swirek Napisano 23 Lipiec 2007 Napisano 23 Lipiec 2007 Cześć mam mały problem z teksturami o dużej rozdzielczości. Używam 3ds max 8 , niestety nie mogę wrzucić w diffuse'a map o rozdzielczości 10000x10000 pixeli, ponieważ odrazu pojawia się komunikat memory error. Czy zwiększenie ramu coś tu pomoże bo przyznam, że jak na razie mam tylko 1gb?? Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Miłosz3ds Napisano 24 Lipiec 2007 Napisano 24 Lipiec 2007 Mysle ze pomoze, ale na pewno potrzebujesz az tak duzej textury?
Lis Napisano 24 Lipiec 2007 Napisano 24 Lipiec 2007 Przy takiej teksturze to i 4gb może być za mało. Dodatkow jeśli już ją wczytasz musisz się liczyć z tym że sam render wydłuży ci się dość znacznie., nawet 10x
pionix Napisano 24 Lipiec 2007 Napisano 24 Lipiec 2007 Troche mało ramu jak na taką bitmapę... ale mnie kiedyś pomogło coś takiego w podobnym przypadku: Najpierw wczytujesz "pustą" bitmapę do edytora materiałów a potem wyłączasz filtrowanie. Po tym zabiegu spróbuj wczytać bitmapę
swirek Napisano 24 Lipiec 2007 Autor Napisano 24 Lipiec 2007 Dzięki za pomoc, zaraz sprawdzę sposób pionixa :) Narazie idzie u mnie render więc nie mogę :) Nie wspomniałem na początku, że używam Vraya 1.5 rc3, ale spróbuję i użyję standardowego mat. Jak nie da rady to będę musiał pociąć obiekt (duża podłoga) i pociąć mapę na cztery części. Z 2500x2500 już powinno pójść. Ale jak czas renderu znacznie się wydłuży to i tak będę musiał pociąć.
Sisio Napisano 24 Lipiec 2007 Napisano 24 Lipiec 2007 Eeee, ale czy każdy fragment tej podłogi jest inny? Jeśli tak, to napisz please jaki to jest typ budynku, bo jestem ciekaw :) S.
swirek Napisano 24 Lipiec 2007 Autor Napisano 24 Lipiec 2007 Jest to miejsce w którym się znajduje bar restauracja itd. i niestety posadzka jest bardzo zróżnicowana i ma dużą ilość wzorów na dużej przestrzeni. Powiem szczerze że nie chciało mi się modelować poszczególnych posadzek i wzorów jako odrębne elementy dlatego tak duża mapa zrobiona w photoshopie :)
Sisio Napisano 24 Lipiec 2007 Napisano 24 Lipiec 2007 A, ok. Sugeruję zatem pocięcie obiektu, bo i szybciej będzie Ci się renderowało, i prawdopodobieństwo zwiechy silnika 'w trakcie' dużo mniejsze. 1 giga raczej tego nie łyknie. S.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się