Kaldas Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić wam moją dotychczasową prace nad modelem Strike Freedom na bazie Gundama z Anime a bardziej na figurce MG w prog. 3DSmax8. Chyba to 1 Gundam na tym forum, jeśli się mylę to przepraszam osobę która zrobiła 1 :P. Model wymaga jeszcze paru poprawek i dopracowania w paru miejscach. Jest to 1 z projektów które dochodzą do końca jeszcze żadnego nie skończyłem ze względu że dopiero zaczynam poznawać program. Jak widać model jako tako wyszedł ale gorzej z renderm i dobraniem odpowiednich map bo na tym kompletnie się nie znam i przez to nie skończyłem resztę modeli bo nie widziałem sensu kończyć jak nie potrafię wyrenderować, ale tym razem postanowiłem zrobić do końca i mam nadzieje, że dacie jakieś podpowiedzi jak dobrać odpowiednie mapy, oświetlenie i efekty w renderze. Wiem że model ma załamania, nierówności w niektórych miejscach ale na dzień dzisiejszy nie wiem jak zrobić lepiej lub jak to poprawić więc każdą rade przyjmę z chęcią ;). No to przestawię wam model (Default render ze Skylight): Front position 1: http://img122.imageshack.us/img122/8879/front1ew5.jpg Front position 2: http://img178.imageshack.us/img178/1695/front2jk3.jpg Back wings 1: http://img122.imageshack.us/img122/2135/back1lg4.jpg Back wings 2: http://img178.imageshack.us/img178/1413/back2zo1.jpg Fly : http://img178.imageshack.us/img178/7987/flyee1.jpg Full Burst Mode : http://img122.imageshack.us/img122/1532/fullburstmodedb1.jpg Color : http://img122.imageshack.us/img122/6205/colorbi2.jpg Dla porównania tu macie kila fotek: http://images.google.pl/images?q=Strike+Freedom+Gundam&ndsp=20&svnum=10&um=1&hl=pl&rlz=1T4GZAZ_plPL224PL225&start=0&sa=N
RA Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Model wypasiony, ale kolorystyka (oryginalna) nieciekawa. Te kolory pod jakiś 5 latków robione. ;) Coś doroślejszego byłoby ciekawsze, stal (stare MiG'i święcące się jak psu wiadomo co) albo czerń (jak Blackbird). :) + wyraźne oznaczenia, jak na istniejących samolotach (strzałki, śmieszne wlewy, dużo takich pierdół). Ale rozumiem, że musi być tak jak w oryginale. :)
kubi Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 No ja na tym renderze nie widzę żadnych załamań i nie równości, może za mała rozdzielczość. Model mi się podoba całkiem ładnie,się prezentuje. Mógłbyś jeszcze siatkę wrzucić i było by cacy.
Tomala Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Model jest super widać że się napracowałeś ale te kolorki to naprawdę nie bardzo. To jest textura czy nadałeś polygonom id i przypisałeś mapy z różnymi kolorami diffuse.
mirach Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Wrzuć w wyższej rozdzielczości ujęcia na miejsca gdzie są wg ciebie błędy, nejlepiej też z siateczką, może coś sie uda pomóc. Model wygląda super, jeśli chcesz pozostawić orginalne kolory to może warto popracować nad materiałami, żeby to nie wyglądało jak plastik tylko metal pomalowany w takie a nie inne kolorki.
Kaldas Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 Co do siatki jak mówiłem model nie jest skończony i jest jak narazie złożony ponieważ robie prawie każdą cześć jako 1-dną cześć symetri co widać na siatkach (jeszcze będe je łączył). A tak przy okazji częsci które wchodzą w siebie połączyć fukcją Atach czy lepiej Booleam, czy może jest jakaś inna ? Siatka Przód góra: http://img77.imageshack.us/img77/6976/siatka1cw1.jpg Przód dół: http://img130.imageshack.us/img130/5993/siatka2gu5.jpg Bok: http://img130.imageshack.us/img130/1958/siatka3pk4.jpg Tył: http://img77.imageshack.us/img77/2347/siatka4sm4.jpg Model jest super widać że się napracowałeś ale te kolorki to naprawdę nie bardzo. To jest textura czy nadałeś polygonom id i przypisałeś mapy z różnymi kolorami diffuse. - Nadałem polygonom odpowiednie mapy z różnymi kolorami Wrzuć w wyższej rozdzielczości ujęcia na miejsca gdzie są wg ciebie błędy, nejlepiej też z siateczką, może coś sie uda pomóc. Model wygląda super, jeśli chcesz pozostawić orginalne kolory to może warto popracować nad materiałami, żeby to nie wyglądało jak plastik tylko metal pomalowany w takie a nie inne kolorki. - W najbliższym czasie wrzuce wyższej rozdzielczości, kolory chce zachować (narazie, może kolorystyka zrobie w 2 wersjach). Render z kolorystyką tylko zrobiłem żeby pokazać jego oryginalną kolorystke. Tak jak mówisz jak skończe model chce nałożyć na niego metaliczne pomalowane tekstury ale z waszą pomocą bo za mapowanie anie rendering jeszcze sie nigdy nie brałem.
chudy Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 A tak przy okazji częsci które wchodzą w siebie połączyć fukcją Atach czy lepiej Booleam, czy może jest jakaś inna ? wogóle nie łącz.... po co :p a co do kolorów to je zostaw takie jakie są, ale za to popracuj nad mapą zabrudzeń, optarć, itp. model świetny
Tomala Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Jak to ma być render w takiej pozycji to niczego nie łącz tylko poustawiaj części na swoim miejscu. A co do textur to masz już pewne doświadczenie w modelowaniu więc warto zainteresować się technikami mapowania bo model potrzebuje textury a z renderingiem nie będziesz miał chyba większych problemów jak poczytasz ten artykuł http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&idd=9&id=22 powodzenia.
Kaldas Napisano 7 Sierpień 2007 Autor Napisano 7 Sierpień 2007 Oto te same renderki w wyższej rozdzielczości [1024x768]: Front position 1: http://img148.imageshack.us/img148/5956/front1ra3.jpg Front position 2: http://img62.imageshack.us/img62/3596/front2ff8.jpg Back wings : http://img148.imageshack.us/img148/2595/backgc8.jpg Fly : http://img148.imageshack.us/img148/9853/flysz0.jpg Full Burst Mode : http://img386.imageshack.us/img386/6756/fullburstmodetb9.jpg A teraz co do błędów to przedstawiam 2: - zaokrąglenia u dołu i góry obudowy silnika wyszły mi kwadratowe http://img148.imageshack.us/img148/4599/msilnikasu5.jpg - dolna częśc nogi niezabardzo mi wyszła - powykrzywiany boks http://img181.imageshack.us/img181/8385/mnogiky0.jpg To tyle z moich błedów modelu. Prubowałem naprawić je opcją Smooth ale jednak nie ten efekt :/. Jakieś pomysły oprócz zrobienia od nowa ;P Teraz zajme się złożeniem modelu w gotowe cześci jak model osiagnie status GOLD ^^ to przedstawie 2/3 renderki przedstawiajace go w akcji i zajme się pruba mapowania i renderowania.
mirach Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 To nie są błędy w modelu, tylko brak nadanych Smooth Groups, dobrze kombinujesz z modyfikatorem Smooth, ale on czasem działa za dobrze. Zrób tak, zaznacz te poligony które pokazałeś na obrazku, i gdzieś tam na dole w Editable Poly masz wlasnie smooth grupy. Nadaj tym poligonom tą samą grupe, ale inną niż mają okoliczne poligony. Oj, mam nadzieje ze cos rozumiesz z mojego porannego tlumaczenia. A, i wygląda ze na tym silniku symetria ci sie odrobinke przesunela i masz podwojne vertexy, stąd ta ostra krawędz przez srodek. Strasznie ladny model :)
Mortom Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 Oto jak ja bym rozwiązał problem z nogą: ID1 i ID2 - wiesz co to smoothing groups?? opcja ta jest na samym dole w polu edycji Edit Mesh na trybie edycji poligonów. Odpowiada ona za wygładzanie krawędzi pomiędzy poligonami. Odnośnie kwadratowej obudowy śilnika czemu nie użyłeś mesh smooth'a?? Pozdrawiam. Edit: możesz też użyć modyfikatora Sooth z opcja auto smooth jeśli nie chce ci sie przypisywać każdemu pligonowi ID i roboczo ID poligonów ustawi ci MAX'siu :>
Kaldas Napisano 7 Sierpień 2007 Autor Napisano 7 Sierpień 2007 Tomala - dzięki za tutek z MentalReya, postudiuje go puźniej mirach - dzięki za podpowiedź pomogło ;) Morton - dobrze wiedzieć że ta opcja służy do takich rzeczy zrobiłęm jak opisałes i też mam już kształt jaki chciałem miec. Co do kwadratowej obudowy to chodziło mi o kwadratową noge :P. Nie używam w tym modelu opcji Mesh Smooth'a ani Turbo .. ani żadnej innej działającej jak te dwie, bo chiałem zrobić model, pozwólcie że tak powiem "Low Poly" :P Przy okazji jak sprawdzić z ilu poligonów składa sie model ?
Mortom Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 wejdź Utilites (młoteczek na prawym panelu opcji-obok Display) naciśnij przycisk More i na dole listy będzie [Polygon Counter] klikasz i masz.... a dla poszczególnych obiektów naciskasz [7] z zaznaczonym obiektem który cię interesuje :) Pozdrowienia czekam na dalsze odsłony
Kaldas Napisano 11 Sierpień 2007 Autor Napisano 11 Sierpień 2007 Model już jest skończony. Posiada 71575 poligonów. Oto 2 nowe renderki: http://img528.imageshack.us/img528/5610/dynamicdf4.jpg http://img231.imageshack.us/img231/3851/dynamic1st6.jpg Teraz zajmę się próbami mapowania i renderowania, studiując tutki i poradniki. A tak przy okazji znalazłem model podobnego robota z takimi teksturami jakie sie chyba każdemu podobają, ale trzeba wziąć po uwagę że autor jest z VFS (Vancouver Film School), który specjalizuje sie w grafice komp. Do niego mi jeszcze daleko :P. Ale znalazłem w sieci pare info na temat jego modelu: - Hi-res hard body model, with a polycount of 319,460 triangles. At render time, the model is subdivided twice, increasing the poly count to 4,202,108 triangles. - Modeled completely in Softimage XSI and rendered with mental ray. - 18 texture maps were created in Photoshop. 12 of them are at 4k resolution. - I’ve also constructed a simple custom rig to pose and animate the model. - Motion Blur and glow effects were added in After Effects Link do modelu na youtube: http://pl.youtube.com/watch?v=3yhmTy2RNEU Przynajmniej wiem ze też był renderowany w Mental Reyu :D Odezwę się pewnie niedługo z pytaniami jak co zrobić, a jak zakapuje co i jak to wrócę z próbnymi renderkami.. Pozdrawiam all…
Tomala Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 Nie no model jest wypasiony bardzo mi się podoba a co do tego modelu gościa z VFS to Twój wcale nie jest gorszy "tylko" zrób dobre textury i będzie super.
Mortom Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Zgadzam sie z Tomalą w niczym nie ustępuje twój model od tego gościa z VFC.... ale masz zrobić dobre textury bo jak nie...... no :P P.S. Prezentacja modelu tego gościa jakoś mnie nie zachwyciła..... :> mógł sie bardziej postarać :> Pozdrawiam
Jim mee Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 jeszcze nie obejrzałem wszystkich fotek , ale muszę już to napisać : JAAAAAAKI ZAJEBISTY !!!!! P.S. od ponad roku mam kupiony plastik model Gundama Zeta plus , ale czeka na lepsze czasy. Może zrobimy scenkę kiedyś . SO gratuluję tego modelu co zrobiłeś ... THA BEST HERE !
Kaldas Napisano 14 Sierpień 2007 Autor Napisano 14 Sierpień 2007 Dzięki wszysktim za pozytywne komenty. Jim mee jeśli potrafisz fajnie renderować to scenką jestem zainteresowany ^^, bo jak narazie dobór materiałów i oświetlenia nie wychodzi ale prubuje aż do skutku (który może nastąpi "kiedyś" :P): http://img48.imageshack.us/img48/5458/32024905ud8.jpg http://img48.imageshack.us/img48/1057/goldji8.jpg Model wyszedł jak jakaś metalowa zabawka a zwłaszcza 2, jakby jakaś figurka z edycji kolekcionerskiej :D (1 - MentalRey), (2-VRay) Wiec jak ktoś ma czas i dobre chęci ;) może wspomóc w doborze opcji rendera itp. ale i tak "kiedyś" ;] do tego dojde.
Jim mee Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 co chcesz , bardzo fajne rendery według mnie. Bardziej brakuje kontekstu , ale jeśli chcesz żeby wyglądał prawdziwie prawdziwie , to chyba bez malowanych textur miejscami się nie obejdzie. Używanie map na speculary refleksy etc. Oglądałem tego z Vancoover , śmiało napiszę, że ten mi się bardziej podoba. Nawet w pudełkowej kolorystyce.
Kaldas Napisano 17 Sierpień 2007 Autor Napisano 17 Sierpień 2007 Chciałbym zrobić textury ale jakoś nie idzie mi rozkładanie textur "Unwrap UVW" chyba tak sie pisze, i nie siedzialem nigdy w Photoshopie ale bedzie trzeba zacząc. Do tej pory siedziałem tylko nad modelingiem i swoje "skille" podniosłem ^^. Tera przyjdzie czas na texturing, maping i rendering. Do końca wakacji [dużo nie zostało :( ] chciałbym skończyć następny model puki mam czas, potem też bedzie ale mniej i wtedy posiedze nad potrzebnymi rzeczami do uzyskania danego efektu. Gdy mam mało czasu nie lubie poświecac sie jakiemuś modelowi bo robi się wtedy wolno i po jakims czasie sie nudzi i odchodzi na bok, a tera sie troche siedzi :)
Jim mee Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Ale jak zabierzesz się za nowy a tego nie oteksturujesz , to : / , to trzeba potem MEGA zaparcia , żeby wrócić do starego projektu , mając tyle samo pracy z nowo powstałym modelem.
Tomala Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Mapowanie i texturowanie i tak Cię nie ominie prędzej czy później będziesz się musiał nauczyć a taki super model świetnie się do tego nadaje. Po prostu musisz go skończyć!
Kaldas Napisano 17 Sierpień 2007 Autor Napisano 17 Sierpień 2007 Skończe, skończe nie martwcie się, ale nie tak szybko jak inni. Troche mi zajmie. Pozatym mi też się podoba i taki "nagi" słabo się prezentuje (choć widze po komentarzach, że każdemu się podoba ^^) więc bede musiał się postarać aby prezentował się lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się