Napisano 23 Lipiec 200717 l Cześć mam mały problem z teksturami o dużej rozdzielczości. Używam 3ds max 8 , niestety nie mogę wrzucić w diffuse'a map o rozdzielczości 10000x10000 pixeli, ponieważ odrazu pojawia się komunikat memory error. Czy zwiększenie ramu coś tu pomoże bo przyznam, że jak na razie mam tylko 1gb?? Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Napisano 24 Lipiec 200717 l Przy takiej teksturze to i 4gb może być za mało. Dodatkow jeśli już ją wczytasz musisz się liczyć z tym że sam render wydłuży ci się dość znacznie., nawet 10x
Napisano 24 Lipiec 200717 l Troche mało ramu jak na taką bitmapę... ale mnie kiedyś pomogło coś takiego w podobnym przypadku: Najpierw wczytujesz "pustą" bitmapę do edytora materiałów a potem wyłączasz filtrowanie. Po tym zabiegu spróbuj wczytać bitmapę
Napisano 24 Lipiec 200717 l Autor Dzięki za pomoc, zaraz sprawdzę sposób pionixa :) Narazie idzie u mnie render więc nie mogę :) Nie wspomniałem na początku, że używam Vraya 1.5 rc3, ale spróbuję i użyję standardowego mat. Jak nie da rady to będę musiał pociąć obiekt (duża podłoga) i pociąć mapę na cztery części. Z 2500x2500 już powinno pójść. Ale jak czas renderu znacznie się wydłuży to i tak będę musiał pociąć.
Napisano 24 Lipiec 200717 l Eeee, ale czy każdy fragment tej podłogi jest inny? Jeśli tak, to napisz please jaki to jest typ budynku, bo jestem ciekaw :) S.
Napisano 24 Lipiec 200717 l Autor Jest to miejsce w którym się znajduje bar restauracja itd. i niestety posadzka jest bardzo zróżnicowana i ma dużą ilość wzorów na dużej przestrzeni. Powiem szczerze że nie chciało mi się modelować poszczególnych posadzek i wzorów jako odrębne elementy dlatego tak duża mapa zrobiona w photoshopie :)
Napisano 24 Lipiec 200717 l A, ok. Sugeruję zatem pocięcie obiektu, bo i szybciej będzie Ci się renderowało, i prawdopodobieństwo zwiechy silnika 'w trakcie' dużo mniejsze. 1 giga raczej tego nie łyknie. S.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto