Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Moja pierwsza próba zrobienia czegoś w ZBrushu. Wiem, że nie ma zbyt dużo detalu w tym modelu, bo nie miałem koncepcji. Wiem że oko mu wychodzi za powiekę... nawet nie wiem kiedy się to stało. xD I mam pytanie, jak zrobić żeby szło rzeźbić tak, aby po drugiej stronie działo się to samo co po pierwszej. Zna może ktoś jakieś polskie tutki na temat ZBrusha? Bo ja nawet nie wiem jak można usunąć jakąś część vertexów i nawet nie umiem wstawić drugiego obiektu. Ten model jest robiony w blenderze, a detale jaki pisałem w ZBrushu 3.

 

http://img69.imageshack.us/img69/7200/slepy02rb1.jpg

Edytowane przez gawel72
  • Odpowiedzi 111
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja też stawiam pierwsze kroki w Z brushu ale z włączeniem symetrii mogę Ci pomóc wystarczy w menu transform kliknąć na oś(X,Y,Z) względem której chcesz włączyć symetrię.Oczywiście obiekt musi być w trybie edycji ( Edit object).Powodzenia.

Napisano
A kto powiedział, że to jest prawdziwa głowa. ;P?

 

No, to jaka ona jest ?

Właściwie nie powiedziałeś do końca, co chcesz osiągnąć, robiąc tą główkę. A, z takim podejściem, wcale nie spowodujesz wzrostu komentarzy, rad czy podpowiedzi w twoim wątku.

Napisano

Też mi się to kojarzy ze skrzelami. Chciałem uzyskać efekt wiszących zmarszczek. A tak po za tym to był też trening zapoznawczy bardziej z Zbrushem. Więcej krytyki będzie mile widziana.

Napisano

Musisz nad anatomią popracować jeszcze, te zmarszczki nie wyglądają naturalnie, za ostro sie kończą. Ja bym najpierw zrobił zagłębienia gdzie maja sie załamywać, a potem wyciągnął to co ma zwisać.

Napisano

Zapomniałem, że stworzyłem taki wątek.. więc skoro już sobie go przypomniałem to będę tutaj wrzucał organike z zb i maxa.

Zrobiłem sobie baze w maxie i zacząłem skulptować w zb. Narazie takie coś mam:

Nóg na razie prawie nie ruszałem. Cos mi się wydaje że udo jakieś długie się zrobiło??

 

sculptingtest00ef1.jpg

zbrushdocument2sp5.jpg

A tu model starszy, który już pokazywałem:

 

zbrushmodel2bb4.jpg

Napisano

Coś tam zaczyna ci wychodzić , masz jakieś wizje postaci a to najważniejsze , teraz tylko ćwiczyć studio . Używaj więcej wygładzenia bo według mnie miejscami zbyt ostro , czego mógł bym się jeszcze czepić to tego jak rozkładasz detal , w tej ostatniej głowie widać go dużo w obrębie nosa ust i oczu ale za to broda czoło a także reszta głowy jest dosyć łysa ... A jeszcze zmarszczki na polikach wyglądają jak by mu mocny wiatr na front wiał :P

Napisano

Baza pod kolejnego sculpta, którego potem chcę otexturować w ZB. Mamnadzieje że dobrze wygląda, próbowałem inną topologie siatki w pobliżu ust i nosa zrobić niż zwykle robię.

 

zbmodel00ae3.jpg

zbmodel00wirevj3.jpg

Napisano

Na odświeżenie wątku wrzucam kolejny słaby, szajski i nieładny model rzeźbiony z bazy nielota. Dzięki xD

Szyję na razie mało ruszałem tak jak resztę poniżej kolan, plecy są wiem.. tragiczne... ale generalnie jeszcze popracuję nad nim(tym)

 

human001yt4.jpg

human002eu4.jpg

human003hl3.jpg

Napisano

hm - wygląda jakby był z wosku i się zaczął rozpuszczać i spływać pomału

obwiśnięte cycki i na plecach luźne fałdy skóry i bardzo za grube nogi potęgują to wrażenie...

Napisano

To ja skomentuje baze. Wokol ust jest zdecydowanie za duzo loopow. Ucho ma o wiele za malo detalu, bedziesz chcial miec tam mnostwo poly. Ja bym zrobil jakis zalazek ucha ale to juz jak ci wygodnie. Niepotrzebna jest krawedz na czole ktora jakby laczy oczy nad nosem. Przez to masz 2 wierzcholki z 3 krawedziami co moze powodowac jakies utrudnienia w siatce (moze sie myle ale lepiej miec same quady i vertexy z 4 edgami).

Napisano

Dzięki za komentarz Gomez. Nom, baza mogłą być lepsza, ale nie chciało mi się na razie robić nowej. Następnym razem nie popełnię tych błędów :D

A tu początek nowej głowy z bazy, która jest wyżej.

zenek001wg1.jpg

zenek002vu8.jpg

 

A tutaj parę poprawek głowy z poprzedniej postaci.

human01pp2.jpg

Napisano

no i błędy tej bazy przeniosły się elegancko na sculpta - podbródek jest za słabo rozwinięty, przez co cała głowa wygląda jakby gość miał wodogłowie - mocniejszy podbródek i linia szczęki powinna iść bardziej poziomo a nie pod takim ostrym kądem prosto od podbródka do ucha.

Napisano

Kolejne początki nowego modelu. Model robiony w maxie i zunwarpowany żeby potem normala zrobić i mam zamiar jeszcze tekstury do tego zrobić. Trochę ciężko się rzeźbi tą mychą, musze zainwestować wreszcie w jakiś tablet. Liczę na krytykę z waszej strony.

 

greenhorn00yq4.jpg

A tutaj model bazowy

dziub00wirehh1.jpg

 

Edit: Dodaję inny screen, lepiej widać na nim model..

greenhorn002ni1.jpg

Napisano

No to koniec już tej głowy. Teraz muszę wypalić normalka i może dispa, i dorobić teksturki.

 

greenhorn02wa0.jpg

greenhorn022mx5.jpg

 

A tu początki nowej głowy z bazy nie mojej, ale nie pamiętam kogo, wiem że kogoś z tego forum.

head01rw2.jpg

Napisano

Zrobiłem tex do modelu i wygląda tak... jak widać. Może jeszcze dorobię spec mapę i popracuje nad schaderem który nie wygląda zbyt dobrze...

greenhorn03finis0.jpg

A progress tego modelu wygląda na razie tak:

head02rg0.jpg

Napisano

Musisz popracować nad zmarszczkami, u birdman'a wlasnie one psuja troche model, glowki coraz lepiej,na ostatniej glowce zmarszczki , zbyt regularne.

Pozdrawiam Brumugun.

Napisano

Dzięki za komentarze.

Hagelades:

Nie polecam robić zmarszczek z pamięci, bo model wygląda jak by właśnie wyszedł z płonącego budynku.
Staram się robić według różnych refek, ale jak widać na razie nie do końca mi wychodzi, ale z czasem nabiorę lepszej wprawy do tego, tak myślę... :D

 

Popracowałem jeszcze nad tym drugim modelem i o to co na razie jest:

 

head04ef3.jpg

Napisano
Staram się robić według różnych refek, ale jak widać na razie nie do końca mi wychodzi, ale z czasem nabiorę lepszej wprawy do tego, tak myślę... :D
Jak coś to sorry, że tak dosadnie, jednak wolę nie owijać w bawełnę, bo po co skoro chyba każdy chce się czegoś nauczyć. Doświadczenie robi swoje, tak że pracuj dalej, a efekty przyjdą szybciej niż się tego spodziewasz.

 

PS. Na początku tak jest, że jak nie wiadomo co poprawić to lepiej jest zrobić nowy model od podstaw, niż bawić się w poprawki.

 

Pozdrawiam

Gość Morte
Napisano

zapaćkałeś mu mięśnie brzucha jakoś dziwnie. Za szybko od ogólnej formy do detali lecisz. Poza tym ok.

 

Wydaje mi sie że za referkę miałeś pewna pracę z Zbrushcentral, ;p

Napisano

Dzięki za komentarz... Nom, trochę zapaćkałem ten brzuch. A co do refki.. dobrze Ci sie zdawało, ale robiłem też trochę z innych referk, w końcu trzeba się z czegoś uczyć. Głównie zależało mi na poćwiczeniu anatomii. A co miałeś na myśli, że za szybko wchodzę w detal? Coś z proporcjami albo coś?

Napisano
Głównie zależało mi na poćwiczeniu anatomii. A co miałeś na myśli, że za szybko wchodzę w detal? Coś z proporcjami albo coś?

 

Raczej że ledwo wyszedłeś od ogółu i już paćkasz mnóstwo zmarszczek itp (to dalej było odniesienie do brzucha)

Napisano (edytowane)

Miał być to model na bitwę 3dtotal, ale po pierwsze nie mogę się tam zarejestrować xD i model słaby... ale mimo tego pokażę go.

halfhuman0051rf2.jpg

halfhuman0052vj9.jpg

Edytowane przez gawel72
Napisano

Nie jest taki słaby ten model jak mówisz... te pierwsze to były słabe, ten jest fajny, dosyć nietypowy. Tylko usta mi sie nie podobają. Nawet te fałdy niezłe są. SZCZERZE mówiąc podoba mi się.

Napisano (edytowane)

Więcej z tym modelem nie zrobię, bo dobiegłem już do 4h. xD Może zrobię jeszcze jedno podejście, tylko muszę się jakoś zarejestrować na tym 3dtotal..

 

halfhuman021xz6.jpg

halfhuman024ob0.jpg

halfhuman023rc6.jpg

Edytowane przez gawel72
Napisano

mpta: dzięki, ale wiem, że stać mnie na więcej, tylko nie potrafię tego jakoś pokazać, może jak uda mi się w końcu kupić jakiś tablet to będzie lepiej..

 

Zacząłem modelować kolejną postać. Na razie mam głowę, dzisiaj może zabiorę się jeszcze za ciało.Ten model mam zamiar ukończyć w całości wraz z końcowym renderem.

 

warrior021ax6.jpg

warrior022un5.jpg

warrior02wirewe9.jpg

Napisano

Fajnie jest, tak jak Ci pisałem oczy mi się nie za bardzo podobają i teraz jak tak patrzę na profil to nos chyba troszeczkę za bardzo do przodu wystaje w stosunku do ust. Zapowiada się ciekawie.

Napisano

Dzięki Tomala. Jeszcze coś porobię z tymi oczami, a nos hmm.. mnie się tak podoba, ale mogę sprawdzić jak będzie wyglądał, jak go trochę 'wcisnę'

Napisano

Trochę mozolnie mi to idzie...

Na razie początki ciała. Głównie wrzucam tego updata, by wysłuchać waszych komentarzy odnośnie proporcji, dobre są, złe...? Jeszcze siatkę będę zagęszczał, by była równie gęsta jak głowa, a resztą machnę w zbrushu.

warrior04an0.jpg

warrior04wireha8.jpg

Napisano

Gawel masz jakas ksiazke o anatomii? Skombinuj ;) ksiazki Loomisa i Dynamical Anatomy, tam sa kanony i pokazane przykladowe proporcje. Generalnie wysokosc czlowieka waha sie od 6.5 do 8 glow. 9 glow w starozytnosci stosowano dla postaci bogow i herosow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności