Sali123 Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Witam. Mam problem z przyswojeniem narzędzia w Maya czyli krzywych. Czytałem że za pomocą krzywych można zrobić nie mal każdy obiekt jaki sie nam za marzy. Może ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak sie używa tego narzędzia i przykłady jakieś. Byłbym wdzięczny za pomoc.
xeav Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 w mayowym helpie masz wszystko opisane (curves,EP, CV) http://web.alfredstate.edu/ciat/tutorials/basicModeling.htm http://www.highend3d.com/maya/tutorials/modeling/nurbs/159.html
piotrek Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 za pomocą krzywych można zrobić nie mal każdy obiekt jaki sie nam za marzy To jest chyba cecha całego CG, nie tylko curve'ów :)
Sali123 Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Napisano 15 Czerwiec 2007 Dzięki zrobię tego tutka ze strony http://www.highend3d.com/maya/tutori...nurbs/159.html Mam jeszcze pytanie w czym lepiej robić obiekty z krzywych czy z jakichś tych podstawowych NURBS z kuli kwadratu itp:. W czym lepiej robić no i w czym łatwiej. Jeszcze jedno pytanko: jak nałoże już krzywe to co zrobić aby z tego wyszedł 3 wymiarowy obiekt bo rozumiem jeśli na przykład formuje kule albo cylinder itp ale z krzywych to nie wiem.
piotrek Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Rób z czego ci lepiej/wygodniej/szybciej. Z krzywych powierzchnie uzyskuje się zwykle poleceniami w menu Surface, to jest np. Revolve, Loft, Extrude etc. Poczytaj o tym w helpie.
floo Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Proponuje przegrzebać linki z tutkami, objerzeć nie jeden a kilka i wyrobić sobie własny najwygodniejszy styl, który wyniknie z doświadczenia...
Sali123 Napisano 16 Czerwiec 2007 Autor Napisano 16 Czerwiec 2007 Może ktoś mi wytłumaczy dokładnie jak wymodelować tego gada ze stronki http://www.highend3d.com/maya/tutori...nurbs/159.html. Bo nie rozumem dalej zrobiłem krzywe profilu tego gada ale kompletnie nie wiem jak go wymodelować tak jak jest w tutku. Próbowałem zrobić któryś z tych poleceń (bevel/loft/extrude/revolve ale mi sie nie udało.)
Reanimator Napisano 16 Czerwiec 2007 Napisano 16 Czerwiec 2007 Zapomnij o NURBSach przy modelowaniu organiki. To przeszlosc. Technika ta nadaje sie bardziej do rzeczy... technicznych.
Sali123 Napisano 16 Czerwiec 2007 Autor Napisano 16 Czerwiec 2007 Czyli że z krzywych tego gada nie wymodeluje czy jak mam to rozumieć?
piotrek Napisano 16 Czerwiec 2007 Napisano 16 Czerwiec 2007 Można wymodelować, ale nie jest to zalecane. Obecnie są lepsze techniki, np. subdivision surface.
Reanimator Napisano 16 Czerwiec 2007 Napisano 16 Czerwiec 2007 Moze wymodelujesz, kiedys sie tak robilo. Ale juz sie nie robi, bo sa lepsze metody, jak subDiv modeling: http://maxrovat.sns.hu/subdiv/gifs.htm
Bhaal Napisano 16 Czerwiec 2007 Napisano 16 Czerwiec 2007 weź polygonamY modeluj , albo nurbsami kształt złap tylu cylinder, sphere.. a potem convert na poly. ale to jak już kto woli :P
happy-angel Napisano 17 Czerwiec 2007 Napisano 17 Czerwiec 2007 Bezsensowne podejscie 1) Nie przychodz na forum i nie pytaj o to jak wymodelowac "samolot" bo nikt specjalnie dla ciebie nie bede pisal poradnika. Jak nie umiesz szukac w googlach to specjalnie dla ciebie w rozdziale maya jest przyklejony topic pod tytulem "tutoriale" 2) Zanim sie wezmiesz za jakis swoj model powinienes spoczatku przerobic pare set tutoriali o modelowaniu wtedy bedziesz wiedzial co ci pasuje nabardzie i dla czego 3) Nie ucz sie metoda prob i bledow bo tylko zamrnujesz swoj czas Bhaal > wez mi pokaz jak sklejasz cylinder ze spherem w NURBS'ach
Bhaal Napisano 17 Czerwiec 2007 Napisano 17 Czerwiec 2007 happy-angel: napisałem, że potem convert na poly i sobie składasz. nie będe specjalnei dla ciebie pisał tutka, masz google ;) :P
Sali123 Napisano 18 Czerwiec 2007 Autor Napisano 18 Czerwiec 2007 Mam pytanie są jakieś szkoły z wiązane z tym?. Szukam z Okolic Kędzierzyn - Koźle i Opole.
Sali123 Napisano 18 Czerwiec 2007 Autor Napisano 18 Czerwiec 2007 happy-angel czy ja napisałem że chce gotowy przepis na wymodelowanie czegoś. Właśnie nie a mi chodziło o to że gdy robiłem tego tutka z krzywych, to właśnie nie wyszedł on mi tak jak w tutku i dlatego moje pytanie było czy da sie wymodelować tego gada za pomocą zwykłych krzywych skoro mi sie nie udało, chodź kształt głowy nawet wyglądał jak w tutku ale kształt właśnie wyglądał tak jak by był narysowany na kartce papieru.
Levus Napisano 18 Czerwiec 2007 Napisano 18 Czerwiec 2007 Mam pytanie są jakieś szkoły z wiązane z tym?. Szukam z Okolic Kędzierzyn - Koźle i Opole. Ja wiem, że w warszawskiej filmówce jest wydział efektów specjalnych (bodajże się tak nazywa), w łódzkiej filmówce też coś powinno być, i na pewno w Łodzi też jest chyba studium jakieś z kierunkiem zwanym chyba artystyczna grafika komputerowa. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz coś, IMO bardziej polecałbym uczelnie artystyczne, uczą myślenia kreatywnego, a nie klepania w sofcie, ktorego można uczyć się w domu. W Polsce jest mało wyspecjalizowanych w grafice uczelni (o ile jest jakakolwiek, sorki jeśli kogoś uraziłem), uczą raczej po łebkach a że pracuje się w grupach, idzie to powoli... eh, jeszcze 50lat i dogonimy resztę świata... pozdro!
piotrek Napisano 18 Czerwiec 2007 Napisano 18 Czerwiec 2007 Szukam z Okolic Kędzierzyn - Koźle i Opole. No nie przesadzajmy, w tej okolicy raczej takiej szkoły nie znajdziesz ;D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się