Skocz do zawartości

Problem z teksturami o dużej rozdzielczości.


swirek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam mały problem z teksturami o dużej rozdzielczości. Używam 3ds max 8 , niestety nie mogę wrzucić w diffuse'a map o rozdzielczości 10000x10000 pixeli, ponieważ odrazu pojawia się komunikat memory error. Czy zwiększenie ramu coś tu pomoże bo przyznam, że jak na razie mam tylko 1gb?? Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Troche mało ramu jak na taką bitmapę... ale mnie kiedyś pomogło coś takiego w podobnym przypadku:

 

Najpierw wczytujesz "pustą" bitmapę do edytora materiałów a potem wyłączasz filtrowanie. Po tym zabiegu spróbuj wczytać bitmapę

 

a22c4972a9e5e651.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, zaraz sprawdzę sposób pionixa :) Narazie idzie u mnie render więc nie mogę :) Nie wspomniałem na początku, że używam Vraya 1.5 rc3, ale spróbuję i użyję standardowego mat. Jak nie da rady to będę musiał pociąć obiekt (duża podłoga) i pociąć mapę na cztery części. Z 2500x2500 już powinno pójść. Ale jak czas renderu znacznie się wydłuży to i tak będę musiał pociąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to miejsce w którym się znajduje bar restauracja itd. i niestety posadzka jest bardzo zróżnicowana i ma dużą ilość wzorów na dużej przestrzeni. Powiem szczerze że nie chciało mi się modelować poszczególnych posadzek i wzorów jako odrębne elementy dlatego tak duża mapa zrobiona w photoshopie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności