Napisano 8 Sierpie艅 200717 l Witam, zaczalem nowa pracke w 3ds max. Mam zamiar na niej przedstawic piekarnie taka w starym stylu jak to ludzie kiedys wypiekali w kamiennych piecach :). Ok, pokr贸tce, scena ma zawierac piec usadowiony na zewnatrz (choc moze jeszcze ulec zmienie lokazlizacja) kolo ktorego bedzie stolnica z maka na niej wyrioobiony i uformowane w chlebek ciasto :p Natomiast po jej przeciwnej stronie bedzie parujacy chleb swiezo wyjety z pieca. wszystko chce raczej zrobic z bliskiego ujecia. Tzn na pierwszym planie stolnica z tym wszystkim a gdzies tam w tle piec w ktorym piecze sie kilka bochenk贸w. Nie pytajcie ska dzaczerpnalem temat :p Hyh, smiechu warte :p 聽 Ok, pierwsze screeny: Tutaj piec, brakuje mu jeszcze drzwiczek gornych i dolnych. 聽 Tutaj siatka tego co wyzej. 聽 聽 Osobiscie to nie podoba mi sie przy nim ta kostka wok贸艂 otworu z rusztem (tym srodkowym) jakos tak nie pasuje i czekam na propozycje od was co by zamiast niej wrzucic. Wiem zeta kopula co ta komore do wypieku tworzy jest gladka. Bedzie tam kamien wtopiony wtopiony w gline (bede go robil za pomoca displace) zrobie go na samym koncu modelowania pieca. A teraz prosze koledzy kochani, jed藕cie po mnie :p
Napisano 8 Sierpie艅 200717 l zamiast kostki naoko艂o otworu daj tam ceg艂y (czyli nie kwadraty ale prostok膮ty), ewentualnie lekko poprzesuwane wobec siebie tak jak w starych ceglanych domach. 聽 to pierwsze to render czy szkic? je艣li render to co to za shader? te plamki farby?
Napisano 8 Sierpie艅 200717 l Autor Aniu, czekalem tylko az to kogos zaciekawi. Ten material to zwykly material Vrayowski z nawet jedna opcja nie przestawiona ;). Diabel tkwi w ustawieniach rendera. Vray z wlaczonym Illumination, i z ustawionym Light Cache z samplingiem 1000. Wystarczy tylko naswietlic swiatlem Vrayowym i wychodzi taki klimacik. Bardzo mi sie podobac i pewnie w tym stylu zrobie calosc jak sie uda. Sprobuje cos z tymi ceglami tak jak mowisz. 聽 AGmakonts, Teksturki beda jak ukoncze modelowanko. 聽 Slayver, dziekuje. Bedzie niebawem. Pracuje nad drzwiczkami :)
Napisano 8 Sierpie艅 200717 l Autor Ok, skonczylem piecyk. Zdecydiowalem ze nie dam mu gornych drzwiczek bo za bardzo bym go hmmmm "zaku艂" :p. Sciana stoi tylko tak dla fanu, zeby ten piec taki osamotniony nie stal. Jednak szczerze mowiac nie wiem naprawde czy dac ta piekarenke na zewnatrz czy wewnatrz :/ 聽 Oki, prosze renderek. 聽 聽 Jutro nastepny update, a teraz sleep :p
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Odrazu zwr贸ci艂em uwage na render :O Kosmos! Musze taki uzyska膰! :D Powodzenia bo Ci sie przyda ;) Gratz za pomys艂... pozdro!
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l 艁adnie 艂adnie Ci idze, chociarz ta kupka piasku na prawo czy co to tam jest to niewiem czy tam ma by膰 o_O / 艣ciany to displacement czy modelowa艂e艣 ? :x
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l No ja musz臋 powiedzie膰, 偶e dla mnie rewelacja. Szczeg贸lnie 艣wietnie wysz艂o Ci palenisko poni偶ej otworu pieca. Keep up the good work:]
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l sciana to displace? narazie fajnie ale b臋dziesz 艂adnego 艣wiat艂a potrzebowa艂
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Autor Godzil - przepis na render masz wyzej choc on i tak jeszcze taki probny z ustawieniami na szybko, jeszcze go bardziej dopracuje :) Dzieki za wiare :) 聽 D4D4L - Environment wokol pieca jest tylko po to zeby nie stal taki pusty, napewno ulegnie zmianie. Mimo wszystko kolo pieca planuje lezaca kupke, jednak wegla (toc na gaz nie bedzie chodzil :p). Sciana jest z mapy Displacement. 聽 avant.garde - Dziekuje. Palenisko tez raczej ksztaltowane na szybko dwoma Omni i zabawa kolorami. Podejrzewam ze bedzie ladniejsze :) 聽 AGmakonts - Displace. Robie jednak wszystko wewnatrz, w malej izbioe wlasnie wykanczam sciany i stolnice buduje :) Takze swiatlo podejtrzewam bedzie bardzo ciemne i jego glownym zrodlem beda dwie wiszace lampy olejne czy jak to tam sie nazywa :p 聽 Niedlugo next screeny. Dziekuje za porady i zainteresowanie WiPkiem. Pozderek :P
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l moja propozycja do 艣wiat艂a to niebieskie nocne wpadaj膮ce przez okna i roz艣wietlaj膮ce 偶贸艂te promienia z pieca z lekkim volume lightem
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Autor Nie wiem czy mi sie uda bo przyznam sie ze swiatel najbardziej sie boje, bo niemal zawsze mam z nimi problemy. Ale zobaczymy jak wykoncze reszte, bardzo prawdopodobne ze cos wezme z tego :)
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l model fajny ale nie wiem czy to render czy tylko LC bo wyglada jak mapa lc albo malowane :]
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Autor To Light Cache, pisa艂em o tym ju偶 wy偶ej :). Za chwile renderek z updatem i juz wprowadzonymi konkretnymi postanowieniami :)
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Autor Ok, jest renderek. 聽 聽 Juz mowie: -Nad poleczka bedzie okienko o kt贸rym mowil kolega AGmakonts. - Wybaczcie jeszcze ta kupke wegla ale musze jakiegos displace dopracowac do niej. Dopracuje przy teksturach. -Co myslicie aby zosta艂y takie 艣ciany? - na poleczce bedzie lezal chlebek. ten Box wyjezdzajacy na pierwszy plan bedzie blatem normalnym na nogach(poleczke zdecydowalem sie podwiesic na lancuchu jako ze nie bedzie na niej nic ciezkiego a pod nia zrobilem miejsce na wegiel, obok jeszcze jakies graty beda:)) na ktorym bedzie ciasto i wogole miejsce robocze do chlebka :p. 聽 Teraz sie zabieram pomalu za duperele typu 艂opata do chleba, szufelka do wegla itp itd. Mysle o ty aby jedna lampa oswietlajaca wisiala na scianie, druga tez tylko ze juz jej nie bedzie widac w ujeciu. Planuje pozostawic taki kadr :) 聽 Dziekuje za pomoc. Wiele znaczy :)
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Ma klimat ta pracka, nie wiem czy ten efekt z renderem uzyska艂e艣 przez przypadek ale to mistrzostwo:P Jedyne co to ten 艂a艅cuch co podtrzymuje p贸艂k臋 powinien by膰 grubszy i ogniwa nie powinny by膰 okr膮g艂e, ten mnie jako艣 nie przekonuje. Szybko jedziesz nawet i szykuje sie super efekt ko艅cowy.
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Autor Freedom Fighter - to nie przypadek. Dopadlem kiedys tutek z evermotion bodajze i sie troche dowiedzialem do czego ten light cache, probowalem troche na swoim pokoju i wycudowalem takie ustawienia. I wymyslilem sobie ze zrobie taka pikarenke w tym stylu :). A teraz pierwsze podejscie do swiatel. Na razie samo rozstawienie, bez bawienia sie w efekty typu zarzenie itp :p Mowcie czy na dobrej drodze. 聽 聽 聽 P.S. 艂a艅cuch poparwie pozniej. Narazie dosc modelingu bo juz kupe nim robie :D Hyh.
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l zauwa偶, 偶e wszystko jest troch臋 nier贸wne (i to jest dobre) a okno? lito艣膰 i trwoga proste jakby go dentysta d艂utem prostowa艂 (musi by膰 pogi臋te).
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l noga u sto艂u nie troch臋 za gruba? obok pieca postaw 艂opat臋 do chleba blask ze 艣rodka pieca m贸g艂byby膰 mocniejszy
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Autor Ok, okno poprawie, ale pozniej. Bede pamietal, jak nie poprawie to sie usprawiedliwie czyms, ale bede pamietal :) 聽 Ostateczne switelka jesli chodzi o piecyk i poswiate plomienia. Tak zostawiam: 聽
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Autor Aniu, chyba masz ekspresowa usluge z tym blaskiem, a tak naprawde jak dodalem to zobaczylem twoj koment na temat blasku. Noga mi sie podoba. Taka fajna masywna, nie zmienie :p
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Mnie si臋 podoba. Szczeg贸lnie teraz w moim ulubionym ciemnym klimacie. Co do b艂臋d贸w to chyba ten od pocz膮tku nie zauwa偶ony tam. Tam na piecu obok dziury. pozdrawiam
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l daj mocne swiat艂o do pieca a nie na zewnatrz i bardziej niebieskie z zewn膮trz najlepiej jakiego艣 mocno rozmytego directa bo teraz jest nijako ciut
Napisano 10 Sierpie艅 200717 l serwus :) bardzo fjanie to wygl膮da. zaskoczy艂 mnie ten render . bardzo , bardzo pozytywnie :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 10 Sierpie艅 200717 l oo wida膰 偶e si臋 mnie s艂ucha :) blask w 艣rodku troch臋 za bardzo kolorem si臋 r贸偶ni od blasku padaj膮cego na ziemi臋 te gwiazdy zmie艅, maj膮 zero g艂臋bi, nie 艣wiec膮 si臋, wygl膮daj膮 jak robione w ms paint. ewentualnie tam mo偶esz doda膰 jakie艣 drzewa widoczne za oknem albo ga艂膮藕. czemu mur nie ma grubo艣ci?
Napisano 10 Sierpie艅 200717 l co do tego ligth cashe, wlasnie sprawdzilem, fajna sprawa, tylko mam jedno zastrzerzenie, ciezko w nim swiatlo-cien kontrolowac.. :) szczerze mowiac to sie nie da:P
Napisano 10 Sierpie艅 200717 l Autor Drodzy panie i panowie wyjezdzam na weekend nad jeziorko wiec poki co waek stanie w miejscu do poniedzialku. Ale licze ze wy nie bedziecie proznowac i mi jeszcze powytykacie troche bledow, bo w sumie to o to chodzi :) Dzikuje za wszystkie porady. A ze swiatlocieniem racja. Aniu, ten widok to jest mnaprawde bardzo simple i szkoda ze nie domyslilas sie. Poprostu musialem dac w enviromenta cois na szybko zeby bylo widac ze to noc jednak a nie jakies szare tlo :) Na oknie bedzie stala miseczka. Za oknem tez planuje jakis widoczek. Mur ma grubosc i to sporawa, nie widac z tego widoku :/ 聽 Do poniedzialku, elito :)
Napisano 23 Sierpie艅 200717 l Autor Witam po niemalej przerwie :). Update.... Troche domodelowalem od ostatniej aktualki, a takze troche probnych tekstur porobilem. Pozd艂o偶e chce juz takie zostawic, podoba mi sie. Prosze nie sugerujcie sie tym widokiem za oknem. On bedzie ale jeszcze cie teraz. Hmmm, co dalej... Ano to ze nie podoba mi sie tekstura pieca (dolna czesc) ale nie zmienilem i dalem z taka z jaka probowalem bo next render by mi prawie znowu godzine zajal a nie chcialem przedluzac i w koncu cos wystawic. Sciane zostawiam juz tez taka jak jest. Zmienilem lancuch jak widac. TEraz jest chyba dobry :). Z modelingu z rzeczy ktore planuje pozostal jeszcze chyba tyko sam chlebek zarowno upieczony jak i surowy :). Choc chyba w modelowaniu to bedzie to samo bo beda sie pewnie tekstura tylko roznic, zobaczymy. 聽 Mam maly problem ze scena :/ Z niewiadomego powodu nie moge wstawic do sceny zadnego swiatla. Tzn. moge je wstawic ale nie emituje ono nic. Bez wzgledu jak mocno dam multiplier. Natomiast jesli skasuje ktorekolwiek ze swiatel ktore juz jest w scenie i wstawie gdziekolwiek jakies inne dziala bez problemu. Poprostu scena zachowuje sie tak jakby dala sobie ta ilosc swiatel ktora jest jako limit i nie przyjmuje zadnego wiecej. Ktos wie o co chodzi? Mial juz tak ktos? Probowalem, meczylem sie i nic i jestem zmuszony zostawic tak jesli tego nie roziwaze bo juz mi glowe styral niesmowicie ten problem :) 聽 聽
Napisano 23 Sierpie艅 200717 l Naprawde fajnie ci te ceg艂y wysz艂y. Dor贸b particle system jako takie drobinki popio艂u. I volume light z pieca. bardzo fajny klimacik. 聽 Niewiem z jakiej racji o艣wietlony jest przednia cz臋艣膰 klapki od kuchni. O艣wietlenie na ziemi lipa. Ale og贸lnie bardzo fajnie;) pod艂膮cz mo偶e t膮 kuchnie do jakiego艣 komina
Napisano 24 Sierpie艅 200717 l Autor Xiz0r - Thanks ;) 聽 AGmakonts-ta twoja nieszczesna wolumeryke zrobie w postprodukcji bo cos w Vrayu mi nie okazuje tej wolumeryki mimo ze ja wlaczam i wlaczam i wlaczam :p 聽 Cruzh3r - Z tym particle pewnie tak zrobie albo dodam w postprodukcji. Klapka nie jest oswietlona tylko miala pokazywac to ze te drzwiczki sa gorace ze az czerwone :)
Napisano 24 Sierpie艅 200717 l calkiem fajnie swiatelko sie zapowiada, ale do finalnego jeszcze mu brakuje. poswiate od okna zrobilibym ciemniejsz膮 i delikatniejsz膮 i mozna dodac sredniomocne, rzucaj膮ce ostre cienie, swiatlo ksiezyca. moze jeszcze gdzies jakas swieczka, aby reszta nie tonela w mroku? np. na stole z lewej, albo pod oknem?
Napisano 25 Sierpie艅 200717 l Autor swiatlo przyciemnie bo faktycznie za mocno wali. Zauwazylem to ale zawsze zapominam o tym. Chcialem dodac inne swiatla (jedno wlasnie tam gdzie mowisz) ale mam problem o ktorym pisalem przy updacie i nie moge wiecej swiatel dodawac :( 聽 聽 EDIT: 聽 Next render. Kilka slow pozniej ddam: 聽
Napisano 25 Sierpie艅 200717 l imo bochenki wygl膮daj膮 jak po艂贸wki arbuz贸w:P Za zielone mi sie wydaje... Po za tym super jak, bardzo mi sie Twoja pracka od pocz膮tku podoba, ma klimacik.
Napisano 25 Sierpie艅 200717 l bochenki zrobi膰 ciemniejsze, one sie nie maja 艣wieci膰;) za oknem moze ksiezyc? i leciutki sky aby ja艣niej siut by艂o?. ale i tak super;)
Napisano 26 Sierpie艅 200717 l Autor Po艂贸wki arbuz贸w? Sa normalne, owalnechoc i tak powinienem wlasnie takie polowki arbuzow zrobic bo kiedys sie wlasnie takie pieklo, no ale postawilem na owalne :) Za zielone? Tekstura jest ok moim zdaniem. Faktem jest ze jest troche jakosciowo niebardzo bo rozmyta ale na dalsze ujecie wystarczy moim zdaniem? I ze jak ze swieci ten chleb? Chodzi o to ze swiatlo skupia? Tak wlasnie zachowuje sie chleb wyciagniety prosto z pieca, calutki blyszczy. Po wystygnieciu dopiero traci ta wlasciwosc. Wiem bo troche zycia niegdys przemarnowalem w piekarni u rodziny :) Na dole dokladnie taki sam material z takim samym modelem jak w renderze sceny. 聽
Napisano 26 Sierpie艅 200717 l Z tym arbuzem to dlatego 偶e mi kolor nie pasi, wydaje mi sie za tam jest troche zielonego. W ka偶dym razie nie chodzilo o kszta艂t.
Napisano 26 Sierpie艅 200717 l Autor to swiatlo pewnie robi swoje. Jeszcze bede swiatlo w tamtym regionie regulowal zeby tak mocno nie padalo wiec moze to cos zmieni. :)
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto