Napisano 6 Sierpień 200717 l Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić wam moją dotychczasową prace nad modelem Strike Freedom na bazie Gundama z Anime a bardziej na figurce MG w prog. 3DSmax8. Chyba to 1 Gundam na tym forum, jeśli się mylę to przepraszam osobę która zrobiła 1 :P. Model wymaga jeszcze paru poprawek i dopracowania w paru miejscach. Jest to 1 z projektów które dochodzą do końca jeszcze żadnego nie skończyłem ze względu że dopiero zaczynam poznawać program. Jak widać model jako tako wyszedł ale gorzej z renderm i dobraniem odpowiednich map bo na tym kompletnie się nie znam i przez to nie skończyłem resztę modeli bo nie widziałem sensu kończyć jak nie potrafię wyrenderować, ale tym razem postanowiłem zrobić do końca i mam nadzieje, że dacie jakieś podpowiedzi jak dobrać odpowiednie mapy, oświetlenie i efekty w renderze. Wiem że model ma załamania, nierówności w niektórych miejscach ale na dzień dzisiejszy nie wiem jak zrobić lepiej lub jak to poprawić więc każdą rade przyjmę z chęcią ;). No to przestawię wam model (Default render ze Skylight): Front position 1: http://img122.imageshack.us/img122/8879/front1ew5.jpg Front position 2: http://img178.imageshack.us/img178/1695/front2jk3.jpg Back wings 1: http://img122.imageshack.us/img122/2135/back1lg4.jpg Back wings 2: http://img178.imageshack.us/img178/1413/back2zo1.jpg Fly : http://img178.imageshack.us/img178/7987/flyee1.jpg Full Burst Mode : http://img122.imageshack.us/img122/1532/fullburstmodedb1.jpg Color : http://img122.imageshack.us/img122/6205/colorbi2.jpg Dla porównania tu macie kila fotek: http://images.google.pl/images?q=Strike+Freedom+Gundam&ndsp=20&svnum=10&um=1&hl=pl&rlz=1T4GZAZ_plPL224PL225&start=0&sa=N
Napisano 6 Sierpień 200717 l Model wypasiony, ale kolorystyka (oryginalna) nieciekawa. Te kolory pod jakiś 5 latków robione. ;) Coś doroślejszego byłoby ciekawsze, stal (stare MiG'i święcące się jak psu wiadomo co) albo czerń (jak Blackbird). :) + wyraźne oznaczenia, jak na istniejących samolotach (strzałki, śmieszne wlewy, dużo takich pierdół). Ale rozumiem, że musi być tak jak w oryginale. :)
Napisano 6 Sierpień 200717 l No ja na tym renderze nie widzę żadnych załamań i nie równości, może za mała rozdzielczość. Model mi się podoba całkiem ładnie,się prezentuje. Mógłbyś jeszcze siatkę wrzucić i było by cacy.
Napisano 6 Sierpień 200717 l Model jest super widać że się napracowałeś ale te kolorki to naprawdę nie bardzo. To jest textura czy nadałeś polygonom id i przypisałeś mapy z różnymi kolorami diffuse.
Napisano 6 Sierpień 200717 l Wrzuć w wyższej rozdzielczości ujęcia na miejsca gdzie są wg ciebie błędy, nejlepiej też z siateczką, może coś sie uda pomóc. Model wygląda super, jeśli chcesz pozostawić orginalne kolory to może warto popracować nad materiałami, żeby to nie wyglądało jak plastik tylko metal pomalowany w takie a nie inne kolorki.
Napisano 6 Sierpień 200717 l Autor Co do siatki jak mówiłem model nie jest skończony i jest jak narazie złożony ponieważ robie prawie każdą cześć jako 1-dną cześć symetri co widać na siatkach (jeszcze będe je łączył). A tak przy okazji częsci które wchodzą w siebie połączyć fukcją Atach czy lepiej Booleam, czy może jest jakaś inna ? Siatka Przód góra: http://img77.imageshack.us/img77/6976/siatka1cw1.jpg Przód dół: http://img130.imageshack.us/img130/5993/siatka2gu5.jpg Bok: http://img130.imageshack.us/img130/1958/siatka3pk4.jpg Tył: http://img77.imageshack.us/img77/2347/siatka4sm4.jpg Model jest super widać że się napracowałeś ale te kolorki to naprawdę nie bardzo. To jest textura czy nadałeś polygonom id i przypisałeś mapy z różnymi kolorami diffuse. - Nadałem polygonom odpowiednie mapy z różnymi kolorami Wrzuć w wyższej rozdzielczości ujęcia na miejsca gdzie są wg ciebie błędy, nejlepiej też z siateczką, może coś sie uda pomóc. Model wygląda super, jeśli chcesz pozostawić orginalne kolory to może warto popracować nad materiałami, żeby to nie wyglądało jak plastik tylko metal pomalowany w takie a nie inne kolorki. - W najbliższym czasie wrzuce wyższej rozdzielczości, kolory chce zachować (narazie, może kolorystyka zrobie w 2 wersjach). Render z kolorystyką tylko zrobiłem żeby pokazać jego oryginalną kolorystke. Tak jak mówisz jak skończe model chce nałożyć na niego metaliczne pomalowane tekstury ale z waszą pomocą bo za mapowanie anie rendering jeszcze sie nigdy nie brałem.
Napisano 6 Sierpień 200717 l A tak przy okazji częsci które wchodzą w siebie połączyć fukcją Atach czy lepiej Booleam, czy może jest jakaś inna ? wogóle nie łącz.... po co :p a co do kolorów to je zostaw takie jakie są, ale za to popracuj nad mapą zabrudzeń, optarć, itp. model świetny
Napisano 6 Sierpień 200717 l Jak to ma być render w takiej pozycji to niczego nie łącz tylko poustawiaj części na swoim miejscu. A co do textur to masz już pewne doświadczenie w modelowaniu więc warto zainteresować się technikami mapowania bo model potrzebuje textury a z renderingiem nie będziesz miał chyba większych problemów jak poczytasz ten artykuł http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&idd=9&id=22 powodzenia.
Napisano 7 Sierpień 200717 l Autor Oto te same renderki w wyższej rozdzielczości [1024x768]: Front position 1: http://img148.imageshack.us/img148/5956/front1ra3.jpg Front position 2: http://img62.imageshack.us/img62/3596/front2ff8.jpg Back wings : http://img148.imageshack.us/img148/2595/backgc8.jpg Fly : http://img148.imageshack.us/img148/9853/flysz0.jpg Full Burst Mode : http://img386.imageshack.us/img386/6756/fullburstmodetb9.jpg A teraz co do błędów to przedstawiam 2: - zaokrąglenia u dołu i góry obudowy silnika wyszły mi kwadratowe http://img148.imageshack.us/img148/4599/msilnikasu5.jpg - dolna częśc nogi niezabardzo mi wyszła - powykrzywiany boks http://img181.imageshack.us/img181/8385/mnogiky0.jpg To tyle z moich błedów modelu. Prubowałem naprawić je opcją Smooth ale jednak nie ten efekt :/. Jakieś pomysły oprócz zrobienia od nowa ;P Teraz zajme się złożeniem modelu w gotowe cześci jak model osiagnie status GOLD ^^ to przedstawie 2/3 renderki przedstawiajace go w akcji i zajme się pruba mapowania i renderowania.
Napisano 7 Sierpień 200717 l To nie są błędy w modelu, tylko brak nadanych Smooth Groups, dobrze kombinujesz z modyfikatorem Smooth, ale on czasem działa za dobrze. Zrób tak, zaznacz te poligony które pokazałeś na obrazku, i gdzieś tam na dole w Editable Poly masz wlasnie smooth grupy. Nadaj tym poligonom tą samą grupe, ale inną niż mają okoliczne poligony. Oj, mam nadzieje ze cos rozumiesz z mojego porannego tlumaczenia. A, i wygląda ze na tym silniku symetria ci sie odrobinke przesunela i masz podwojne vertexy, stąd ta ostra krawędz przez srodek. Strasznie ladny model :)
Napisano 7 Sierpień 200717 l Oto jak ja bym rozwiązał problem z nogą: ID1 i ID2 - wiesz co to smoothing groups?? opcja ta jest na samym dole w polu edycji Edit Mesh na trybie edycji poligonów. Odpowiada ona za wygładzanie krawędzi pomiędzy poligonami. Odnośnie kwadratowej obudowy śilnika czemu nie użyłeś mesh smooth'a?? Pozdrawiam. Edit: możesz też użyć modyfikatora Sooth z opcja auto smooth jeśli nie chce ci sie przypisywać każdemu pligonowi ID i roboczo ID poligonów ustawi ci MAX'siu :>
Napisano 7 Sierpień 200717 l Autor Tomala - dzięki za tutek z MentalReya, postudiuje go puźniej mirach - dzięki za podpowiedź pomogło ;) Morton - dobrze wiedzieć że ta opcja służy do takich rzeczy zrobiłęm jak opisałes i też mam już kształt jaki chciałem miec. Co do kwadratowej obudowy to chodziło mi o kwadratową noge :P. Nie używam w tym modelu opcji Mesh Smooth'a ani Turbo .. ani żadnej innej działającej jak te dwie, bo chiałem zrobić model, pozwólcie że tak powiem "Low Poly" :P Przy okazji jak sprawdzić z ilu poligonów składa sie model ?
Napisano 7 Sierpień 200717 l wejdź Utilites (młoteczek na prawym panelu opcji-obok Display) naciśnij przycisk More i na dole listy będzie [Polygon Counter] klikasz i masz.... a dla poszczególnych obiektów naciskasz [7] z zaznaczonym obiektem który cię interesuje :) Pozdrowienia czekam na dalsze odsłony
Napisano 11 Sierpień 200717 l Autor Model już jest skończony. Posiada 71575 poligonów. Oto 2 nowe renderki: http://img528.imageshack.us/img528/5610/dynamicdf4.jpg http://img231.imageshack.us/img231/3851/dynamic1st6.jpg Teraz zajmę się próbami mapowania i renderowania, studiując tutki i poradniki. A tak przy okazji znalazłem model podobnego robota z takimi teksturami jakie sie chyba każdemu podobają, ale trzeba wziąć po uwagę że autor jest z VFS (Vancouver Film School), który specjalizuje sie w grafice komp. Do niego mi jeszcze daleko :P. Ale znalazłem w sieci pare info na temat jego modelu: - Hi-res hard body model, with a polycount of 319,460 triangles. At render time, the model is subdivided twice, increasing the poly count to 4,202,108 triangles. - Modeled completely in Softimage XSI and rendered with mental ray. - 18 texture maps were created in Photoshop. 12 of them are at 4k resolution. - I’ve also constructed a simple custom rig to pose and animate the model. - Motion Blur and glow effects were added in After Effects Link do modelu na youtube: http://pl.youtube.com/watch?v=3yhmTy2RNEU Przynajmniej wiem ze też był renderowany w Mental Reyu :D Odezwę się pewnie niedługo z pytaniami jak co zrobić, a jak zakapuje co i jak to wrócę z próbnymi renderkami.. Pozdrawiam all…
Napisano 11 Sierpień 200717 l Nie no model jest wypasiony bardzo mi się podoba a co do tego modelu gościa z VFS to Twój wcale nie jest gorszy "tylko" zrób dobre textury i będzie super.
Napisano 12 Sierpień 200717 l Zgadzam sie z Tomalą w niczym nie ustępuje twój model od tego gościa z VFC.... ale masz zrobić dobre textury bo jak nie...... no :P P.S. Prezentacja modelu tego gościa jakoś mnie nie zachwyciła..... :> mógł sie bardziej postarać :> Pozdrawiam
Napisano 14 Sierpień 200717 l jeszcze nie obejrzałem wszystkich fotek , ale muszę już to napisać : JAAAAAAKI ZAJEBISTY !!!!! P.S. od ponad roku mam kupiony plastik model Gundama Zeta plus , ale czeka na lepsze czasy. Może zrobimy scenkę kiedyś . SO gratuluję tego modelu co zrobiłeś ... THA BEST HERE !
Napisano 14 Sierpień 200717 l Autor Dzięki wszysktim za pozytywne komenty. Jim mee jeśli potrafisz fajnie renderować to scenką jestem zainteresowany ^^, bo jak narazie dobór materiałów i oświetlenia nie wychodzi ale prubuje aż do skutku (który może nastąpi "kiedyś" :P): http://img48.imageshack.us/img48/5458/32024905ud8.jpg http://img48.imageshack.us/img48/1057/goldji8.jpg Model wyszedł jak jakaś metalowa zabawka a zwłaszcza 2, jakby jakaś figurka z edycji kolekcionerskiej :D (1 - MentalRey), (2-VRay) Wiec jak ktoś ma czas i dobre chęci ;) może wspomóc w doborze opcji rendera itp. ale i tak "kiedyś" ;] do tego dojde.
Napisano 15 Sierpień 200717 l co chcesz , bardzo fajne rendery według mnie. Bardziej brakuje kontekstu , ale jeśli chcesz żeby wyglądał prawdziwie prawdziwie , to chyba bez malowanych textur miejscami się nie obejdzie. Używanie map na speculary refleksy etc. Oglądałem tego z Vancoover , śmiało napiszę, że ten mi się bardziej podoba. Nawet w pudełkowej kolorystyce.
Napisano 17 Sierpień 200717 l Autor Chciałbym zrobić textury ale jakoś nie idzie mi rozkładanie textur "Unwrap UVW" chyba tak sie pisze, i nie siedzialem nigdy w Photoshopie ale bedzie trzeba zacząc. Do tej pory siedziałem tylko nad modelingiem i swoje "skille" podniosłem ^^. Tera przyjdzie czas na texturing, maping i rendering. Do końca wakacji [dużo nie zostało :( ] chciałbym skończyć następny model puki mam czas, potem też bedzie ale mniej i wtedy posiedze nad potrzebnymi rzeczami do uzyskania danego efektu. Gdy mam mało czasu nie lubie poświecac sie jakiemuś modelowi bo robi się wtedy wolno i po jakims czasie sie nudzi i odchodzi na bok, a tera sie troche siedzi :)
Napisano 17 Sierpień 200717 l Ale jak zabierzesz się za nowy a tego nie oteksturujesz , to : / , to trzeba potem MEGA zaparcia , żeby wrócić do starego projektu , mając tyle samo pracy z nowo powstałym modelem.
Napisano 17 Sierpień 200717 l Mapowanie i texturowanie i tak Cię nie ominie prędzej czy później będziesz się musiał nauczyć a taki super model świetnie się do tego nadaje. Po prostu musisz go skończyć!
Napisano 17 Sierpień 200717 l Autor Skończe, skończe nie martwcie się, ale nie tak szybko jak inni. Troche mi zajmie. Pozatym mi też się podoba i taki "nagi" słabo się prezentuje (choć widze po komentarzach, że każdemu się podoba ^^) więc bede musiał się postarać aby prezentował się lepiej.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto