Napisano 8 Lipiec 200717 l Tak sie zastanawiam... Czemu My używamy programów w których trzeba się męczyć w krojeniu czegoś i klejeniu, a potem poprawianiu, skoro można jednym ruchem zbruchowego pędzla kliknąć i już mamy taki sam efekt? Czy znrush ma jakieś minusy, że ludzie częściej sięgają do Max'a, Maya'y i innych?
Napisano 8 Lipiec 200717 l A spróbuj wymodelowaćw zbrushu samochód, albo domek, albo jakąkolwiek inną nieorganikę to się dowiesz
Napisano 8 Lipiec 200717 l Powodów jest tyle, że lepiej nie zaczynajmy ich wymieniać, bo zapchamy serwer;> Choćby niemożność wymodelowania form technicznych, brak pelnej kontroli nad wierzchołkami, itd. Zbrush nadaje się tylko do form organicznych highpoly.
Napisano 8 Lipiec 200717 l Dodajmy że dla niektorych interface zbrusha przypomina sen paranoika na prochach (to chyba cytat :) ). I nie pozostaje nic innego jak zgodzic się z: Powodów jest tyle, że lepiej nie zaczynajmy ich wymieniać, bo zapchamy serwer;>
Napisano 9 Lipiec 200717 l Zbrush Ma jeden zasadniczy minus. Nie mozna w nim animowac. Moim zdaniem do modelowania postaci jest perfekt. Czy znrush ma jakieś minusy, że ludzie częściej sięgają do Max'a, Maya'y i innych?
Napisano 9 Lipiec 200717 l Zalezy co chcesz modelowac. Na upartego w Zbrushu mozna robic LP ale moim zdaniem to meczarnia jest.
Napisano 10 Lipiec 200717 l o lol przeciez mozesz uzywac zb do wszystkiego tylko zalezy jaki efekt bedziesz chcial osiagnac bo chcialbym zobaczyc vizke w zb :D ZB jest fajny ale do sculpu itp :)
Napisano 10 Lipiec 200717 l O ile Maya, 3dsmax, XSI to kombajny do bardzo szerokich zastosowań, ZBrush jest wyspecjalizowanym programem służącym tylko do modelowania (może jeszcze teksturowania) i to właściwie tylko jedną techniką - sclupting. W Maya i w innych softach także są narzędzia do scluptowania, jednak nie stoją one na takim poziomie co w ZBrushu. Jeżeli tylko scluptujesz - kupujesz ZBrusha, jeśli robisz wszystkiego po trochę - kupujesz Maya/max/XSI/etc. Ewetulanie do kompletu ZBrush, jako uzupełnienie służace do konkretnej techniki modelarskiej. Podobnie jest z całą gamą innych softów - MotionBuilder służący do animacji postaci (w każdym więszym programie możesz to zrobić), Rhinoceros czy StudioTools do modelowania za pomocą krzywych NURBS (Maya/max/XSI także mają taką możliwość) czy np. mental ray (choć ten jest obecnie fabrycznie zaimplemetowany w ważniejsze softy) do renderowania (scanline'm w maxie też można renderować).