Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić wam moją dotychczasową prace nad modelem Strike Freedom na bazie Gundama z Anime a bardziej na figurce MG w prog. 3DSmax8. Chyba to 1 Gundam na tym forum, jeśli się mylę to przepraszam osobę która zrobiła 1 :P. Model wymaga jeszcze paru poprawek i dopracowania w paru miejscach. Jest to 1 z projektów które dochodzą do końca jeszcze żadnego nie skończyłem ze względu że dopiero zaczynam poznawać program. Jak widać model jako tako wyszedł ale gorzej z renderm i dobraniem odpowiednich map bo na tym kompletnie się nie znam i przez to nie skończyłem resztę modeli bo nie widziałem sensu kończyć jak nie potrafię wyrenderować, ale tym razem postanowiłem zrobić do końca i mam nadzieje, że dacie jakieś podpowiedzi jak dobrać odpowiednie mapy, oświetlenie i efekty w renderze.

 

Wiem że model ma załamania, nierówności w niektórych miejscach ale na dzień dzisiejszy nie wiem jak zrobić lepiej lub jak to poprawić więc każdą rade przyjmę z chęcią ;).

 

No to przestawię wam model (Default render ze Skylight):

 

Front position 1:

http://img122.imageshack.us/img122/8879/front1ew5.jpg

Front position 2:

http://img178.imageshack.us/img178/1695/front2jk3.jpg

Back wings 1:

http://img122.imageshack.us/img122/2135/back1lg4.jpg

Back wings 2:

http://img178.imageshack.us/img178/1413/back2zo1.jpg

Fly :

http://img178.imageshack.us/img178/7987/flyee1.jpg

Full Burst Mode :

http://img122.imageshack.us/img122/1532/fullburstmodedb1.jpg

 

Color :

http://img122.imageshack.us/img122/6205/colorbi2.jpg

 

Dla porównania tu macie kila fotek:

http://images.google.pl/images?q=Strike+Freedom+Gundam&ndsp=20&svnum=10&um=1&hl=pl&rlz=1T4GZAZ_plPL224PL225&start=0&sa=N

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Model wypasiony, ale kolorystyka (oryginalna) nieciekawa. Te kolory pod jakiś 5 latków robione. ;)

Coś doroślejszego byłoby ciekawsze, stal (stare MiG'i święcące się jak psu wiadomo co) albo czerń (jak Blackbird). :)

+ wyraźne oznaczenia, jak na istniejących samolotach (strzałki, śmieszne wlewy, dużo takich pierdół).

 

Ale rozumiem, że musi być tak jak w oryginale. :)

Napisano

No ja na tym renderze nie widzę żadnych załamań i nie równości, może za mała rozdzielczość. Model mi się podoba całkiem ładnie,się prezentuje. Mógłbyś jeszcze siatkę wrzucić i było by cacy.

Napisano

Model jest super widać że się napracowałeś ale te kolorki to naprawdę nie bardzo. To jest textura czy nadałeś polygonom id i przypisałeś mapy z różnymi kolorami diffuse.

Napisano

Wrzuć w wyższej rozdzielczości ujęcia na miejsca gdzie są wg ciebie błędy, nejlepiej też z siateczką, może coś sie uda pomóc. Model wygląda super, jeśli chcesz pozostawić orginalne kolory to może warto popracować nad materiałami, żeby to nie wyglądało jak plastik tylko metal pomalowany w takie a nie inne kolorki.

Napisano

Co do siatki jak mówiłem model nie jest skończony i jest jak narazie złożony ponieważ robie prawie każdą cześć jako 1-dną cześć symetri co widać na siatkach (jeszcze będe je łączył). A tak przy okazji częsci które wchodzą w siebie połączyć fukcją Atach czy lepiej Booleam, czy może jest jakaś inna ?

 

Siatka

Przód góra:

http://img77.imageshack.us/img77/6976/siatka1cw1.jpg

 

Przód dół:

http://img130.imageshack.us/img130/5993/siatka2gu5.jpg

 

Bok:

http://img130.imageshack.us/img130/1958/siatka3pk4.jpg

 

Tył:

http://img77.imageshack.us/img77/2347/siatka4sm4.jpg

 

Model jest super widać że się napracowałeś ale te kolorki to naprawdę nie bardzo. To jest textura czy nadałeś polygonom id i przypisałeś mapy z różnymi kolorami diffuse.

 

- Nadałem polygonom odpowiednie mapy z różnymi kolorami

 

Wrzuć w wyższej rozdzielczości ujęcia na miejsca gdzie są wg ciebie błędy, nejlepiej też z siateczką, może coś sie uda pomóc. Model wygląda super, jeśli chcesz pozostawić orginalne kolory to może warto popracować nad materiałami, żeby to nie wyglądało jak plastik tylko metal pomalowany w takie a nie inne kolorki.

 

- W najbliższym czasie wrzuce wyższej rozdzielczości, kolory chce zachować (narazie, może kolorystyka zrobie w 2 wersjach). Render z kolorystyką tylko zrobiłem żeby pokazać jego oryginalną kolorystke. Tak jak mówisz jak skończe model chce nałożyć na niego metaliczne pomalowane tekstury ale z waszą pomocą bo za mapowanie anie rendering jeszcze sie nigdy nie brałem.

Napisano
A tak przy okazji częsci które wchodzą w siebie połączyć fukcją Atach czy lepiej Booleam, czy może jest jakaś inna ?

 

wogóle nie łącz.... po co :p

 

a co do kolorów to je zostaw takie jakie są, ale za to popracuj nad mapą zabrudzeń, optarć, itp.

 

model świetny

Napisano

Oto te same renderki w wyższej rozdzielczości [1024x768]:

Front position 1:

http://img148.imageshack.us/img148/5956/front1ra3.jpg

Front position 2:

http://img62.imageshack.us/img62/3596/front2ff8.jpg

Back wings :

http://img148.imageshack.us/img148/2595/backgc8.jpg

Fly :

http://img148.imageshack.us/img148/9853/flysz0.jpg

Full Burst Mode :

http://img386.imageshack.us/img386/6756/fullburstmodetb9.jpg

A teraz co do błędów to przedstawiam 2:

- zaokrąglenia u dołu i góry obudowy silnika wyszły mi kwadratowe

http://img148.imageshack.us/img148/4599/msilnikasu5.jpg

 

- dolna częśc nogi niezabardzo mi wyszła - powykrzywiany boks

http://img181.imageshack.us/img181/8385/mnogiky0.jpg

 

To tyle z moich błedów modelu.

Prubowałem naprawić je opcją Smooth ale jednak nie ten efekt :/. Jakieś pomysły oprócz zrobienia od nowa ;P

 

Teraz zajme się złożeniem modelu w gotowe cześci jak model osiagnie status GOLD ^^ to przedstawie 2/3 renderki przedstawiajace go w akcji i zajme się pruba mapowania i renderowania.

 

Napisano

To nie są błędy w modelu, tylko brak nadanych Smooth Groups, dobrze kombinujesz z modyfikatorem Smooth, ale on czasem działa za dobrze.

Zrób tak, zaznacz te poligony które pokazałeś na obrazku, i gdzieś tam na dole w Editable Poly masz wlasnie smooth grupy. Nadaj tym poligonom tą samą grupe, ale inną niż mają okoliczne poligony.

Oj, mam nadzieje ze cos rozumiesz z mojego porannego tlumaczenia.

A, i wygląda ze na tym silniku symetria ci sie odrobinke przesunela i masz podwojne vertexy, stąd ta ostra krawędz przez srodek.

Strasznie ladny model :)

Napisano

Oto jak ja bym rozwiązał problem z nogą:

mnogiky0copycj9.jpg

 

ID1 i ID2 - wiesz co to smoothing groups?? opcja ta jest na samym dole w polu edycji Edit Mesh na trybie edycji poligonów. Odpowiada ona za wygładzanie krawędzi pomiędzy poligonami.

 

Odnośnie kwadratowej obudowy śilnika czemu nie użyłeś mesh smooth'a??

 

Pozdrawiam.

Edit:

 

możesz też użyć modyfikatora Sooth z opcja auto smooth jeśli nie chce ci sie przypisywać każdemu pligonowi ID i roboczo ID poligonów ustawi ci MAX'siu :>

Napisano

Tomala - dzięki za tutek z MentalReya, postudiuje go puźniej

 

mirach - dzięki za podpowiedź pomogło ;)

 

Morton - dobrze wiedzieć że ta opcja służy do takich rzeczy zrobiłęm jak opisałes i też mam już kształt jaki chciałem miec. Co do kwadratowej obudowy to chodziło mi o kwadratową noge :P. Nie używam w tym modelu opcji Mesh Smooth'a ani Turbo .. ani żadnej innej działającej jak te dwie, bo chiałem zrobić model, pozwólcie że tak powiem "Low Poly" :P

 

Przy okazji jak sprawdzić z ilu poligonów składa sie model ?

Napisano

wejdź Utilites (młoteczek na prawym panelu opcji-obok Display) naciśnij przycisk More i na dole listy będzie [Polygon Counter] klikasz i masz.... a dla poszczególnych obiektów naciskasz [7] z zaznaczonym obiektem który cię interesuje :)

 

Pozdrowienia czekam na dalsze odsłony

Napisano

Model już jest skończony. Posiada 71575 poligonów. Oto 2 nowe renderki:

 

http://img528.imageshack.us/img528/5610/dynamicdf4.jpg

 

http://img231.imageshack.us/img231/3851/dynamic1st6.jpg

 

Teraz zajmę się próbami mapowania i renderowania, studiując tutki i poradniki.

 

A tak przy okazji znalazłem model podobnego robota z takimi teksturami jakie sie chyba każdemu podobają, ale trzeba wziąć po uwagę że autor jest z VFS (Vancouver Film School),

który specjalizuje sie w grafice komp. Do niego mi jeszcze daleko :P. Ale znalazłem w sieci pare info na temat jego modelu:

 

- Hi-res hard body model, with a polycount of 319,460 triangles. At render time, the model is subdivided twice, increasing the poly count to 4,202,108 triangles.

- Modeled completely in Softimage XSI and rendered with mental ray.

- 18 texture maps were created in Photoshop. 12 of them are at 4k resolution.

- I’ve also constructed a simple custom rig to pose and animate the model.

- Motion Blur and glow effects were added in After Effects

 

Link do modelu na youtube:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=3yhmTy2RNEU

 

Przynajmniej wiem ze też był renderowany w Mental Reyu :D

 

Odezwę się pewnie niedługo z pytaniami jak co zrobić, a jak zakapuje co i jak to wrócę z próbnymi renderkami.. Pozdrawiam all…

Napisano

Nie no model jest wypasiony bardzo mi się podoba a co do tego modelu gościa z VFS to Twój wcale nie jest gorszy "tylko" zrób dobre textury i będzie super.

Napisano

Zgadzam sie z Tomalą w niczym nie ustępuje twój model od tego gościa z VFC.... ale masz zrobić dobre textury bo jak nie...... no :P

 

P.S.

Prezentacja modelu tego gościa jakoś mnie nie zachwyciła..... :> mógł sie bardziej postarać :>

 

Pozdrawiam

Napisano

jeszcze nie obejrzałem wszystkich fotek , ale muszę już to napisać :

 

 

JAAAAAAKI ZAJEBISTY !!!!!

 

 

P.S.

od ponad roku mam kupiony plastik model Gundama Zeta plus , ale czeka na lepsze czasy. Może zrobimy scenkę kiedyś . SO gratuluję tego modelu co zrobiłeś ... THA BEST HERE !

Napisano

Dzięki wszysktim za pozytywne komenty. Jim mee jeśli potrafisz fajnie renderować to scenką jestem zainteresowany ^^, bo jak narazie dobór materiałów i oświetlenia nie wychodzi ale prubuje aż do skutku (który może nastąpi "kiedyś" :P):

 

http://img48.imageshack.us/img48/5458/32024905ud8.jpg

 

http://img48.imageshack.us/img48/1057/goldji8.jpg

 

Model wyszedł jak jakaś metalowa zabawka a zwłaszcza 2, jakby jakaś figurka z edycji kolekcionerskiej :D (1 - MentalRey), (2-VRay)

 

Wiec jak ktoś ma czas i dobre chęci ;) może wspomóc w doborze opcji rendera itp. ale i tak "kiedyś" ;] do tego dojde.

Napisano

co chcesz , bardzo fajne rendery według mnie. Bardziej brakuje kontekstu , ale jeśli chcesz żeby wyglądał prawdziwie prawdziwie , to chyba bez malowanych textur miejscami się nie obejdzie. Używanie map na speculary refleksy etc. Oglądałem tego z Vancoover , śmiało napiszę, że ten mi się bardziej podoba. Nawet w pudełkowej kolorystyce.

Napisano

Chciałbym zrobić textury ale jakoś nie idzie mi rozkładanie textur "Unwrap UVW" chyba tak sie pisze, i nie siedzialem nigdy w Photoshopie ale bedzie trzeba zacząc. Do tej pory siedziałem tylko nad modelingiem i swoje "skille" podniosłem ^^. Tera przyjdzie czas na texturing, maping i rendering.

 

Do końca wakacji [dużo nie zostało :( ] chciałbym skończyć następny model puki mam czas, potem też bedzie ale mniej i wtedy posiedze nad potrzebnymi rzeczami do uzyskania danego efektu. Gdy mam mało czasu nie lubie poświecac sie jakiemuś modelowi bo robi się wtedy wolno i po jakims czasie sie nudzi i odchodzi na bok, a tera sie troche siedzi :)

Napisano

Ale jak zabierzesz się za nowy a tego nie oteksturujesz , to : / , to trzeba potem MEGA zaparcia , żeby wrócić do starego projektu , mając tyle samo pracy z nowo powstałym modelem.

Napisano

Mapowanie i texturowanie i tak Cię nie ominie prędzej czy później będziesz się musiał nauczyć a taki super model świetnie się do tego nadaje. Po prostu musisz go skończyć!

Napisano

Skończe, skończe nie martwcie się, ale nie tak szybko jak inni. Troche mi zajmie. Pozatym mi też się podoba i taki "nagi" słabo się prezentuje (choć widze po komentarzach, że każdemu się podoba ^^) więc bede musiał się postarać aby prezentował się lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności