie udało, chodź kształt głowy nawet wyglądał jak w tutku ale kształt właśnie wyglądał tak jak by był narysowany na kartce papieru.
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Mam pytanie są jakieś szkoły z wiązane z tym?. Szukam z Okolic Kędzierzyn - Koźle i Opole. Ja wiem, że w warszawskiej filmówce jest wydział efektów specjalnych (bodajże się tak nazywa), w łódzkiej filmówce też coś powinno być, i na pewno w Łodzi też jest chyba studium jakieś z kierunkiem zwanym chyba artystyczna grafika komputerowa. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz coś, IMO bardziej polecałbym uczelnie artystyczne, uczą myślenia kreatywnego, a nie klepania w sofcie, ktorego można uczyć się w domu. W Polsce jest mało wyspecjalizowanych w grafice uczelni (o ile jest jakakolwiek, sorki jeśli kogoś uraziłem), uczą raczej po łebkach a że pracuje się w grupach, idzie to powoli... eh, jeszcze 50lat i dogonimy resztę świata... pozdro!
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Szukam z Okolic Kędzierzyn - Koźle i Opole. No nie przesadzajmy, w tej okolicy raczej takiej szkoły nie znajdziesz ;D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto