Skocz do zawartości

Postac 3d: Drzewiec ( jest 3:51 w nocy ) koniec strona 3 :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po 1-dniowej przeprawie splodzilem takowe cos, c&c are welcome :)

 

Specyfikacja:

 

inspiracja: Shrek III (fajowy :P)

soft: Blender + Gimp = gora open sorce :D

1356 tri

tex 1024

czas pracy ok 6 godzin - koniec prac 3:51 -.-' nalog ? chyab nie :P

efekt: patrz nizej :P

 

drzewo1mj1.jpg

 

drzewo2uo9.jpg

 

drzewo4fh9.png

 

drzewo3gc8.jpg

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dalbym mu troche dluzsz korpus bo te nogi jakos dziwnie sie niewpasowywuja jak dla mnie...no i moze gore zagescic i bardziej delikatna zrobic? Nos jakis taki...

Napisano

ogółem jakis taki troche pokraczny. powinien być raczej wielki, potężny i silny... a ten jakis taki pokraczny i karłowaty

 

a textura gdyby była nawet 256 to nie widac by było ruznicy. wywal ją i zrób nową, bardziej szczegułową, bo to masz tutaj to po prostu fota jakiejś kory i tyle a nie game artowa textura

Napisano

nad nogami posiedz jeszcze po rzeczywiscie jakos dziwnie wygladają(model)

i posiedz nad teksturą dłuzej a nie walnoł fote kory i zadowolony :D dodaj jakis meszek czy cos, i chyba zle zeskalowana jest bo dośc duze te kawałki są chyba

posiedz nad nim bo moze być duuuuzo fajniejszy ;)

Napisano

thx cholpaki za komenty :)

 

Postaram sie poprawic - ogolnie chlopak robiony dla treningu :) Mysle ze popracuje jeszcze nad tex ooo i mam zamiar nauczyc sie riggowac w Blenderze a moze pozniej pokusze sie o nauzcenie normali :D

 

ooo i z gory prosze o jakies dobre tutki odnosnie kosci i normal mappingu w Blenderze :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Ciekawy pomysł, co do normali w blenderze to znam taki oto sposób:

 

Bierzesz i mapujesz tego drzewca, potem dodajesz Multires i jedziesz go w sculpt mode, jak efekt będzie zadowalający to wchodzisz w zakładkę Bake (tam gdzie się renderuje), wybierasz Normals, dajesz BAKE, i szekasz na efekty;)

Napisano

Mi to ta textura przypomina troszku cement, za szara jest, daj jej kontrastu i odcień brązowy, później tak jak wspominał szanowny Pan Ledyr daj jakiś mech, porosty i będzie git. Urozmaić to co masz teraz jednocześnie dodając jakieś szczegóły.

Pozdrawiam :)

 

EDIT - Godzina (3:51) nie usprawiedliwia, ma być ładnie i koniec :P

Napisano

posluchalem rad starszych stazem i dodalem troszku kory i zmienilem kolor na bardziej drzewiasty :P ooo i powiem Wam chlopaki ze riggowanie w maxie bylo troszku latwiejsze :P ale to samo na poczatku myslalem o calym Blenderze i corz bardziej jestem do niego przekonany - przede wszystkimprzekonuje mnie cena :D:D

 

drzewo7os7.jpg

Napisano
przede wszystkimprzekonuje mnie cena :D:D

 

A raczej jej brak:P

 

Z tymi kolorami wygląda sporo lepiej.

 

PS. powodzenia z normalami;)

Napisano

Shalivan wedle zyczenia tylko ze to moj pierwszy w zyciu normal wiec nie bijcie za to ze go wlasciewie nie widac :P - ale z moich przemyslen wynika iz stalo sie to przez to ze tlumi go drobna faktura textury... ?

 

drzewo8wd9.jpg

 

normal :)

normalyk7.jpg

 

i model hi-poly po pierwszym w zyciu powazniejszym sculpie (ponad 181k poly)

sculpdi7.jpg

 

i dal porownania model z samym normalem bez tex:

drzewo9kk4.jpg

Napisano

dobra jeszcze duzo nie wiem :P zmienilem opcje normal mapy i w koncu zostalo ona wyekspozycjonowana - moim skormnym zdaniem wyglada o niebo lepiej niz poprzedni render :P

 

drzewo10gp5.jpg

 

tak patrze i mysle ze jak dam tex 512 to jakosc sie znaczaco nie zmiejszy, prawda ?

Napisano

Normalmapę masz wyliczoną w object, albo world space. Powinna być w tangent space. Taka jaką pokazałeś nie bardzo się nadaje do gier, a do postaci to już w ogóle.

Napisano

Masz spoere straty w polycouncie na nosie, oczach i twarzy, można było bardziej w tym miejscu zoptymalizować i dać na inne elementy.

 

Normal, sorki, ale wyglucony. Faktura drzewa to kora jak wiadomo powszechnie, więc zmniejsz rozmiar pędzla i dluuuuugie i cienkie falowane pociągnięcia:) bo to jest dla mnie drzewo oblane kisielem:p

Nie bierz sobie do serca:p

 

Niech ten drzewiec wykazuje pewne cechy charakteru, niech będzie dobry, albo zły (już prędzej), albo niech ma śmieszny wyraz twarzy. Musi wywoływać jakieś uczucie:p

Textura rozmyta i mało kontrastowa. Mech mógłby być bardziej przekonujący.

 

Na uv-ce masz tyle trójkątnych elementów, że można było ją lepiej upchać a jeszcze Ci miejsca tam zostało widze:p

 

Pozdro, pracuj pracuj, dobrze idzie!

 

EDIT----

a blender generuje normale tangent wogóle? czy tylko object? da się je jakoś skonwertować?

Napisano

dzieki chlopaki :) powalcze powalcze jeszcze :D extra pomysl z ta kora na normalu w ogoleo tym nie pomyslalem :P Hmmm i tu pytanie do Blenedrowcow odnosnie tych normali co Panowie wyzej mowili - o co chodzi i jak to zrobic :p

 

EDIT: drzewce sa chyba nijako nastawione do swiata - przypatrzymy sie tym z LoDR ruszyly dupska dopiero gdy dzialo sie im niedobrze :P

Napisano

a blender generuje normale tangent wogóle? czy tylko object? da się je jakoś skonwertować?

 

mapa normalnych w object/world space jest bezużyteczna w oderwaniu od geometrii (która swoją drogą musi być statyczna), więc bardzo wątpie żeby jakiś program 3d generował normale tylko w takim formacie. plusem normalnych w object/world space jest to że są ciut wydajniejsze, jeżeli oświetlenie liczymy w object/world space.

Napisano

hmm dziekuje za rady - o normalach mam nadzieje doczytam - projekt uwazam za zamkniety - miala byc jeszcze nauka riggingu ale naucze sie go na prosztszych modelach ;) bo teraz zamierzam pobawic sie w modele 3d na komorki... :D wiem ze tu jeszcze wiele mozna poprawic ale i tak duzo sie nauczylem :)

 

drzewiecea5.jpg

 

drzewiecuc5.gif

Napisano

Hehe, aż sie prosi aby zrobić z nim jakaś prosta animacja w mrocznym lesie, a na podkład dać jakiś kawałek powiedzmy Cradle of Filth:D:D:D:D:D

Napisano

hehe dziekuje chlopaki za mile slowo :)

Lewus ale ile sie trza nameczyc z tym gifem :p

ETA "Cradle of Filth" was ist das ?

 

Jezeli ktos chce to moge wrzucic na serwer model i tex to ktos zroobi moze animacje w ciemnym mrocznym lesie :P

Napisano

Fajny - twarz ma charakter starego dziadka, a właśnie to kojarzy się z drzewcami. Brakuje mi tylko kilku gałązek więcej przy koronie, ale rozumiem, że tak chciałeś, więc ok jest :) Fajnie, że pokazałeś model z każdej strony. Jeszcze lepiej by było gdybyś obracał model, a światło byłoby statyczne tzn. oglądana część byłaby oświetlona :)

 

Ogółem fajny model :)

 

pozdrawiam

 

 

Edit:

No właśnie! Jak można CoF'a nie znać? :)

Napisano

Tak przy okazji, to że napisałeś, że update jest na stronie 3 jest nie zawsze zgodne z prawdą, ja mam forum tak ustawione, że cały Twój wątek ma tylko jedną stronę :)

Napisano

Robisz to czego nie lubie czyli ze normal nie ma nic wspólnego z diffusem, powinien "uzupełniać" model i teksture, a u ciebie model swoje tex swoje i normal swoje.

 

Działaj dalej

Napisano

przy obrocie lepiej modelem kręcić, a światło i kamera w miejscu, wtedy widać szczegóły. A tak to z tyłu nie widać było co jest. Normali wogule nie widać. Dynamic Lightning.

Napisano
Już wypala tangenty, ale w momencie gdy dodali sculptera to normale w blenderze były tylko typu object...

A jak się wypala tangenty, bo dotychczas tylko za pomocą zewnętrznego softu wypalałem w TS?

Wiem, że można używać normali w TS, ale nie znalazłem nic o wypalaniu.

Napisano
A jak się wypala tangenty, bo dotychczas tylko za pomocą zewnętrznego softu wypalałem w TS?

Wiem, że można używać normali w TS, ale nie znalazłem nic o wypalaniu.

 

Stary, pojecia nie mam:F

Widziałem tylko screeny na blender.org z normalkami w tangent więc uznałem, że wypala:D:D:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności