_Arti_ Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 Tak sie zastanawiam... Czemu My używamy programów w których trzeba się męczyć w krojeniu czegoś i klejeniu, a potem poprawianiu, skoro można jednym ruchem zbruchowego pędzla kliknąć i już mamy taki sam efekt? Czy znrush ma jakieś minusy, że ludzie częściej sięgają do Max'a, Maya'y i innych?
SoAd Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 A spróbuj wymodelowaćw zbrushu samochód, albo domek, albo jakąkolwiek inną nieorganikę to się dowiesz
kozioo Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 Powodów jest tyle, że lepiej nie zaczynajmy ich wymieniać, bo zapchamy serwer;> Choćby niemożność wymodelowania form technicznych, brak pelnej kontroli nad wierzchołkami, itd. Zbrush nadaje się tylko do form organicznych highpoly.
mirach Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 Dodajmy że dla niektorych interface zbrusha przypomina sen paranoika na prochach (to chyba cytat :) ). I nie pozostaje nic innego jak zgodzic się z: Powodów jest tyle, że lepiej nie zaczynajmy ich wymieniać, bo zapchamy serwer;>
Master Kiełbaster Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 Czemu trudny zbrush a nie inne łatwe programy?
CgBartosz Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Zbrush Ma jeden zasadniczy minus. Nie mozna w nim animowac. Moim zdaniem do modelowania postaci jest perfekt. Czy znrush ma jakieś minusy, że ludzie częściej sięgają do Max'a, Maya'y i innych?
Temporal Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Zalezy co chcesz modelowac. Na upartego w Zbrushu mozna robic LP ale moim zdaniem to meczarnia jest.
hcpiter Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 o lol przeciez mozesz uzywac zb do wszystkiego tylko zalezy jaki efekt bedziesz chcial osiagnac bo chcialbym zobaczyc vizke w zb :D ZB jest fajny ale do sculpu itp :)
piotrek Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 O ile Maya, 3dsmax, XSI to kombajny do bardzo szerokich zastosowań, ZBrush jest wyspecjalizowanym programem służącym tylko do modelowania (może jeszcze teksturowania) i to właściwie tylko jedną techniką - sclupting. W Maya i w innych softach także są narzędzia do scluptowania, jednak nie stoją one na takim poziomie co w ZBrushu. Jeżeli tylko scluptujesz - kupujesz ZBrusha, jeśli robisz wszystkiego po trochę - kupujesz Maya/max/XSI/etc. Ewetulanie do kompletu ZBrush, jako uzupełnienie służace do konkretnej techniki modelarskiej. Podobnie jest z całą gamą innych softów - MotionBuilder służący do animacji postaci (w każdym więszym programie możesz to zrobić), Rhinoceros czy StudioTools do modelowania za pomocą krzywych NURBS (Maya/max/XSI także mają taką możliwość) czy np. mental ray (choć ten jest obecnie fabrycznie zaimplemetowany w ważniejsze softy) do renderowania (scanline'm w maxie też można renderować).
Recommended Posts