Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Taką wizke sobie długie od jakiś 2 dni... udało mi się clothem zasymulować zasłony.

 

jednak tak jak już miałem w miare wszystko ok, światło i wogóle to teraz wyszła kaszana...;/

 

jedyny dobry sposób jaki znalazłem na forum na materiał zasłon to vray2sidedmtl... jednak wtedy czas renderu podskakuje niemiłosiernie, tak że sam LC chce mi się liczyć 30 h;/ nie wiem, może coś źle robię, jednak jeśli wyłącze w fałrejowych opcjach obiektu casting i receiving GI to wtedy render idzie normalnie. jednak robi siętakie coś: oświetlenie jakby zasłon nie było, na oknie widaćx jakby była noc a oświetlenie jak za dnia ...

 

jak zrobić dobry efekt zasłon aby czas renderu nie podskoczył strasznie?

 

acha, i jeszcze jedna sprawa. kiedy wstawiłem zasłony "świeci" mi się sufit... no nie wiem już :)

 

9e3be10187353eda.jpg

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm daj na zasłony modyfikator shell to ładnie ci pokryje obie strony i daj wtedy normalny materiał vrmtl i będzie gitara :D

 

Jak na moje oko to bym skrócił zasłonę i dał mniej jaskrawy czerwony na ścianach. Pozdrawiam

 

Jak pomogło to nie zapomnij podziękować

Napisano

Światło do bani- popracuj nad tym. Wywal to drzewko bo nie wygląda ładnie. Efekt przepalonego sufitu to pewnie kwestia materiału zasłon. Poproś pionix'a może da Ci sety tych zasłon z renderów testowych( Sam bym chętnie je poznał:) Model kanapy też coś nie teges. Za to głośniki mi sie podobają.

Pozdrawiam.

Napisano

Ta białe skóra mi się nie podoba ale reszta jest ok;]

 

Ja robiłem zasłony normalny VrayMtl, Refract na ciemny szary, do tego Translucency włączone i jakiś bump materiału;]

Napisano

dobra. skończyłem prace, wróciłem z wakacji czyli pierwszy raz od 1,5 miesiąca miałem czas cokolwiek zrobić. dzisiaj znów ruszyłem ten pokój. wydaje mi się że jest do przodu. prosiłbym o krytyke głównie oświetlenia. ;)

 

dlaczego ten sufit nad oknem nadal się świeci na kantach? ;/ już nie mam pomysłu.

 

d69e0b048fc1ee13.jpg

1613797473dc32f9.jpg

Napisano

zwykła krytyka:

plamy GI na suficie - źle ustawiony silnik renderujący

panele podłogowe - materiały do wymiany

biała skóra - materiał do wymiany

tv - modeling i materiały do wymiany

stolik - mapowanie i materiały do wymiany

zasłona - materiał do wymiany

 

konstruktywna krytyka: skup się na jednej rzeczy a nie na ,milione rzeczy na raz. doprowadź do ładu przede wszystkim podłogę: ma za duży bump czy displace. potem zajmij się materiałem skóry, zbyt duży bump - postaraj się go zmniejszyć i zamaskować diffuse'a fallofem - da to o wiele bardziej miękki efekt niż teraz. poza tym nie wiem po co są takie zagięcia (pofalowania na kanapie). może to galareta i nikt jeszcze nie wpadł na to?

 

stoliczek... albo coś co mogłoby być kiedyś stoliczkiem rozłóż Unvrapem i ręcznie nałóż teksturę, brakuje tam także chamferów ale imo wymień go na coś mniej cięzkiego i mniej "klockowatego".

 

tv: http://img.alibaba.com/photo/10985814/Samsung_Ps50p4h_Plasma_TV_Display_Media_Kit.jpg

bo to co pokazałeś to raczej boxowy wzór TV z lat 80-tych.

 

zastanów się też nad używanym przez ciebie drewnem. nie wygląda na jakąś dobra teksturę i raczej nie nadaje się na materiał na meble. pamiętaj też, że meble takie jak te sa robione z płyty czyli ścianki łączą się ze sobą co jest widoczne na powierzchni. tylko nie mów mi że robisz meble które się dłubie bo w to nie uwierzę.

 

z podobnego drewna może takie coś?

http://www.meblowy.com.pl/images/fullsize/ALFA_pokoj-dzienny-1.jpg

 

nad zasłonami musisz ostro popracować. więcej fałd, więcej zagięć i zrób lepszy materiał.

 

ogólnie masz jeszcze sporo pracy a do finału bardzo daleko.

 

Pozdrawiam

Napisano

kurde fajne kolumienki kto je robi?

 

a tak to fajnie ale chyba tym razem z bumpem przegięłeś w drugą strone no i te kolorki przesycone jak lwf nie wygląda, daj jakis ludzki color mapping

Napisano

na LWF się nie znam, ale masz okno mocno prześwietlone,

dywan pod stołem wygląda jak kamienna posadzka

czerwony kolor jest zbyt intensywny

świeczki wyglądają na lakierowane, nie jak wosk (w ostatniej wersji było lepiej, ale też jeszcze nie to)

za to podłoga bardzo się poprawiła od ostatniej wersji.

Napisano

tak więc. LWF to nie był :p tak sie pytałem:D

 

Ag> Kolumny to KEF reference. najwyższa półka w kinie domowym. robiłem w 3d ja;] a naprawdę to: http://www.kef.com/products/reference06/GLOBAL/gallery_203/default.aspx

 

 

Aniu: dywan to skóra, teraz powinien lepiej wyglądać. czerwony zmieniony;) a co do intensywności to mam taki sam w pokoju w realu na jednej ścianie;] ze świeczkami walczę, może jakaś podpowiedź albo tutorial do translucenty w vraymtl bo na spot3d mało jest napisane.

 

dziekuje;) ogólne zmiany: color mapping, oświetlenie, kolory, materiały, nastawy GI, podziękowania dla Etyra;)

 

skąd te kropki na podłodze? te jakby ze światła?

 

 

16.jpg

Napisano

bump mapa nandal nie taka... zauważ, że w prawdizwym parkiecie, przerwy pomiędzy deskami są głębsze niż faktura powierzchni. wniosek? musisz ręcznie narysować bump mapę. ciemniejszymi liniami szpary pomiędzy deskami a jaśnieszym wzory na powierzchni.

 

takie przykłady dobrej podłogi:

http://www.listwy.net/panele/egger/feelwood/fw09a.jpg

http://www.listwy.net/panele/egger/feelwood/fw13a.jpg

http://www.listwy.net/panele/egger/feelwood/fw07a.jpg

 

bierz z tego przykład i zmniejsz fakturę samej powierzchni. szpary pomiędzy klepkami też są za szerokie. wygląda jakbyś modelował podłogę w linie, rzeźbiąc tępym końcem linie pomiędzy klepkami.

 

Pozdrawiam

Napisano

Mam takie dziwne pytanie.

 

Jak robisz taki szum ? Bo podejrzewam że dzięki niemu dość dużo czasu oszczędzasz na renderingu. Co za to odpowiada ?

Napisano

echhh... to ja już nie wiem... to jest tekstura lisa... każdy ją tak chwali... a teraz sie kazuje że jest ble :)

 

slajver. szum? przecież wydaje mi sie że ten ostatni render jest względnie czyściutki. nie po to szedł 3 h zeby był "szum" :)

 

a te kropki to wie ktoś od czego? czy niewiadomo i pozostaje PS?

Napisano

Xizor: to, że to jest tekstura Lisa, nie oznacz, że będzie poprawna. Lis jak każdy człowiek może się mylić albo zupełnie inaczej używaćtą teksturę.

 

a plamy to pewnie od Irr map. nie wiem na pewno bo siedzę w mentalu ale na pewno nie zostawiaj tak tego i nie ładuj tego do PSa z nadzieją, że noise czy inne filtry to zamaskują.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności