Jump to content

Czemu inne trudne porogramy a nie Zbrush


Recommended Posts

Posted

Tak sie zastanawiam... Czemu My używamy programów w których trzeba się męczyć w krojeniu czegoś i klejeniu, a potem poprawianiu, skoro można jednym ruchem zbruchowego pędzla kliknąć i już mamy taki sam efekt?

 

Czy znrush ma jakieś minusy, że ludzie częściej sięgają do Max'a, Maya'y i innych?

  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Powodów jest tyle, że lepiej nie zaczynajmy ich wymieniać, bo zapchamy serwer;>

Choćby niemożność wymodelowania form technicznych, brak pelnej kontroli nad wierzchołkami, itd. Zbrush nadaje się tylko do form organicznych highpoly.

Posted

Dodajmy że dla niektorych interface zbrusha przypomina sen paranoika na prochach (to chyba cytat :) ).

I nie pozostaje nic innego jak zgodzic się z:

Powodów jest tyle, że lepiej nie zaczynajmy ich wymieniać, bo zapchamy serwer;>
Posted

Zbrush Ma jeden zasadniczy minus. Nie mozna w nim animowac.

Moim zdaniem do modelowania postaci jest perfekt.

 

Czy znrush ma jakieś minusy, że ludzie częściej sięgają do Max'a, Maya'y i innych?

Posted

o lol przeciez mozesz uzywac zb do wszystkiego tylko zalezy jaki efekt bedziesz chcial osiagnac bo chcialbym zobaczyc vizke w zb :D

ZB jest fajny ale do sculpu itp :)

Posted

O ile Maya, 3dsmax, XSI to kombajny do bardzo szerokich zastosowań, ZBrush jest wyspecjalizowanym programem służącym tylko do modelowania (może jeszcze teksturowania) i to właściwie tylko jedną techniką - sclupting.

W Maya i w innych softach także są narzędzia do scluptowania, jednak nie stoją one na takim poziomie co w ZBrushu.

 

Jeżeli tylko scluptujesz - kupujesz ZBrusha, jeśli robisz wszystkiego po trochę - kupujesz Maya/max/XSI/etc. Ewetulanie do kompletu ZBrush, jako uzupełnienie służace do konkretnej techniki modelarskiej.

 

Podobnie jest z całą gamą innych softów - MotionBuilder służący do animacji postaci (w każdym więszym programie możesz to zrobić), Rhinoceros czy StudioTools do modelowania za pomocą krzywych NURBS (Maya/max/XSI także mają taką możliwość) czy np. mental ray (choć ten jest obecnie fabrycznie zaimplemetowany w ważniejsze softy) do renderowania (scanline'm w maxie też można renderować).




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy