Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć mam mały problem z teksturami o dużej rozdzielczości. Używam 3ds max 8 , niestety nie mogę wrzucić w diffuse'a map o rozdzielczości 10000x10000 pixeli, ponieważ odrazu pojawia się komunikat memory error. Czy zwiększenie ramu coś tu pomoże bo przyznam, że jak na razie mam tylko 1gb?? Z góry dzięki za wszelką pomoc.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przy takiej teksturze to i 4gb może być za mało. Dodatkow jeśli już ją wczytasz musisz się liczyć z tym że sam render wydłuży ci się dość znacznie., nawet 10x

Napisano

Troche mało ramu jak na taką bitmapę... ale mnie kiedyś pomogło coś takiego w podobnym przypadku:

 

Najpierw wczytujesz "pustą" bitmapę do edytora materiałów a potem wyłączasz filtrowanie. Po tym zabiegu spróbuj wczytać bitmapę

 

a22c4972a9e5e651.gif

Napisano
  • Autor

Dzięki za pomoc, zaraz sprawdzę sposób pionixa :) Narazie idzie u mnie render więc nie mogę :) Nie wspomniałem na początku, że używam Vraya 1.5 rc3, ale spróbuję i użyję standardowego mat. Jak nie da rady to będę musiał pociąć obiekt (duża podłoga) i pociąć mapę na cztery części. Z 2500x2500 już powinno pójść. Ale jak czas renderu znacznie się wydłuży to i tak będę musiał pociąć.

Napisano

Eeee, ale czy każdy fragment tej podłogi jest inny? Jeśli tak, to napisz please jaki to jest typ budynku, bo jestem ciekaw :)

 

S.

Napisano
  • Autor

Jest to miejsce w którym się znajduje bar restauracja itd. i niestety posadzka jest bardzo zróżnicowana i ma dużą ilość wzorów na dużej przestrzeni. Powiem szczerze że nie chciało mi się modelować poszczególnych posadzek i wzorów jako odrębne elementy dlatego tak duża mapa zrobiona w photoshopie :)

Napisano

A, ok. Sugeruję zatem pocięcie obiektu, bo i szybciej będzie Ci się renderowało, i prawdopodobieństwo zwiechy silnika 'w trakcie' dużo mniejsze. 1 giga raczej tego nie łyknie.

 

S.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.