Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

Po dłuższej przerwie w postowaniu chce zaprezentowac swoje najnowesze dziecko - PSP. W planach mam stowrzenie animacji transformacji tej konsoli PSP w humanoida bojowego. W głowie swita mi coś w stylu reklamówki ale co z tego wyjdzie zobaczymy wkrótce. Dzisiaj zamieszczam gotowy model PSP, który własnie ukończyłem. Nie sutrzegłem sie jednak conajmniej kilku kardynalnych błędów ale na poprawianie nie mam juz czasu gdyż deadline tuż tuż... teraz pora na tworzenie elementów dodatkoych skłądających się na robota. Updateuje posta na dniach. Będe bardzo wdzięczny za każdą Waszą pomoc. Jeśli ktoś ma dostęp do tutoriala traktujacego o rigowaniu i animacji robota bardzo proszę o link. Z jakiej wtyczki skorzystac by w miare łątwo i wygodnie poradzic sobie z animacja?

 

BTW. niedawno zostałem ojcem :)

 

------------------------------------------------------------------------------

link do probnej animacji transformacji -

link do ostatniej wersji animacji -

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do PSP to widziałem ją tylko kilka razy ale wygląda ze to ona :D Co do rigowania to wpierw przemyśl dokładnie JAK bedzie sie konsolka rozkładała w robocika co oszczędzi Ci czasu na wszelkie próby resztę właściwie mozesz zrobić na dobrze umieszczonych Pivot pointach i linku. Tak póki co bo nie napisałeć czy robot ma pózniej skakać jeszcze czy cuś ;)

 

Ps do BTW: no to bratuluję :]

Napisano

JmTm00 - zamierzałem trochę skomplikowac sobie zycie i zrobić bardziej złożoną animację. Robocik ma chodzić, skakać i pluć przez ramię smarem ^^ a tak poważnie nie ułożyłem jeszcze konretnego scenariusza jednak nie chcę ograniczyć animacji jedynie do "rozłożenia się maszyny". Sam model PSP mam już "pocięty" i szkic robota także już powstał dzięki mojemu drogiemu przyjacielowi Marcinowi za co serdecznie Mu dziękuję ;)

 

Dołączam dwie referki.

Napisano

fajnie do tego podszedłeś ;) chodzi mi o szkic i pociętą konsolke;) osobiscie jednak unikalbym tych "mięsistych"elementow, nawiązujących do żył/mięśni/kości. w transformerach jest fajne to , ze sa kanciaste , masywne i mechaniczne. moze bardziej wzorować się na konstrukcjach typu silnik/elementy samolotów itp ? i poskladac z takiego złomu elementy , ktore nie stanowią części obudowy , czyli brakujące elementy ;)

Napisano

Model bardzo ładny, ale chyba zapomniałeś o głośniczkach na spodzie konsoli;) przynajmniej na moim PSP takie są. To takie szczegoły...Pomysł z animacją i konstrukcja robota jest naprawde ciekawa. Walcz dalej bo warto.

Napisano

O głośnikach nie zapomniałem a pominąłęm je gdyż nie są chyba w standardowym wyposażeniu psp. Oj walcze walcze i przyznaję, że łatwo nie jest. A wracając do pomysłu.. podsunął mi go kumpel i teraz z jego pomocą staram się zrealizować dzieło.

 

Trzymcie kciuki :)

Napisano

Zdecydowałem się w korzstać z modyfikatora morpher przy transformacji. Przetestowalem sposob na prostych klockach i efekt wydaje sie byc zadowalajacy. Tu zamieszczam link do probnego renderingu transformacji modelu w robota porownujac ze szkicem bez watpienia polapiecie sie "co w co i jak".

 

Napisano

Czy ktośmiałby pomysł jak zaanimować przepływ "płynu" rdzeniowego w rurce która okręcony jest czesc "kręgosłupa". Zrobilem ja ze spline'a z nalozonym sweepem. całość ma się skłądać jak sprężyna więc na tosie modyfikatorów dorzucilem pod sweepem FFD 2x2x2. Problem tkwi w tym aby przepływ płynu wyglądał naturalnie. Dzięki z góry za pomoc.

Napisano

oooo jasna sprawa ze za chudziutkie, chociaz nie przystawialem do nich kufla to da sie przewidziec ze cos by pękło pod jego ciezarem ;) rączek keszczenie oplotłem przewodami

Napisano
Nie zgadzam się!! A niby czemu dwa różne charaktery, morfing to morfing moim zdaniem odejście od klasycznego modelu tranformera i przejście do bardziej humanoidalnego wyglądu jak nie podobające ci sie żebra jest czymś innym, nowym i świeżym, nie powiela schematów, a stara sie poprzez syntezę stworzyć coś nowego...jestem zainteresowany tym projektem i będę bacznie obserwował postępy w pracy

 

Mamo nie musialas zakladac konta i bronic mnie przed krytyką forumowiczów ;p

 

Dzięki, Angel_JiN

Napisano

To już ostatni podglad animacji rozkładania się robota. Teraz chcę popracować nad ujęciami i pracą kamery oraz oświetleniem. Co o tym sądzicie? Może ktoś ma pomysł na oświetlenie.

 

Napisano

Ależ o to chodziło. Kto powiedział, że ma on nadal wyglądać na PSP. Spójrz na koncepty na których opierałem się przy Tworzeniu modelu. Choćrozumiem, że może Ci sie nie podobać :)

Napisano

No i takie cos mi wyszło. Zamieszczam tu link do wsystkich przerenderowanych scen. Bez montażu. Zabiorę się za poprawienie błędów po skończeniu licencjatu czyli mam nadzieję za miesiąc. Bardzo wdzięczny będę za krytykę i Wasze pomysły co mógłbym tu jeszcze zrobić lub zrobić inaczej. Wiem ze efekt końcowy jest marny ale w końcu na tym polega nauka.

 

Dzięki za komentarze.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności