Skocz do zawartości

Nations of the Frontier - modele


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

natios_logo.png

Rad jestem zaprezentować Wam debiutancki projekt dwuosobowego studia "Deadmind", zatytułowany Nations of the Frontier. Jest to gra z gatunku... mmo hack&slash - przyświecającą nam ideą jest stworzenie sieciowego, gruntownie odświeżonego "Diablo".

 

Gra traktuje o konflikcie dwóch zamieszkujących świat Haelium ras: Kotopodobnych Rom'baraków i - jakże by inaczej - Ludzi. Nie będę się zbytnio zagłębiał w szczegóły warstwy fabularnej, ponieważ scenariusz jest w powijakach :).

 

Losy naszego bohatera - zarówno Rom'baraka, jak i Człowieka, oglądać będziemy z lotu ptaka, toteż projektując modele nie zagłębiam się zbytnio w zbędną geometrię, której i tak nie będzie widać.

 

Pozwolę sobie zaprezentować pierwszy model (jeszcze pracuję nad jego bump-mapą) - typową chatkę Rom'baraków.

 

Aaa... Jeszcze jedno: Jeżeli ktoś by nie zauważył, idziemy w styl a'la World of Warcraft ;).

 

rombarakhut.jpg.xs.jpg

 

rombarakhutfront.jpg.xs.jpg

 

Chciałbym jeszcze ogłosić, że poszukujemy osoby, która potrafi tworzyć modele md3 do Quake'a 3 - właśnie w takim formacie zapisywane będą wszelkie postacie i potwory.

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
sama chatka niezbyt mi się podoba. tak z byt kolorowa. w WOW'a nie grałem wiec może się nieznam :)

Ta "zbytnia kolorowość" to właśnie cecha charakterystyczna WoWa. A jeżeli nie grałeś to... hm... Widziałes kiedyś filmy disneya? Albo grę "Kingdom Heart"? :D

 

co do md3 to może sie przydac milk shape i to http://chumbalum.swissquake.ch/ms3d/tutorials/q3a/

Dzięki ;). Mimo wszystko wciąż uważam, że nie jestem w stanie zajmować się wszystkim na raz.

 

Aktualnie męcze model Rom'baraka. To mój pierwszy humanoidalny organiczny model, więc można powiedzieć, że "uczę się na nim". Mimo wszystko mam nadzieję, że nie jest aż tak źle xD.

rombarak2.jpg

Napisano

Mi się podobuje, imo dach widziałbym większy bo mnie jego proporcjonalność w oko kluje trochę.

 

Można gdzieś coś więcej się dowiedzieć na temat gry czy jeszcze nie?

Napisano
Mi się podobuje, imo dach widziałbym większy bo mnie jego proporcjonalność w oko kluje trochę.

I bardzo dobrze, wręcz idealnie :). Projektując budynki Rom'baraków starałem się postawić wszystkie schematy na głowie, aby dla człowieka ich architektura, mimo że podobna do "naszej" wydawała się czymś obcym, odmiennym.

 

Można gdzieś coś więcej się dowiedzieć na temat gry czy jeszcze nie?

Pracujemy nad stroną.

 

Mimo wszystko ze cartoonolike styl, to jednak wiecej detalu by sie przydalo chatce.

Osobiście nie widzę takiej potrzeby - nie będzie dało się przybliżyć kamery do tego stopnia, aby "braki" w geometrii były widoczne. Zobaczymy jednak jak to wyjdzie w praniu :).

 

Chciałbym ogłosić, że do ekipy pracującej nad grą dołączył Kamil Przybysz. Zajmie się on szkicami koncepcyjnymi i scenariuszem gry.

Napisano

 

 

Osobiście nie widzę takiej potrzeby - nie będzie dało się przybliżyć kamery do tego stopnia, aby "braki" w geometrii były widoczne. Zobaczymy jednak jak to wyjdzie w praniu :).

 

Nie mialem na mysli modelu a texture. Sorki za niedomowienie. Mocniejszy kontrast, mocniejsza kreska wiecej detalu, wieksza zabawa kolorem, Tutaj IMHO kolorystyka jest nudna, brakuje ostrych kolorow, ostrych krawedzi wzorow na texturze, mocniejszego kontrastu. Co prawda nie wiem jakie sa zalozenia gry, ale dla mnie kartoonlike nie powinien miec tak wypranych kolorow.

Napisano
Nie mialem na mysli modelu a texture. Sorki za niedomowienie. Mocniejszy kontrast, mocniejsza kreska wiecej detalu, wieksza zabawa kolorem, Tutaj IMHO kolorystyka jest nudna, brakuje ostrych kolorow, ostrych krawedzi wzorow na texturze, mocniejszego kontrastu. Co prawda nie wiem jakie sa zalozenia gry, ale dla mnie kartoonlike nie powinien miec tak wypranych kolorow.

Hm... Kolory nie mogą być jakieś "mocno" kontrastowe, ponieważ wraz z warunkowami pogodowymi obiekty będą musiały "przechwytywać" kolorystykę nieba. Gdybym walnął jakiś - za przeproszeniem - oczojebny kolorek, cały efekt diabli by wzięli :). A tekstury i tak będą w ostatecznej in-game wersji 2x mniejsze ;).

 

Poza tym, na maksymalnym zbliżeniu owa chatka będzie wyglądała tak... Tak więc naprawdę nie wiem czy jest sens w bawienie się w jeszcze większe szczegóły :).

 

zblizenie.jpg.xs.jpg

 

Edit: Skończyłem nogi Rom'baraka. Jeszcze dłonie, poprawianie siatki i będe mógł męczyć teksturę :).

 

nozki4.gif

Napisano

Skończyłem już model rom'baraka (coś się tylko piprzy z uszami, ale to zaraz poprawię). Na dowód udostępniam małą animację - modne ostatnio "360 stopni" ;).

 

Klik.

 

Edit: Połowa rom'baraka jest już oteksturowana ;)

rombarak_polowa.jpg

Napisano

Ja bym go bardziej futrem obmalował bo teraz wygląda trochę jak ubrany w origami...

 

Sama forma ok. Ale tex bym męczył jeszcze, no chyba, że nie ma co sie "ten-teges"...

Napisano
Ja bym go bardziej futrem obmalował bo teraz wygląda trochę jak ubrany w origami...

Takie "papierowe" futro miało być i będzie :). Mógłbym spróbować jeszcze domalować troche bardziej futrowe-futro - problem w tym, że kiedy tekstury pomniejszę do 256x256 to nie będzie go w ogóle widać ;).

Napisano
A ilotrójkątny on jest?

Wiem, że to horrendalnie duża liczba, ale... 2036 :D. Większość poszła w nogi. Jeszcze będę musiał go troszkę pooptymalizować ;).

Napisano

Uuu, no to sporo trochę chyba, a nie pokaszani Ci sie uvw?

Ja to wolę takie operacje przed mapowaniem uskuteczniać, ale może o czymś nie wiem:)

Napisano
Uuu, no to sporo trochę chyba, a nie pokaszani Ci sie uvw?

Ja to wolę takie operacje przed mapowaniem uskuteczniać, ale może o czymś nie wiem:)

Może to zabrzmieć dziwnie, ale siatka jest własnie taka skomplikowana, aby łatwiej było mi narysować teksturę :D...

Napisano

A pokaz tak siatke bo wydaje mi sie ze cienko z loopami stoisz, Z tego co do tej pory widzialem. A i po co taka niska textura?? Spokojnie mozesz dac 512x512 albo i nawet 512x512+256x256.

Napisano
A pokaz tak siatke bo wydaje mi sie ze cienko z loopami stoisz, Z tego co do tej pory widzialem. A i po co taka niska textura?? Spokojnie mozesz dac 512x512 albo i nawet 512x512+256x256.

Taki duży rozmiar nie będzie potrzebny. To nie gra FPS, tu postacie widać ze spooorej odległości.

 

Siatkę widać taką jaka jest. A i owszem - jakieś problemy mam. Bo organiką się nigdy wcześniej nie bawiłem :).

 

Malkontentom proponuje jednak, aby przyłączyli do projektu i zrobili modele po swojemu - i mi spadłby kamień z serca, a i Wy byście byli zadowoleni ;).

 

Przy okazji zapraszam na nową stronę Deadmind.

Napisano

Mi się podoba, że inicjatywa jest.

 

Napisałeś w pierwszym poście, że robisz bump do domku? Zanczy normale w tym będą czy jaki bump?

Napisano
Napisałeś w pierwszym poście, że robisz bump do domku? Zanczy normale w tym będą czy jaki bump?

Eeee... Właściwie nie wiem, to trzebaby się technika zapytać o "fachową" nazwę" :). Zwykły bump czarno-biały. Nie wiem czy będzie miało jakikolwiek sens implementowanie go w grze, ale zawsze lepiej dmuchać na zimne :D.

Napisano

Dobra, finito dupito!

 

Chciałbym oznajmić, że wraz z Kamilem Przybyszem doszliśmy do wniosków, że pójdziemy bardziej w kierunku Warhammera - karykatury, przerysowania, brudu syfu i smrodu. Jest to wymagana ze względu na fabułę - świat Haelium jest zeżarty przez konflikty wewnętrzne, wszechobecne bunty i będący osią scenariusza bój pomiedzy rom'barakami a ludźmi.

 

W związku z tym oznajmiam, że:

a) Chatka będzie miała zmienioną teksturę.

b) Rom'baraka będę robił od nowa - ciężko go zrigować w tej formie. Aktualny model potraktujcie jako "treningowy" :).

 

 

A oto i przedsmak tego, jak wyglądać będzie "wszystko" zgodnie z nowym zamysłem:

 

One-handed simple axe

toporek2.jpg.xs.jpg

Model: Reaper_PL

Tekstura: Prabab

 

One-handed simple sword

mieczyk.jpg.xs.jpg

Model: Reaper_PL

Tekstura: Prabab

 

Edit: Chatka potraktowana nowymi teksturami ;)...

chatka2.jpg.xs.jpg

Napisano

Ok, kolejny moj model. Tym razem cos powazniejszego. Chochlik, czyli moj pierwszy humanoidalny model stworzony na potrzeby gry... Prawde mowiac to wogole moj pierwszy humanoidalny model, dlatego nie krzyczcie za bardzo, ze gdzies popelnilem kolosalne bledy, ktore tak bardzo raza w oczy ze nie da sie tego rendera ogladac ;) Wlasciwie tez sie na nim ucze, dlatego rewalacji nie ma :)

Prabab musi go teraz otexturowac, bo dla mnie 2D to czarna magia ;)

chochlikcz8.th.jpg

Total number of faces: 822

Gość Marioza
Napisano

oglolnie fajnie, jednak jesli rozpatrywac jedynie jako game artowy still to nie podoba mi sie za bardzo ;), z kolei jesli idze to do gry to chiba jest na wystarcvzającym poziomie bo nie ma co kombinowac skoro to wszystko bedzie takie malutkie na ekranie

Napisano

ostro chlopaki jedziecie z projektem ! super obym pary nie zabrakło trzymam kciuki :)

 

Narazie wszystkie modele bardzo spoko texturki tez maja klimacik fajny :)

 

powodzenia!

Napisano

Z drobnych uwag:

miecz ma totalnie nieuzyteczny jelec, a topor za cienkie i nie wyprofilowane stylisko (zobacz nawet jak zwykla siekiera ma trzonek, nie jest to prosty kijek).

 

Sorry ze sie tak zawsze czepiam do broni, ale na tym forum jak ktos zrobi lekko krzywą maske samochodu to ma 10 postów wytykających mu to, a co druga broń modelowana do projektow fantasy nie nadaje sie w żaden sposob do uzycia :)

Napisano

OT - mirach, kot ma krzywo muszke - ha wytknalem ci to :D EOT

 

Nadal dla mnei za malo detalu, do tego textury na broni rozmyte. Nie wiem czy to celowe czy nie ale niepodchodzi mi to. IMHO zamiast speedowac powinienes wiecej serca i czasu wlozyc w poszczegolny model i texte. Oplaci sie to obu stronom. Tobie bo szybciej i lepiej bedziesz modele i texty trzaskac i modelom bo beda wygladac solidnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności