Napisano 18 Lipiec 200717 l Taką wizke sobie długie od jakiś 2 dni... udało mi się clothem zasymulować zasłony. jednak tak jak już miałem w miare wszystko ok, światło i wogóle to teraz wyszła kaszana...;/ jedyny dobry sposób jaki znalazłem na forum na materiał zasłon to vray2sidedmtl... jednak wtedy czas renderu podskakuje niemiłosiernie, tak że sam LC chce mi się liczyć 30 h;/ nie wiem, może coś źle robię, jednak jeśli wyłącze w fałrejowych opcjach obiektu casting i receiving GI to wtedy render idzie normalnie. jednak robi siętakie coś: oświetlenie jakby zasłon nie było, na oknie widaćx jakby była noc a oświetlenie jak za dnia ... jak zrobić dobry efekt zasłon aby czas renderu nie podskoczył strasznie? acha, i jeszcze jedna sprawa. kiedy wstawiłem zasłony "świeci" mi się sufit... no nie wiem już :)
Napisano 18 Lipiec 200717 l Hmm daj na zasłony modyfikator shell to ładnie ci pokryje obie strony i daj wtedy normalny materiał vrmtl i będzie gitara :D Jak na moje oko to bym skrócił zasłonę i dał mniej jaskrawy czerwony na ścianach. Pozdrawiam Jak pomogło to nie zapomnij podziękować
Napisano 18 Lipiec 200717 l Światło do bani- popracuj nad tym. Wywal to drzewko bo nie wygląda ładnie. Efekt przepalonego sufitu to pewnie kwestia materiału zasłon. Poproś pionix'a może da Ci sety tych zasłon z renderów testowych( Sam bym chętnie je poznał:) Model kanapy też coś nie teges. Za to głośniki mi sie podobają. Pozdrawiam.
Napisano 18 Lipiec 200717 l Ta białe skóra mi się nie podoba ale reszta jest ok;] Ja robiłem zasłony normalny VrayMtl, Refract na ciemny szary, do tego Translucency włączone i jakiś bump materiału;]
Napisano 20 Lipiec 200717 l Autor Walczę dalej: tylko mi nie mówcie o ziarnie na podłodze i zasłonie, już wyłączyłem nieszczęsne interpolation;)
Napisano 22 Sierpień 200717 l Autor dobra. skończyłem prace, wróciłem z wakacji czyli pierwszy raz od 1,5 miesiąca miałem czas cokolwiek zrobić. dzisiaj znów ruszyłem ten pokój. wydaje mi się że jest do przodu. prosiłbym o krytyke głównie oświetlenia. ;) dlaczego ten sufit nad oknem nadal się świeci na kantach? ;/ już nie mam pomysłu.
Napisano 23 Sierpień 200717 l Autor zbliżam się do finishu więc naprawdę proszę o jakieś sygestie a najlepiej ostrą krytykę:
Napisano 23 Sierpień 200717 l zwykła krytyka: plamy GI na suficie - źle ustawiony silnik renderujący panele podłogowe - materiały do wymiany biała skóra - materiał do wymiany tv - modeling i materiały do wymiany stolik - mapowanie i materiały do wymiany zasłona - materiał do wymiany konstruktywna krytyka: skup się na jednej rzeczy a nie na ,milione rzeczy na raz. doprowadź do ładu przede wszystkim podłogę: ma za duży bump czy displace. potem zajmij się materiałem skóry, zbyt duży bump - postaraj się go zmniejszyć i zamaskować diffuse'a fallofem - da to o wiele bardziej miękki efekt niż teraz. poza tym nie wiem po co są takie zagięcia (pofalowania na kanapie). może to galareta i nikt jeszcze nie wpadł na to? stoliczek... albo coś co mogłoby być kiedyś stoliczkiem rozłóż Unvrapem i ręcznie nałóż teksturę, brakuje tam także chamferów ale imo wymień go na coś mniej cięzkiego i mniej "klockowatego". tv: http://img.alibaba.com/photo/10985814/Samsung_Ps50p4h_Plasma_TV_Display_Media_Kit.jpg bo to co pokazałeś to raczej boxowy wzór TV z lat 80-tych. zastanów się też nad używanym przez ciebie drewnem. nie wygląda na jakąś dobra teksturę i raczej nie nadaje się na materiał na meble. pamiętaj też, że meble takie jak te sa robione z płyty czyli ścianki łączą się ze sobą co jest widoczne na powierzchni. tylko nie mów mi że robisz meble które się dłubie bo w to nie uwierzę. z podobnego drewna może takie coś? http://www.meblowy.com.pl/images/fullsize/ALFA_pokoj-dzienny-1.jpg nad zasłonami musisz ostro popracować. więcej fałd, więcej zagięć i zrób lepszy materiał. ogólnie masz jeszcze sporo pracy a do finału bardzo daleko. Pozdrawiam
Napisano 24 Sierpień 200717 l Autor Dzięki tweety. kilka poprawem zaaplikowanych, tylko mapowanie mi padło na kanapie, poprawie next time.
Napisano 25 Sierpień 200717 l Autor walczę dalej: dodana walka z LWF...wydaje mi się że coś jest inaczej...comments;)
Napisano 25 Sierpień 200717 l bump na podlodze chyba za mocny... a tak ogolnie to przyjemne pomieszczenie :)
Napisano 26 Sierpień 200717 l kurde fajne kolumienki kto je robi? a tak to fajnie ale chyba tym razem z bumpem przegięłeś w drugą strone no i te kolorki przesycone jak lwf nie wygląda, daj jakis ludzki color mapping
Napisano 26 Sierpień 200717 l na LWF się nie znam, ale masz okno mocno prześwietlone, dywan pod stołem wygląda jak kamienna posadzka czerwony kolor jest zbyt intensywny świeczki wyglądają na lakierowane, nie jak wosk (w ostatniej wersji było lepiej, ale też jeszcze nie to) za to podłoga bardzo się poprawiła od ostatniej wersji.
Napisano 26 Sierpień 200717 l Autor tak więc. LWF to nie był :p tak sie pytałem:D Ag> Kolumny to KEF reference. najwyższa półka w kinie domowym. robiłem w 3d ja;] a naprawdę to: http://www.kef.com/products/reference06/GLOBAL/gallery_203/default.aspx Aniu: dywan to skóra, teraz powinien lepiej wyglądać. czerwony zmieniony;) a co do intensywności to mam taki sam w pokoju w realu na jednej ścianie;] ze świeczkami walczę, może jakaś podpowiedź albo tutorial do translucenty w vraymtl bo na spot3d mało jest napisane. dziekuje;) ogólne zmiany: color mapping, oświetlenie, kolory, materiały, nastawy GI, podziękowania dla Etyra;) skąd te kropki na podłodze? te jakby ze światła?
Napisano 26 Sierpień 200717 l bump mapa nandal nie taka... zauważ, że w prawdizwym parkiecie, przerwy pomiędzy deskami są głębsze niż faktura powierzchni. wniosek? musisz ręcznie narysować bump mapę. ciemniejszymi liniami szpary pomiędzy deskami a jaśnieszym wzory na powierzchni. takie przykłady dobrej podłogi: http://www.listwy.net/panele/egger/feelwood/fw09a.jpg http://www.listwy.net/panele/egger/feelwood/fw13a.jpg http://www.listwy.net/panele/egger/feelwood/fw07a.jpg bierz z tego przykład i zmniejsz fakturę samej powierzchni. szpary pomiędzy klepkami też są za szerokie. wygląda jakbyś modelował podłogę w linie, rzeźbiąc tępym końcem linie pomiędzy klepkami. Pozdrawiam
Napisano 26 Sierpień 200717 l Mam takie dziwne pytanie. Jak robisz taki szum ? Bo podejrzewam że dzięki niemu dość dużo czasu oszczędzasz na renderingu. Co za to odpowiada ?
Napisano 26 Sierpień 200717 l Autor echhh... to ja już nie wiem... to jest tekstura lisa... każdy ją tak chwali... a teraz sie kazuje że jest ble :) slajver. szum? przecież wydaje mi sie że ten ostatni render jest względnie czyściutki. nie po to szedł 3 h zeby był "szum" :) a te kropki to wie ktoś od czego? czy niewiadomo i pozostaje PS?
Napisano 26 Sierpień 200717 l Xizor: to, że to jest tekstura Lisa, nie oznacz, że będzie poprawna. Lis jak każdy człowiek może się mylić albo zupełnie inaczej używaćtą teksturę. a plamy to pewnie od Irr map. nie wiem na pewno bo siedzę w mentalu ale na pewno nie zostawiaj tak tego i nie ładuj tego do PSa z nadzieją, że noise czy inne filtry to zamaskują. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto