Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam problem z przyswojeniem narzędzia w Maya czyli krzywych. Czytałem że za pomocą krzywych można zrobić nie mal każdy obiekt jaki sie nam za marzy. Może ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak sie używa tego narzędzia i przykłady jakieś. Byłbym wdzięczny za pomoc.

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki zrobię tego tutka ze strony http://www.highend3d.com/maya/tutori...nurbs/159.html

Mam jeszcze pytanie w czym lepiej robić obiekty z krzywych czy z jakichś tych podstawowych NURBS z kuli kwadratu itp:. W czym lepiej robić no i w czym łatwiej.

Jeszcze jedno pytanko: jak nałoże już krzywe to co zrobić aby z tego wyszedł 3 wymiarowy obiekt bo rozumiem jeśli na przykład formuje kule albo cylinder itp ale z krzywych to nie wiem.

Napisano

Rób z czego ci lepiej/wygodniej/szybciej.

Z krzywych powierzchnie uzyskuje się zwykle poleceniami w menu Surface, to jest np. Revolve, Loft, Extrude etc.

Poczytaj o tym w helpie.

Napisano

Proponuje przegrzebać linki z tutkami, objerzeć nie jeden a kilka i wyrobić sobie własny najwygodniejszy styl, który wyniknie z doświadczenia...

Napisano

Bezsensowne podejscie

1) Nie przychodz na forum i nie pytaj o to jak wymodelowac "samolot" bo nikt specjalnie dla ciebie nie bede pisal poradnika. Jak nie umiesz szukac w googlach to specjalnie dla ciebie w rozdziale maya jest przyklejony topic pod tytulem "tutoriale"

2) Zanim sie wezmiesz za jakis swoj model powinienes spoczatku przerobic pare set tutoriali o modelowaniu wtedy bedziesz wiedzial co ci pasuje nabardzie i dla czego

3) Nie ucz sie metoda prob i bledow bo tylko zamrnujesz swoj czas

 

Bhaal > wez mi pokaz jak sklejasz cylinder ze spherem w NURBS'ach

Napisano

happy-angel czy ja napisałem że chce gotowy przepis na wymodelowanie czegoś. Właśnie nie a mi chodziło o to że gdy robiłem tego tutka z krzywych, to właśnie nie wyszedł on mi tak jak w tutku i dlatego moje pytanie było czy da sie wymodelować tego gada za pomocą zwykłych krzywych skoro mi sie nie udało, chodź kształt głowy nawet wyglądał jak w tutku ale kształt właśnie wyglądał tak jak by był narysowany na kartce papieru.

Napisano
Mam pytanie są jakieś szkoły z wiązane z tym?. Szukam z Okolic Kędzierzyn - Koźle i Opole.

 

Ja wiem, że w warszawskiej filmówce jest wydział efektów specjalnych (bodajże się tak nazywa), w łódzkiej filmówce też coś powinno być, i na pewno w Łodzi też jest chyba studium jakieś z kierunkiem zwanym chyba artystyczna grafika komputerowa.

 

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz coś, IMO bardziej polecałbym uczelnie artystyczne, uczą myślenia kreatywnego, a nie klepania w sofcie, ktorego można uczyć się w domu.

 

W Polsce jest mało wyspecjalizowanych w grafice uczelni (o ile jest jakakolwiek, sorki jeśli kogoś uraziłem), uczą raczej po łebkach a że pracuje się w grupach, idzie to powoli...

eh, jeszcze 50lat i dogonimy resztę świata...

 

pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności