gawel72 Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 (edytowane) Moja pierwsza próba zrobienia czegoś w ZBrushu. Wiem, że nie ma zbyt dużo detalu w tym modelu, bo nie miałem koncepcji. Wiem że oko mu wychodzi za powiekę... nawet nie wiem kiedy się to stało. xD I mam pytanie, jak zrobić żeby szło rzeźbić tak, aby po drugiej stronie działo się to samo co po pierwszej. Zna może ktoś jakieś polskie tutki na temat ZBrusha? Bo ja nawet nie wiem jak można usunąć jakąś część vertexów i nawet nie umiem wstawić drugiego obiektu. Ten model jest robiony w blenderze, a detale jaki pisałem w ZBrushu 3. http://img69.imageshack.us/img69/7200/slepy02rb1.jpg Edytowane 2 Kwiecień 2009 przez gawel72
Tomala Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 Ja też stawiam pierwsze kroki w Z brushu ale z włączeniem symetrii mogę Ci pomóc wystarczy w menu transform kliknąć na oś(X,Y,Z) względem której chcesz włączyć symetrię.Oczywiście obiekt musi być w trybie edycji ( Edit object).Powodzenia.
Tomala Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 A jeżeli chodzi o tutki to wiem że Klicek zamieścił niedawno na max3d.pl serię video tutoriali do Z brusha.
heaven Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 mnie sie podoba. ale moze dlatego ze sam nie umiem modelowac twarzy jeszcze. :)
gawel72 Napisano 26 Czerwiec 2007 Autor Napisano 26 Czerwiec 2007 Pofałdowany Rysiek. xD Jeszcze nad nim będę pracował. http://img76.imageshack.us/img76/1122/rysiek10fd0.jpg http://img118.imageshack.us/img118/553/rysiek103hz6.jpg http://img98.imageshack.us/img98/1352/rysiek104qx5.jpg www.img230.imageshack.us/img230/5238/rysiek102ng3.jpg
Ania Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 fałdy na policzkach i na szyi wyglądają bardzo dziwnie.
gawel72 Napisano 26 Czerwiec 2007 Autor Napisano 26 Czerwiec 2007 A kto powiedział, że to jest prawdziwa głowa. ;P?
kubi Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 A kto powiedział, że to jest prawdziwa głowa. ;P? No, to jaka ona jest ? Właściwie nie powiedziałeś do końca, co chcesz osiągnąć, robiąc tą główkę. A, z takim podejściem, wcale nie spowodujesz wzrostu komentarzy, rad czy podpowiedzi w twoim wątku.
piksar Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 A kto powiedział, że to jest prawdziwa głowa. ;P? Wygląda jakby miał skrzela na szyi
gawel72 Napisano 26 Czerwiec 2007 Autor Napisano 26 Czerwiec 2007 Też mi się to kojarzy ze skrzelami. Chciałem uzyskać efekt wiszących zmarszczek. A tak po za tym to był też trening zapoznawczy bardziej z Zbrushem. Więcej krytyki będzie mile widziana.
kubi Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 Musisz nad anatomią popracować jeszcze, te zmarszczki nie wyglądają naturalnie, za ostro sie kończą. Ja bym najpierw zrobił zagłębienia gdzie maja sie załamywać, a potem wyciągnął to co ma zwisać.
gawel72 Napisano 26 Czerwiec 2007 Autor Napisano 26 Czerwiec 2007 dzięki za rade. Zawsze mialem problem z zrobieniem zmarszczek. ;)
Jo_Anna Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 bardzo oryginalnie się zapowiada, człowiek ryba?
gawel72 Napisano 28 Czerwiec 2007 Autor Napisano 28 Czerwiec 2007 Dorobiłem mu parę rzeczy. Wiem, że jest beznadziejny, ale właśnie takie było przeznaczenie tego niby człowieka. http://img159.imageshack.us/img159/8284/rysiek15os7.jpg http://img515.imageshack.us/img515/820/rysiek152jg0.jpg http://img265.imageshack.us/img265/6137/rysiek153jb6.jpg
gawel72 Napisano 15 Luty 2008 Autor Napisano 15 Luty 2008 Zapomniałem, że stworzyłem taki wątek.. więc skoro już sobie go przypomniałem to będę tutaj wrzucał organike z zb i maxa. Zrobiłem sobie baze w maxie i zacząłem skulptować w zb. Narazie takie coś mam: Nóg na razie prawie nie ruszałem. Cos mi się wydaje że udo jakieś długie się zrobiło?? A tu model starszy, który już pokazywałem:
mileS Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 Coś tam zaczyna ci wychodzić , masz jakieś wizje postaci a to najważniejsze , teraz tylko ćwiczyć studio . Używaj więcej wygładzenia bo według mnie miejscami zbyt ostro , czego mógł bym się jeszcze czepić to tego jak rozkładasz detal , w tej ostatniej głowie widać go dużo w obrębie nosa ust i oczu ale za to broda czoło a także reszta głowy jest dosyć łysa ... A jeszcze zmarszczki na polikach wyglądają jak by mu mocny wiatr na front wiał :P
Tomala Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Pierwsza postać z przodu wygląda całkiem dobrze, trochę z tyłu plecy mi nie pasują. Jedziesz dalej. Pozdro.
gawel72 Napisano 18 Luty 2008 Autor Napisano 18 Luty 2008 Popracowałem nad tym modelem i na razie takie coś mam. Strasznie wolno mi coś idzie to :/ Na razie piszczela nie dotykałem..
gawel72 Napisano 21 Luty 2008 Autor Napisano 21 Luty 2008 Chyba na tym skończę ten model, zrobię teraz jakąś porządną głowę, jeśli mi się uda. xD
gawel72 Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Baza pod kolejnego sculpta, którego potem chcę otexturować w ZB. Mamnadzieje że dobrze wygląda, próbowałem inną topologie siatki w pobliżu ust i nosa zrobić niż zwykle robię.
Tomala Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Ja bym mu trochę uwydatnił podbródek ale to możesz zrobić już w zbrushu.
gawel72 Napisano 20 Marzec 2008 Autor Napisano 20 Marzec 2008 Na odświeżenie wątku wrzucam kolejny słaby, szajski i nieładny model rzeźbiony z bazy nielota. Dzięki xD Szyję na razie mało ruszałem tak jak resztę poniżej kolan, plecy są wiem.. tragiczne... ale generalnie jeszcze popracuję nad nim(tym)
marcin wuu Napisano 20 Marzec 2008 Napisano 20 Marzec 2008 hm - wygląda jakby był z wosku i się zaczął rozpuszczać i spływać pomału obwiśnięte cycki i na plecach luźne fałdy skóry i bardzo za grube nogi potęgują to wrażenie...
gawel72 Napisano 20 Marzec 2008 Autor Napisano 20 Marzec 2008 Dzięki za komentarz. Chciałem żeby był przy grubawy.
Gomez Napisano 20 Marzec 2008 Napisano 20 Marzec 2008 To ja skomentuje baze. Wokol ust jest zdecydowanie za duzo loopow. Ucho ma o wiele za malo detalu, bedziesz chcial miec tam mnostwo poly. Ja bym zrobil jakis zalazek ucha ale to juz jak ci wygodnie. Niepotrzebna jest krawedz na czole ktora jakby laczy oczy nad nosem. Przez to masz 2 wierzcholki z 3 krawedziami co moze powodowac jakies utrudnienia w siatce (moze sie myle ale lepiej miec same quady i vertexy z 4 edgami).
gawel72 Napisano 25 Marzec 2008 Autor Napisano 25 Marzec 2008 Dzięki za komentarz Gomez. Nom, baza mogłą być lepsza, ale nie chciało mi się na razie robić nowej. Następnym razem nie popełnię tych błędów :D A tu początek nowej głowy z bazy, która jest wyżej. A tutaj parę poprawek głowy z poprzedniej postaci.
marcin wuu Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 no i błędy tej bazy przeniosły się elegancko na sculpta - podbródek jest za słabo rozwinięty, przez co cała głowa wygląda jakby gość miał wodogłowie - mocniejszy podbródek i linia szczęki powinna iść bardziej poziomo a nie pod takim ostrym kądem prosto od podbródka do ucha.
gawel72 Napisano 18 Kwiecień 2008 Autor Napisano 18 Kwiecień 2008 Kolejne początki nowego modelu. Model robiony w maxie i zunwarpowany żeby potem normala zrobić i mam zamiar jeszcze tekstury do tego zrobić. Trochę ciężko się rzeźbi tą mychą, musze zainwestować wreszcie w jakiś tablet. Liczę na krytykę z waszej strony. A tutaj model bazowy Edit: Dodaję inny screen, lepiej widać na nim model..
gawel72 Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 No to koniec już tej głowy. Teraz muszę wypalić normalka i może dispa, i dorobić teksturki. A tu początki nowej głowy z bazy nie mojej, ale nie pamiętam kogo, wiem że kogoś z tego forum.
gawel72 Napisano 28 Kwiecień 2008 Autor Napisano 28 Kwiecień 2008 Zrobiłem tex do modelu i wygląda tak... jak widać. Może jeszcze dorobię spec mapę i popracuje nad schaderem który nie wygląda zbyt dobrze... A progress tego modelu wygląda na razie tak:
brumugun Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 Musisz popracować nad zmarszczkami, u birdman'a wlasnie one psuja troche model, glowki coraz lepiej,na ostatniej glowce zmarszczki , zbyt regularne. Pozdrawiam Brumugun.
serratus Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 Nie polecam robić zmarszczek z pamięci, bo model wygląda jak by właśnie wyszedł z płonącego budynku. Pozdrawiam
gawel72 Napisano 30 Kwiecień 2008 Autor Napisano 30 Kwiecień 2008 Dzięki za komentarze. Hagelades: Nie polecam robić zmarszczek z pamięci, bo model wygląda jak by właśnie wyszedł z płonącego budynku. Staram się robić według różnych refek, ale jak widać na razie nie do końca mi wychodzi, ale z czasem nabiorę lepszej wprawy do tego, tak myślę... :D Popracowałem jeszcze nad tym drugim modelem i o to co na razie jest:
serratus Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 Staram się robić według różnych refek, ale jak widać na razie nie do końca mi wychodzi, ale z czasem nabiorę lepszej wprawy do tego, tak myślę... :DJak coś to sorry, że tak dosadnie, jednak wolę nie owijać w bawełnę, bo po co skoro chyba każdy chce się czegoś nauczyć. Doświadczenie robi swoje, tak że pracuj dalej, a efekty przyjdą szybciej niż się tego spodziewasz. PS. Na początku tak jest, że jak nie wiadomo co poprawić to lepiej jest zrobić nowy model od podstaw, niż bawić się w poprawki. Pozdrawiam
Gość Morte Napisano 4 Maj 2008 Napisano 4 Maj 2008 zapaćkałeś mu mięśnie brzucha jakoś dziwnie. Za szybko od ogólnej formy do detali lecisz. Poza tym ok. Wydaje mi sie że za referkę miałeś pewna pracę z Zbrushcentral, ;p
gawel72 Napisano 4 Maj 2008 Autor Napisano 4 Maj 2008 Dzięki za komentarz... Nom, trochę zapaćkałem ten brzuch. A co do refki.. dobrze Ci sie zdawało, ale robiłem też trochę z innych referk, w końcu trzeba się z czegoś uczyć. Głównie zależało mi na poćwiczeniu anatomii. A co miałeś na myśli, że za szybko wchodzę w detal? Coś z proporcjami albo coś?
chveti Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Głównie zależało mi na poćwiczeniu anatomii. A co miałeś na myśli, że za szybko wchodzę w detal? Coś z proporcjami albo coś? Raczej że ledwo wyszedłeś od ogółu i już paćkasz mnóstwo zmarszczek itp (to dalej było odniesienie do brzucha)
gawel72 Napisano 18 Maj 2008 Autor Napisano 18 Maj 2008 (edytowane) Miał być to model na bitwę 3dtotal, ale po pierwsze nie mogę się tam zarejestrować xD i model słaby... ale mimo tego pokażę go. Edytowane 18 Maj 2008 przez gawel72
Ciechu Napisano 18 Maj 2008 Napisano 18 Maj 2008 Nie jest taki słaby ten model jak mówisz... te pierwsze to były słabe, ten jest fajny, dosyć nietypowy. Tylko usta mi sie nie podobają. Nawet te fałdy niezłe są. SZCZERZE mówiąc podoba mi się.
gawel72 Napisano 19 Maj 2008 Autor Napisano 19 Maj 2008 (edytowane) Więcej z tym modelem nie zrobię, bo dobiegłem już do 4h. xD Może zrobię jeszcze jedno podejście, tylko muszę się jakoś zarejestrować na tym 3dtotal.. Edytowane 23 Maj 2008 przez gawel72
gawel72 Napisano 22 Maj 2008 Autor Napisano 22 Maj 2008 mpta: dzięki, ale wiem, że stać mnie na więcej, tylko nie potrafię tego jakoś pokazać, może jak uda mi się w końcu kupić jakiś tablet to będzie lepiej.. Zacząłem modelować kolejną postać. Na razie mam głowę, dzisiaj może zabiorę się jeszcze za ciało.Ten model mam zamiar ukończyć w całości wraz z końcowym renderem.
Tomala Napisano 22 Maj 2008 Napisano 22 Maj 2008 Fajnie jest, tak jak Ci pisałem oczy mi się nie za bardzo podobają i teraz jak tak patrzę na profil to nos chyba troszeczkę za bardzo do przodu wystaje w stosunku do ust. Zapowiada się ciekawie.
gawel72 Napisano 23 Maj 2008 Autor Napisano 23 Maj 2008 Dzięki Tomala. Jeszcze coś porobię z tymi oczami, a nos hmm.. mnie się tak podoba, ale mogę sprawdzić jak będzie wyglądał, jak go trochę 'wcisnę'
gawel72 Napisano 29 Maj 2008 Autor Napisano 29 Maj 2008 Trochę mozolnie mi to idzie... Na razie początki ciała. Głównie wrzucam tego updata, by wysłuchać waszych komentarzy odnośnie proporcji, dobre są, złe...? Jeszcze siatkę będę zagęszczał, by była równie gęsta jak głowa, a resztą machnę w zbrushu.
Gomez Napisano 29 Maj 2008 Napisano 29 Maj 2008 Gawel masz jakas ksiazke o anatomii? Skombinuj ;) ksiazki Loomisa i Dynamical Anatomy, tam sa kanony i pokazane przykladowe proporcje. Generalnie wysokosc czlowieka waha sie od 6.5 do 8 glow. 9 glow w starozytnosci stosowano dla postaci bogow i herosow.
gawel72 Napisano 30 Maj 2008 Autor Napisano 30 Maj 2008 Gerla@nt: hmm... ma byś masywny jak na pewnym koncepcie ;) Gomez: proporcje brałem z jednej referki na dysku moim, mój model jest jedynie parę centymetrów za krótki, ale mogę to zmienić szybko FFDboxem. Krocze chyba powinienem obniżyć..?; Dzięki za nazwy książek, może kupię ;) http://img228.imageshack.us/img228/9479/warrior04proportionsag0.jpg PS: Nogi i tak usunę potem bo nie będzie ich widać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się