Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić wam moją dotychczasową prace nad modelem Strike Freedom na bazie Gundama z Anime a bardziej na figurce MG w prog. 3DSmax8. Chyba to 1 Gundam na tym forum, jeśli się mylę to przepraszam osobę która zrobiła 1 :P. Model wymaga jeszcze paru poprawek i dopracowania w paru miejscach. Jest to 1 z projektów które dochodzą do końca jeszcze żadnego nie skończyłem ze względu że dopiero zaczynam poznawać program. Jak widać model jako tako wyszedł ale gorzej z renderm i dobraniem odpowiednich map bo na tym kompletnie się nie znam i przez to nie skończyłem resztę modeli bo nie widziałem sensu kończyć jak nie potrafię wyrenderować, ale tym razem postanowiłem zrobić do końca i mam nadzieje, że dacie jakieś podpowiedzi jak dobrać odpowiednie mapy, oświetlenie i efekty w renderze.

 

Wiem że model ma załamania, nierówności w niektórych miejscach ale na dzień dzisiejszy nie wiem jak zrobić lepiej lub jak to poprawić więc każdą rade przyjmę z chęcią ;).

 

No to przestawię wam model (Default render ze Skylight):

 

Front position 1:

http://img122.imageshack.us/img122/8879/front1ew5.jpg

Front position 2:

http://img178.imageshack.us/img178/1695/front2jk3.jpg

Back wings 1:

http://img122.imageshack.us/img122/2135/back1lg4.jpg

Back wings 2:

http://img178.imageshack.us/img178/1413/back2zo1.jpg

Fly :

http://img178.imageshack.us/img178/7987/flyee1.jpg

Full Burst Mode :

http://img122.imageshack.us/img122/1532/fullburstmodedb1.jpg

 

Color :

http://img122.imageshack.us/img122/6205/colorbi2.jpg

 

Dla porównania tu macie kila fotek:

http://images.google.pl/images?q=Strike+Freedom+Gundam&ndsp=20&svnum=10&um=1&hl=pl&rlz=1T4GZAZ_plPL224PL225&start=0&sa=N

  • Odpowiedzi 24
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Model wypasiony, ale kolorystyka (oryginalna) nieciekawa. Te kolory pod jakiś 5 latków robione. ;)

Coś doroślejszego byłoby ciekawsze, stal (stare MiG'i święcące się jak psu wiadomo co) albo czerń (jak Blackbird). :)

+ wyraźne oznaczenia, jak na istniejących samolotach (strzałki, śmieszne wlewy, dużo takich pierdół).

 

Ale rozumiem, że musi być tak jak w oryginale. :)

Napisano

No ja na tym renderze nie widzę żadnych załamań i nie równości, może za mała rozdzielczość. Model mi się podoba całkiem ładnie,się prezentuje. Mógłbyś jeszcze siatkę wrzucić i było by cacy.

Napisano

Model jest super widać że się napracowałeś ale te kolorki to naprawdę nie bardzo. To jest textura czy nadałeś polygonom id i przypisałeś mapy z różnymi kolorami diffuse.

Napisano

Wrzuć w wyższej rozdzielczości ujęcia na miejsca gdzie są wg ciebie błędy, nejlepiej też z siateczką, może coś sie uda pomóc. Model wygląda super, jeśli chcesz pozostawić orginalne kolory to może warto popracować nad materiałami, żeby to nie wyglądało jak plastik tylko metal pomalowany w takie a nie inne kolorki.

Napisano
  • Autor

Co do siatki jak mówiłem model nie jest skończony i jest jak narazie złożony ponieważ robie prawie każdą cześć jako 1-dną cześć symetri co widać na siatkach (jeszcze będe je łączył). A tak przy okazji częsci które wchodzą w siebie połączyć fukcją Atach czy lepiej Booleam, czy może jest jakaś inna ?

 

Siatka

Przód góra:

http://img77.imageshack.us/img77/6976/siatka1cw1.jpg

 

Przód dół:

http://img130.imageshack.us/img130/5993/siatka2gu5.jpg

 

Bok:

http://img130.imageshack.us/img130/1958/siatka3pk4.jpg

 

Tył:

http://img77.imageshack.us/img77/2347/siatka4sm4.jpg

 

Model jest super widać że się napracowałeś ale te kolorki to naprawdę nie bardzo. To jest textura czy nadałeś polygonom id i przypisałeś mapy z różnymi kolorami diffuse.

 

- Nadałem polygonom odpowiednie mapy z różnymi kolorami

 

Wrzuć w wyższej rozdzielczości ujęcia na miejsca gdzie są wg ciebie błędy, nejlepiej też z siateczką, może coś sie uda pomóc. Model wygląda super, jeśli chcesz pozostawić orginalne kolory to może warto popracować nad materiałami, żeby to nie wyglądało jak plastik tylko metal pomalowany w takie a nie inne kolorki.

 

- W najbliższym czasie wrzuce wyższej rozdzielczości, kolory chce zachować (narazie, może kolorystyka zrobie w 2 wersjach). Render z kolorystyką tylko zrobiłem żeby pokazać jego oryginalną kolorystke. Tak jak mówisz jak skończe model chce nałożyć na niego metaliczne pomalowane tekstury ale z waszą pomocą bo za mapowanie anie rendering jeszcze sie nigdy nie brałem.

Napisano
A tak przy okazji częsci które wchodzą w siebie połączyć fukcją Atach czy lepiej Booleam, czy może jest jakaś inna ?

 

wogóle nie łącz.... po co :p

 

a co do kolorów to je zostaw takie jakie są, ale za to popracuj nad mapą zabrudzeń, optarć, itp.

 

model świetny

Napisano

Jak to ma być render w takiej pozycji to niczego nie łącz tylko poustawiaj części na swoim miejscu. A co do textur to masz już pewne doświadczenie w modelowaniu więc warto zainteresować się technikami mapowania bo model potrzebuje textury a z renderingiem nie będziesz miał chyba większych problemów jak poczytasz ten artykuł http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&idd=9&id=22

powodzenia.

Napisano
  • Autor

Oto te same renderki w wyższej rozdzielczości [1024x768]:

Front position 1:

http://img148.imageshack.us/img148/5956/front1ra3.jpg

Front position 2:

http://img62.imageshack.us/img62/3596/front2ff8.jpg

Back wings :

http://img148.imageshack.us/img148/2595/backgc8.jpg

Fly :

http://img148.imageshack.us/img148/9853/flysz0.jpg

Full Burst Mode :

http://img386.imageshack.us/img386/6756/fullburstmodetb9.jpg

A teraz co do błędów to przedstawiam 2:

- zaokrąglenia u dołu i góry obudowy silnika wyszły mi kwadratowe

http://img148.imageshack.us/img148/4599/msilnikasu5.jpg

 

- dolna częśc nogi niezabardzo mi wyszła - powykrzywiany boks

http://img181.imageshack.us/img181/8385/mnogiky0.jpg

 

To tyle z moich błedów modelu.

Prubowałem naprawić je opcją Smooth ale jednak nie ten efekt :/. Jakieś pomysły oprócz zrobienia od nowa ;P

 

Teraz zajme się złożeniem modelu w gotowe cześci jak model osiagnie status GOLD ^^ to przedstawie 2/3 renderki przedstawiajace go w akcji i zajme się pruba mapowania i renderowania.

 

Napisano

To nie są błędy w modelu, tylko brak nadanych Smooth Groups, dobrze kombinujesz z modyfikatorem Smooth, ale on czasem działa za dobrze.

Zrób tak, zaznacz te poligony które pokazałeś na obrazku, i gdzieś tam na dole w Editable Poly masz wlasnie smooth grupy. Nadaj tym poligonom tą samą grupe, ale inną niż mają okoliczne poligony.

Oj, mam nadzieje ze cos rozumiesz z mojego porannego tlumaczenia.

A, i wygląda ze na tym silniku symetria ci sie odrobinke przesunela i masz podwojne vertexy, stąd ta ostra krawędz przez srodek.

Strasznie ladny model :)

Napisano

Oto jak ja bym rozwiązał problem z nogą:

mnogiky0copycj9.jpg

 

ID1 i ID2 - wiesz co to smoothing groups?? opcja ta jest na samym dole w polu edycji Edit Mesh na trybie edycji poligonów. Odpowiada ona za wygładzanie krawędzi pomiędzy poligonami.

 

Odnośnie kwadratowej obudowy śilnika czemu nie użyłeś mesh smooth'a??

 

Pozdrawiam.

Edit:

 

możesz też użyć modyfikatora Sooth z opcja auto smooth jeśli nie chce ci sie przypisywać każdemu pligonowi ID i roboczo ID poligonów ustawi ci MAX'siu :>

Napisano
  • Autor

Tomala - dzięki za tutek z MentalReya, postudiuje go puźniej

 

mirach - dzięki za podpowiedź pomogło ;)

 

Morton - dobrze wiedzieć że ta opcja służy do takich rzeczy zrobiłęm jak opisałes i też mam już kształt jaki chciałem miec. Co do kwadratowej obudowy to chodziło mi o kwadratową noge :P. Nie używam w tym modelu opcji Mesh Smooth'a ani Turbo .. ani żadnej innej działającej jak te dwie, bo chiałem zrobić model, pozwólcie że tak powiem "Low Poly" :P

 

Przy okazji jak sprawdzić z ilu poligonów składa sie model ?

Napisano

wejdź Utilites (młoteczek na prawym panelu opcji-obok Display) naciśnij przycisk More i na dole listy będzie [Polygon Counter] klikasz i masz.... a dla poszczególnych obiektów naciskasz [7] z zaznaczonym obiektem który cię interesuje :)

 

Pozdrowienia czekam na dalsze odsłony

Napisano
  • Autor

Model już jest skończony. Posiada 71575 poligonów. Oto 2 nowe renderki:

 

http://img528.imageshack.us/img528/5610/dynamicdf4.jpg

 

http://img231.imageshack.us/img231/3851/dynamic1st6.jpg

 

Teraz zajmę się próbami mapowania i renderowania, studiując tutki i poradniki.

 

A tak przy okazji znalazłem model podobnego robota z takimi teksturami jakie sie chyba każdemu podobają, ale trzeba wziąć po uwagę że autor jest z VFS (Vancouver Film School),

który specjalizuje sie w grafice komp. Do niego mi jeszcze daleko :P. Ale znalazłem w sieci pare info na temat jego modelu:

 

- Hi-res hard body model, with a polycount of 319,460 triangles. At render time, the model is subdivided twice, increasing the poly count to 4,202,108 triangles.

- Modeled completely in Softimage XSI and rendered with mental ray.

- 18 texture maps were created in Photoshop. 12 of them are at 4k resolution.

- I’ve also constructed a simple custom rig to pose and animate the model.

- Motion Blur and glow effects were added in After Effects

 

Link do modelu na youtube:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=3yhmTy2RNEU

 

Przynajmniej wiem ze też był renderowany w Mental Reyu :D

 

Odezwę się pewnie niedługo z pytaniami jak co zrobić, a jak zakapuje co i jak to wrócę z próbnymi renderkami.. Pozdrawiam all…

Napisano

Nie no model jest wypasiony bardzo mi się podoba a co do tego modelu gościa z VFS to Twój wcale nie jest gorszy "tylko" zrób dobre textury i będzie super.

Napisano

Zgadzam sie z Tomalą w niczym nie ustępuje twój model od tego gościa z VFC.... ale masz zrobić dobre textury bo jak nie...... no :P

 

P.S.

Prezentacja modelu tego gościa jakoś mnie nie zachwyciła..... :> mógł sie bardziej postarać :>

 

Pozdrawiam

Napisano

jeszcze nie obejrzałem wszystkich fotek , ale muszę już to napisać :

 

 

JAAAAAAKI ZAJEBISTY !!!!!

 

 

P.S.

od ponad roku mam kupiony plastik model Gundama Zeta plus , ale czeka na lepsze czasy. Może zrobimy scenkę kiedyś . SO gratuluję tego modelu co zrobiłeś ... THA BEST HERE !

Napisano
  • Autor

Dzięki wszysktim za pozytywne komenty. Jim mee jeśli potrafisz fajnie renderować to scenką jestem zainteresowany ^^, bo jak narazie dobór materiałów i oświetlenia nie wychodzi ale prubuje aż do skutku (który może nastąpi "kiedyś" :P):

 

http://img48.imageshack.us/img48/5458/32024905ud8.jpg

 

http://img48.imageshack.us/img48/1057/goldji8.jpg

 

Model wyszedł jak jakaś metalowa zabawka a zwłaszcza 2, jakby jakaś figurka z edycji kolekcionerskiej :D (1 - MentalRey), (2-VRay)

 

Wiec jak ktoś ma czas i dobre chęci ;) może wspomóc w doborze opcji rendera itp. ale i tak "kiedyś" ;] do tego dojde.

Napisano

co chcesz , bardzo fajne rendery według mnie. Bardziej brakuje kontekstu , ale jeśli chcesz żeby wyglądał prawdziwie prawdziwie , to chyba bez malowanych textur miejscami się nie obejdzie. Używanie map na speculary refleksy etc. Oglądałem tego z Vancoover , śmiało napiszę, że ten mi się bardziej podoba. Nawet w pudełkowej kolorystyce.

Napisano
  • Autor

Chciałbym zrobić textury ale jakoś nie idzie mi rozkładanie textur "Unwrap UVW" chyba tak sie pisze, i nie siedzialem nigdy w Photoshopie ale bedzie trzeba zacząc. Do tej pory siedziałem tylko nad modelingiem i swoje "skille" podniosłem ^^. Tera przyjdzie czas na texturing, maping i rendering.

 

Do końca wakacji [dużo nie zostało :( ] chciałbym skończyć następny model puki mam czas, potem też bedzie ale mniej i wtedy posiedze nad potrzebnymi rzeczami do uzyskania danego efektu. Gdy mam mało czasu nie lubie poświecac sie jakiemuś modelowi bo robi się wtedy wolno i po jakims czasie sie nudzi i odchodzi na bok, a tera sie troche siedzi :)

Napisano

Ale jak zabierzesz się za nowy a tego nie oteksturujesz , to : / , to trzeba potem MEGA zaparcia , żeby wrócić do starego projektu , mając tyle samo pracy z nowo powstałym modelem.

Napisano

Mapowanie i texturowanie i tak Cię nie ominie prędzej czy później będziesz się musiał nauczyć a taki super model świetnie się do tego nadaje. Po prostu musisz go skończyć!

Napisano
  • Autor

Skończe, skończe nie martwcie się, ale nie tak szybko jak inni. Troche mi zajmie. Pozatym mi też się podoba i taki "nagi" słabo się prezentuje (choć widze po komentarzach, że każdemu się podoba ^^) więc bede musiał się postarać aby prezentował się lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności