Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zaczalem nowa pracke w 3ds max. Mam zamiar na niej przedstawic piekarnie taka w starym stylu jak to ludzie kiedys wypiekali w kamiennych piecach :). Ok, pokrótce, scena ma zawierac piec usadowiony na zewnatrz (choc moze jeszcze ulec zmienie lokazlizacja) kolo ktorego bedzie stolnica z maka na niej wyrioobiony i uformowane w chlebek ciasto :p Natomiast po jej przeciwnej stronie bedzie parujacy chleb swiezo wyjety z pieca. wszystko chce raczej zrobic z bliskiego ujecia. Tzn na pierwszym planie stolnica z tym wszystkim a gdzies tam w tle piec w ktorym piecze sie kilka bochenków. Nie pytajcie ska dzaczerpnalem temat :p Hyh, smiechu warte :p

 

Ok, pierwsze screeny:

piec003jm2.jpg

Tutaj piec, brakuje mu jeszcze drzwiczek gornych i dolnych.

 

siatka1th2.jpg

Tutaj siatka tego co wyzej.

 

 

Osobiscie to nie podoba mi sie przy nim ta kostka wokół otworu z rusztem (tym srodkowym)

jakos tak nie pasuje i czekam na propozycje od was co by zamiast niej wrzucic.

Wiem zeta kopula co ta komore do wypieku tworzy jest gladka. Bedzie tam kamien wtopiony wtopiony w gline (bede go robil za pomoca displace) zrobie go na samym koncu modelowania pieca. A teraz prosze koledzy kochani, jedźcie po mnie :p

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zamiast kostki naokoło otworu daj tam cegły (czyli nie kwadraty ale prostokąty), ewentualnie lekko poprzesuwane wobec siebie tak jak w starych ceglanych domach.

 

to pierwsze to render czy szkic? jeśli render to co to za shader? te plamki farby?

Napisano

Aniu, czekalem tylko az to kogos zaciekawi. Ten material to zwykly material Vrayowski z nawet jedna opcja nie przestawiona ;). Diabel tkwi w ustawieniach rendera. Vray z wlaczonym Illumination, i z ustawionym Light Cache z samplingiem 1000. Wystarczy tylko naswietlic swiatlem Vrayowym i wychodzi taki klimacik. Bardzo mi sie podobac i pewnie w tym stylu zrobie calosc jak sie uda. Sprobuje cos z tymi ceglami tak jak mowisz.

 

AGmakonts, Teksturki beda jak ukoncze modelowanko.

 

Slayver, dziekuje. Bedzie niebawem. Pracuje nad drzwiczkami :)

Napisano

Ok, skonczylem piecyk. Zdecydiowalem ze nie dam mu gornych drzwiczek bo za bardzo bym go hmmmm "zakuł" :p. Sciana stoi tylko tak dla fanu, zeby ten piec taki osamotniony nie stal. Jednak szczerze mowiac nie wiem naprawde czy dac ta piekarenke na zewnatrz czy wewnatrz :/

 

Oki, prosze renderek.

 

piec0003aq6.jpg

 

Jutro nastepny update, a teraz sleep :p

Napisano

Ładnie ładnie Ci idze, chociarz ta kupka piasku na prawo czy co to tam jest to niewiem czy tam ma być o_O / ściany to displacement czy modelowałeś ? :x

Napisano

Godzil - przepis na render masz wyzej choc on i tak jeszcze taki probny z ustawieniami na szybko, jeszcze go bardziej dopracuje :) Dzieki za wiare :)

 

D4D4L - Environment wokol pieca jest tylko po to zeby nie stal taki pusty, napewno ulegnie zmianie. Mimo wszystko kolo pieca planuje lezaca kupke, jednak wegla (toc na gaz nie bedzie chodzil :p). Sciana jest z mapy Displacement.

 

avant.garde - Dziekuje. Palenisko tez raczej ksztaltowane na szybko dwoma Omni i zabawa kolorami. Podejrzewam ze bedzie ladniejsze :)

 

AGmakonts - Displace. Robie jednak wszystko wewnatrz, w malej izbioe wlasnie wykanczam sciany i stolnice buduje :) Takze swiatlo podejtrzewam bedzie bardzo ciemne i jego glownym zrodlem beda dwie wiszace lampy olejne czy jak to tam sie nazywa :p

 

Niedlugo next screeny. Dziekuje za porady i zainteresowanie WiPkiem. Pozderek :P

Napisano

Nie wiem czy mi sie uda bo przyznam sie ze swiatel najbardziej sie boje, bo niemal zawsze mam z nimi problemy. Ale zobaczymy jak wykoncze reszte, bardzo prawdopodobne ze cos wezme z tego :)

Napisano

Ok, jest renderek.

 

piec05xr7.jpg

 

Juz mowie:

-Nad poleczka bedzie okienko o którym mowil kolega AGmakonts.

- Wybaczcie jeszcze ta kupke wegla ale musze jakiegos displace dopracowac do niej. Dopracuje przy teksturach.

-Co myslicie aby zostały takie ściany?

- na poleczce bedzie lezal chlebek. ten Box wyjezdzajacy na pierwszy plan bedzie blatem normalnym na nogach(poleczke zdecydowalem sie podwiesic na lancuchu jako ze nie bedzie na niej nic ciezkiego a pod nia zrobilem miejsce na wegiel, obok jeszcze jakies graty beda:)) na ktorym bedzie ciasto i wogole miejsce robocze do chlebka :p.

 

Teraz sie zabieram pomalu za duperele typu łopata do chleba, szufelka do wegla itp itd.

Mysle o ty aby jedna lampa oswietlajaca wisiala na scianie, druga tez tylko ze juz jej nie bedzie widac w ujeciu. Planuje pozostawic taki kadr :)

 

Dziekuje za pomoc. Wiele znaczy :)

Napisano

Ma klimat ta pracka, nie wiem czy ten efekt z renderem uzyskałeś przez przypadek ale to mistrzostwo:P Jedyne co to ten łańcuch co podtrzymuje półkę powinien być grubszy i ogniwa nie powinny być okrągłe, ten mnie jakoś nie przekonuje. Szybko jedziesz nawet i szykuje sie super efekt końcowy.

Napisano

Freedom Fighter - to nie przypadek. Dopadlem kiedys tutek z evermotion bodajze i sie troche dowiedzialem do czego ten light cache, probowalem troche na swoim pokoju i wycudowalem takie ustawienia. I wymyslilem sobie ze zrobie taka pikarenke w tym stylu :). A teraz pierwsze podejscie do swiatel. Na razie samo rozstawienie, bez bawienia sie w efekty typu zarzenie itp :p Mowcie czy na dobrej drodze.

 

piec005bx1.jpg

 

 

P.S. łańcuch poparwie pozniej. Narazie dosc modelingu bo juz kupe nim robie :D Hyh.

Napisano

zauważ, że wszystko jest trochę nierówne (i to jest dobre) a okno? litość i trwoga proste jakby go dentysta dłutem prostował (musi być pogięte).

Napisano

Ok, okno poprawie, ale pozniej. Bede pamietal, jak nie poprawie to sie usprawiedliwie czyms, ale bede pamietal :)

 

Ostateczne switelka jesli chodzi o piecyk i poswiate plomienia. Tak zostawiam:

 

piec0005zf6.jpg

Napisano

Aniu, chyba masz ekspresowa usluge z tym blaskiem, a tak naprawde jak dodalem to zobaczylem twoj koment na temat blasku. Noga mi sie podoba. Taka fajna masywna, nie zmienie :p

Napisano

Mnie się podoba. Szczególnie teraz w moim ulubionym ciemnym klimacie.

Co do błędów to chyba ten od początku nie zauważony tam. Tam na piecu obok dziury.

pozdrawiam

Napisano

oo widać że się mnie słucha :)

blask w środku trochę za bardzo kolorem się różni od blasku padającego na ziemię

te gwiazdy zmień, mają zero głębi, nie świecą się, wyglądają jak robione w ms paint. ewentualnie tam możesz dodać jakieś drzewa widoczne za oknem albo gałąź.

czemu mur nie ma grubości?

Napisano

co do tego ligth cashe, wlasnie sprawdzilem, fajna sprawa, tylko mam jedno zastrzerzenie, ciezko w nim swiatlo-cien kontrolowac.. :) szczerze mowiac to sie nie da:P

Napisano

Drodzy panie i panowie wyjezdzam na weekend nad jeziorko wiec poki co waek stanie w miejscu do poniedzialku. Ale licze ze wy nie bedziecie proznowac i mi jeszcze powytykacie troche bledow, bo w sumie to o to chodzi :) Dzikuje za wszystkie porady. A ze swiatlocieniem racja. Aniu, ten widok to jest mnaprawde bardzo simple i szkoda ze nie domyslilas sie. Poprostu musialem dac w enviromenta cois na szybko zeby bylo widac ze to noc jednak a nie jakies szare tlo :) Na oknie bedzie stala miseczka. Za oknem tez planuje jakis widoczek. Mur ma grubosc i to sporawa, nie widac z tego widoku :/

 

Do poniedzialku, elito :)

Napisano

Witam po niemalej przerwie :).

Update.... Troche domodelowalem od ostatniej aktualki, a takze troche probnych tekstur porobilem. Pozdłoże chce juz takie zostawic, podoba mi sie. Prosze nie sugerujcie sie tym widokiem za oknem. On bedzie ale jeszcze cie teraz. Hmmm, co dalej... Ano to ze nie podoba mi sie tekstura pieca (dolna czesc) ale nie zmienilem i dalem z taka z jaka probowalem bo next render by mi prawie znowu godzine zajal a nie chcialem przedluzac i w koncu cos wystawic. Sciane zostawiam juz tez taka jak jest. Zmienilem lancuch jak widac. TEraz jest chyba dobry :). Z modelingu z rzeczy ktore planuje pozostal jeszcze chyba tyko sam chlebek zarowno upieczony jak i surowy :). Choc chyba w modelowaniu to bedzie to samo bo beda sie pewnie tekstura tylko roznic, zobaczymy.

 

Mam maly problem ze scena :/ Z niewiadomego powodu nie moge wstawic do sceny zadnego swiatla. Tzn. moge je wstawic ale nie emituje ono nic. Bez wzgledu jak mocno dam multiplier. Natomiast jesli skasuje ktorekolwiek ze swiatel ktore juz jest w scenie i wstawie gdziekolwiek jakies inne dziala bez problemu. Poprostu scena zachowuje sie tak jakby dala sobie ta ilosc swiatel ktora jest jako limit i nie przyjmuje zadnego wiecej. Ktos wie o co chodzi? Mial juz tak ktos? Probowalem, meczylem sie i nic i jestem zmuszony zostawic tak jesli tego nie roziwaze bo juz mi glowe styral niesmowicie ten problem :)

 

piec05hk7.jpg

 

Napisano

Naprawde fajnie ci te cegły wyszły. Dorób particle system jako takie drobinki popiołu.

I volume light z pieca. bardzo fajny klimacik.

 

Niewiem z jakiej racji oświetlony jest przednia część klapki od kuchni. Oświetlenie na ziemi lipa. Ale ogólnie bardzo fajnie;) podłącz może tą kuchnie do jakiegoś komina

Napisano

Xiz0r - Thanks ;)

 

AGmakonts-ta twoja nieszczesna wolumeryke zrobie w postprodukcji bo cos w Vrayu mi nie okazuje tej wolumeryki mimo ze ja wlaczam i wlaczam i wlaczam :p

 

Cruzh3r - Z tym particle pewnie tak zrobie albo dodam w postprodukcji. Klapka nie jest oswietlona tylko miala pokazywac to ze te drzwiczki sa gorace ze az czerwone :)

Napisano

calkiem fajnie swiatelko sie zapowiada, ale do finalnego jeszcze mu brakuje. poswiate od okna zrobilibym ciemniejszą i delikatniejszą i mozna dodac sredniomocne, rzucające ostre cienie, swiatlo ksiezyca. moze jeszcze gdzies jakas swieczka, aby reszta nie tonela w mroku? np. na stole z lewej, albo pod oknem?

Napisano

swiatlo przyciemnie bo faktycznie za mocno wali. Zauwazylem to ale zawsze zapominam o tym. Chcialem dodac inne swiatla (jedno wlasnie tam gdzie mowisz) ale mam problem o ktorym pisalem przy updacie i nie moge wiecej swiatel dodawac :(

 

 

EDIT:

 

Next render. Kilka slow pozniej ddam:

 

piec007fr5.jpg

Napisano

imo bochenki wyglądają jak połówki arbuzów:P Za zielone mi sie wydaje... Po za tym super jak, bardzo mi sie Twoja pracka od początku podoba, ma klimacik.

Napisano

Połówki arbuzów? Sa normalne, owalnechoc i tak powinienem wlasnie takie polowki arbuzow zrobic bo kiedys sie wlasnie takie pieklo, no ale postawilem na owalne :) Za zielone? Tekstura jest ok moim zdaniem. Faktem jest ze jest troche jakosciowo niebardzo bo rozmyta ale na dalsze ujecie wystarczy moim zdaniem? I ze jak ze swieci ten chleb? Chodzi o to ze swiatlo skupia? Tak wlasnie zachowuje sie chleb wyciagniety prosto z pieca, calutki blyszczy. Po wystygnieciu dopiero traci ta wlasciwosc. Wiem bo troche zycia niegdys przemarnowalem w piekarni u rodziny

:) Na dole dokladnie taki sam material z takim samym modelem jak w renderze sceny.

 

piec0007zg1.jpg

Napisano

Z tym arbuzem to dlatego że mi kolor nie pasi, wydaje mi sie za tam jest troche zielonego. W każdym razie nie chodzilo o kształt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności