Skocz do zawartości

Scena 3D: Stylowa jadalnia


Godzil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie.

 

Od paru dni robiłem sobie taki oto pokoik

 

render05kj5.jpg

 

I powiem wam ze renderował mi sie 15 godzin i jest mi smutno że wyszedł jak wyszedł. liczę więc na waszą pomoc w ustawieniach IR mapa np. bo widzę niechciane, brzydkie cienie i plamy na ścianach. Nie wiem czego są wynikiem, mam nadzieje że nie IR mapa bo jak sobie pomyśle ze mam to liczyć od nowa... :(

 

Moje obecne ustawienia IR to:

 

Min rate -3

max rate 0

 

subv 35

 

clr tresh 0,3

nm tresh 0,1

dist tresh 0,1

 

Użyłem antiallising Catmul-Rom

 

Licze na wiele komentarzy z krytyką i pomocą... Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Godzil, zaloze sie, ze liczyles na Ir mapie + QMC sampler...

 

to przez QMC prawdopodobnie cos takiego wyskakuje... jak liczylem z light cache plus QMC, to jeszcze wieksze 'syfy' wyskakiwaly... zmien QMC na light cache i moze bedzie ok. a jesli to nie to, to ja nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość George82

Material zaslon/rolet cos nie teges ;p

 

15h? Zdecydowanie za dlugo... Ja preferuje QMC w primary. Jest wolniejsze (o wiele wolniejsze) jezeli chce sie miec render "zyleta". Ale mi jeszcze nigdy odrobina ziarna nie przeszkadzala. Atutem jest dokladnosc i minimalna/zerowa ilosc baboli. Na Twoim miejscu pokombinowalbym z qmc - na poczatek minimalne ustawienia, z czasem optymalne. A moze masz cos z materialami, ze tak Ci sie to wlecze? Jakies zbedne blurry refrakcje/glossy, disp na dywanie itp. Jakis ukryty dof z samplingiem na 2843...;)

 

Powodzenia i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzil --> Pobaw się ustawieniami w rQMC Sampler (QMC Sampler w starszej wersji VRay'a). Z plamami na ścianach powinieneś poradzić sobie obniżając wartość parametru adaptive amount bodajże. Domyślnie jest na 0.85 Zjedź do ok 0.65.

 

A już w ogóle najlepiej zrobisz jak odbierzesz PW:D Podesłałem Ci coś, co może Ci trochę pomoże;)

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość George82

A już w ogóle najlepiej zrobisz jak odbierzesz PW:D Podesłałem Ci coś, co może Ci trochę pomoże;)

 

Touch: Nie badz taki tajemniczy... Ja tez chce ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto się też zastanowić, czy scena nie jest po prostu niedoświetlona. Jak na taką powierzchnię przeszklenia jest dość ciemno w środku. No nie wiem. Wyrzuciłbym na Twoim miejscu na razie IES'y, żeby nie wydłużać renderingu i zrobiłbym trochę testów.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak...

Po pierwsze, ja bym na Twoim miejscu z zewnątrz ustawiła światło Direct light a nie Vray. Z area shadows ofkoz. Po drugie, nie pojmuje troche ustawień multiplier na 100 !!!!!!????? Ja zazwyczaj używam około 5-6 - scena jest jasna. Coś musiałeś spierdzielić w ustawieniach rendera, nie wczytywałam się, więc nie wiem dokładnie co. Albo samego światła. Po kolejne - nie rozumiem skąd wzięło się 15 godzin renderu!! Na jakim sprzęcie to renderowałeś? p100 ?? :D:D Chyba, że rozdzielczość była około 30000x10000 :). Jeśli chcesz, mogę zaproponować Ci pomoc - musiałbyś mi podesłać ten plik i zajrzałabym co tam nie gra, ale na pierwszy rzut oka nie gra baaardzooo duuużooo. Anyway, scena uważam, że jest oświetlona odpowienio na chłopski rozum. Ale nie na rozum Vraya :). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już użyjesz direct light'a, jak Ci purple podpowiada zaznacz w opcjach IRR Mapy 'show direct light';) Co do tego multipliera, też mnie to dziwi. Jakie masz jednostki w max'ie? No i nic do tej pory nie mówiłeś o environment'cie. Bo i to dużo daje do oświetlenia. Podaj wszystkie ustawienia VRay'a, nie tylko GI, IRR i LC. Co do wyłączenia IES'ów. Nieważne, że słabo świecą. To skomplikowane światła i uwierz, potrafią bardzo wydłużyć czas renderingu. Do testów, dopóki nie poradzisz sobie z tymi bugami na ścianach i suficie, możesz je spokojnie wyłączyć.

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pomocą kolegi z forum poprawiłem nieco rendering i jego prędkość zdecydowanie. Użyłem Vraysun ale z nim czy bez niego pojawił się kolejny bląd... Sojrzcie na mały świecący trójkącik kolo miejsca gdzie wczesniej były IESy - wiecie jak się go pozbyć? :|

 

render07at2.jpg

 

 

Próbowałem zmieniać model - to nie to. materiał też nie, słonce też nie więc już nie wiem. Proszę ponownie o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość George82

Co do tego przepalenia, to nie wiem, co to moze byc.... Ale chcialbym sie dowiedziec, co zrobiles ze zszedles do niecalych 2h z 15-tu...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzil, jestes z oswiecimia? ja tez :)

robisz wizki dla architektow - czy zaczynasz zabawe z 3d dopiero? niezla jadalnia... ale ten obraz moze zmien na jakis inny :P hihi... a co do trojkata, to pojecia nie mam, co sie schrzanilo... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

George - zmieniłem swiatło na VRaySun, sample w light cache do 300 i IR map na low... (mialem na high wczesniej)

 

jasiek - dopiero zaczynam, raz robilem wizke dla architekta...

 

OGÓŁ - POMÓŻCIE MI Z TYM PRZEPALENIEM PROSZĘ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech... zrób te ściany z normalną grubością. Zrób na przykład obrys linią tej ściany z oknami, extruduj, daj do editable poly i zrób nacięcia cut'em na końcach, tak, żebyś mógł wyprowadzić z powstałych polygonów ściany boczne. Osobno dodasz sufit, osobno podłogę, choć równie dobrze możesz pociąć tak podłogę i z niej wyprowadzić te ściany extrudując odpowiednio przycięte polygony. Albo sprawdz przynajmniej czy w tym miejscu gdzie masz ten prześwietlony trójkąt nie masz niezweldowanych vertexów i secundo, jeśli to gdzie jest halogen to dziura i widać przez nią environement, zasłoń ją;)

 

Pozdrawiam;)

 

Edit: Co jeszcze mi się nie podoba to że szafka(?) po lewej zlewa się z podłogą. Sama podłoga też do wymiany;) Poszukaj w dziale z texturami chyba, Lis zamieszczał darmowe textury podłogi, coś pięknego, może Ci się spodoba;)

Hehe.... stół też jak z prl'u teraz wygląda;) Za bardzo odbija, wygląda jak stare, lakierowane meble.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stołu chciałem taki własnie :D ale pomyślę. Podłoga - czemu do wymiany? :( i szafka - racja :) Co do metody ze zmiany architektury ścian to próbowałem - robiłem sobie testy gdzie chowałem sobie obecne ściany i dawałem sobie robione z boxów i to samo :( A sam widziałeś że wcześniej nie było tych "baboli" (:] ) mimo że ściany były cały czas ze splinow i wogole... Ale ok spróbuje jeszcze raz...

 

Dziekuje Touch za wylewną pomoc! :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co zaproponowaliście nie przyniosło skutku. Sprawdziłem dosłownie wszystko :| Nawet rendering na wyższych ustawieniach. NIE POMAGA!!

 

Ponownie prosze o pomoc w mojej sprawie bo naprawde musze skończyć ten projekt. może ktoś mógłby ode mnie pozyczć plik do tej sceny i spróbowac go naprawić? :( Bardzo prosze o pomoc!! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to moze sprobuj przesunac kamere w bok troche... ja tak mialem kiedys w scenie - tez cos wyskoczylo - przesunalem kamere w bok minimalnie i bylo wszystko ok. a sprawdz jeszcze, czy nie ma tam jakiegos innego obiektu na tym... tez sie tak dzieje, kiedy cos sie pokrywa z czyms innym w tym samym miejscu... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie raz spotkałem się z podobnym do twojego " trójkącika " problemem. Znajomy z informatyki tłumaczył mi iz są to błędy algorytmu podczas liczenia rendera, czy coś takiego ... nie zrozumiałem go do końca hehe. Moze podeślij mi ten plik i spróbujemy to naprawić. POZDRO !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! Naprawiłem błąd, zależało to od shadow bias w VRaySun... ALE...

 

Zawsze coś więc porobiły się kolejne problemy które nie wiem jak obejść. Te plamy i przepalenia które tu widać. podwyższanie SUBV. nie działa, podobnie jest jeśli to robie w słońcu. Ilośc sampli w Light Cache tez nie działa :| (mam ustawione 300) Kolega Chais się nie odezwał po wysłaniu mu tego pliku... więc dalej proszę o pomoc :(

 

render08nv9.jpg

 

P.S. Używalem vray frame buffer bo tyl był bardzo ciemny a przód tak jasny jak widac tutaj. Nie renderowałem całego bo już czasu nie miałem a nie było sensu końcówki renderować. BŁAGAM o pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwszy raz spotykam się z takim problemem. A próbowałeś usunąć tego plane'a z widokiem, który jest za oknem? On też daje jakieś światło? (ale pewnie nie, więc lipa, tak po macoszemu, nie mając sceny i nie mogąc przetestować to nie pomogę). Spróbuj zmienić jeszcze podłogę na jaśniejszą, zobacz co się będzie działo.

 

Edit: I jeszcze taka propozycja, wyrenderuj to wszystko z jednym materiałem, standardowym VRayMtl, jakiś jasny szary, byle nie biały na 255,255,255.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to moge Ci wysłać tą scene, bedziesz już 4tą osobą :D Próbowałem zmieniac materiały - nie pomaga :| A tlo oczywiście nie daje światła (ale spójrz jak mimo to słonce je oswietla!! :| )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam teraz max'a nawet, na 256 RAM'u nic bym nie zrobił;D Co bym zrobił to wyrzucił tego plane'a z widokiem, wrzucił do sceny zwykłego direct lighta, w oknie, bardzo blisko VRay lighta i zobaczył jak bedzie. Nie wiem, to co najmniej dziwne, że takie cyrki masz.

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za plik, wyslalem Ci moja wersje

 

wrocilem z pracy to przysiadlem chwile i zrobilem co widac ponizej.

moim zdaniem miales te wszystkie problemy poniewaz bylo w scenie duzo obiektow z dziurami (szczegolnie okno i jego okolice) do tego lepiej wykonywac pomieszczenia z jednej bryly niz z 10 box'ow.

 

pisz jak bedziesz chcial o cos zapytac.

 

renderowalem z zapisana wczesniej IR LC mapa.

 

dywan jest czerwono-bialy bo IR i LC mialy czerwony a pozniej zmienilem na bialy.

 

poprawilem geometrie (latanie dziur i dosuwanie obiektow)

pobawilem sie materialami

zmiana w oswietleniu (box w oknie dla reflexow, envrionment, wylaczenie sky)

minimalne zmiany w ust. renderu (QMC).

 

render1lk5.jpg

 

 

odrobina PS (nie staralem sie ;) )

render1awp9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak swoje renderuje z jednym matowym szarym materiałem to mi nierobi cyrków, wiec myślałem że to wina materiałów i jes sprawdzałem. z tego co pisze t0m3k wynika ze geometria też ma swoją role. Pewnie mam skwaszone obiekty i zawsze nawstawiam boxów niepotrzebnie zamiast modelowac, wiec pewnie to z tego mi sie smieci pojawiają, choć dokładna przyczyna pozostaje nieznana...

kończę tego offtopa....

 

dzałaj dalej Godzil

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam oto kolejny up

 

render08kj3.jpg

 

Jestem już blisko tego co chce uzyskać, prosze jeszcze tylko o pomoc z materiałem żaluzji, zależy mi aby sie świecił od słońca i to by było chyba na tyle. więcej już tu nie umiem zrobić. Ewentualnie dodam jeszcze pare przedmiotów czy roślinek tu i tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności