Skocz do zawartości

Prosze o ocene w skali 1-5 ;) obiektywną ofc  

41 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Prosze o ocene w skali 1-5 ;) obiektywną ofc

    • 1
      7
    • 2
      18
    • 3
      12
    • 4
      2
    • 5
      2


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam 17 lat, a ta katedra to pierwsza praca jaką pokazuję na tym forum. Modelowanie i teksturowanie uważam za skończone, jednak czekam na Wasze zdanie zanim wyposzczę tą pracę dalej niż Work in Progress

 

27713779fv5.jpg

55109025rt7.jpg

24156061jp3.jpg

 

Jak widać jest to surowy render z maxa, nie ma nawet świateł i cieni. Nie poprawiałem też niczego w innych programach(m.in. dlatego że jeszcze nie potrafię ;])

mam nadzieję że ta praca spodoba się Wam chociaż troszkę, bo sporo pracy w nią włożyłem, to tyle ;)

pzdr raskoc

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Yaro on napisał że światła jeszcze nie ma

 

co do tekstury to zgadzam się, jest nudna, brakuje jakichś zabrudzeń zacieków, gdzieniegdzie kilka innych cegieł (jaśniejszych), ogólnie kolor jest zbyt nasycony,

tekstura drzwi jest do wymiany, za duże słoje, i poszczególne elementy nie powinny być z jednego kawałka

 

sam model bardzo przyzwoity, teksturami możesz z niego więcej wyciągnąć.

 

jakieś ocenianie tu chyba nie ma sensu, więcej ci dadzą rady niż oceny.

Napisano

Zgadzam się z przedmówczynią

W modelu widać dużo wymodelowanych szczegółów.

Ale tekstury skutecznie odstraszają widza.

Ogólnie jeżeli uważasz model za skończony to dawaj model ze światłem nawet na zwykłym plane. Od razu całość nabiera wyglądu.

Napisano

dzięki za opinię, postaram się popracować nad teksturami. Cieszy mnie fakt że modeling całkiem dobre opinie zebrał. Poprawioną wersję wrzucę dopiero jak zrobię światła i sytuację, pozdrowienia raskoc

 

PS: To jest standardowy renderer z surowego 3ds MAXa 7 (bez jakichkolwiek pluginów)

Powiedzcie proszę co sądzicie o oknach, te chyba nie najgorzej wyszły, prawda?

Napisano

jak na pierwszy raz to ładnie ci model wyszedł, widziałem znacznie gorsze prace, a nawet więcej niż znacznie gorsze - fatalne, no ale twoja jest dosyć ładna, chodziaż na architektura katedry wygląda sztucznie.

Model może być :)

A co do textur to wygląda to tak jakby textury praktycznie nie istniały, poszukaj w necie lepszych textur i powinno wyjść coś dużo lepszego, dodaj też jakieś światła, Skylight i coś jeszcze... trawkę, , tło

dałem ci ocenę: 4 :) popraw textury

Napisano

mam tutaj nowa teksture, light i shadow oraz otoczenie, ktore planuje jeszcze troszke zmienić, ale ogólnie mogę powiedzieć, że zbliżam się do końca. Prosze o opinie na temat tej pracy.

 

hazh.jpg

Napisano

1. Katedra wygląda jakby latała na tależu :-), nie pasuje tutaj zdjęcie miasta z góry...

2. Za ostre światło - dłeś chyba tylko jedno żródło, przez co masz bardzo ostre i zamazujace cienie, wogólenie nie widać przez to szczegułów. Spróbuj opracować jakąś lepszą scenę do tej katedry, popatrz na nacie za jakimiś tutkami do ustawiania świateł na scenie. Generalnie samo wrzucenie skylighta duzo powinno pomóc.

3. Ogólnie scena moło czytelna i zbyt sterylna. Dodaj troszkę trawy lub jakieś drzewka, poza tym kosta na placu zbyt idealna, spróbuj ją troszkę pobrudzić

 

Keep working...

Napisano

moim zdaniem jeszcze trochę za wcześnie na zbliżanie się do końca.

 

- czarne cienie, ogólnie jest za ciemno

- tekstury: brakuje urozmaicenia. nie tylko pojedyncze cegiełki powinny być różne, ale powinno być też urozmaicenie na większych obszarach (zacieki, metr nad ziemią zrób bielsze bo tam więcej kurzu leci, metr pod dachem zrób inny kolor bo tam deszcz mniej dociera, itp)

- tekstura bruku też nie jest dopracowana, tuż przy kościele powinien być inny kolor (bo tuż przy ścianie się nie chodzi), przed wejściem powinien być inny (bo tam się najwięcej chodzi), ewentualnie jakieś drobne trawki tuż przy ścianie, ale to tylko jak planujesz zbliżenia.

- background woglę nie pasuje, oświetlenie ma całkiem inne niż kościół.

- jeśli chcesz mieć scenę nocną, możesz skierować reflektory na kościół, niekiedy takie zabytki są oświetlone nocą.

- posągi naokoło wyglądają trochę topornie

- odrobinę za mało perspektywy, linie się prawie nie zbiegają

- wybrałabym inny kadr, bardziej pionowy, nie pokazuj tyle otoczenia za to kościół zrób większy

 

pracuj pracuj bo model ładny, szkoda by było prezentacją zepsuć...

  • Confused 1
Napisano

dzieki wielkie za rady. Ania jesteś aniołem :] Goran miałeś rację. Ze skylightem wszystko wygląda zupełnie inaczej. Postaram się niedługo nadesłać kolejną wersję, tym razem może nie na talerzu :P

Napisano

Na szybko zrobiłem render żeby poznać Waszą opinię czy jest sens zaczynać otoczenie czy jeszcze pobawić się z samą katedrą. Poprawiłem tekstury, tutaj render ze skylightem i jednym spotlightem bez cieni. Proszę o opinię na temat tekstur ;)

nppm.jpg

Napisano

nigdy nie widziałem takich małych cegieł, wogule nie ma cieni, płasko strasznie i surowo, ale nie martw się wszystko przychodzi z czasem, ja też się troszkę męczę

 

pozdrawiam

Napisano

Hmm... wy czytacie wogóle co ja pisze? "Na szybko zrobiłem render żeby poznać Waszą opinię czy jest sens zaczynać otoczenie czy jeszcze pobawić się z samą katedrą. Poprawiłem tekstury, tutaj render ze skylightem i jednym spotlightem bez cieni. Proszę o opinię na temat tekstur ;)"

 

no chyba wiem że cieni nie ma, nie ma być tez ciepło i przytulnie jak u babci, bo to katedra a nie pluszowy miś. Jestem otwarty na każdą krytykę, ale proszę o jakieś bardziej "trafne" uwagi...

 

 

PS: Czy ktoś jeszcze(poza claude) uważa że cegielki za małe? może to teraz tak się wydaje, bo nie ma knightów przed wejściem...

I co powinienem poprawić w świetle? 3d_new_B mówisz o jasności sceny czy o coś innego Ci chodzi? Czekam na kolejne sugestie

Napisano

Daj jakiś pkt. odniesienia na obrazku, bo ciężko stwierdzić jak to wszystko duże jest. Prosiłbym również o render katedry bez textur z cieniami, wtedy można więcej powiedzieć o samym modelu. Co do textur to większe zróżnicowanie, każda cegła wygląda identycznie, choć trochę to przybrudź. Dach nie wiadomo z jakiego materiału jest wykonany. Ogólnie to na razie jest w miarę ok, ale sporo jeszcze przed Tobą pracy ;)

Napisano

okna mi nie leżą, jakieś takie bez wyrazu i detali. co do cegieł to wszystko zalezy od skali budynku, czy mały czy duśy.brak punktu odniesienia. porównując to z neogotyckim kosicolem z mojej miejscowosci to cegły u Ciebie wychodża strasznie duże.... czekam na rozsądne oswietlenie :)

  • Confused 1
Napisano

myślę że okna lepiej wyjdą jak dojdzie cień i wkońcu nauczę się jak światło ustawić(jakieś podpowiedzi:>?) Synuś jutro zrobię dla Ciebie rendera z cieniami, bo dzisiaj nie chce zostawiać kompa na noc(może tekstur nie ma, ale i tak dłuuuugo mu to schodzi,a ja chcę się wyspać:P) zatem dalsza część jutro... dobranoc :P

Napisano

Długo przy tym siedziałeś, ale szkoda, że nie wzorowałeś się na zdjęciach istniejących obiektów. Wiele częsci twgo budynku wydaje się być dziwna np. płaski tył kościoła i ta brama z tyłu nie symetrycznie postawiona... Jeśli te 2 punkty na bramie to klamki to skala też leży :>

Napisano
Długo przy tym siedziałeś, ale szkoda, że nie wzorowałeś się na zdjęciach istniejących obiektów. Wiele częsci twgo budynku wydaje się być dziwna np. płaski tył kościoła i ta brama z tyłu nie symetrycznie postawiona... Jeśli te 2 punkty na bramie to klamki to skala też leży :>

 

na te pierwsze rendry prosze juz nie patrzec, bo interestuje juz mnie widok tylko z kamery pokazujący katedre z góry (czyli podejścia 2 i 3)

 

ok. render juz leci... poźniej zajmę się upraszczaniem (collapse)całości, bo czas renderingu mnie wykończy

Napisano

lkke.jpg

 

Synuś oto render specjalnie dla Ciebie ;) [w połowie renderingu zauważyłem że nie wstawiłem do sceny nawet plane żeby popatrzeć na ułożenie cieni ani strażników żeby był punkt odniesienia... jak chcecie mogę zrobić jeszcze jeden render...]

czy swiatła które są w tej scenie są dobre (skylight i target spot) czy moze powinienem cos zmienic dla uzyskania lepszych cieni itd?

 

PS:wpadlem dzisiaj na pomysł co do textury dachu... spróbuję uzyskać materiał podobny do tego, który pokrywa zamek w Malborku. Dobry pomysł? zobaczymy jak to wyjdzie

Napisano

dałeś target spot prosto od przodu. lepiej go daj od boku, wtedy jedna strona budynku będzie lekko ocieniona, myślę że byłby lepszy efekt.

albo daj zamiast target spotu target direct. bardziej podobne do słońca.

i dałabym odrobinę miękksze cienie.

osobiście jestem zwolennikiem kolorowego oświetlenia (dałabym lekko żółtawe światło i niebieskawe cienie, nie za mocno oczywiście), ale tak jak teraz też już jest w miarę dobrze. na pewno lepiej niż na ostatnim.

 

a cegły w ostatnim moim zdaniem są za duże, nie za małe.

należy się kierować wielkością bramy lub okien, a standardowa cegła ma 6x12x25 cm.

Napisano

Można by spróbować VraySun do oświetlenia

Cegły przy tej rozdzielczości renderu powinny być trudno rozróżnialne, tak mi się wydaje. Oprócz samej tekstury można by dać jakiegoś bumpa z cegłą, lub displacea

Możesz zrobić jeszcze jakieś małe drzwi z boku, na zachrystię

Napisano

robisz rendery z lotu ptaka, to może być fajne ale fajnie też jest zrobić render z perspektywy człowieka i pokazać strzelistą wysoką katedrę, jak dla mnie proporcje wierz są dosyć dziwne za szybko się zwiężają za dużo podziałów, podstawową cechą gotyku jest jego smukłość wertykalność, okna w transepcie (nawa poprzeczna) mają w miarę dobre proporcje długie przecinają cały mur od góry do dołu, wierze przy fasadzie są jak dla mnie za bardzo stożkowate

 

najlepiej wzoruj się na gotyku francukim bo ten nasz polski był mało gotycki, czasami są znajdą się fajne neogotyckie budowle w Polsce zobacz sobie

 

pozdrawiam

Napisano

dzisiaj chyba nie bedzie renderingow, ale powiem wam co robie :)

zmienilem troche plan dzialania, beda dwa ujecia jedno frontowe, ktore pokaze strzelistosc wiez i ich ogrom oraz jedno z perspektywy, pokazujace calosc budynku. W chwili obecnej pracuje nad swiatlem, ktore ostatecznie postanowilem uzyc za pomoca mental raya

pozdrawiam i wracam do pracy ;]

Napisano

dlaczego od razu "traciłem"? ;P

na darmo nie... przecież czegoś się nauczylem ;]

spróbuje tego nie skiepścić xD

wkrótce update'y(mam nadzieje...)

Napisano

1251ih3.jpg

 

wkoncu upload, ehh ta szkola... to co tu widac to efekt mojej pracy z mental rayem. skupilem sie na poczatku nad sama tekstura okien, a wlasciwie szyb w tych oknach... z prawej strony wyskoczylo mi troche ziarna w renderingu, w jaki sposob z nim walczyc? wczesniej dlugo meczylem sie z bledami mr w postaci czarnych kwadratow losowo rozrzuconych na szybach, ale juz jest ok.

jak myslicie, nadaja sie te okienka czy jeszcze je poprawiac jakos("jakos", bo juz pomyslow mi brakuje jak moznaby je ulepszyc:/) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności